witam mam prolem z moja mazda jak jade i mam na obrotach 2.5-3.2-niema mocy i sie dlawi ale jak przekroczy 3.5 to dostaje mocy wiekszej i jedzie maxx 130 cos ja boli ale niewiem co. jak mozecie to pomuscie z gory dzieki
Przenoszę do BJ. Marianek
brak mocy w zakresie 2,5-3,2 obr silnik B3
Strona 1 z 1
kable WN, świece i kopułka + palec sa ok? Zmieniałeś kiedyś? i zobaczyłbym stan gumowego węża od powietrza...
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
czah666 napisał(a):kable WN, świece i kopułka + palec sa ok? Zmieniałeś kiedyś? i zobaczyłbym stan gumowego węża od powietrza...
hej zmienilem szystko i dalej
-
marewe
u mnie pomogło czyszczenie przepływki ,ale nie wiem czy w Zl 1.5 jest taka sama jak w B3
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
bolo2610 napisał(a):u mnie pomogło czyszczenie przepływki ,ale nie wiem czy w Zl 1.5 jest taka sama jak w B3
hej a gdzie jest ta przeplywka
-
marewe
nie wiem jak w B3 ,w ZL na rurze dolotowej za puszka filtra powietrza.jesli masz taka przepływke jak ZL to można czyścić,jeśli taka jak w B6(bardziej prawdopodobne) to niestety wymiana tylko.
na allegro do BJ 1.3 sa takie same jak do ZL-o symbolu ZL01,jesli masz taki to mozna czyscic,tylko delikatnie.opis jet na forum.(głównie chodzi o tą łezke)
na allegro do BJ 1.3 sa takie same jak do ZL-o symbolu ZL01,jesli masz taki to mozna czyscic,tylko delikatnie.opis jet na forum.(głównie chodzi o tą łezke)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
przepływomierz jest przy obudowie filtra powietrza to delikatna sprawa, u ciebie jest inny jak w naszym silniku ZL .u ciebie jest taki jak z linku na allegro http://allegro.pl/mazda-323f-323-ba-94-98-przeplywomierz-b3h7-i287362983.html przy czyszczeniu nic nie możesz uszkodzić .samo czyszczenie jak nie pomorze to może być do wymiany ten element. przepływka dokonuje złego pomiaru powietrza które wpływa i stąd sterownik zmienia dawkę paliwa i stąd to dławienie, zły skład mieszanki takie są moje spostrzeżenia. najlepsza opcja to znaleźć na allegro gdzieś blisko ciebie i wypróbować przepływke czy rozwiąże problem .po wymianie przepływki reset kompa i adaptacja na nowy składzie mieszanki. więcej może znajdziesz w dziale 323-BA/BH o czyszczeniu twojej przepływki bo 1.5 Z5 ma podobną .
xedos1972
no z tej aukcji wynika ze jest taki sam jak w ZL-zl01
http://allegro.pl/mazda-323f-323-bj-1-3 ... 39960.html
starsze typy z silnikow serii B wygladały tak
viewtopic.php?f=5&t=146124
http://allegro.pl/mazda-323f-323-bj-1-3 ... 39960.html
starsze typy z silnikow serii B wygladały tak
viewtopic.php?f=5&t=146124
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
nie koniecznie oba elementy są ważne .ta łezka to czujnik temperatury powietrza NTC . drugi element to dwa rezystory rozgrzane a powietrze je schładza i na podstawie tych dwóch elementów jest dokonywany pomiar .więc drugi element i jego czystość jest ważna do dokonania właściwego pomiaru.Im więcej powietrza tym bardziej chłodzony jest rezystor i ilość przepływającego powietrza przekłada się na rezystancję rezystora. Na podstawie czujnika temperatury i zmiany rezystancji komputer oblicza ilość powietrza .koniec wykładu a jeszcze jedno gdzieś wyczytałem że średni przebieg przepływomierza z przetwornikiem MAF to 120tys i są czułe na wstrząsybolo2610 napisał(a):(głównie chodzi o tą łezke)
xedos1972
Temat już trochę stary, ale mimo wszystko wypowiem się – być może komuś się przyda. W mojej 323 bj miałem również problem z nierówną pracą silnika – głównie na wolnych obrotach, podczas przyspieszania auto łapało "dziury" – czyli na chwilę traciło kompletnie moc, by po dosłownie sekundzie znów ją odzyskać. Do tego ewidentnie brakowało mu tej mocy – na autostradzie nie szło wyciągnąć więcej niż 140 km/h. Dalsze wciskanie pedału gazu nie powodowało przyspieszenia, słyszalne natomiast było spalanie stukowe (charakterystyczny klekot jakby od zaworów). Spalanie w mieście 8,5 l, czyli spore. Na autostradzie jeszcze więcej – dobijało do 10l. Czyściłem przepływkę, sprawdzałem przepustnicę, sondę lambda, wymieniłem kopułkę, przewody WN, palec rozdzielacza i nic. Napisałem nawet post z prośbą o pomoc na forum (szkoda, że został póżniej skasowany). Na forum sugerowano mi wymianę przepływomierza powietrza. Ostatecznie nie wymieniłem przepływki, wpadłem natomiast na pomysł, by sprawdzić drożność układu wydechowego. Miałem nosa – katalizator był kompletnie zapchany. Po wymianie i zresetowaniu komputera auto zdecydowanie odżyło. Spalanie spadło do 6,7l w trasie (nie autostrada, tylko zwykłe drogi), silnik pracuje równiutko, ładnie się zbiera, rozpędza się do 160km/h bez problemu. Dodatkowo we wnętrzu jest dużo ciszej. Zniknęły wcześniej wspomniane "dziury" oraz spalanie stukowe. Dodam, że po wymianie owego katalizatora zrobiłem już ponad 1000 km i w/w problemy nie wystąpiły ani razu.
-
Waif77
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość