Fotorelacja naprawy – Mazda zgasła i nie chce zapalić. Migająca kontrolka świec żarowych.

Postprzez refresh » 28 sty 2016, 21:53

Witam, jeżeli piszę w złym dziale – proszę nie bić!
Forum mazdaspeed oraz użytkownik tadziol bardzo mi pomogli z naprawą mojej mazdy, więc chciałbym opisać wraz ze zdjęciami naprawę, tak by może i inni mogli skorzystać.

Najważniejsze – mazda jeździła od kupna wzorowo, aż do momentu jak zgasła 200 metrów przed domem, potem odpaliła na chwilkę i padła całkowicie. Objawy wskazywały na elektrykę – wskaźnik temperatury szedł na maska do góry , nie zapalał się immobilizer oraz kontrolka świec żarowych.

Szybki przegląd instalacji i znalazłem połamane i poskręcane przewody pod Vacupompą, przy akumulatorze – a wyglądało to tak :

Obrazek
Obrazek

A tutaj ropa we wtyczkach...
Obrazek

Dla wygody wyciągnąłem sobie ją na górę. Niestety nie mam zdjęć jak wygląda wymiana kabli – powiem tylko że potrzebna jest lutownica, cyna , rurki termokurczliwe troszkę większej średnicy niż przewód, izolacja oraz nowe przewody. Przewody po kolei odcinamy w momencie kiedy są już zdrowe, lutujemy do kawałka nowego przewodu, wsuwamy dwa termokurcze które później podgrzewamy ( opalarką bądź zapalniczką ) w celu zaciśnięcia i tak po kolei z każdym przeowdem. Na końcu całą wiązke izolujemy tak by nie wyglądało to jak spaghetti :).

Po tym zabiegu mazda ożyła – ale brakowało jej mocy, nawet przy drobnym dodaniu gazu klekotała gorzej niż stary transit a po dodaniu gazu mazda mrugała rytmicznie kontrolką świeć żarowych.
I tutaj bardzo pomógł mi kolega tadziol, który uświadomił mnie że oprócz naprawy wiązki elektrycznej mam jeszcze uszkodzony komputer.
Mój komputer to RF4D, po otwarciu widać bardzo dobrze że padł rezystor o numerze R688.
Po konsultacji z nieocenionym tadziolem, dostałem instrukcję by zrobić mostek w miejscu rezystora.
( zaznaczony czerwoną strzałką na zdjęciu )
Obrazek

Ważna informacja – powinien być tutaj rezystor 2W 0.22ohm – ja zdecydowałem sie na mostek!

Po zmostkowaniu, założyłem komputer i jak się okazało chodzi jak przed uszkodzeniem.
Spalony rezystor można również zobaczyć tutaj :)
Obrazek
a tutaj jest zaznaczony z tyłu płytki.
Obrazek

Temat na tą chwile uważam za zamknięty – jutro będę składał wszystko do kupy i uszczelniał TCV ,bo pcha ropę w całą wiązkę ;)
Jeszcze raz chciałbym bardzo podziękować wszystkim, którzy mi pomagali, oraz tym którzy opisują krok po kroku swoje awarie i sposoby ich rozwiązania – bardzo pomagają tym którzy szukają wartościowych informacji :)
Początkujący
 
Od: 25 sty 2016, 00:08
Posty: 6 (1/0)
Auto: 323F BJ 2.0 DITD
99'

Postprzez smile » 30 sty 2016, 16:11

Bardzo ładnie :)

<spoko> <spoko> <spoko> <spoko>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323