Regulacja zaworów w 323 Bj 1.5 16V silnik ZL

Postprzez gik » 19 sty 2016, 21:49

a ja zawsze musiałem kupować większe hehe
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez zadra » 19 sty 2016, 22:45

niech zliże płytki od strony szklanki a nie wałka,

zaznaczyłem na każdej podkładce nr podkładki i docelowy rozmiar a na odwrocie wielkim IKSEM,że po tej stronie ma szlifować... przedszkolak by się połapał.... chociaż z drugiej strony wiadomo, że czasem nawet fachowiec głupie błędy popełnia..

20.01.2016
odebrałem dziś podkładki po szlifie – zrobione tak jak trzeba.
Już są zamontowane, wszystko złożone do kupy i wystarczy tylko założyć cewki i przewody zapłonowe i mogę odpalać.
nie odpalałem dzisiaj, bo kapę zaworową złożyłem na starej uszczelce z silikonem więc chciałbym żeby z tym silikonem postał,żeby związało i jutro od rana sprawdzę czy silnik pracuje prawidłowo.
Sam nie wiem,czy silikon przy temperaturach bliskich 0st C potrafi związać i się zestalić... Jutro się dowiem.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3176 (36/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez gik » 21 sty 2016, 11:25

A luzy sprawdzałeś też w takiej temperaturze?

Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez tinek » 21 sty 2016, 22:24

muunek napisał(a):Sam nie wiem,czy silikon przy temperaturach bliskich 0st C potrafi związać i się zestalić... Jutro się dowiem.

siliconu dałeś po całym obwodzie czy tylko tak jak instrukcja podaje?

ja ostatnio przy takiej temp składałem fikusa i nie czekałem z odpalaniem, co prawda tylko nałożyłem dwa placki jak fabryka przykazała – silikon dirko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez zadra » 23 sty 2016, 01:42

tinek napisał(a):
muunek napisał(a):Sam nie wiem,czy silikon przy temperaturach bliskich 0st C potrafi związać i się zestalić... Jutro się dowiem.

siliconu dałeś po całym obwodzie czy tylko tak jak instrukcja podaje?

ja ostatnio przy takiej temp składałem fikusa i nie czekałem z odpalaniem, co prawda tylko nałożyłem dwa placki jak fabryka przykazała – silikon dirko


NIe, ja dokładnie wyczyściłem uszczelkę(nie wypadła z kapy zaworowej, to na siłę nie wyciągałem), równie dokładnie wyczyściłem powierzchnie przylgi od strony głowicy; później nałożyłem pędzelkiem cieniutką warstewkę silikonu na powierzchnię głowicy i tak samo na uszczelkę w kapie zaworowej.
Czyściłem powierzchnie kilkukrotnie czystą szmatką, później rozpuszczalnikiem i po rozpuszczalniku znowu nową szmatką.
Na to dopiero silikon pędzelkiem po całym obwodzie kapy zaworowej...

gik napisał(a):A luzy sprawdzałeś też w takiej temperaturze?

Wysłane z mojego NEXT


Nie, luzy sprawdzałem ok 1,5h po wyłączeniu rozgrzanego silnika.
silnik mógł mieć wówczas najwyżej 40stC(myślę,że mniej, ale nie sprawdzałem termometrem czekając aż ostygnie do 20st) natomiast przy wkładaniu podkładek silnik miał temp. otoczenia; około -5stC
kilkukrotnie obróciłem wałem silnika, aby się jako tako ułożyły i wycisnęły spod powierzchni zalegający olej – wykonałem pobieżną kontrolę luzów.
Silnik chodzi prawidłowo, choć myślę,że wiosną/latem gdy się będę nudził, to odkręcę te kilka śrub od kapy i przy zalecanej temperaturze wykonam kolejny pomiar luzów zaworowych.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3176 (36/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez zadra » 23 lut 2016, 00:16

po miesiącu od regulacji chciałbym potwierdzić,że praca silnika w moim przypadku ustabilizowała się i objawy podpartych zaworów zniknęły.
Znacząco zmniejszyło się również spalanie – z ok 9l/100km lpg do poziomu poniżej 8l/100km lpg przy podobnym stylu.
Widać silnik ma łatwiej i nie dostaje zadyszki..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3176 (36/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez greg9295943 » 6 mar 2016, 11:54

Również oddałem swoją mazdę na kontrolę luzów zaworowych przy przebiegu 155 z czego 30 na LPG. Okazało się, że zawory dolotowe są w normie ale zawory wydechowe mają wszystkie ok. 0,10mm luzu zamiast 0,28. Czy takie zmniejszenie luzu zaworowego mogło wpływać już na spalanie i moc silnika?
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 10:13
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ ZM 2002
Laguna III GT 2.0T F4RT 2008

Postprzez gik » 7 mar 2016, 12:28

Jak najbardziej mogło i pewnie miało
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez greg9295943 » 7 mar 2016, 15:44

We czwartek odbieram samochód od mechanika. Ciekaw jestem jaka będzie różnica. W sumie to nie było żadnych objawów negatywnych w pracy silnika – sprawdzenie było przy okazji wymiany rozrządu. Już się nie mogę doczekać...:)
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 10:13
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ ZM 2002
Laguna III GT 2.0T F4RT 2008

Postprzez xedos1972 » 7 mar 2016, 19:12

Skoro nie było żadnych objawów to nie oczekuj zbytniej poprawy skoro mazda jeździła .luz musiał by się skasować i zawory musiały by się nie domykać aby miało to przełożenie na silnik ,podczas rozgrzania silnika luz był jeszcze mniejszy ale nie na tyle aby spowodować nie domykanie zaworu co skutkuje nadpaleniem zaworu i gniazda i musiał byś tak jeszcze pojeździć .to był ostatni gwizdek na regulację zaworów ,choć u mnie część wydechowych miała po 0,05 aż się bałem czy głowica przeżyła ale jest wszystko OK.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez greg9295943 » 9 mar 2016, 23:47

Samochód odebrany od mechanika. Po zmianie rozrządu i regulacji zaworów praca silnika znacznie się poprawiła. W sumie przed pracami nie miałem zastrzeżeń co do tego ale teraz silnik znacznie ciszej pracuje a na wolnych obrotach lepiej się zbiera. Subiektywnie mam wrażenie że silnik znacznie łatwiej sobie radzi.
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 10:13
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ ZM 2002
Laguna III GT 2.0T F4RT 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323