Jaki tłumik? (MX-3 EC K8)
Od dwóch lat mam sportowy tłumik, który już zaczął mnie denerwować, bo jest bardzo głośny. Możecie mnie nakierować na firmę, która zrobi tłumik o fabrycznych parametrach do mojej MX-3 ? Chcę żeby było teraz cicho, a dla ładnego wyglądu można założyć jakąś końcówkę. Oczywiście niech to będzie w miarę dobrej jakości za rozsądną cenę
Z góry dzięki za pomoc
Z góry dzięki za pomoc
- Od: 26 sie 2005, 08:00
- Posty: 131
- Skąd: Mława
- Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM
Dołączam się do prośby kolegi wyżej. Mam taki sam problem, tylko skąd tu wytrzasnąć fabryczny tłumik? Lub chociaż taki po prostu cichy... wolę dźwięk silnika niż jakieś buczenie za uszami. Szukam i nic nie mogę znaleźć w internecie – wszystko do silnika 1,6.
- Od: 12 cze 2008, 12:34
- Posty: 232
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.
qazxsw1 mx3 91 – 93 maja taki sam końcowy tłumik jak 323 i 323f z tych lat
http://www.allegro.pl/item466501241_tlu ... _1994.html
http://www.tlumiki24.pl/index.php?mod=o ... modele=MX3
a co do V6 to może BOSAL?
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... =1.9&fuel=
http://www.allegro.pl/item466501241_tlu ... _1994.html
http://www.tlumiki24.pl/index.php?mod=o ... modele=MX3
a co do V6 to może BOSAL?
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... =1.9&fuel=
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Przenoszę do 323/MX-3.
To ja też sie dołącze do prośby, tylko mi sie przepalio wszystko ;/ katalizator, tlumik środkowy i tłumik koncowy ;/ narazie to zalepiam taśmami i pastami, ale jednak trzeba zmienic wszystko... możle ktoś poleci cały komplet?? głównym kryterium jest CISZA w aucie, bo mnie strasznie wkurza to buczenie, zwłaszcza na dłużyszch trasach...
- Od: 14 wrz 2006, 08:48
- Posty: 228
- Skąd: Żywiec
- Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156
u mnie caly uklad wydechowy jak nowy do momentu tlumika koncowego,zakupilem caly tlumik ze stali nierdzewnej jakis wmsport-mysle go lekko jeszcze wyciszyc ale jako ze u mnie jeszcze idzie kawalek rury bede musial z nierdzewki dorobic ten kawalek i mam pewien plan/patent na bazie jak sie montuje tlumiki czesto mtoocyklowe-czyli laczenie i nie skrecanie srubami a sprezynami sciskane...niema lekko bo troche bedzie rzezba ale za to nierdzewka wiec powinno byc ok..
swoja droga leza u mnie dwie koncowki pospawane w jedno ale mozna latwo odciac oryginalne w chromie remusa -jakby ktos byl zainteresowany
swoja droga leza u mnie dwie koncowki pospawane w jedno ale mozna latwo odciac oryginalne w chromie remusa -jakby ktos byl zainteresowany
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
Drogi Użytkowniku, nie zapomnij przeczytać FAQ i dostosować swojego podpisu do regulaminu forum!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 95#1103195
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 95#1103195
- Od: 6 paź 2008, 16:23
- Posty: 4
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
miazgacz zgłoś się do Artiwie15, to jego bryka: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62098
V6 już fabrycznie pięknie brzmią, posiadacze sohc i dohc mogą narzekać fakt faktem, wychodzą piękne połączenia dźwięku V6 i odpowiedniego tłumika, na mnie nieziemskie wrażenie robi ten przykład: http://pl.youtube.com/watch?v=Ud5h6Gy8yVY Niestety zapewne sohc tak brzmieć nie będzie nawet z nie wiadomo jakim tłumikiem.
V6 już fabrycznie pięknie brzmią, posiadacze sohc i dohc mogą narzekać fakt faktem, wychodzą piękne połączenia dźwięku V6 i odpowiedniego tłumika, na mnie nieziemskie wrażenie robi ten przykład: http://pl.youtube.com/watch?v=Ud5h6Gy8yVY Niestety zapewne sohc tak brzmieć nie będzie nawet z nie wiadomo jakim tłumikiem.
- Od: 4 sie 2008, 21:13
- Posty: 57
- Skąd: okolice Częstochowy
- Auto: Mx-3
koledzy ja bym radził troche uważać przy wyborze uniwersalnych tłumików bo przy N/A zbytnie odetkanie wydechu to na 99% spadek mocy ,a w szczególności momentu obrotowego.
Najlepiej jest zdławić taki tłumik na końcówkach aby uzyskać taka średnice jak w serii (a przynajmniej zbliżoną).
Ja też byłem zmuszony ostatnio wymienic tłumik końcowy i jako że nie miałem za dużo kasy kupiłem na allegro używanego remusa (miesiąc czatowania i dałem za niego 110zł z wysyłką ,na dwa sezony napewno starczy) , ma piekny dzwięk ,nie jest za głośny i dot ego remusy nie są zwykle zbytnio odetkane, jak kupimy taki do silnika ok 1,8 -2.0 to bedzie dobrze...
Najlepiej jest zdławić taki tłumik na końcówkach aby uzyskać taka średnice jak w serii (a przynajmniej zbliżoną).
Ja też byłem zmuszony ostatnio wymienic tłumik końcowy i jako że nie miałem za dużo kasy kupiłem na allegro używanego remusa (miesiąc czatowania i dałem za niego 110zł z wysyłką ,na dwa sezony napewno starczy) , ma piekny dzwięk ,nie jest za głośny i dot ego remusy nie są zwykle zbytnio odetkane, jak kupimy taki do silnika ok 1,8 -2.0 to bedzie dobrze...
Kupie lewą dokładke pod zderzak do mx3 1.8 -może byc pęknięta
Sprzedam części mechaniczne ,zawieszenie i elementy nadwozia ciete z mx3 1.8 tanio
Sprzedam części mechaniczne ,zawieszenie i elementy nadwozia ciete z mx3 1.8 tanio
- Od: 1 paź 2008, 12:40
- Posty: 35
- Skąd: Szczekociny
- Auto: mx-3 1,8 x2 :)
no dobrze panowie, czyli rozumiem że ciężko jest dostać taki tłumik co by w ogóle nie buczał? Ja mam akurat taki, że najgłośnieszy jest do 3200 obr/min. Im niższe, tym gorzej, a przy włączonej klimatyzacji, jeździe pod górkę w 4 osoby robi się na prawdę nieprzyjemnie głośno. A przecież nie ma sensu zawsze jeździć np z 4000 obr/min. Po przekroczeniu tych 3200 obr. buczenie zanika załkowicie i słychać tylko silnik. Męczące to, szczególnie zimą gdy jeździ się na stosunkowo niskich obrotach. Na zewnątrz nie jest tak głośno jak wewnątrz. A może wszyscy tak mają i mi się tylko wydaje? Jaki mam tłumik to nie wiem niestety, końcówka to WM SPORT...
- Od: 12 cze 2008, 12:34
- Posty: 232
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.
Ja myślę, że tłumik firmy BOSAL będzie o fabrycznym dźwięku, bo ta firma produkuje 'normalne" tłumiki a nie sportowe. Znalazłem taki za około 280 zł w intercars-ie, ale było tylko zdjęcie poglądowe. Mam dwie prośby do posiadaczy takiego tłumika w MX-3:
1. Czy ten tłumik jest cichy tak jak fabryczny?
2. Chciałbym zobaczyć zdjęcie tego tłumika
1. Czy ten tłumik jest cichy tak jak fabryczny?
2. Chciałbym zobaczyć zdjęcie tego tłumika
- Od: 26 sie 2005, 08:00
- Posty: 131
- Skąd: Mława
- Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM
Rain napisał(a):Też mi się nie wydaje by przy SOHC/DOHC ulter AŻ TAK hałasował. muFa, masz może jakąś możliwość nagrania dźwięku swojego wydechu tak z ciekawości, wewnątrz kabiny i na zewnątrz? diabelek
Hehehe nagram, wrzuce na Youtube i podlinkuje, to się sami przekonacie
Tylko nie wiem kiedy ale postaram się szybko
W mieście jest FUN ale w trasę na prawdę odradzam. Już jak ją z Bielska przywoziłem do Krakowa, to pierwsze o czym myślałem, to że wywale tego Ultera
Ale teraz go nie oddam już
---------------------
Michał
Michał
- Od: 10 kwi 2008, 21:52
- Posty: 28
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC
ja też na weekendzie nagram ala mugena WM
ale pieknie brzmi Apexi przynajmniej mi sie podoba
http://pl.youtube.com/watch?v=CYSSTP8OC ... re=related
choć może to też zasługa ze to jest KL-ZE
ale pieknie brzmi Apexi przynajmniej mi sie podoba
http://pl.youtube.com/watch?v=CYSSTP8OC ... re=related
choć może to też zasługa ze to jest KL-ZE
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Ja mam w swojej Mazduni wydech z Jacky Auto Sport, kopiłem go tylko ze względu na wygląd "ala mugen", i dałem niewiele za niego... Po zamontowaniu bylem mile zaskoczony dźwiękiem tłumika, daje konkretny BASS! Wielu osobom sie to nie podoba ale są tez osoby które mają inne zdanie!
BURN RUBBER, NOT YOUR SOUL!
- Od: 24 paź 2008, 13:49
- Posty: 30
- Skąd: Dębica
- Auto: Mazda MX-3 1,8 V6 1992r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość