Nierówna praca silnika, falowanie obrotów, gaśnie / 1.3 B3+LPG

Postprzez brytanpl » 2 gru 2014, 09:52

Cześć,
Mam ze swoją Mazdą pewien problem, z którym borykam się od ostatnich dwóch, trzech miesięcy .

Czy ktoś z was przerabiał już taki temat? Czytałem kilka wątków o podobnej tematyce o przepływomierzach, świecach ze złą szczeliną, cewkami i aparatem zapłonowym, czujnikiem położenia przepustnicy, regulacja położenia przepustnicy.. Niestety żadne objawy nie pasowały mi w 100% do moich.
Ostatnio edytowano 29 sty 2015, 17:30 przez brytanpl, łącznie edytowano 1 raz
brytanpl
 

Postprzez tyran_89 » 3 gru 2014, 19:18

Cześć,

podepnę się do tematu. U mnie podobne objawy występują od tygodnia. Jak odpadalę auto to obroty są ok nic nie faluje, po przejechaniu 10m i np. dojeździe do skrzyżowania przy wduszaniu sprzęgła obroty spadają do zera i auto gaśnie. Trzeba go długo kręcić, żeby znowu odpalił. Jak silnik osiągnie temperaturę to już działa normalnie, przy dojazdach do skrzyżowań i wduszaniu sprzęgła nie gaśnie. Gdy jest rozgrzany i jadę szybciej na 5 biegu to powyżej 3500tys. obrotów auto bardzo powoli przyśpiesza, zrzucenie biegu na 4 powoduje przyśpieszenie a jak wrzucam znowu 5 to wskazówka dalej prawie stoi.
Dzisiaj wymieniałem rozrząd, mechanik podłączył Mazdę do kompa i nie było żadnych błędów.
Przeczyściłem cały układ dolotowy od przepływomierza aż do przepustnicy. Wymienione świece, kable, filtry, rozrząd. Umówiłem się na mierzenie ciśnienia na cylindrach i zobaczymy czy coś pokaże.
Mechanik zasugerował mi, że może jest uszkodzony wtrysk gazu i może przepuszczać i dlatego dzieją się takie cyrki.
Miał może ktoś podobne objawy i zna przyczynę?
tyran_89
 

Postprzez brytanpl » 8 gru 2014, 14:13

Trafiłem na mały trop. Mianowicie w tym tyg. muszę podjechać do mechanika, żeby przejrzał rolki od pasków wieloklinowych.

Nie słyszę tych rolek ale jedna dziwnie pracuje – ma jakieś boczne bicia. Może jest uszkodzone łożysko i przez to auto gubi prąd ? Nie wiem jednak czy może to być przyczyną nierównej pracy silnika..
Piszczenie paska mogłoby być tym spowodowane.

Próbuję też dostrzec zależność w rozgrzewaniu się silnika i zastanawiam się, czy łożysko na zimno jest po prostu sztywniejsze, a po krótkiej pracy i rozgrzaniu pozwala na niekontrolowane ruchy koła :|

Jak coś mi się uda ustalić to dam znać.. A użytkowników proszę o pomoc :) jednak widzę, że silniki B3 w tym modelu są mało popularne :(
brytanpl
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323