gasnący licznik i lampka oświetlenia wnętrza

Postprzez Thomson » 28 kwi 2016, 21:35

Witam, problem dotyczy Mazdy 323F BJ DITD z 2000roku. Przy pracującym silniku sporadycznie zestaw wskaźników traci zasilanie całkowicie (wskazówki opadają), gaśnie lampka wnętrza oraz odzywa się centralny zamek (coś tam próbuje). Ostatnio Licznik potrafił gasnąć na wolnych obrotach, po dodaniu gazu wracał do normy po czym znowu zasilanie zanikało. Teraz to co zostało sprawdzone: podczas wystąpienia usterki brak spadku napięcia na akumulatorze, bezpiecznik odpowiadający za zasilanie licznika (meter) posiada cały czas potencjał +12V dobrej jakości (sprawdzone), to samo bezpiecznik odpowiadający za centralny zamek. Bezpiecznika wnętrza (nie pamiętam dokładnie oznaczenia), po którego wyjęciu gaśnie lampka, radio itd nie podejrzewam bo przy wystąpieniu problemu gaśnie tylko lampka. Dodatkowe testy wykazały, że przy wypięciu bezpiecznika od zegarów, nie ma ładowania aku (raczej normalne), za to zaczyna się odzywać w tym momencie przekaźnik centralnego zamka (cyka). Przy wystąpieniu usterki z zasilaniem zegarów i lampki, ładowanie aku jest prawidłowe. Z uwagi na fakt, że licznik, lampka i centralny wariują jednocześnie, w domyśle stwierdziłem że mogą mieć wspólną masę która gdzieś zanika. Podpinałem więc bezpośrednio masę oraz stały plus równolegle do istniejących przewodów zasilających przekaźnik centralnego ale nie naprawiło to w żaden sposób problemów. Odpięcie przekaźnika centralnego również nic nie daje. Czy ktoś ma pomysł co łączy ze sobą te trzy elementy, że równocześnie szwankują? Przydałby mi się bardzo schemat instalacji, jeśli jest dostępny. Może ktoś miał ten sam problem w tym modelu i podpowie. Z góry dzięki, pozdrawiam :)

Dopisano 28 kwi 2016, 22:10:

https://www.youtube.com/watch?v=ftvuaeu ... e=youtu.be
Thomson
 

Postprzez wilk28 » 1 maja 2016, 14:26

wskazówkę od temperatury płynu chłodzącego masz na maksa, co też jest dziwne i niepokojące powinna być w połowie, sprawdź płyn chłodzący przy okazji czy nie ubywa i myślę, że warto by było licznik rozkręcić i oblukać czy tam nie ma jakieś ścieżki przepalonej itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 292 (1/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 323F BJ 2.0ditd 01r

Postprzez boszax » 2 maja 2016, 13:25

Musisz poprawić główna masę karoserii. Jest to grubszy przewód idący od akumulatora do lewego kielicha, dodatkowo idą tam też dwa przewody masowe o mniejszym przekroju. . Jest tam takie blaszane mocowanie do którego przyczepione jest złącze diagnostyczne. Cała ta blacha przykręcona jest do kielicha jedną śrubą. Kielichy w naszych Mazdach są z papieru i rdza je chrupie <glupek2> Śruba ta również rdzewieje i samochód traci masę na karoserii co u mnie np. powodowało głupienie centralnego zamka, słaby odbiór stacji radiowych, kasowanie się licznika dziennych kilometrów i pewnie inne cuda wianki których nie zauważyłem.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez Thomson » 5 maja 2016, 09:51

Wskazówka od temp to efekt tych wariacji z licznikiem, normalnie utrzymuje się w połowie :P Podczas filmu widać jak nagle potrafi się temp unormować – normalnie niemożliwe w tak szybkim czasie. Co do samej usterki utraty zasilania, pobadałem piny we wtyczkach przy zegarach w momencie jak licznik tracił zasilanie. W jednej z wtyczek czarny przewód który normalnie podczas prawidłowej pracy jest masą, gdy wystąpi usterka pojawia się na nim jakiś potencjał na plusie rzędu kilku V. po wypięciu tego przewodu z wtyczki i bezpośrednim podpięciu masy w jego miejsce przy zegarach, problem zniknął zarówno z zegarami, lampką wnętrza jaki centralnym zamkiem. W tym czasie wypięty przewód był cały czas obserwowany multimetrem żeby potwierdzić że usterka w czasie zstąpienia tego przewodu niejednokrotnie by już wystąpiła. Na odpiętym aku (i nie tylko), sprawdzałem jego przejście bezpośrednie do masy omomierzem (kilkukrotnie) jednak pomiar nic nie wykazał, dlatego nie mam pewności czy ta masa nie przechodzi dodatkowo przez jakiś moduł (gdybym miał schemat wszystko byłoby jasne). Nie jeden fachman zostawiłby to z podpiętą nową masą do zegarów, jednak jeśli to tylko część urządzeń które korzystają ze wspólnej niedomagającej masy, wolę poszukać dalej dla pewności. Na pewno sprawdzę dodatkowo wszystkie masy przy wspomnianym kielichu. Pozdrawiam i dzięki :)
Thomson
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323