wymiana klocków hamulcowych tył

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez koniu » 23 lip 2007, 22:13

przeszukałem całe forum i nic na ten temat nie znalazłem ;/ prosze o jakiś opis wymiany klocków hamulcoych z tyłu. Może macie jakieś rysunki?? zdjęcia?/ z góry dzięki :) i sory za ten temat, po prostu nie było tego czego szukałem:(
Początkujący
 
Od: 6 lip 2007, 22:24
Posty: 6

Postprzez yasiu » 24 lip 2007, 21:40

A co to za problem?

Odkręcasz śrubę, wymieniasz klocki, dokręcasz cylinder ( nie wbijać tylko wkręcić ), Pompujesz hamulec aż cylinder dojdzie do odpowiedniego miejsca. I klocki wymienione ;) Oczywiście przykręć też śruby do zacisku ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 23:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez Bartek1986 » 24 lip 2007, 22:08

1. Poluzuj śruby w kole
2. Podnieś samochód.
3. Zdejmij koło <lol>
4. Okręcasz śrube z tyłu zacisku, tylko siodła nie odkręcaj ;)
5. Odchylasz zacisk. W tym momencie możesz go zsunąć z prowadnicy i ją troszke nasmarować :)
6. Wyjmujesz stare klocki. ( uważaj żeby blaszki tak samo powkładać )
7 Wkręcasz tłoczek bo z tyłu są wkręcane.
8. Wkładasz nowe klocki
9. Zakładasz blaszki.
10. Zacisk na miejsce.
11. Po pompuj trochę hamulcem.
12. Zakręcasz śrube na zacisku.
13. zakładasz koło
14. Śruby troche zakręć
15. Opuszczasz samochód.
16. Dokręcasz koło.

Z drugiej strony tak samo :D




yasiu napisał(a):( nie wbijać tylko wkręcić )



Chyba chciałeś napisać " nie wciskasz" no chyba, że ty przednie tłoczki młotem walisz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez walker_1 » 25 lip 2007, 18:44

Ja u siebie z tyłu mam na brzegu tarczy taki rant, po którym klocek "nie zbiera" (w lewym kole ok 5mm, w prawym ok 7mm) Czy to normalne, że klocki nie wykorzystują całej powierzchni tarczy, czy mam jakieś złe klocki wsadzone i czy normalne jest to, że z jednej strony jest większy rant niż z drugiej? Macie tak samo u siebie?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2007, 18:24
Posty: 163
Skąd: Lubin/Wrocław
Auto: Mx-3 K8-t

Postprzez mkr » 26 lip 2007, 00:38

tak z ciekawosci autor sie pytal o 1.6 a tam podobno sa bebny zamiast tarcz to czy sie nie rozni wymiana klocków? :P <czytaj>
Początkujący
 
Od: 14 gru 2006, 15:22
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6 93r

Postprzez yasiu » 26 lip 2007, 08:49

mkr napisał(a):tak z ciekawosci autor sie pytal o 1.6 a tam podobno sa bebny zamiast tarcz to czy sie nie rozni wymiana klocków?



A tak z ciekawości zapytam czy w bębnach są klocki czy też może szczęki <lol> hahaha

Jeżeli ktoś pyta o klocki odpowiadam o klockach ;) Po za tym nigdzie ni było mowy o pojemności ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 23:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez mkr » 26 lip 2007, 15:36

yasiu napisał(a):A tak z ciekawości zapytam czy w bębnach są klocki czy też może szczęki <lol> hahaha

:D :D

Po za tym nigdzie ni było mowy o pojemności


Było pod nazwa tematu... ale mniejsza o to, moze to jest wersja bebnowo-klockowa jezeli autor sie pyta o klocki:D
Początkujący
 
Od: 14 gru 2006, 15:22
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6 93r

Postprzez koniu » 5 sie 2007, 19:21

no właśnie aż sam się zdziwiłem, bo wszędzie czytałem że w MX są bębny z tyłu, a w mojej są tarcze, nie wiem jakim cudem ale są tarcze. Aha czyli tak jak w polonezie tłoczki są wkręcane, dobrze wiedzieć. a mam silnik 1.6, możliwe żeby ktoś to sam sobie "zrobił" ??

mam taki problem że na rozgrzanym silniku szarpie mi na gazie tak do ok. 2.5 rpm , na benzynie jest wszystko ok. Co to może być? filtr gazu czy instalacja do regulacji ?? instalacje mam 2-generacji, czyli na komputerze czy jakoś tak to się nazywa.
Początkujący
 
Od: 6 lip 2007, 22:24
Posty: 6

Postprzez Xus » 5 sie 2007, 23:11

mazda mx-3 po 94r miala tacze z tylu!! pewnie masz DOHC :)

Walker zobacz jakie masz tarcze bo na moje sa one do wymiany, zmierz grubosc tarczy i sprawdz z nominalem albo masz cos z klockami. jest jeszcze opcja taka ze masz zapieczone zaciski i nie chodza tak jak powinny w prowadnicy i jak wciskasz hamules to sie zacisk lekko wygina zamiast przesunac. jak trzyma ci reczny i ogolnie [jakie?] hamulce pojedz na stacie i zobacz na rolkach bo mial cos podobnego u siebie
na 1/4 mili scigaja sie szybkie samochody.....na zakretach szybcy kierowcy...
moje zabawki
Honda <---kilikac i glosowac
Mazda <---kilikac i glosowac

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2006, 10:43
Posty: 218
Skąd: Zielona Góra/Coventry
Auto: MX-3 1,6 16v DOHC

Postprzez KrystianR » 13 lis 2007, 11:22

Xus napisał(a):mazda mx-3 po 94r miala tacze z tylu!! pewnie masz DOHC :)


ja mam 92 1.6 i mam rowniez tarcze z tylu i nie tylko u mnie wydaje mi sie ze to mialy wersje chyba z abs'em-ale moge sie mylic wiem tylko tyle ze mialy na bank :)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323