Stuki w zawieszeniu | łacznik, końcówka, sworzeń, tuleje itp.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Ziemianin » 27 mar 2008, 23:45

Ja bym stawial na laczniki stabilizatorow
moje autko: mazda 323c 1.5 96'
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 mar 2007, 20:15
Posty: 13
Skąd: Opole
Auto: mazda 323c (BA) Z5 1.5 16v 96'

Postprzez anonimka » 27 mar 2008, 23:49

Kogi napisał(a):u mnie "łupało" na nierównościach z prawej strony, tylko to było łupanie bardziej "głuche" (przytłumione, nie wiem jak to nazwać),



to tez jest głuche (ciężko mi to opisać)

odnoszę takie wrażenie ze dzieje sie to dokładnie w chwili jak auto opadnie po uniesieniu się ciężarem na ziemie wtedy jest to łupnięcie

Kogi ile płaciłeś za sworznie??

Ziemianin napisał(a):Ja bym stawial na laczniki stabilizatorow


tył i przód są nowe – to nie są łączniki znam dźwięk wywalonych[/b]
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Postprzez KyRy » 28 mar 2008, 09:18

Kogi napisał(a):u mnie "łupało" na nierównościach z prawej strony, tylko to było łupanie bardziej "głuche" (przytłumione, nie wiem jak to nazwać), na pewno nie metaliczne. Okazało się, że sworzeń wahacza.

sworzeń tłucze się raczej na nierównościach przy skręcaniu (np. na kostce).
Jak już będzie porządnie wyrąbany to wystarczy podejść do auta, poruszać kołem i jak będzie latać to wiadomo, że to to.

anonimka napisał(a):Kogi ile płaciłeś za sworznie??

wymieniałem, ale kurcze już nie pamiętam :( 60zł za sztukę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez anonimka » 28 mar 2008, 10:01

KyRy napisał(a):sworzeń tłucze się raczej na nierównościach przy skręcaniu (np. na kostce).
Jak już będzie porządnie wyrąbany to wystarczy podejść do auta, poruszać kołem i jak będzie latać to wiadomo, że to to.



no to nie sworznie, bo w tej opcji sprawdzania koła wszystko jest ok, koło nie lata i nie ma zadnych innych dziwnych zachowań, nawet jakimiś łomami sparwdzali coś tam kołach... wiec sworznie odpadają...

no i to sie nie tłucze ani na kostce ani przy skrecaniu tylko przy tym spadku z hopki.. :(
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Postprzez Majlo » 28 mar 2008, 11:36

miałem to samo ostatnio... tłukło się tak jakby coś o podłogę uderzało od spodu na jeździe po dziurach... było takie "bum" właśnie z przodu z lewej strony. Wymienione zostały łączniki i gumy stabilizatora i już się nic nie tłucze... sprawdź to

a sworzeń jak jest rozwalony to się chyba tak nie tłucze ale auto chodzi po całej drodze najgorzej jak na zakręcie są koleiny...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez anonimka » 28 mar 2008, 18:58

no jechałam dzisiaj i dzieje sie to jak auto sie uniesie i opada... nic przy zkrecaniu nic przy nierownosciach na których pracuje zwieszenie – tylko przy tym jak się bardziej podniesie w góre (czyt. lekko w powietrze) i opada jest takie dobicie z łupnieciem już nawet wrażenie że czuje czasami jak mi łupnie po nogami... :(

kto chce mi rozmontowac koło i zobaczyc co to łupie ?? :(
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Postprzez Majlo » 28 mar 2008, 20:05

anonimka napisał(a):już nawet wrażenie że czuje czasami jak mi łupnie po nogami... smutny


to tak jak u mnie... u mnie jeszcze było wrażanie przy dojechaniu do krawężnika prostopadle i próbowaniu delikatnie wyjechać to taK jakby koło się cofało z zawieszeniem o kilka milimetrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez qbass » 28 mar 2008, 20:55

anonimka, sprawdzali tylko na szarpakach, czy podnosili na lewarku i szarpali kołami?
Też mam teraz takie walenie na hopach, okazało się, że tuleja przednia tuleja wahacza do wymiany (na szarpakach nie wyszło nic).
anonimka napisał(a):Kogi ile płaciłeś za sworznie??

U Smirnoff'a do MX-6 GE kosztują po 39 zł firmy "555", więc do MX-3 pewnie też coś koło tego.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez piotras155 » 28 mar 2008, 21:03

sprawdz amor :)
nissan/drift to zabawa mazda to podstawa :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 mar 2008, 15:26
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323BG
nissan 400sx turbo

Postprzez anonimka » 28 mar 2008, 21:05

qbass napisał(a):anonimka, sprawdzali tylko na szarpakach, czy podnosili na lewarku i szarpali kołami?
Też mam teraz takie walenie na hopach, okazało się, że tuleja przednia tuleja wahacza do wymiany (na szarpakach nie wyszło nic).



szarpaki + podniesienie całego samochodu i kontrola zawieszenia koła, nic sie z nimi nie dzieje :(
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Postprzez 2Nol » 28 mar 2008, 21:22

U mnie też tłukło. Okazało się, ze pękła mi sprężyna z lewej strony. Może sprawdź je dokładnie od początku do końca, bo jak pęknie dostatecznie blisko końca (no albo początku, zależy jak kto patrzy :P ) to tego wcale na pierwszy rzut oka nie widać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 00:37
Posty: 763
Skąd: Gdańsk

Postprzez Mr.M » 29 mar 2008, 00:28

hmm a moze gorne mocowanie amortyzatora u mnie byla to przyczyna stukania i znow to mam od niedawna :( ze moze tu tkwi przyczyna ? i zaden szarpak ci tego nie wylapie

a jak nie to faktycznie guma na wahaczu :)

Pozdrawiam
Mazda 6 User :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 21:32
Posty: 308
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6

Postprzez anonimka » 29 mar 2008, 00:34

Mr.M napisał(a):byla to przyczyna stukania



to nie jest regularne stukanie na nierównościach... to jest łupniecie pojawiające się co jakąś tam hopke – czytaj uniesienie samochodu w czasie jazdy do góry po czym jego opadniecie i wielki łup...
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Postprzez piotras155 » 29 mar 2008, 01:11

ja muwie ja miałem tak samo i co sie okazało amor nie wsumie to niebył amor to był złom a tak wszystko było ok dopiero jak wymontowałem to amor wogule nie trzymał a jak niema czasu na wymontowanie zeby spr to najlepiej podejsc do tej strony auta co wali i psprostu sprawdzic czy ałto po rozruszaniu jest sztywne jak nie auto lata w gure i wduł to amor do wymiany pozdr :)
nissan/drift to zabawa mazda to podstawa :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 mar 2008, 15:26
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323BG
nissan 400sx turbo

Postprzez Mr.M » 29 mar 2008, 08:40

anonimka napisał(a):to nie jest regularne stukanie na nierównościach...


no dokladnie jezeli wiesz ze wahacz i stabilizatory oraz mocowania gumowe sa ok to musi to byc cos na amorku nawet jak pisze piotras155 amorek

Obrazek

chyba ze jeszcze lacznik stabilizatora ma luz ?

Obrazek

ja osobiscie obstawiam elemnty od 3 – 5 w koncu one trzymaja amortyzator w momencie jak jedziesz normalnie masa auta dociska w momecie hopy uniesienia pojawia sie luz i jak opada mas uderzenie :)

ale oczywiscie to jest moje zdanie <diabełek>

Pozdrawiam
Mazda 6 User :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 21:32
Posty: 308
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6

Postprzez Grafit » 29 mar 2008, 15:14

anonimka napisał(a):to nie jest regularne stukanie na nierównościach... to jest łupniecie pojawiające się co jakąś tam hopke – czytaj uniesienie samochodu w czasie jazdy do góry po czym jego opadniecie i wielki łup...


Za niedługo Ci zacznie stukać nie tylko przy opadaniu.
Ja miałem to samo, jakiś miesiąc temu zaczeło mi stukać przy opadaniu (np. wjeżdżałem na spiącego policjanta to nie stukało, ale przy zjeździe (nawet powolnym) tak, potem zaczęło stukać i przy wjeździe i zjeździe z "śpiącego policjanta", a od tygodnia mi sie tłucze już na każdej nierówności. Byłem dziś u mechaniaka, ale nie miał czasu sprawdzić <jelen>
Dziś już mi tak napierdzielało, że sie zaczynam bać jezdzić żebym przypadkiem koła nie zgubił <jelen>
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez blade83 » 29 mar 2008, 17:58

witam. obserwuje ten temat bo sam mam podobne objawy i jestem ciekaw czy ktoś w końcu zlokalizuje powód tych dziwnych stuków. zaznaczę tylko, że ja jestem już po wymianie łączników stabilizatora oraz wymieniłem amory(w tym jedno łożysko kolumny mcpersona) i nic to nie dało. po wizycie na szarpakach diagnosta stwierdził, że to maglownica tak stuka bo ma luz na ślimacznicy i coś tam podregulował ale nic nie pomogło (teraz się martwię o pompę od wspomagania :( ).
także jakby ktoś zwyciężył ten problem to niech opisz co to było
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 00:19
Posty: 98
Skąd: Mstów k.Częstochowy
Auto: Mx-3 (EC) KL-ZE, Seat Exo 1.8T, VW UP!

Postprzez Mirek » 30 mar 2008, 02:53

U mnie też się tłucze, właśnie taki efekt jak anonimka piszesz. Obstawiam że to jednak sworznie, no i u mnie poduszka wahacza wzdłużnego. W przyszłym tygodniu wymienię (części już czekają) to dam znać czy się poprawiło.
Ostatnio edytowano 31 mar 2008, 20:43 przez Mirek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez anonimka » 30 mar 2008, 11:28

Don Szturchen napisał(a):U mnie też się tłucze, właśnie taki efekt jak anonimka piszesz. Obstawiam że to jednak sworznie, no i u mnie poduszka wahacza podłużnego. W przyszłym tygodniu wymienię (części już czekają) to dam znać czy się poprawiło.



czekam na twoją relacje czy pomogło – ja jadę za tydzień do dąbrowy, pomoże mi ocenić to loczek bo tez teraz robił zawieszenie – jeżeli rozpozna objawy to napiszę dokładnie co u mnie poszło....
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

PostTen post został usunięty przez Paweł 4 gru 2015, 12:37.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323