Dziwny szum/syk przy pasku rozrządu przy zimnym silniku

Postprzez Neonixos666 » 3 lut 2011, 22:32

to może najpierw paski alternatora a jak to nie ustąpi zajmij się rozrządem bo tak prościej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mart1982 » 3 lut 2011, 22:37

zacznij od wymiany kpl. rozrządu


rozrząd na oryg. czesciach wymieniony, przejechane od tego czasu jakieś 20tys. km

zdemontuj paski alternatora


paski wymienione razem z rozrzadem, tez oryginal

a o co chodzi z tą miska olejową?
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2009, 22:39
Posty: 67
Auto: 323f BJ, DiTD, 90KM, 2000 r.

Postprzez Neonixos666 » 3 lut 2011, 22:40

chyba to że jak smok jest zawalony to pompa oleju może wydawać takie dźwięki, ale nie jestem pewien.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez nynuch76 » 4 lut 2011, 00:10

Neonixos666 napisał(a):chyba to że jak smok jest zawalony to pompa oleju może wydawać takie dźwięki, ale nie jestem pewien.
<nie> <diabełek>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Neonixos666 » 4 lut 2011, 01:00

panewki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mart1982 » 2 mar 2011, 23:35

zastanawiam sie teraz czy to nie napinacz, któraś rolka albo pompa wody...są jakieś inne objawy wskazujace na uszkodzenie, ktoregos z ww. elementów oprócz tych szmerów na zimnym silniku...??
nie bardzo wiem czego moge sie oprocz tych szmerow spodziewac...
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2009, 22:39
Posty: 67
Auto: 323f BJ, DiTD, 90KM, 2000 r.

Postprzez YgooR » 2 mar 2011, 23:47

mart1982 napisał(a):paski wymienione razem z rozrzadem, tez oryginal

A może paski trzeba naciągnąć, one nie mają napinacza i po jakimś czasie mogły się trochę rozciągnąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 3 mar 2011, 00:15

ja ostatnio jak wymieniłem paski to zaczęły się dziwne szmery robić pojechałem do mechanika, trochę podciągnął a szmery dalej były, ojciec mechanika kazał mi dobrze maździe dać po garach :D i o dziwo szumy zniknęły <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mxx_rs » 27 paź 2012, 21:56

Podłączam się pod temat.
323f z silnikiem RF4F. Wymieniłem jakieś 2-3 tygodnie temu paski na Bando, rozrząd oryginalny był robiony 15 tysiaków temu razem z pompą wody.
Świszczy na zimnym jak na filmie. Jak się trochę rozgrzeje to przestaje. Klekot trochę zagłusza ale jest to takie regularnie powtarzające się kwiczenie.

http://www.youtube.com/watch?v=Aj7gcLRQfe0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 21:09
Posty: 78 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Była: 323F '96 1.5 16V
Obecnie: 323F BJ '02 2.0 DiTD

Postprzez kierownik » 28 paź 2012, 21:21

a to nie jakaś rolka spod rozrządu, albo łożysko?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez mxx_rs » 30 paź 2012, 18:54

Dzisiaj byłem na regulacji paska. Jest trochę lepiej bo nie piszczy przy włączonej dmuchawie i ogrzewaniu szyby ale i tak szumi na zimnym.
Obawiam się, że to właśnie jakieś łożysko daje o sobie znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 21:09
Posty: 78 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Była: 323F '96 1.5 16V
Obecnie: 323F BJ '02 2.0 DiTD

Postprzez bububu831 » 30 paź 2012, 20:14

mxx_rs napisał(a):Świszczy na zimnym jak na filmie. Jak się trochę rozgrzeje to przestaje. Klekot trochę zagłusza ale jest to takie regularnie powtarzające się kwiczenie.

http://www.youtube.com/watch?v=Aj7gcLRQfe0

u mnie identycznie slychać i jeżdżę z tym trzeci rok, oczywiscie rozrzad oryginalny a paski klinowe bando
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2009, 11:19
Posty: 62
Skąd: Ostroleka
Auto: mazda premacy 2.0 ditd 01' po lifcie 292000 km

Postprzez vagatrotter » 31 paź 2012, 08:16

U mnie ten sam dźwięk od 10 m-cy (tyle mam samochód) i zawsze myślałem że to paski jak są zimne, ale wczoraj mechanik stwierdził że to brzmi jak ocieranie o jakąś osłonę. Dodam że ten sam dźwięk był również przed zmianą rozrządu więc nie sądzę żeby to był rozrząd.
Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2012, 14:44
Posty: 52
Skąd: Poznań (Rataje)
Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 31 paź 2012, 20:56

mi też kiedyś paski szumiały czy ocierały ale dałem jej porządnie w palnik i wszystko ustało. <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mxx_rs » 1 lis 2012, 19:39

A na czym polegało to dawanie po garach i na ile to nie zaszkodzi uszczelce pod głowicą ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 21:09
Posty: 78 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Była: 323F '96 1.5 16V
Obecnie: 323F BJ '02 2.0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 1 lis 2012, 22:03

mxx_rs napisał(a):A na czym polegało to dawanie po garach i na ile to nie zaszkodzi uszczelce pod głowicą ?


parę razy do 4 tyś a o uszczelkę się nie martw ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mxx_rs » 2 lis 2012, 02:43

To chyba jutro spróbuje naprawić :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 21:09
Posty: 78 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Była: 323F '96 1.5 16V
Obecnie: 323F BJ '02 2.0 DiTD

Postprzez smile » 4 lis 2012, 10:20

Neonixos666 napisał(a):parę razy do 4 tyś
Neo... po Tobie bym się nie spodziewał takiego sposobu "naprawiania"... ;)


Neonixos666 napisał(a):o uszczelkę się nie martw
I kto to mówi <rotfl> Neo, co zrobiłeś ze swojej starej uszczelki? :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 4 lis 2012, 12:42

smile napisał(a):Neo, co zrobiłeś ze swojej starej uszczelki? :P


moja stara uszczelka poszła do tablicy zasłużonych za to ile wytrzymałą tortur na przelanym silniku :D

Czasem paski nie układają się w kołach i lekko ocierają o osłonę, mocniejsze przyciśnięcie powoduje lepsze ułożenie i wytarcie tam gdzie trzeba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mxx_rs » 5 lis 2012, 10:46

Nie pomogło.
Jedyne co zauważyłem to obniżenie się o jedną kreskę poziomu paliwka :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 21:09
Posty: 78 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Była: 323F '96 1.5 16V
Obecnie: 323F BJ '02 2.0 DiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323