Strona 2 z 19

PostNapisane: 19 kwi 2007, 23:02
przez xANDy
Jest to elektrozawór – jego prosty rysunek znajduje się w opisie pompy Denso V5, i stamtąd można wydobyć więcej informacji. Poza tym – jest to elektrozawór czyli cewka. Zasilanie "wejściowe" to 150V. Nie słyszałem, żeby ktokolwiek go rozbierał (w innych pompach też to jest). Przy tych napięciach i siłach wątpię aby dało się to rozebrać już nie mówiąc o złożeniu z powrotem...

PostNapisane: 19 kwi 2007, 23:41
przez Krzysiek_1123
to tu was zaskocze
koles co mi robil mazde tzn zdiagnozowal ustrke ze padl SPV
mial wlasnie swoj taki rozebrany wymyty wyczyszczony i zlozony ale mowi ze zabawa na dluzsza mete
jezdzilem na nim tydzien zrobielm ponad 1000km w ramach testu autko palilo jak beznynka na dotkniecie kluczyka
gosc mowi ze te zawory padaja od paliwa
i ze jest tam w srodku wcos rodzaju storzka ktory otwiera przeplyw paliwa i tam sie cos odklada co blokuje pelne unoszenie sie tego storzka a tym samym przeplyw paliwa.
a co do rozbierania to mowil ze najgorzej bylo go zlozyc
i jak chcialem zeby to samo zrobil z moi to juz nie chcial sie podjac
powiedzial ze moze go tylko sprobowac umuc na myjce moze pomoze. a tam ten rozebral wlasnie po to zeby zobaczyc dlaczego one tak padaja a przy okazji sie udalo go naprawic.

PostNapisane: 20 kwi 2007, 00:55
przez tycjan
Ha! No to macie tu schemat i do dzieła :P

Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 20 kwi 2007, 08:46
przez magicadm
No to czekamy na pierwszą fotorelację: naprawa/czyszczenie zaworu SPV :)

PS
Z rysunków wynika, że to proste jest jak "budowa cepa" :D

PostNapisane: 20 kwi 2007, 09:32
przez xANDy
magicadm napisał(a):Z rysunków wynika, że to proste jest jak "budowa cepa"
Mariusz – napisałem to już kolejny raz – sam elektromagnes nie jest niczym specjalnym i wątpię osobiście aby sama cewka uległa "spaleniu", więc najwyżej następuje wyrobienie mechaniczne albo jakieś nietypowe zabrudzenie. A to co mówi Krzysiek_1123 jest bardzo ciekawe, obiecujące i wprowadza znów małe "zamieszanie" bo po raz kolejny poprawiamy (skutecznie) fabrykę. I wygląda na to, że "mam nosa" bo facet rzeczywiście miał przede wszystkim problem ze złożeniem.

Jaksa – a czy Tobie nie pozostał jakiś stary SPV?

PS – bezpośredni link do dokumentacji:
http://www.mazda-auto.ru/docs/mazda_diesel.doc

PostNapisane: 20 kwi 2007, 14:59
przez Jaksa
xANDy napisał(a):Jaksa – a czy Tobie nie pozostał jakiś stary SPV?
Poszukam ale nie moge obiecac ......

PostNapisane: 2 maja 2007, 13:06
przez zjacek1
panowie czy ktoś mierzył te napięcia na SPV???czy nie wydaje wam się,że troszke słaba izolacja aby przesyłac ponad 100 V.

PostNapisane: 2 maja 2007, 19:54
przez xANDy
Zjacek – nie wiem czy za słaba. Jakoś samochodom to nie przeszkadzało, że takie są kable i jeżdżą w miarę bez problemów. Dodaj również osłonki wokół kabli.
PS. chyba te kable mają wytrzymałość z definicji 300V AC...

PostNapisane: 3 maja 2007, 12:36
przez zjacek1
teraz już wiem troszke wiecej.U mnie do zaworu dochodzi napięcie miedzy 3,5 do 5,7 i nic wiecej,wiec chyba mam przczynę dlaczego nie mogę uruchomić auta,otwierałem IDM w srodku jest przetwornica na 200V,jakiś transformator i dwa kondensatory 50 V oraz dużo drobnych części elektroniczych.czy to napięcie ponad 100V jest zmieniane płynnie,bo chyba w ten sposób mozna sterować zaworem SPV.

PostNapisane: 3 maja 2007, 13:38
przez tomekrvf
magicadm napisał(a):No to czekamy na pierwszą fotorelację: naprawa/czyszczenie zaworu SPV

PS
Z rysunków wynika, że to proste jest jak "budowa cepa"

Podobnie jak wtryskiwacz CR, pompa CR i wiele innych rzeczy które są proste z wyglądu jak budowa cepa ale dokładność wykonania i pasowania poszczególnych elementów są na poziomie kosmicznym.
Tak czy inaczej życzę powodzenia ale jak dla mnie to rzeźba w g.....

PostNapisane: 3 maja 2007, 17:59
przez Jaksa
tomekrvf napisał(a):ale jak dla mnie to rzeźba w g.....
Oj.....Tomasz, jak ktos lubi eksperymentowac i ma duzo wolnego czasu..... ;)

PostNapisane: 5 maja 2007, 19:21
przez Krzysiek_1123
moj SPV zaczyna wariowac im cieplej i cieplejszy silnik to tez gorzej pali
po niedzieli jade na sprawdzenie tego tzn podlozyc dzialajacy SPV i jak sie potwierdzi bede zmuszony zamowic nowy
bo juz mam dosc tej zabawy z odpalaniem
oj bedzie bolalo

PostNapisane: 8 maja 2007, 21:05
przez arrow00
Krzysiek_1123 napisał(a):po niedzieli jade na sprawdzenie tego tzn podlozyc dzialajacy SPV i jak sie potwierdzi bede zmuszony zamowic nowy

Witam.
Jeśli jesteś zainteresowany to ja mam sprawny SPV.
Został po pompie z padniętą głowicą rozdzielaczową.
Sprawdzałem go u siebie i działa OK.
Jestem spod Wrocka więc jak coś to daj znać na PW.

PostNapisane: 17 maja 2007, 17:15
przez Krzysiek_1123
nowy SPV zamontowany EGR zaslepiony mam nadzieje ze te najmniej przyjemne rzeczy zwiazane mazda sie skonczyly bo juz mam dosc inwetowania w to auto

PostNapisane: 17 maja 2007, 17:52
przez xANDy
Krzysiek_1123 napisał(a):nowy SPV zamontowany

Kupiłeś nową sztukę? ile kosztuje taka przyjemność :| ?

PostNapisane: 17 maja 2007, 18:11
przez Krzysiek_1123
1710zl zawor plus 1200 regulacja pompy na ktora mnie namawial szef mabi
ja kupilem sam zawor

PostNapisane: 18 maja 2007, 00:24
przez Krzysiek_1123
mazda smiga jak ta lala
odpukac nawet raz sie dzis nie zbuntowala ze nie chce odpalic za pierwszym razem

PostNapisane: 18 maja 2007, 12:02
przez xANDy
To może dziwnie zabrzmi – ale jak widać nie sama pompa pada przy naszym paliwie, ale zawór.

PostNapisane: 18 maja 2007, 18:00
przez k.el
xANDy napisał(a):jak widać nie sama pompa pada przy naszym paliwie, ale zawór


tylko dlaczego tyle kosztuje??

PostNapisane: 18 maja 2007, 18:51
przez Krzysiek_1123
podjedz do serwisu zobaczysz ile ci powiedza
15000zl bo u nich wystepuje taki zawor z pompa wtryskowa