FOTORELACJA – Wymiana przednich amortyzatorów Mazda MX-3

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez xijaro » 5 lut 2010, 02:33

Narzędzia:
Płaski śrubokręt
Młotek
przecinak
szlifierka kątowa
klucze 14,15,17, najlepiej grzechotka(mocna)+ zwykłe do kontrowania
ściągacze sprężyn
podnośnik+ podpórki itp

poza tym odrdzewiacz, pędzel, farba chlorokauczukowa

Części podziękowania za pomoc koledze Smirnoff'owi i jego cierpliwość :)
Amortyzatory: KYB Excel-G podbierane z BG
górne mocowania (przód-tył)od mx-3
łożyska skrętne przednich amortyzatorów OEM Mazda
łączniki stabilizatora CTR (przód tył)
nowe odboje + zintegrowane osłony Sachs
Sprężyny FK HighTec -40/35 mm
1.jpg

najpierw dół mocowanie przewodu hamulcowego i abs, śruby były mocno zapieczone nie obyło się bez popukiwania młotkiem w grzechotkę na przedłużce
2.jpg

3.jpg

ścigacze muszą być no chyba że dla hardcorów :) to bez
4.jpg

rozmontowany amortyzator
5.jpg

oczyszczone górne mocowanie sprężyny z rdzy
6.jpg

pomalowane osłony sprężyn....
7.jpg

.... i górne mocowanie
8.jpg

stara i nowa sprężyna
9.jpg

nowy zestaw
10.jpg

tu już złożone wszystko w trakcie składania byłem zajęty ale pomocna będzie druga osoba bo nawet ze ściągaczami potrafiło wyskakiwać łożysko skrętne z zamka w górnym mocowaniu sprężyny
11.jpg

przy okazji wymienione łączniki stabilizatora na nowe stare musiałem usunąć z pomocą przecinaka i młotka
12.jpg

i założone

przy zakładaniu najpierw złapałem amortyzator u góry później delikatnie podważałem lewarkiem od spodu cała piastę nie było najmniejszego problemu
przy okazji wymieniłem tarcze i klocki z tyłu tak samo

tak wygląda na glebie
13.jpg


a tak już pomalowane zaciski (foliatec gold)
14.jpg
Ostatnio edytowano 2 kwi 2015, 22:15 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 5 razy
Powód: Zdjęcia na serwer MS + literówki
Moja Mazda
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2008, 18:29
Posty: 76
Skąd: Piła
Auto: Mazda MX-3 K8 93r

Postprzez Mako » 5 lut 2010, 09:44

Wydzielilem Twoja fotorelacje w osobny watek i dodalem link do niego w temacie Fotorelacje z napraw
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez ROMAN-R87 » 5 lut 2010, 12:45

bardzo ladny opis-pogratulowac
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez BadBoy_89 » 8 lut 2010, 16:28

Jakie sprezyny zalozyles i za ile są ?? spisuja sie dobrze wzgledem oryginałów ??
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2009, 22:22
Posty: 96
Skąd: Katowice
Auto: Mazda MX3 1,6 dohc 96r

Postprzez Dibo » 14 lut 2010, 19:49

gdzie kupiłeś te dprężyny i za ile?, Te żółte zaciski strasznie wyglądają
Początkujący
 
Od: 2 sty 2006, 23:23
Posty: 14
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda mx3 1.6 16V 91r

Postprzez xijaro » 15 lut 2010, 20:22

sprężyny to FK automotive HiTec(GER) za 500zł(aktualnie promocja na nie jest) sprawdzaja sie super na seryjnych amorach nie są progresywne tylko utwardzone i troszke krótsze (ściągneła je dla mnie firma mapet tuning)

żólte zaciski już ich nie ma :) spadek po poprzednim właścicielu ustąpią mrozy będą srebrne lub złote
Moja Mazda
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2008, 18:29
Posty: 76
Skąd: Piła
Auto: Mazda MX-3 K8 93r

Postprzez Kondziorally » 14 maja 2010, 18:55

Witam, zakupiłem nowe sprężynki i podczas wkładania ich zorientowałem sie że w przednich kielichach (4 śruby co wchodzaą do karoserii) niemożna dać byle jak tego mocowania ... dałem tak jak na zdjęciu... dobrze? Mógłbym zobaczyć jak było wcześniej po odciśniętym kształcie jednak wszystko wyczyściłem i zakonserwowałem... Prosze o odpowiedz. P.S. Dałem tymi "cyckami do środka" :) Czekam na odpowiedź Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2007, 23:44
Posty: 64
Skąd: Nowy Wiśnicz
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V DOHC

Postprzez Paco » 19 maja 2010, 14:09

Jakiś czas temu też wymieniałem i dokładnie tak ma być tzn. "cyckami" do środka :) Wymieniałem wszystko w pojedynkę ale nie polecam :P Na dodatek nie rozkręcałem łącznika stabilizatora – gehenna :P
http://www.mx-3.pl – forum MAZDY MX-3!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2008, 20:30
Posty: 233
Skąd: Zabrze
Auto: MX-3 1.6 B6 '93r
MX-3 1.8 BP '91/'95r
Mazda 2 1.5 '08r
Mazda RX-8 03r
Mazda 6 II GH '10r

Postprzez xijaro » 19 maja 2010, 23:13

no ja akurat miałem nowe górne mocowania i już bez tych "cycków":)
Moja Mazda
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2008, 18:29
Posty: 76
Skąd: Piła
Auto: Mazda MX-3 K8 93r

Postprzez /V6 » 20 maja 2010, 16:18

A jak to jest ze ściganiem/zakładaniem sprężyn w wersji dla hardcorów tzn bez tych ściskaczy???? Macie jakieś pomysły bo ja akurat mam ten problem, że nigdzie nie mogę dorwać ściskaczy a amorki już rozebrałem, pozostała tylko kwestia złożenia i zamontowania :/.
Przyznam, że łatwo nie było je zdjąć ale na założenie nie mam pomysłu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez xijaro » 20 maja 2010, 18:10

/V6 napisał(a):A jak to jest ze ściganiem/zakładaniem sprężyn w wersji dla hardcorów tzn bez tych ściskaczy???? Macie jakieś pomysły bo ja akurat mam ten problem, że nigdzie nie mogę dorwać ściskaczy a amorki już rozebrałem, pozostała tylko kwestia złożenia i zamontowania :/.
Przyznam, że łatwo nie było je zdjąć ale na założenie nie mam pomysłu :P


tył powinien ci w miarę bez problemu pójść ale przód to szczerze życzę powodzenia podjedź na najbliższy warsztat może ci pożyczą za parę złotych bo chyba nawet ze 2óch kolegów nie da ci takie siły nacisku abyś spokojnie założył górne mocowania

ewentualnie opcja zciśnięcia sprężyny w imadle i zastosowanie jakiegoś zastępczego ściągacza, są takie opaski metalowe skręcane spróbuj za ich pomocą ale naprawdę nie polecam kombinacji bo to niebezpieczne

BadBoy_89 napisał(a):Jakie sprezyny zalozyles i za ile są ?? spisuja sie dobrze wzgledem oryginałów ??

po miesiącu użytkowania odpowiadam jest super niżej twardziej ale nie taczka auto jak przyklejone bez przechyłów w zakrętach i przy slalomach zero pływania tyłem jestem mega zadowolony z właściwości jezdnych auta tylko trochę gorzej na dziurach jak dla mnie idealne połączenie zawieszenia dla mx-3
Moja Mazda
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2008, 18:29
Posty: 76
Skąd: Piła
Auto: Mazda MX-3 K8 93r

Postprzez iLS » 20 maja 2010, 23:36

Moim zdaniem kozak, bardzo ładna felga. Szybkie pytanie, z przodu są dwa łączniki stabilizatorów, a z tyłu ? 4 ?
keep on rockin' in the free world.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2009, 12:24
Posty: 94
Skąd: Sułkowice
Auto: piękna Madzia EC B6 91r.

Postprzez xijaro » 21 maja 2010, 00:15

iLS napisał(a):Moim zdaniem kozak, bardzo ładna felga. Szybkie pytanie, z przodu są dwa łączniki stabilizatorów, a z tyłu ? 4 ?

z tego co wiem z tyłu są też dwa łączniki stabilizatora no chyba że chodzi ci także o te 2 gumy co trzymają (elementy 25 26)

schemat

Obrazek
Moja Mazda
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2008, 18:29
Posty: 76
Skąd: Piła
Auto: Mazda MX-3 K8 93r

Postprzez iLS » 21 maja 2010, 12:47

napisz jeszcze jak możesz jaką masz tam felge i opone, chodzi o wymiary, bo też mam zamiar kupić sprężynki, tylko że firmy JAMEX a Madzia jezdzi na 185/60R14 Dunlop Sp Sport 01 :D i zastanawiam sie jak to bedzie wygladac, a felg i opon nie mam zamiaru zmieniac w ogole bo sa nowe
keep on rockin' in the free world.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2009, 12:24
Posty: 94
Skąd: Sułkowice
Auto: piękna Madzia EC B6 91r.

Postprzez /V6 » 21 maja 2010, 14:46

Próbowałem wielu sposobów na założenie sprężyn bez ściskaczy ale nie dało rady. Efekt – wybite dwa palce. Nauczka na przyszłość.
Zmuszony byłem zamiast standardowych sprężyn założyć sprężyne z mojej starej srebrnej Madzi a te niestety ktoś dla "gleby" uciął Je i są niższe o 5cm wzgledem standardowych. Do założenia nawet ściskacz nie był potrzebny no ale auto z przodu poszło w dół o jakieś 3cm i między nadkolem a oponą (185/60/15) jest 1.5cm prześwitu. Autko teraz prawie wygląda na równe tył/przód bo z tyłu mam opony 205/55/15. Dodam, że ze starych amorów Tokico został szmelc, ani jeden nie działa prawidłowo :/. Zobaczymy jak auto będzie się zachowywać na KYB Excel-G
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez xijaro » 21 maja 2010, 18:07

no jak uciete to szcerze nie polecam raz dwa zalatwisz amortyzator bo inna charakterystyka amortyzatora, ja mimo krótszych sprężyn i tak musiałem użyć ściagaczy bo inaczej zapomnij, koszt ściagaczy na allegro ok 40zł :)

iLS napisał(a):napisz jeszcze jak możesz jaką masz tam felge i opone, chodzi o wymiary, bo też mam zamiar kupić sprężynki, tylko że firmy JAMEX a Madzia jezdzi na 185/60R14 Dunlop Sp Sport 01 :D i zastanawiam sie jak to bedzie wygladac, a felg i opon nie mam zamiaru zmieniac w ogole bo sa nowe


205/R55 15cali
ori to bodajże: 195/R55 15 cali
Ostatnio edytowano 21 maja 2010, 20:23 przez xijaro, łącznie edytowano 1 raz
Moja Mazda
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2008, 18:29
Posty: 76
Skąd: Piła
Auto: Mazda MX-3 K8 93r

Postprzez qazxsw1 » 21 maja 2010, 19:49

Ori to właśnie 205/55/15.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez xijaro » 21 maja 2010, 19:52

qazxsw1 napisał(a):Ori to właśnie 205/55/15.

możliwe chociaż zdaja mi się troszkę za szerokie :) zreszta co użytkownik to inna opinia co do ori ;0
Moja Mazda
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2008, 18:29
Posty: 76
Skąd: Piła
Auto: Mazda MX-3 K8 93r

Postprzez iLS » 31 maja 2010, 22:39

ori rozumiem ze macie na mysli oryginalny rozmiar felgi? w mojej 185/65R14 to seria, tak przynajmniej jest na drzwiach :)
keep on rockin' in the free world.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2009, 12:24
Posty: 94
Skąd: Sułkowice
Auto: piękna Madzia EC B6 91r.

Postprzez loockas » 1 cze 2010, 09:16

205/55/15 było w K8

Za amorki biorę się w piątek. Co do ściągacza to ja sobie zrobiłem z gwintownika i dwóch kawałków kątownika. Sprawdzony już podczas wymiany sprężyn.

Co do łączników to robiłem to kilka tygodni temu i bez kątówkowania się nie obyło – fakt, że trochę na lenia do tego podszedłem i nie chciało mi się szarpać ze śrubami :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323