Witam – w grudniu kupiłem ładną mx3 1,6 16v z 96r. Poszukując po allegro zauważyłem że modele są wyposażone albo w szyberdach i bez klimy, albo klimę bez szyberdachu(poprawcie mnie jeśli się mylę).
W każdym razie znalazłem pod Kielcami jedną bez szyberdachu i bez klimy, trochę mnie to zdziwiło no ale sprzedający oczywiście zaznaczył że nie ma klimy.Do wczoraj bym sie nad tym nie zastanawiał ale podczas czyszczenia wnętrza autka zauważyłem że jeden przycisk przy mieszaczu powietrza jest jakiś dziwny... miał przyklejoną taśmę izolacyjną zasłaniającą cały przycisk (ktoś to bardzo starannie zrobił) – pod przyciskiem okazało się że jest znaczek A/C i po wciśnięciu go – zaświeca się.
Oczywiście pod maską raczej nie znalazłem komponentów klimatyzacji ani węży.
Chciałem się zorientować jak dokładnie wyglądają te komponenty gdyż nie mam żadnego porównania ani schematów.
Chodzi mi o to że może niewielkim kosztem uda mi się ją przywrócić do funkcjonalności.
Bardzo prosiłbym o jakieś fotki jak to wygląda dokładnie, co gdzie jak i skąd biegnie
Brak klimatyzacji (wyciągnięta?)
Strona 1 z 1
Klub miłośników samochodów Japońskich: www.teamrice.pl
- Od: 7 gru 2009, 23:35
- Posty: 8
- Skąd: Oświęcim
- Auto: MX-3 1,6 16V '96
Na forum gdzies było... chyba nawet u mnie:)
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 6c67602430
jest to tak aluminiowa rurka z kurkami jednak tej "puszki" czy jak sie to zwie zdjecia niemam, al znajdziesz ja wpisujac w allegro klimatyzcja mx3
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 6c67602430
jest to tak aluminiowa rurka z kurkami jednak tej "puszki" czy jak sie to zwie zdjecia niemam, al znajdziesz ja wpisujac w allegro klimatyzcja mx3
- Od: 25 sie 2009, 22:22
- Posty: 96
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda MX3 1,6 dohc 96r
klima z szyberdachem ma tyle wspolnego co ryba z rowerem.sa to 2 oddzielnie zamawiane elementy.a co do przycisku to kazda mx3 ma fabrycznie pociagnieta elektryke klimy.kostka jest pod maska po lewej stronie gdzies kolo kielicha.z ciekawostek dodam ze masz tez elektryke od podgrzewania foteli(brakuje mat i wlacznikow).
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Dokładnie.Wystarczy żebyś zakupił klimę podłączył pod gotowe wtyczki napełnił i będzie klima . Mazda jest o tyle 'dziwną' marką że wszystkie kable i wtyczki masz pod full opcje tylko tych urządzeń nie ma ale jak je zakupisz jakieś używki to i full opcje możesz miec .
- Od: 23 paź 2008, 18:26
- Posty: 195
- Skąd: Żabno
- Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)
ok dziękuję bardzo. zmyliła mnie tylko taśma izolacyjna zakrywająca przycisk jakby ktoś to chciał zamaskować. W Hondzie miałem poprostu 'twardy' przycisk, a tu działa. Prawdopodobnie kiedyś zamontuje, jak tylko ogarnę niedbałości poprzedniego użytkownika
Dzięki jeszcze raz
Dzięki jeszcze raz
Klub miłośników samochodów Japońskich: www.teamrice.pl
- Od: 7 gru 2009, 23:35
- Posty: 8
- Skąd: Oświęcim
- Auto: MX-3 1,6 16V '96
zaklejone bylo pewnie dlatego,ze 90% klientow marudzilo ze jest dzialajacy guziczek a klimy nie ma i zaraz bylo ze po dzwonie sie rozwalila albo cos.mi sprzedawca tlumaczyl ze jak nie ma klimy to w ten sposob wlacza sie "przewietrzanie" korzystajace z jakis dodatkowych wlotow .a japonce tak to sobie wymyslily ze produkowali golasy z pelna elektryka i na zyczenie klienta mozna bylo to przerobic na full opcje w godzine.ciekawe podejscie
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
szarmx napisał(a):tak, ta sprawa z klima w mx-3 to super sprawa. orientuje sie ktos ile ksoztuje zakup i montaz wszystkiego zeby to dzialao?
Ja sie orientuje i szczerze odradzam
Ja swoja klime kompletowalem ponad rok. Najpierw kupilem niby kompletna klime z rozbitka – okazalo sie, ze po pierwsze klima na freon, czyli napelnianie spod lady za blisko 500zl, na dodatek chlodnica nieszczelna. Musialem kupic nowa chlodnice i wtedy sie okazalo, ze sprezarka jest zatarta. Juz sie poddalem i mialem sprzedawac wszystkie graty, ale trafilem na goscia, ktory tez sie wlasnie poddal, bo nie mogl dokompletowac reszty, m.in. chlodnicy i calej elektryki, co ja mialem. Dodatkowo mial bebechy na na nowy czynnik R-134a, wiec udalo sie to wszystko w koncu po chyba 14 miesiacach walki poskladac i uruchomic. Koszt wszystkich czesci wraz z robocizna (przerabianie kilku wezy – czesc z jednego kompletu, reszta z drugiego) oceniam na okolo 3k PLN.
Tak wiec z racji ceny i dostepnosci czesci stanowczo i szczerze ODRADZAM. Jedyna opcja, to transplantacja – musisz znalezc dawce, gdzie klima jest na chodzie i tylko w takim wtypadku ma to sens...
Pozdrawiam,
rdl
- Od: 22 kwi 2007, 22:22
- Posty: 76
- Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.
infinito napisał(a):a czy te maty do grzania siedzeń idzie jakoś dopasować? bo słałem meile do sprzedawców części i nie mają. na allegro tylko takie do położenia na zewnątrz..
Raczej nie znajdziesz nigdzie na swiecie czegos takiego jak sama mata do siedzenia. Moim zdaniem najrozsadniej byloby kupic uniwersalna mate grzejaca taka podlaczana do gniazda zapalniczki i najwyzej przerobic do wykorzystania istniejacej instalacji w aucie.
- Od: 22 kwi 2007, 22:22
- Posty: 76
- Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.
A wiecie moze czy klima z wersji 1,6 SOHC bedzie kompatybilna z 1,6 DOHC? Bo posiadam Mx-3 z 97' a innego z 92' sprzedaje na czesci. I czy to ze samochod stal na dworzu pod plandeka od pazdziernika moze oznaczac ze cos sie zepsulo/uszkodzilo np. od zimna?
Pozdrawiam Bogdan
Moja MX-3:
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/MX-,3/51151
Sprzedam różne części do MX-3
Moja MX-3:
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/MX-,3/51151
Sprzedam różne części do MX-3
- Od: 23 cze 2008, 01:32
- Posty: 96
- Skąd: Kwidzyn
- Auto: Mazda MX-3 1.6 16V B6 DOHC
Tego to Ci chyba nikt na 100% nie powie, ale jesli klima jest z auta z 92' to najprawdopodobniej bedzie to klima na freon, a z tym wiaza sie duze trudnosci w napelnianiu – freon jest wycofany i mozna napelnic tylko "spod lady" ale taka przyjemnosc kosztuje kolo 500zl. Na nowy czynnik klima ma dwa kurki zaraz przy parowniku, a na freon jeden jest przy parowniku, a drugi po prawej (patrzac od przodu) kolo zbiorniczka wyrownawczego plynu chlodniczego. Poza tym na nowy czynnik czujnik cisnienia tez jest kolo parownika, a w starej czujnik jest wkrecany do osuszacza (pod obudowa filtra powietrza).
- Od: 22 kwi 2007, 22:22
- Posty: 76
- Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości