FOTORELACJA ze zmiany świecenia tylnych lamp ze stylu europe
1, 2
Witam.
Poniżej przedstawiam, krótką fotorelacje jak zmienić świecenie tylnych lamp z takich:
na takie:
Może się komuś przyda taka fotorelacja. Jak się spodoba to można podpiać do wszystkich fotorelacji.
Tak więc, ZACZYNAMY:
Aby wyciągnąć lampy musimy odkręcić dwie śruby z góry lamp oraz jedną z przodu, następnie wypychamy lampę na zewnątrz. Aby odpiąć wiążkę lampy musimy częściowo zdemontować plastiki w bagażniku – ten duży który kryje zamek klapy (wystarczy wypiąć górne wczepy) oraz te które znajdują się (patrząc z góry) dokladnie nad lampami ( nie musimy ich ściągać wystarczy odpiąć kilka wczepów i odgiąć plastiki, aby ujrzeć kostkę)
Co jest potrzebne... w moim przypadku kupiłem lampę prawą od anglika. W angielskiej wersji światło przeciwmgielne znajduje się w prawej lampie, a w europejskiej oczywiście po lewej, Zdecydowałem się na lampę z anglika gdyż, zauważyłem, że przy lampach europejskich odbłyśnik w prawej lampie różni się delikatnie od odbłyśnika lewej lampy, co ma delikatny wplyw na świecenie, a w przypadku dobrania prawej lampy od anglika odbłyśnik jest identyczny jak w lewej europejskiej.
Gdyby jednak niedecydować się na kupno lampy od anglika można zrobić to wycinająć dziurę w komorze w prawej lampie europejskiej, gdyż standardowo odbłysnik nie posiada wejścia na gniazdo żarówki. FOTO niżej:
FOTO: prawa lampa od wersji angielskiej:
Oraz będą nam potrzebne dwa gniazda do żarówek dwuwłóknowych ( jeśli chcemy mieć światła stopu) albo dwa zwykle gniazda na żarówkę jedno wlóknową (tylko światła mijania)
FOTO: gniazdo żarówkę dwuwłóknową
Ja zdecydowałem się na podłączenie gniazda na żarówkę dwuwłóknowa.
Aby podłączyć nowe gniazdo musimy przeciągnąć kable do niego, w tym celu naciąłem kable, które idą do seryjnego gniazda żarówki świateł mijania (kabel czerwony i czarny) i stopu (kabel zielony) i przylutowalem dodatkowe kable, które połączyłem z nowym gniazdem.
FOTO: po zaizolowaniu
FOTO: Tak wygląda cała wiązka już połączona ...kolejno od lewej : światlo mijania+stop, światło wsteczne, światła mijania+stop, kierunkowskaz
Jest to wiązka od lampy angielskiej,montowana w prawej lampie, tak więc na zdjęciach niżej widać dwa kable, które nie są połączone, sa to kable od światła przeciwmgielnego "angielskiego" (gniazdo zostało odcięte)
FOTO: Cała wiązka już w obudowie, gotowa do zamontowania na swoje miejsce:
Tak wygląda już na miejscu:
Montaż dodatkowego gniazda światel mijania w lewej lampie wiąże się z utratą światła przeciwmgielnego!!!!(odcinamy gniazdo) albo jest inne wyjście,...... możemy zrobić dodatkowy otwór w którejś z komór i tam je umieścić..... ja osobiscie tego nie zrobilem, może kiedyś to zrobię
Obydwie lampy już gotowe:
Mam nadzieję, że sie podobała
POZDRAWIAM.
Siwus
Poniżej przedstawiam, krótką fotorelacje jak zmienić świecenie tylnych lamp z takich:
na takie:
Może się komuś przyda taka fotorelacja. Jak się spodoba to można podpiać do wszystkich fotorelacji.
Tak więc, ZACZYNAMY:
Aby wyciągnąć lampy musimy odkręcić dwie śruby z góry lamp oraz jedną z przodu, następnie wypychamy lampę na zewnątrz. Aby odpiąć wiążkę lampy musimy częściowo zdemontować plastiki w bagażniku – ten duży który kryje zamek klapy (wystarczy wypiąć górne wczepy) oraz te które znajdują się (patrząc z góry) dokladnie nad lampami ( nie musimy ich ściągać wystarczy odpiąć kilka wczepów i odgiąć plastiki, aby ujrzeć kostkę)
Co jest potrzebne... w moim przypadku kupiłem lampę prawą od anglika. W angielskiej wersji światło przeciwmgielne znajduje się w prawej lampie, a w europejskiej oczywiście po lewej, Zdecydowałem się na lampę z anglika gdyż, zauważyłem, że przy lampach europejskich odbłyśnik w prawej lampie różni się delikatnie od odbłyśnika lewej lampy, co ma delikatny wplyw na świecenie, a w przypadku dobrania prawej lampy od anglika odbłyśnik jest identyczny jak w lewej europejskiej.
Gdyby jednak niedecydować się na kupno lampy od anglika można zrobić to wycinająć dziurę w komorze w prawej lampie europejskiej, gdyż standardowo odbłysnik nie posiada wejścia na gniazdo żarówki. FOTO niżej:
FOTO: prawa lampa od wersji angielskiej:
Oraz będą nam potrzebne dwa gniazda do żarówek dwuwłóknowych ( jeśli chcemy mieć światła stopu) albo dwa zwykle gniazda na żarówkę jedno wlóknową (tylko światła mijania)
FOTO: gniazdo żarówkę dwuwłóknową
Ja zdecydowałem się na podłączenie gniazda na żarówkę dwuwłóknowa.
Aby podłączyć nowe gniazdo musimy przeciągnąć kable do niego, w tym celu naciąłem kable, które idą do seryjnego gniazda żarówki świateł mijania (kabel czerwony i czarny) i stopu (kabel zielony) i przylutowalem dodatkowe kable, które połączyłem z nowym gniazdem.
FOTO: po zaizolowaniu
FOTO: Tak wygląda cała wiązka już połączona ...kolejno od lewej : światlo mijania+stop, światło wsteczne, światła mijania+stop, kierunkowskaz
Jest to wiązka od lampy angielskiej,montowana w prawej lampie, tak więc na zdjęciach niżej widać dwa kable, które nie są połączone, sa to kable od światła przeciwmgielnego "angielskiego" (gniazdo zostało odcięte)
FOTO: Cała wiązka już w obudowie, gotowa do zamontowania na swoje miejsce:
Tak wygląda już na miejscu:
Montaż dodatkowego gniazda światel mijania w lewej lampie wiąże się z utratą światła przeciwmgielnego!!!!(odcinamy gniazdo) albo jest inne wyjście,...... możemy zrobić dodatkowy otwór w którejś z komór i tam je umieścić..... ja osobiscie tego nie zrobilem, może kiedyś to zrobię
Obydwie lampy już gotowe:
Mam nadzieję, że sie podobała
POZDRAWIAM.
Siwus
Siwus napisał(a):Montaż dodatkowego gniazda światel mijania w lewej lampie wiąże się z utratą światła przeciwmgielnego!!
mylisz sie
Ja tak mam i mam p. mgielne.
Zastosowalem żarówki 2 włóknowe, czyli na pozycjach świeci mi 5 Watt, a na p.mgielnym 21 Watt.
Zastosowalłem oprawki do żarówki tak jak to jest w seryjnym pozycja/stop
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Jacol napisał(a):mylisz sie
Ja tak mam i mam p. mgielne.
Zastosowalem żarówki 2 włóknowe, czyli na pozycjach świeci mi 5 Watt, a na p.mgielnym 21 Watt.
Zastosowalłem oprawki do żarówki tak jak to jest w seryjnym pozycja/stop
w każdym z czterech gniazd mam światła mijania plus stopy, czyli żarówki dwuwłóknowe, więc już nie mam takiej możliwości, chyba, że są żarówki trzywłóknowe i dorobie sobie to tego oprawkę bez robienia dodatkowych dziur
Siwus napisał(a):w każdym z czterech gniazd mam światła mijania plus stopy, czyli żarówki dwuwłóknowe, więc już nie mam takiej możliwości, chyba, że są żarówki trzywłóknowe i dorobie sobie to tego oprawkę bez robienia dodatkowych dziur zeby
a to jak tak to ok ja stopy mam tylko tam gdzie były
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Można jeszcze pokombinować za pomocą diód, tak aby jak się zapali światła przeciwmgielne to te środkowe światełka świeciły non stop, niezależnie od tego czy się hamuje, czy nie. Trzeba by było pod te "mocniejsze włókno" podłączyć i kabel od hamulca i kabel od przeciwmgielnych ale poprzez diodę. powinno zadziałać, inaczej na przeglądzie mogą być problemy. Ogólnie fajny pomysł, sam też o tym myślałem, jednak na razie brak czasu Na razie tuning lamp ograniczył się do oklejenia kierunków folią.
Pozdrawiam, dajcie znać, czy mój pomysł wypalił.
Pozdrawiam, dajcie znać, czy mój pomysł wypalił.
- Od: 26 maja 2009, 08:24
- Posty: 28
- Skąd: Wieruszów
- Auto: Mazda MX-3; B6
Jacol napisał(a):ja stopy mam tylko tam gdzie były
wiem, widziałem patrizio1985
Jacol napisał(a):a to jak tak to ok
nie doczytałeś widocznie a takie rozwiązanie jak Ty masz, miałem w czerwonej.
patrizio1985 z diodą też by nie było głupie, bym musiał przemyśleć w jaki sposób to dokładnie zrobić
pomysł fajny, można dla lepszej estetyki i szczelności zastosować koszulki termokurczliwe pewne że w lecie przy 30stopniach nie puści klej i się nie rozwinie jak taśma (sama lampa też emituje trochę ciepła)
mylisz się, z tyłu auta nie występuje światło mijania
cytat z wikipedii "Przepisy wymagają by światła mijania oświetlały tylko wybrany obszar przed samochodem" http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5%82a_mijania
Jacol wie jak te światła nazwać, nie mylmy tego
Siwus napisał(a):żarówki świateł mijania (kabel czerwony i czarny) i stopu (kabel zielony) i przylutowalem dodatkowe kable
Siwus napisał(a):Tak wygląda cała wiązka już połączona ...kolejno od lewej : światlo mijania+stop, światło wsteczne, światła mijania+stop, kierunkowskaz
Siwus napisał(a):Montaż dodatkowego gniazda światel mijania w lewej lampie
mylisz się, z tyłu auta nie występuje światło mijania
cytat z wikipedii "Przepisy wymagają by światła mijania oświetlały tylko wybrany obszar przed samochodem" http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5%82a_mijania
Jacol napisał(a):Zastosowalem żarówki 2 włóknowe, czyli na pozycjach świeci mi 5 Watt, a na p.mgielnym 21 Watt. usmiech
Zastosowalłem oprawki do żarówki tak jak to jest w seryjnym pozycja/stop
Jacol wie jak te światła nazwać, nie mylmy tego
- Od: 30 kwi 2008, 20:20
- Posty: 199
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg
bartekdw no dobra zapedziłem się, ale wiadomo o co chodzi poza tym również z przodu są światła pozycyjne ale nie ma tu sensu dyskutować. będę miał chwilkę to specjalnie dla Ciebie to poprawie
kiedys kupywałem komplet takich koszulek termokurczliwych w różnych rozmiarach, byłem pewien, że je mam w garażu, a się okazało, że ich nie znalazłem, a gdy miałem lampy rozebrane, nic innego mi nie pozostało jak zastosowanie taśmy, którą i tak później podgrzałem, aby lepiej przylegała.
pozdrawiam!
bartekdw napisał(a):pomysł fajny, można dla lepszej estetyki i szczelności zastosować koszulki termokurczliwe pewne że w lecie przy 30stopniach nie puści klej i się nie rozwinie jak taśma (sama lampa też emituje trochę ciepła)
kiedys kupywałem komplet takich koszulek termokurczliwych w różnych rozmiarach, byłem pewien, że je mam w garażu, a się okazało, że ich nie znalazłem, a gdy miałem lampy rozebrane, nic innego mi nie pozostało jak zastosowanie taśmy, którą i tak później podgrzałem, aby lepiej przylegała.
pozdrawiam!
Siwus napisał(a):z diodą też by nie było głupie, bym musiał przemyśleć w jaki sposób to dokładnie zrobić
po prostu na "+" montujesz diodę, zarówno na kablu od stopu (na kablu pomiędzy oryginalną żarówką a tą dorabianą), jak i od przeciwmgielnego i je łączysz za diodą. W ten sposób jak hamujesz to prąd nie idzie na przeciwmgielne (włącznik, etc. co by choinki nie zrobić) i na odwrót.
A na przeglądzie może się nie kapną, a jeszcze lepiej jak gdzieś w bagażniku zamontować przełącznik odcinający "+" od tego dodatkowego stopu (oby dwa = dwa włączniki lub jeden specjalny) i wtedy jak jedziesz na przegląd to "pstryk" i jest oryginalnie, wyjeżdżasz z przeglądu i "pstryk" w drugą stronę i jest tak jak sobie wymarzyłeś !
Przynajmniej tak mi się wydaje
Pozdrawiam
- Od: 26 maja 2009, 08:24
- Posty: 28
- Skąd: Wieruszów
- Auto: Mazda MX-3; B6
- Od: 26 paź 2009, 15:11
- Posty: 21
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 323f BG
Bohun 323f myślę, że powinno
w czerwonej mx3 nie miałem przeciwmgielnego, bo żarówki nie chciało mi się wymienić i tak pojechałem na przegląd, przeszło bez problemu
<b>patrizio1985</b> przy najbliższej okazji postaram się spróbować
qazxsw1 napisał(a):mi na przeglądzie z takimi lampami troche pomarudził, ale jakoś przeszło
w czerwonej mx3 nie miałem przeciwmgielnego, bo żarówki nie chciało mi się wymienić i tak pojechałem na przegląd, przeszło bez problemu
<b>patrizio1985</b> przy najbliższej okazji postaram się spróbować
Pobawię się w górnika, bo mam pytanie do osób, które zabierały się za ten mod – czy nie jest faktycznie możliwe uzyskanie 4 pozycji, 4 stopów i 2 przeciwmgielnych? Z tym pomysłem myślę, że najlepiej byłoby to zrobić tak, że od dwuwłóknowej jaką dokładamy w miejsce przeciwmgielnej/zaślepki w drugiej odchodzą dwa obwody, czyli dla każdego włókna po 2 kable i wykorzystujemy to tak:
1. obwód ten co świeci bodaj na 5W łączymy z obwodem w którym już jest standardowo pozycja, tj. też jedno włókno 5W tamtej żarówki od nowości
2. obwód dokładanej żarówki, czyli ten świecący mocniej 21W rozcinamy tak by z każdego kabla mieć po 2 "zlepki drutów" Jeden zatem łączymy w obwód stopa już istniejącego, a drugi łączymy w obwód gdzie była podłączona przeciwmgielna.
W efekcie: wciskasz hamulec, napięcie pójdzie na wszystkie włókna 21W i świecą się 4 stopy. Wciskasz przeciwmgielne, to dwa nowe włókna 21W dostają napięcie i świecą stale. Teoretycznie proste. W praktyce boję się co będzie jak na raz będzie palić się przeciwmgielne i dodatkowo dostanie na moment sygnał stop?;) Tudzież, może ktoś mądrzejszy doradzi, że jakiś opornik na np. obwodzie przeciwmgielnego by to załatwił i włókno się nie zjara?
1. obwód ten co świeci bodaj na 5W łączymy z obwodem w którym już jest standardowo pozycja, tj. też jedno włókno 5W tamtej żarówki od nowości
2. obwód dokładanej żarówki, czyli ten świecący mocniej 21W rozcinamy tak by z każdego kabla mieć po 2 "zlepki drutów" Jeden zatem łączymy w obwód stopa już istniejącego, a drugi łączymy w obwód gdzie była podłączona przeciwmgielna.
W efekcie: wciskasz hamulec, napięcie pójdzie na wszystkie włókna 21W i świecą się 4 stopy. Wciskasz przeciwmgielne, to dwa nowe włókna 21W dostają napięcie i świecą stale. Teoretycznie proste. W praktyce boję się co będzie jak na raz będzie palić się przeciwmgielne i dodatkowo dostanie na moment sygnał stop?;) Tudzież, może ktoś mądrzejszy doradzi, że jakiś opornik na np. obwodzie przeciwmgielnego by to załatwił i włókno się nie zjara?
- Od: 4 sie 2008, 21:13
- Posty: 57
- Skąd: okolice Częstochowy
- Auto: Mx-3
Kolego Rain, próbujesz rozwiązać problem, który został już rozwiązany kilka postów wyżej. na przewodach stop i p. mgielnych trzeba założyć diody (ale nie takie świecące ), które spowodują, że prąd będzie zawsze płynął tylko do żarówki a nie do włącznika. Czyli jak podłączysz wszystko na raz to po wciśnięciu stopu prąd nie pójdzie na włącznik przeciwmgielnych co by po włączeniu p. mgielnych spowodowało zwarcie
- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
Racja, patent z diodami jest ciekawy. Trzeba tylko wiedzieć jakie konkretnie kupić w tym celu i jak ogarnąć samo połączenie – tu myślę, że należy trzymać się rozdzielenia tego obwodu od przeciwmgielnego na dwa jak pisałem w poprzednim poście.
- Od: 4 sie 2008, 21:13
- Posty: 57
- Skąd: okolice Częstochowy
- Auto: Mx-3
Kurde a właśnie chciałem o to pytać http://www.youtube.com/watch?v=JVhLiiLI ... re=related
http://engine-artistry.wix.com/home
- Od: 25 sty 2010, 14:44
- Posty: 235
- Skąd: Gryfino :)
- Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.
Rain napisał(a):Racja, patent z diodami jest ciekawy. Trzeba tylko wiedzieć jakie konkretnie kupić w tym celu i jak ogarnąć samo połączenie – tu myślę, że należy trzymać się rozdzielenia tego obwodu od przeciwmgielnego na dwa jak pisałem w poprzednim poście.
Jak nie wiesz jakie to idziesz do sklepu elektrycznego/elektronicznego, mówisz o co chodzi i sprzedawca raczej będzie wiedział co ci jest potrzebne
Ja bym diodami odseparował oba obwody stop i przeciwmgielne. Koszt jednej diody jest około 1zł więc nie majątek
|------------------- (–) masa
|
>( )< -------------- (+)obwód pozycji
|
|--------- <== ------ (+) STOP
|__________ <== _______ (+) P.mgłowe
legenda
>( )< żarówka
<== dioda
- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
Ze swojej strony dodam tylko że lampy tylne dzieliły się jeszcze na wersję USA oraz Kanada.
USA posiadała podwójne światło nie łączone ze sobą. Precidia czyli wersja Na Kanadę posiadało tzw. cały klosz podświetlany. NA zdjęciu po lewej wersja USA, po prawej Kanada. Jakość zdjęcia średnia ale widać o co chodzi. Na czym polegałą różnica? Sam klosz oraz wiązka niczym się nie różniła. Inna była tylko wkładka znajdująca się w miejcu tuż za światłem cofania/odblaskiem w lampie. Ona ustalała kierunek rozpraszania światła. W wersji USA zasłaniała przepływ światłą po całej lampie podczas gdy w Precidii pozwalała na swobodny kierunek światła. Oba rodzaje lamp można znaleść na allegro itp serwisach. Na upartego można je przerabiać. Wiąże się to z tym, że trzeba rozkleić lampę i przerobić ową wkładkę lekko ją podcinając.
Jak rozpoznać czy to wersja USA czy Kanada?
Niestety nie mam już zestawu lamp ze zdjęcia. Na pewno zarówno wersja Europa,USA , Kanada mają te same numeru lamp! Więc tym się nie sugerować. Wiadomo wersja USA,Kanada mają wiązkę poprowadzoną podwójnie na 3 przewodach (pozycja, stop). Po tym można rozpoznać że lampa jest zza oceanu. Różnica jest w znaczkach homolgacji na czerwonym kloszu lampy. Wersja USA ma inną niż Europa. Do oceny czy kupujemy wersje USA czy Kanada potrzebne nam jest wprawne oko! Ze zdjęć można wywnioskować kierunek przepływu światła oraz jaka wkładka jest w środku. Nie znam lepszego sposobu bo jak wspomniałem numery lamp są te same. Prawdopodobnie też wersja USA/Kanada nie posiada uchylnego motylka widocznego na zdjęciu.
LEWA LAMPA USA, PRAWA KANADA
WERSJA USA/EUROPA Z WKŁADKĄ KWADRATOWĄ
Motylek na zdjęciu wskazuje że to wersja Europa.(Prawdopodobnie)
WERSJA KANADA z mniejszą wkładką praktycznie nie widoczną na zdjęciu przez co widać że światło rozprasza się po całej lampie. Nie posiada też ona motylka widocznego wcześniej.
USA posiadała podwójne światło nie łączone ze sobą. Precidia czyli wersja Na Kanadę posiadało tzw. cały klosz podświetlany. NA zdjęciu po lewej wersja USA, po prawej Kanada. Jakość zdjęcia średnia ale widać o co chodzi. Na czym polegałą różnica? Sam klosz oraz wiązka niczym się nie różniła. Inna była tylko wkładka znajdująca się w miejcu tuż za światłem cofania/odblaskiem w lampie. Ona ustalała kierunek rozpraszania światła. W wersji USA zasłaniała przepływ światłą po całej lampie podczas gdy w Precidii pozwalała na swobodny kierunek światła. Oba rodzaje lamp można znaleść na allegro itp serwisach. Na upartego można je przerabiać. Wiąże się to z tym, że trzeba rozkleić lampę i przerobić ową wkładkę lekko ją podcinając.
Jak rozpoznać czy to wersja USA czy Kanada?
Niestety nie mam już zestawu lamp ze zdjęcia. Na pewno zarówno wersja Europa,USA , Kanada mają te same numeru lamp! Więc tym się nie sugerować. Wiadomo wersja USA,Kanada mają wiązkę poprowadzoną podwójnie na 3 przewodach (pozycja, stop). Po tym można rozpoznać że lampa jest zza oceanu. Różnica jest w znaczkach homolgacji na czerwonym kloszu lampy. Wersja USA ma inną niż Europa. Do oceny czy kupujemy wersje USA czy Kanada potrzebne nam jest wprawne oko! Ze zdjęć można wywnioskować kierunek przepływu światła oraz jaka wkładka jest w środku. Nie znam lepszego sposobu bo jak wspomniałem numery lamp są te same. Prawdopodobnie też wersja USA/Kanada nie posiada uchylnego motylka widocznego na zdjęciu.
LEWA LAMPA USA, PRAWA KANADA
WERSJA USA/EUROPA Z WKŁADKĄ KWADRATOWĄ
Motylek na zdjęciu wskazuje że to wersja Europa.(Prawdopodobnie)
WERSJA KANADA z mniejszą wkładką praktycznie nie widoczną na zdjęciu przez co widać że światło rozprasza się po całej lampie. Nie posiada też ona motylka widocznego wcześniej.
Super to wygląda można patrzeć jak w obrazek. Ja mam u siebie zrobione tak że świecą takie 2 kwadraty, rozważam przerobienie lampy na wzór Kanadyjski jednak mam stracha przed rozklejaniem lampy
http://engine-artistry.wix.com/home
- Od: 25 sty 2010, 14:44
- Posty: 235
- Skąd: Gryfino :)
- Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.
Rozklejanie lamp nie jest proste. Potrzeba dużo cierpliwości. Ja robiłem to w następujący sposób. Na początek musisz usunąć 4 szpileczki pełniące rolę zabezpieczeń. Są mało widoczne a utrzymują przedni klosz do tyłu lampy. Następnie ja wybrałem sposób z suszarką. Klej w lampie jest termoutwardzalny. Podgrzewasz lampę na łączeniach dłuuugi czas aż klej zrobi się plastyczny i powoli rozchylasz i rozklejasz. Robisz to powoli kawałek po kawałku. Czerwono-pomarańczowy klosz jest bardzo delikatny! Delikatnie rozchylasz co by nie popękał z naprężeń. Jak już się dostaniesz do środka to wycinasz ową wkładkę. Na końcu znowu podgrzewasz ten stary klej aż znowu zrobi się plastyczny i skręcasz lampę. Jak się postarasz na starym kleju dobrze to złożysz i nie będzie parować o ile klosz ci nie popęka. Ja to robiłem z jedną lampą. I teraz wolałbym poświecić parę dni i znaleść gotowe lampy na allegro niż przerabiać
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość