Poduszki silnika i wygłuszenie motoru

Postprzez thomass » 10 mar 2009, 17:41

witam.moja radosc nie trwala dlugo.problem z drganiem na wolnych obrotach wrocil.buczenie ustalo,ale za to drga ponownie.musze cos zrobic z poducha przy chlodnicy.ale nic mi do glowy nie przychodzi.jak ja popuszcze to nie drga.moze podloze gruba gume pod nakretki.z regulacji nic nie bedzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez Paweł Mo » 11 mar 2009, 00:46

lesko napisał(a):poduszka przednia (przy chłodnicy) nie miała już żadnej membrany, do wymiany...

Membrana zupełnie nic nie daje, jest tak cienka, że w żaden sposób nie przeciwdziała drganiom, wiem ponieważ tę poduszkę kupiłem w oryginale. Trzeba było ją tylko wyregulować.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez staniu3 » 11 mar 2009, 20:01

Witajcie forumowicze...
Mija właśnie rok od kiedy stałem się właścicielem mazdy 323f BJ z silnikiem diesla. Jestem z niej baaardzo zadowolony lecz podczas jazdy buczenie w środku jest bardzo uciążliwe.
Czytam wasze posty i widzę że większość z was ma swój warsztat gdzie może np. samemu wymienić poduszki zawieszenia silnika. Ja niestety nie mam za bardzo gdzie tego zrobić a poza tym za bardzo się nie znam na mechanice, jednego jestem pewien... że moja Madzia ma na pewno poduszki do wymiany, ta przy rozrządzie ma śrubę poniżej osi i widać że na górze się porozrywała.
Do Autoryzowanego serwisu mazdy za bardzo nie chce jechać bo mi powiedzą cenę z kosmosu za ich wymianę więc moja prośba do tych co już wymieniali poduszki w swoich madziach... Czy ktoś mógłby odpłatnie zająć się tą sprawą? Prosił bym o kontakt kogoś najlepiej z okolic Warszawy.
Jeśli jest ktoś taki, bardzo proszę o kontakt ze mną na GG 6139725 lub mail staniu3@gmail.com

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów ;)
staniu3
 

Postprzez fafo » 11 mar 2009, 20:33

Witam.Muszę powiedzieć że też miałem mały problem z lekkim hałasem i drganiami.Wymieniłem wszystkie cztery poduszki silnika no i drgania i buczenie mam już z głowy.Poprostu znikneło.Teraz została kwestia wyciszenia mojej BJ-tki(2.0 DiTD,2000 rok)Drzwi już sobie wyciszyłem(Valvoline Pectyl 190) i muszę przyznać że jest troche ciszej ale chyba zamało dałem preparatu(1 puszka na drzwi) i tym samym jeszcze tylne nadkola ale nie wiem czy przednie mogę bo tam są plastikowe od środka i czy będzie się trzymało.Czy mógłby by mi poradzić cos najlepszego na przednie nadkola i coś na ścianke grodziową bo tam chyba musi być odporne na wys. temperaturę. Aha-kupiłem strumienicę łuskową wygłuszoną i wstawie zamiast kata bo chyba jest przypchany.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 10:32
Posty: 27

Postprzez topik » 11 mar 2009, 21:05

fafo napisał(a):Czy mógłby by mi poradzić cos najlepszego na przednie nadkola


Witam! Ja przednie nadkola a dokładnie błotniki będę wyciszał środkiem Noxudol 3100. Część nadkola która nie jest zasłonięta plastikiem zabezpiecze środkiem Noxudol Auto Plastone. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez fafo » 12 mar 2009, 19:06

Ja przy mojej DJ(2.0 DiTD) za poduszke przy rozrządzie w TEDGUM zapłaciłem koło 113zł z przesyłką.w serwisie duuuuużo wiecej. Wymieniłem i jest troche lepiej.Teraz tylko wyłuszyć nadkola i ściankę grodziową(drzwi już zrobiłem) i będe zadowolony.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 10:32
Posty: 27

Postprzez fafo » 12 mar 2009, 19:10

A czym można najlepiej wygłuszyć ściane grodziową żeby sie nie zjarało.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 10:32
Posty: 27

Postprzez thomass » 12 mar 2009, 23:21

ja mam zalozona izolacje na beton budowlany.jest roznica.tam nie ma wysokiej temp. wata szklana pomoze olbo welna mineralna budowlana jest suuper i napewno sie nie zapali.testowalem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez lesko » 13 mar 2009, 12:41

Paweł M. napisał:
Membrana zupełnie nic nie daje, jest tak cienka, że w żaden sposób nie przeciwdziała drganiom, wiem ponieważ tę poduszkę kupiłem w oryginale. Trzeba było ją tylko wyregulować.

Trochę masz rację, że membrana nic nie daje. Uruchomiłem silnik bez zamontowanej poduszki przedniej i praca silnika była idealna na wolnych obrotach. Moim zdaniem funkcją tej poduchy polega na tym, że membrana przejmuje drgania i niskie obciążenia silnika przy wolnych obrotach. Natomiast gdy silnik potrzebuje mocy i moment obrotowy dąży od obrócenia silnika to wewnętrzna część poduszki opiera się o zewnętrzną i przejmuje część siły poduszki grodziowej.
Dlatego tak zwana regulacja poduszki przedniej polega na ustawieniu wewnętrznej tulei w takiej pozycji aby nie stykała się z zewnętrzną częścią poduszki. Ja wymieniłem na poduszkę przesłana przez firmę Tedgum, choć byłem świadomy różnic konstrukcyjnych. W czasie jazdy układ zachowywał się pierwszorzędnie, i gdyby nie drgania na wolnych obrotach nie przerabiał bym przedniej poduchy.
To co pisałem o przeróbce to jest dopiero pierwszy etap mojej ingerencji w poduchę. Nasze opinie o pracy silnika opierają się na odczuciach i wrażeniach w czasie jazdy, nieraz mogą być mylące lub podyktowane emocjami, dlatego warto poświęcić trochę czasu na analizę problemu. Tak teraz właśnie robię po pierwszej przeróbce.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lut 2009, 18:04
Posty: 5
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 TD 00 r.

Postprzez fafo » 14 mar 2009, 14:04

Witam.U mnie w mojej BJ(2.0 DiTD) wymieniłem już cztery poduszki silnika oraz wygłuszyłem drzwi barankiem (tylko chyba za mało dałem-1 puszka na drzwi) i zrobiło sie ciszej.Teraz tylko nadkola oraz ścianę grodziowa silnika.Tylko czy może ktoś mi podac konkretną nazwę do wygłuszenia silnika to jak się pytałem o NOXUDOL 3100(mam z forum)to w IC nie mieli i nie wiedzieli o co chodzi.Aha-mam jeszcze strumienicę łuskowa wygłuszona to jeszcze wymienie i wtedy zobaczymy i napiszę o efektach.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 10:32
Posty: 27

Postprzez Paweł Mo » 16 mar 2009, 12:45

Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez fafo » 16 mar 2009, 19:29

To jest dobry preparat ale on jest dobry do drzwi(już zrobiłem) i nadkoli(już preparat kupiłem i będe w niedługim czasie robił) ale może wiesz coś niedrogiego i dobrego odpornego na wys. temperaturę na ściankę grodziową silnika i będzie OK.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 10:32
Posty: 27

Postprzez stary_jac » 17 mar 2009, 23:43

jeszcze pytanie czy ktoś kupował (ew. może polecić jakiś sklep) gdzie można kupić poduszkę od strony rozrządu ale tylko oryginalną !! (oprócz ASO)
wszystko jest trudne nim stanie sie proste
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 21:37
Posty: 56
Skąd: Zywiec
Auto: Premacy 2 DiTD 2001r 185kkm

Postprzez Paweł Mo » 18 mar 2009, 08:34

U nas w Mińsku w sklepie gdzie ja zamawiałem wysłali maila do Niemiec do centralnego magazynu Mazdy. Sklep otrzymał odpowiedź, że poduszka jest dostępna po czym zamówili ją i po tygodniu oczekiwania odebrałem towar. Była to poduszka przy chłodnicy i kosztowała 483zł.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez thomass » 24 mar 2009, 23:08

zle zrobiles wycinajac czesc poduchy.u mnie bylo podobnie ,ale po dwoch tygodniach jazdy poduchy sie ulozyly i jest ok,wyregolowalem ta przy chlodnicy i o niebo lepiej [ciszej nie buczy,drgania minimalne..]teraz po jakims czasie ta poducha co ja cioles moze siasc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez bob1971 » 25 mar 2009, 08:25

OK
bob1971
 

Postprzez malkolm » 25 mar 2009, 16:20

witek napisał(a):ten typ trzęsie albo buczy i do końca nie wyeliminujesz

pozostaje nam się tylko przyzwyczaić, ja mam jeszcze wszystkie poduchy oryginalne i nie licząc wolnych obrotów to narzekał nie będę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez stary_jac » 26 mar 2009, 12:37

czy można w jakiś prosty sposób sprawdzić czy poduszka od strony rozrządu jest dobra ?
wszystko jest trudne nim stanie sie proste
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 21:37
Posty: 56
Skąd: Zywiec
Auto: Premacy 2 DiTD 2001r 185kkm

Postprzez Morten » 30 mar 2009, 18:31

Czytalem gdzieś że można w 323f bj wymienić osłonę/obudowe na silnik z innego modelu, która jest cichsza, o jaki model chodziło i rocznik?
Początkujący
 
Od: 28 lut 2009, 00:25
Posty: 8
Auto: Mazda 323f BJ RF2F 2000r.

Postprzez poflek » 30 mar 2009, 23:03

stary_jac napisał(a):czy można w jakiś prosty sposób sprawdzić czy poduszka od strony rozrządu jest dobra ?

Cofnij się kilka stron do tyłu i porównaj sobie zdjęcia nowej i 10-letniej :P

witek napisał(a):można wepchnąć palec w przerwę górnej części poduszki

Po zamontowaniu nowej też możesz spokojnie wepchnąć palec :P
Różnica będzie tkwić w wspomnianym wybrzuszeniu i zmęczeniu materiału.
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323