Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
1, 2
mam pytanie przy zmianach biegow a szczegolnie 1-3 zawsze jest lekkie szarpniecie czy test to normalne w mx-3 1.8 v6 dajcie znac jedzil;em wieloma samochodami ale ten jest pierwszy tego typu i zawsze mialem idealne przejacia z biegu na bieg pozatym reszta jest idealna zero jakich kolwiek problemow
-
jordi007
Jakimi samochodami jeździłeś?? Jak długo jeździsz MX-3??
Skrzynia manualna czy automatyczna? Ale jak dobrze kojarzę to w V6 nie było automatu...
Skrzynia manualna czy automatyczna? Ale jak dobrze kojarzę to w V6 nie było automatu...
Ostatnio edytowano 31 paź 2008, 13:27 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Automat nie ma prawa szarpać. Oczywiście z wyjątkiem kickdown-u – wtedy z szarpnięciem powinno wciskać w fotel . A na serio miałem MB124 300 CE z automatem. Nie szarpał, nie wył a jazda to bajeczka. Nie wiem jak jest skonstruowana Twoja skrzynia ale szarpnięcia informują o przypalonych tarczkach lub zużytej taśmie ( podobno ). Takie info miałem od fachmana od automatów, u którego robiłem wymiany oleju i filtru w skrzyni.
- Od: 28 kwi 2008, 14:48
- Posty: 112
- Skąd: łódzkie
- Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi
Kwestia jeszcze, czy podczas szarpnięć rosną obroty. Jeśli tak, to jesteś na równi pochyłej do remontu skrzyni (jeśli piszemy o automacie). Jeśli nie, być może warto wpaść do serwisu na wymianę oleju i sprawdzić elektrykę. Powodzenia!
Witam objawy mam takie:
-na zimnym silniku szarpie (ale nie zawsze) przy przeskoku z 1 na 2 w funkcji drive
-przy przełączeniu z funkcji P na R wystepuje (ale nie zawsze) szarpnięcie
-to samo przy przełączeniu z funkcji P na D (ale nie zawsze)
– wady te ustepują przy ciepłym silniku do tego stopnia że prawie nie czuć zmiany biegów jednak powoduje to u mnie pewien dyskomfort do tego stopnia że włączam silnik i na 5 minut pozwalam mu sie rano rozgrzać bądź też przechodze na funcję M i ruszam pierwsze kilka kilometrów z biegu 2
mazda 3 2.3 automat przejechane 58.000
jeżeli macie jakieś podpowiedzi oprócz wymiany skrzyni to poproszę
-na zimnym silniku szarpie (ale nie zawsze) przy przeskoku z 1 na 2 w funkcji drive
-przy przełączeniu z funkcji P na R wystepuje (ale nie zawsze) szarpnięcie
-to samo przy przełączeniu z funkcji P na D (ale nie zawsze)
– wady te ustepują przy ciepłym silniku do tego stopnia że prawie nie czuć zmiany biegów jednak powoduje to u mnie pewien dyskomfort do tego stopnia że włączam silnik i na 5 minut pozwalam mu sie rano rozgrzać bądź też przechodze na funcję M i ruszam pierwsze kilka kilometrów z biegu 2
mazda 3 2.3 automat przejechane 58.000
jeżeli macie jakieś podpowiedzi oprócz wymiany skrzyni to poproszę
mjuskowiak
- Od: 23 mar 2008, 22:55
- Posty: 25
- Skąd: bydgoszcz
- Auto: mazda 3 2,3 american version
mjuskowiak napisał(a):-na zimnym silniku szarpie (ale nie zawsze) przy przeskoku z 1 na 2 w funkcji drive
-przy przełączeniu z funkcji P na R wystepuje (ale nie zawsze) szarpnięcie
-to samo przy przełączeniu z funkcji P na D (ale nie zawsze)
bylo cały watek. szukaj i czytaj. sam komentowalem wiele spraw w tym temacie
nie mozna wszystkiego walkowac w nieskonczonosc. kolego wysil sie i poszukaj
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Po pierwsze zmień soft na nowy (ASO) i profilaktycznie olej. Takie objawy na zimnym silniku są jeszcze do przyjęcia i w wielu wypadkach pomaga własnie nowe oprogramowanie. Gdy jest odwrotnie i skrzynia dobrze chodzi tylko zimna, to już można się bać
Nie wiem, jadę do AZ Auto i każę im wgrać nowy
Jest patch do softu na shift 1-2 ... Ktory jednym pomaga innym nie ....
Mi nie pomoglo ...
Wymiana Plynu wskazana ... ale nie licz ze pomoze
Ogulnie skrzynie mazdy szarpia tu I tam I nie sa super plynne szczegulnie te z 3 ..
Grounding Kit – podobno pomogl paru osobom .. Niemam czas zrobic ale zrobie I Zobaczymy ...
Mi nie pomoglo ...
Wymiana Plynu wskazana ... ale nie licz ze pomoze
Ogulnie skrzynie mazdy szarpia tu I tam I nie sa super plynne szczegulnie te z 3 ..
Grounding Kit – podobno pomogl paru osobom .. Niemam czas zrobic ale zrobie I Zobaczymy ...
a jaki olej powinien być w skrzyni biegów? może to jest przyczyna że jak jest zimny jest zbyt lepki i dobrze sie nie rozprowadza?
mjuskowiak
- Od: 23 mar 2008, 22:55
- Posty: 25
- Skąd: bydgoszcz
- Auto: mazda 3 2,3 american version
Ja bym zmienił soft, oliwę na zalecaną i jeździł aż skrzynia się sypnie. W wypadku remontu i tak rozbebeszają całość, a tanio nie jest.
PS. 4:16, 4:56, 6:15... Kriska to jeszcze rozumiem, ale reszta? Ludzie, jest sobota
PS. 4:16, 4:56, 6:15... Kriska to jeszcze rozumiem, ale reszta? Ludzie, jest sobota
Mam podobne objawy. Byłem u mechanika, podpiął do kompa. Odpowiedź – tak jak napisał kristof, konwerter do regeneracji. Koszt samej regeneracji 800-1000 PLN. Jeśli będzie potrzeba rozbierania skrzyni – 1500 PLN + części. Jutro zawożę samochód do Olkusza, American Service Parts Mariusz Niewiara – polecany u mnie warsztat robiący z automatami.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 28 maja 2009, 09:26
- Posty: 100
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA
może macie racje – może ten typ tak ma, ale to czasami wkurza a poza tym samochód perełka
mjuskowiak
- Od: 23 mar 2008, 22:55
- Posty: 25
- Skąd: bydgoszcz
- Auto: mazda 3 2,3 american version
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości