Identyfikacja silnika – 90 czy 101KM?

Postprzez szympekmajster » 21 mar 2016, 10:51

Witam serdecznie!

Może i konto świeże, jednak swoje na tym forum już przesiedziałem, dalej jednak nie dostałem pewnej odpowiedzi :D

Problem jest następujący – kupiłem niedawno mazdę 323F BJ z silnikiem DITD 2.0
Wg. dowodu rejestracyjnego oraz wszystkich kalkulatorów VIN w sieci posiadam wersję 90KM
Co innego twierdzi jednak znaleziona tutaj wiedza, gdzie widzę literkę R w VIN co wyraźnie wskazuje na wersję 101KM.

Auto prod. 1999R, oczywiście przedlift, przywieziony lata temu z Holandii.

Czy ktoś jest w stanie potwierdzić mi jednoznacznie jaką wersję silnika posiadam? Czy zostaje tylko i wyłącznie hamownia? Jeśli tylko hamownia – teoretycznie, jaką moc powinienem dostać przy danych wersjach motoru? Około 80KM dla wersji 90 a 90 dla 101? Czy też spodziewać się po przebiegu ~253k km większych spadków? Czy wersja silnika wraz z konkretnym wskazaniem na moc może znajdować się gdzieś wyryta w jego bloku lub osprzęcie? Czy wersje mocowe różnią się od siebie jakimikolwiek częściami?

Z góry dzięki za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 21 mar 2016, 10:46
Posty: 9
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F BJ 2.0DiTD '99 [RIP]
Mazda 6 GG A-Spec 3.0 V6

Postprzez smile » 21 mar 2016, 21:28

Wstaw zdjęcie turbiny to powiem ile miałeś fabrycznie koni. R oznacza silnik RF w tym przypadku RF-T Czyli RF-Turbo.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 21 mar 2016, 23:20

99 rok na bank 90KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez szympekmajster » 22 mar 2016, 01:56

To skąd przeświadczenie o T dla 90KM i R dla 101KM? Czegoś nie zrozumiałem? Wrzucę foto jutro przy lepszym świetle :)

Dopisano 22 mar 2016, 09:40:

Zdjęcia turbiny jako załącznik.
Załączniki
IMG_20160322_092112.jpg
IMG_20160322_092121.jpg
IMG_20160322_092134.jpg
Początkujący
 
Od: 21 mar 2016, 10:46
Posty: 9
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F BJ 2.0DiTD '99 [RIP]
Mazda 6 GG A-Spec 3.0 V6

Postprzez boszax » 22 mar 2016, 13:47

Hehe te zdjęcia ze zbliżeniem pokazują pompę podciśnienia :D Na pierwszej fotce widać turbinkę i jest to turbinka z 90 konnej wersji :)
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez szympekmajster » 22 mar 2016, 13:58

A bo ja jeszcze w temacie turbin i silników diesel'a niedouczony kompletnie jestem :D Rozumiem, że turbina jest wciśnięta przed blokiem silnika, między nim a chłodnicą, na prawo od bagnetu sprawdzania poziomu oleju? Dzięki wielkie w takim razie za wyjaśnienie a mit o podziale na R i T w VIN wrzucam do kosza.
Początkujący
 
Od: 21 mar 2016, 10:46
Posty: 9
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F BJ 2.0DiTD '99 [RIP]
Mazda 6 GG A-Spec 3.0 V6

Postprzez boszax » 22 mar 2016, 15:02

Poczytaj forumowe kompendium DITD : viewtopic.php?t=65171
rozdzial: 9. Różnice w silnikach DiTD przed i po liftingu
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez szympekmajster » 22 mar 2016, 17:37

Dzięki za linka, natomiast zapoznawałem się z jego treścią już wcześniej. Kwestia mojego pytania leżała po prostu w pewnych nieścisłościach. W paru miejscach spotkałem się z przeczącymi sobie tekstami, faktycznie większość wskazywała na 90 ale było parę niedomówień <nauka>

Po wymianie przegubu lecę na hamownię więc sprawdzić ile w praktyce kuni zostało żywych, potem czyszczenie IC i dolotu a dalej pewnie pobawię się trochę z wastegate'em i opornikami, na razie lektura a jest tego tu sporoooo :D Nie wiem czy sens jest, tworzyć temat w odpowiednim dziale o postępie prac nad ożywieniem i przywróceniem blasku mojej BJ? :D

EDIT:
Moc silnika diesla (DiTD/CD) zakodowana jest w numerze VIN na ósmej pozycji: JMZGY19R lub JMZGY19T. Litera R oznacza mocniejszy motor – T słabszy.


Może coś ze mną jest nie tak, ale właśnie tu widziałem pewną rozbieżność
Początkujący
 
Od: 21 mar 2016, 10:46
Posty: 9
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F BJ 2.0DiTD '99 [RIP]
Mazda 6 GG A-Spec 3.0 V6

Postprzez Neonixos666 » 22 mar 2016, 19:02

to bardziej tyczy się 626 bo tam chyba były wersje 101 i 110 KM w RF4F

w 323 tyło jasne, przedlift RF2A 90KM, polift RF4F 101KM


PS. Sprężarka jest między głowicą a ścianą grodziową pod tą blachą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boszax » 22 mar 2016, 19:15

Wszystko z Tobą jest ok, po prostu ktoś podał początek Vinu z Mazady 6: JMZGY19R i w przypadku Mazdy 6 rzeczywiście 8 litera Vinu oznacza : "R": silnik 2.0 turbo-hight (mocniejszy) "T": silnik 2.0 turbo-low (słabszy). W 626 też jest podobnie.

W naszych bj-tkach – 8 litera Vinu jest w przypadku diesla tylko jedna i jest to właśnie "R" a oznacza: 2 litrowy silnik diesla z turbosprężarką :)
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323