Czujnik temperatury silnika. Niedziałający wskaźnik temp. na desce. [DiTD]

Postprzez grzesiOL » 9 mar 2011, 16:02

nie dziala w mazdzie zegar, ktory pokazuje temperature silnika, ma ktos jakis pomysl co moze byc nie tak? wyjmowalem caly panel z zegarami i wydaje sie tam wszystko ok. tzn kabelki nie poprzerywane i wszystko na swym miejscu.;>
Początkujący
 
Od: 9 mar 2011, 15:49
Posty: 16
Skąd: Olsztyn
Auto: 323f 2.0 TDVi '00

Postprzez YgooR » 9 mar 2011, 23:50

To jeszcze sprawdź drugą stronę kabla czyli na czujniku.
Wcześniej działało? Jak dopiero kupiłeś to może być grubsza sprawa, handlarze tak robią jak pada pompa. Co prawda tnie się inny kabel ale może przecięli wszystkie.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Sewer » 10 mar 2011, 11:00

Skad wiesz , ze to tylko zegar? Moze nawalił ci termostat tak jak mi ostatnio.. Nawiew grzeje OK? Temperatura ci nie rosnie nawet na postoju np na swiatlach? Albo po jezdzie jak odstawisz auto i po 5 min odpalisz nie masz temperatury ok?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 11:28
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 1.6 BJ r.2002 + lpg

Postprzez Piotr Raczkowski » 10 mar 2011, 14:47

grzesiOL wykonaj prosty test wypnij końcówkę z czujnika temperatury i na krótko go zepnij ( połącz oba styki kawałkiem kabelka ) jak wskazówka pójdzie na max to walnięty czujnik
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez grzesiOL » 10 mar 2011, 20:32

dziękóweczka za wskazówki :) auto jeźdźi normalnie, leciałem trasę 200km i nic się nie działo, z nawiewu normalnie dmucha, czyli musi trochę motor pochodzić by wyczuć cieple powietrze, para z chłodnicy jak na razie nie idzie... auto odpala normalnie, czy to po dłuższym postoju czy chwilowym, a wskazówka jest ''martwa'', opadnięta na dół, ani drgnie. postaram się spiąć na krótko tak jak piecia radzi, a i przy okazji zerknę czy po drugiej stronie kable są na miejscu
Gdzie ten czujnik wgl. się znajduje? orientacyjnie.
Początkujący
 
Od: 9 mar 2011, 15:49
Posty: 16
Skąd: Olsztyn
Auto: 323f 2.0 TDVi '00

Postprzez grzesiOL » 18 mar 2011, 00:16

Piotr Raczkowski napisał(a):grzesiOL wykonaj prosty test wypnij końcówkę z czujnika temperatury i na krótko go zepnij ( połącz oba styki kawałkiem kabelka ) jak wskazówka pójdzie na max to walnięty czujnik

a jak nie pójdzie? i tak w nawiasie czy te łaczenie styków to aby bezpieczne?
Początkujący
 
Od: 9 mar 2011, 15:49
Posty: 16
Skąd: Olsztyn
Auto: 323f 2.0 TDVi '00

Postprzez grzesiOL » 18 mar 2011, 13:53

witam witam, właśnie ukończyłem test czujnika <rotfl> troche zimno, troche ciasno tam ale chyba się opłacało, spiąłem te dwa kabelki od czujnika i co? i wskazówka powędrowała do góry... jeżeli jest prawdą to co mówi Piotr Raczkowski to mam do wymiany czujnik( oczywiście Piotrze nie podważam twej wiedzy :P ) teraz zastanawiam się jak tam sie do tego czujnika dostać <co?> czy wgl. znane są przypadki że komuś udało się wymienić czujnik? dla mnie wygląda to na conajmniej niemożliwe:)
Początkujący
 
Od: 9 mar 2011, 15:49
Posty: 16
Skąd: Olsztyn
Auto: 323f 2.0 TDVi '00

Postprzez Borys » 19 mar 2011, 23:38

Jako, że temat dotyczy specyfiki diesla to przenoszę temat do odpowiedniego działu. Tam koledzy na pewno doradzą jak się dostać do tego czujnika.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez grzesiOL » 24 mar 2011, 23:47

panowie jeszcze takie pytanko, czy jak wykręce ten czujniczek to czy chłodziwo wycieknie z bloku silnika?
Początkujący
 
Od: 9 mar 2011, 15:49
Posty: 16
Skąd: Olsztyn
Auto: 323f 2.0 TDVi '00

Postprzez łysy83 » 10 kwi 2011, 16:37

wycieknie na pewno.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 20:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez grzesiOL » 10 kwi 2011, 16:59

jeszcze pare pytan co do tematu
1. czy jeżeli czujnik nie działa to czy wentylator sie załączy?
2. czu jeżeli wentylator się nie załączy to czy silnik sie przegrzeje/ zagrzeje?kaput?
Początkujący
 
Od: 9 mar 2011, 15:49
Posty: 16
Skąd: Olsztyn
Auto: 323f 2.0 TDVi '00

Postprzez MarekW » 17 cze 2011, 19:41

witam,
Gdzie w DITD po lifingu (BJ 2002) jest czujnik temperatury cieczy?
Mam problem bo dzisiaj przestał mi się załączać wentylator, sprawdziłem wentylator jest ok, przekaźnik nim sterujący też i teraz moje pytanie gdzie jest kolejny element czyli czujnik co daje impuls na przekaźnik?

Czy w ogóle jest taki czujnik czy to PCM (komputer) na podstawie temperatury silnika daje rozkaz załącz wentylator?

Proszę o pomoc. Tylko proszę nie pisać że w bloku silnika, proszę o dokładne umiejscowienie czujnika temperatury cieczy chłodzącej.

Jak ktoś dokładnie wie jak to działa proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez MarekW » 17 cze 2011, 22:30

Ok, czujnik zlokalizowałem i chyba działa skoro pokazuje temperaturę na wskaźniku.
Wentylatory są ok, przekaźniki też. Jakie są efekty jak termostat się zepsuje? a jakie sąefekty jak korek na chłodnicy jest trefny? Jedna z jego uszczelek jest pęknięta ...

Ogołnie efekt jest taki że gotuje się płyn w chłodnicy i temperatura skacze do max... dosyć płyninie i szybko.

Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez szwarc » 26 cze 2011, 14:20

Szkoda, ze nie napisałeś, gdzie ten czujnik jest, bo ja w MPV nie mogę go zlokalizować.
Szwarc ! I wszystko jasne.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 cze 2011, 23:23
Posty: 16
Skąd: Złotoryja
Auto: Mazda MPV 2.0 136 Km, 2003 r.

Postprzez skabol_87 » 5 lip 2011, 22:38

witam podepne sie pod temat bo tez mam problem z temperatura w mojej mazdzie. Wskazuwka podczas jazdy nawet dluzszej idzie max 0.5cm w gore, a jak zgasze na chwile auto i odpale to wskazowka stoi na polowie. Jest tak tylko do czasu kiedy nie rusze bo wtedy po krotkiej jezdzie znowu opada. Wymienilem termostat bo byl padniety ale to nie pomoglo moze mnie ktos naprowadzic gdzie szukac przyczyny??

Edit by Bandit:
Szukaj przyczyny w dziale CiTD
;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 18:34
Posty: 56
Skąd: Tychy
Auto: mazda 6 2.0 citd 2003r

Postprzez bg_wolf » 30 sty 2012, 18:38

I nikt nie napisał, gdzie szukać tego czujnika :/ Jak znajdę go u siebie to albo wkleję fotkę, albo dokładnie opiszę :)
.
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/711][img]http://www.motostat.pl/user_images/711/icon1.png[/img][/url]
.
Niestety nie mogę ma MS zaprezentować swojej Madzi, to moja luba znajduje się tutaj: [url]http://www.jcf.com.pl/viewtopic.php?f=12&t=1109&p=25389#p25389[/url]

Mam trzy dziewczyny...Ilonke, Madzie i Efke :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 22:02
Posty: 105
Skąd: Lublin
Auto: jest: Mazda 6 GJ – 2.0 SKYACTIV-G (165KM) – 2014r.
była: Mazda 3 BK – 1.6 MZ-CD 2005r.
była: Mazda 323f BJ GLS 2.0 DITD 1999r.

Postprzez bg_wolf » 30 sty 2012, 19:23

Znalazłem czujnik.
Jest on bezpośrednio w bloku silnika. Zdjęcie zostało zaczerpnięte z tego posta: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=115&t=115150

Obrazek
Znajduje się on za czerwoną linią... ciężko go odłączyć. Najlepiej podejść prawą ręką od prawej strony bagnetu.
.
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/711][img]http://www.motostat.pl/user_images/711/icon1.png[/img][/url]
.
Niestety nie mogę ma MS zaprezentować swojej Madzi, to moja luba znajduje się tutaj: [url]http://www.jcf.com.pl/viewtopic.php?f=12&t=1109&p=25389#p25389[/url]

Mam trzy dziewczyny...Ilonke, Madzie i Efke :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 22:02
Posty: 105
Skąd: Lublin
Auto: jest: Mazda 6 GJ – 2.0 SKYACTIV-G (165KM) – 2014r.
była: Mazda 3 BK – 1.6 MZ-CD 2005r.
była: Mazda 323f BJ GLS 2.0 DITD 1999r.

Postprzez kierownik » 30 sty 2012, 23:36

Obrazek ja wkładam łapkę tędy (strzałka)– też idzie dostać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez shadowman83 » 1 lis 2014, 11:34

Dokladnie to nie w bloku tylko w glowicy ten o ktorym mowicie. Ja tez dopiero poznaje budowe silnika DITD i dlatego mam pytanie. Skoro ten u gory w glowicy to czujnik temp. to co to za czujnik ktory znajduje sie znacznie nizej w bloku z jednym kabelkiem tuz kolo rozrusznika?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 paź 2013, 19:49
Posty: 9 (0/1)
Skąd: śląskie
Auto: Aktualnie:
Mazda 626GF 2.0 115KM 2001r.
Było:
Mazda Premacy 2000 r.
Silnik 2.0 DITD 90KM

Postprzez kierownik » 3 lis 2014, 09:30

ciśnienia oleju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323