FOTORELACJA – Regeneracja zacisku tylnego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez patrizio1985 » 9 lis 2009, 15:37

Problem niestety znany większości forumowiczów, mianowicie zatarte tylne zaciski, z czym się wiąże kompletny brak hamulca nożnego jak i ręcznego. Tak było w moim przypadku, w Madzi Mx-3. Postanowiłem się za to wziąć, znalazłem podobne wątki, ale niestety opisy od innych mazd, ale mimo wszystko okazały się bardzo pomocne, za co z góry dziękuję autorowi:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... zacisk%F3w

Postanowiłem samemu opracować takowy temat odnośnie mojego modelu Mazdy.

Zakupiłem zestaw naprawczy tylnego zacisku (niestety nie zrobiłem fotek), specjalną pastę do tłoczków (podobno ma sprawić, iż w przyszłości nie będą się zapiekać).


TO DO DZIEŁA:

Potrzebować będziemy na pewno: młotek, kombinerki, większy śrubokręt płaski, szczypce do wewnętrznych pierścieni segera!!!, "jeż" na wiertarce (lub szczotka druciana), papier ścierny wodny o gradacjach 600 i 1000, klucze nasadowe, płaskie (jak kto woli), 3 browarki (skutecznie dodają chęci i motywacji), przydatny okazał się środek typu "penetrator" (na rdzę).



Oto nasz zacisk:


Obrazek


1. Wyjmujemy sworzeń i gumki i oczyszczamy wszystko z rdzy:

Obrazek




2. Potem zajmiemy się wyjęciem tłoczka, do tego celu potrzebne będą nam kombinerki. Chwytamy tłoczek i kręcąc w bodajże lewą stronę wykręcamy go (naprawę robiłem miesiąc temu, więc dokładnie nie pamiętam w którą stronę się kręci, dojdziecie do tego – są tylko dwie możliwości:P). Co ważne i przydatne: gumową osłonkę tłoczka trzyma taki "pierścień rozprężający", najpierw go wyjmujemy, później tą gumową osłonkę (ja zrobiłem to na opak i ją zniszczyłem)

Obrazek


Po wyjęciu wygląda to tak:

Obrazek




3. Następnie zajmiemy się trzpieniem regulującym. Do jego wyjęcia będziemy potrzebowali długich szczypiec do pierścieni segera. Wyjmujemy seger i całą resztę, uważając żeby nic nam nie wyskoczyło (jest tam też taki koszyczek i pod nim sprężynka). Mi to wyskoczyło i 15 minut szukałem po garażu, dlatego przestrzegam. Lepsze fotki z wyjęcia segera na w/w temacie. Następnie poprzez jakąś szmatkę lub kawałek grubszej gumy wyciągamy nasz sworzeń regulacyjny a pod nim jeszcze TYLKO taką małą tulejkę:

Obrazek


Wiadome, zdejmujemy stary oring z sworznia regulującego, wycieramy szmatką, można lekko szczotką drucianą i zakładamy nowy oring.




4. Kolejnie zajmiemy się hamulcem ręcznym. I tutaj zaczyna się najlepsza zabawa, ponieważ tutaj jest najwięcej syfu:(.

W w/w temacie jest to troszkę inaczej zrobione, jednak ja poszedłem na łatwiznę, a mianowicie najpierw odkręcamy zacisk mocowania linki hamulca ręcznego:

Obrazek


Następnie odkręcamy śrubę od cięgna linki hamulca ręcznego:

Obrazek


i zdejmujemy górna część owego cięgna:

Obrazek


Następnie podważając śrubokrętem uszczelniacz:

Obrazek


wyciągamy cały sworzeń od hamulca ręcznego:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Tak to wygląda:(



Oczyszczamy wszystko papierami wodnymi do gładkiej powierzchni (można zobaczyć jak to było zrobione w w/w temacie, nie robiłem zbędnych fot, bo po co się powtarzać):

– tłoczek ( tylko jak jest mocno skorodowany)
– wszystkie tulejki
– sworzeń od hamulca ręcznego (część wchodzącą w otwór)


Co ważne w otworze w który wchodzi sworzeń hamulca ręcznego...

Obrazek


jest łożysko, można je wymienić przy okazji ale cena zaporowa 230zł podobno. Ja nie mając tak dużego budżetu po prostu potraktowałem to kilku krotnie (nawet kilkudziesięcio krotnie) penetratorem, aż do momentu aż zaczęło w miarę poprawnie funkcjonować, następnie wyczyściłem szmatką, ponownie penetrator, szmatka , penetrator i jak już zaczęło dobrze chodzić to przesmarowałem dużą ilością smaru. Mam nadzieję że troszkę pochodzi:)



Rezultat: w końcu mam ręczny i nożny, efekt zadowalający.

Mam nadzieję że moje sugestie i wskazówki się komuś przydadzą.

Przepraszam za błędy jeśli takowe się znalazły.


Pozdrawiam:)
Ostatnio edytowano 10 lis 2009, 11:02 przez patrizio1985, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 maja 2009, 08:24
Posty: 28
Skąd: Wieruszów
Auto: Mazda MX-3; B6

Postprzez patrizio1985 » 9 lis 2009, 15:51

Czy wam też nie wyświetlają się foty??

Mógłby mi ktoś poradzić co zrobić by było ok?? :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 maja 2009, 08:24
Posty: 28
Skąd: Wieruszów
Auto: Mazda MX-3; B6

Postprzez Suloo » 9 lis 2009, 16:16

nie dzialaja.gdzie je wrzucales??
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez gadula » 9 lis 2009, 16:44

patrizio1985 podałeś nie te linki z fotosika, musisz tu wrzucić "bezpośredni link do zdjęcia".
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez patrizio1985 » 9 lis 2009, 18:56

Dzięki wszystkim za pomoc :) :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 maja 2009, 08:24
Posty: 28
Skąd: Wieruszów
Auto: Mazda MX-3; B6

Postprzez konrad278 » 9 lis 2009, 19:26

Przed normalnie obraz nedzy i rozpaczy.A ludzie narzekają że hamulce z tyłu z Mazdzie nie hamują;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez blade83 » 23 cze 2011, 18:57

temat strasznie dla mnie aktualny, więc chciałem zapytać autora czy da rade sprawić aby fotki znowu chodziły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 00:19
Posty: 98
Skąd: Mstów k.Częstochowy
Auto: Mx-3 (EC) KL-ZE, Seat Exo 1.8T, VW UP!

Postprzez Siwus » 24 cze 2011, 09:26

blade83 napisał(a):temat strasznie dla mnie aktualny, więc chciałem zapytać autora czy da rade sprawić aby fotki znowu chodziły?

będzie ciężko bo autor logował się ostatni raz w zeszłym roku.
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez blade83 » 24 cze 2011, 23:51

Fakt nie zlukałem sprawy :/ ale już chyba znalazłem wyjście z sytuacji :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 00:19
Posty: 98
Skąd: Mstów k.Częstochowy
Auto: Mx-3 (EC) KL-ZE, Seat Exo 1.8T, VW UP!

Postprzez Makiaweli » 29 cze 2011, 16:43

ja robiłem regeneracje tylnych zacisków jakieś dwa miesiące temu i mam parę fotek więc jeśli ktoś chce to na wiadomość PW i wyśle lub wstawię do tematu
Szybko nie jeżdżę , po prostu wolno latam!!!
CRX II V-Tec , HONDA ITR just do it
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2009, 13:00
Posty: 32
Skąd: Łódź
Auto: MX-3

Postprzez wojta » 6 sie 2011, 20:10

poprosze te zdjecia
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 21:46
Posty: 51
Skąd: crawley anglia
Auto: mazda 6 2008 2.0

Postprzez Makiaweli » 8 sie 2011, 11:34

Do wszystkich zainteresowanych zdjęciami z regeneracji tylnych zacisków
To na Forum MX-3.pl zrobiłem fotorelację z tej czynności
Znajduje się ona w Zakładce Warsztat / fotorelacje
Wszelkie pytania to proszę tam bo tu żadko ostatnio zaglądam
Szybko nie jeżdżę , po prostu wolno latam!!!
CRX II V-Tec , HONDA ITR just do it
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2009, 13:00
Posty: 32
Skąd: Łódź
Auto: MX-3

Postprzez babel_slowiki » 3 gru 2012, 19:03

Witam ponownie,

Mam nielada problem mianowicie cieknie mi olej z zacisku hamulcowego w [jakim?] kole i pojawil sie problem co robic? Czy z innych modeli pasuje zacisk hamulcowy np z mazdy 323? gdzie mozna zregenerowac taki zacisk i oplaca sie regenerowac czy szukac gdzies zeby kupic uzywke?Nie znam sie na regeneracji ani nie mam przyrządow do regeneracji.Prosze o pomoc

Mazda mx3 1.6 107 konikow 96 rocznik zacisk [jaki?] na tarcze:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2009, 09:00
Posty: 13
Skąd: Kraków/Olkusz
Auto: MX-3 1.6 16V 96 r

Postprzez maris801801 » 3 gru 2012, 20:10

Ja również nie mam przyrządow do regeneracji a całość sam rozkręciłem ;) Liczy się pomysłowość.
Oto całe oprzyrządowanie zacisku.
Obrazek
Później możesz sobie je nawet pomalować na ładny kolor... ;]
Obrazek
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez iwan807 » 3 gru 2012, 21:55

witam, proponuje jak kolega wyżej, czyli wyjmij zacisk który cieknie i jeśli miałeś sprawny ręczny na oba koła to znaczy że dźwigienki ręcznego jeszcze żyją a więc polecam kupić zestaw naprawczy tłoczka zacisku koszt około 25-30zł to będzie najtańsza opcja:) musisz wyjąć zacisk na stół i wycisnąć tłoczek. prawdopodobnie gumka uszczelniająca i chroniąca tłoczek przed syfem i wodą gdzieś jest uszkodzona i dostała się wilgoć, musisz zdiagnozować czy tłoczek nadaje się jeszcze do użytku czyli czy nie ma wżerów od rdzy, bo wtedy nawet jak założysz już nowy uszczelniacz, taki oring o przekroju kwadratu to i tak będzie dalej ciec. jeśli będzie sii to nowy uszczelniacz i nowa gumka ochronna, składasz odpowietrzasz układ hamulcowy i gitara:) upewnij się najpierw zanim coś rozbierzesz czy nie strzeliła gdzieś blisko koła skorodowana rurka hamulcowa:)
tylko JAPONIA....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2011, 22:38
Posty: 11
Skąd: POZNAŃ
Auto: MX-3 1.6 DOHC 94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323