Strona 11 z 48

PostNapisane: 20 mar 2008, 23:16
przez rexwolf
co zatem zrobic???

PostNapisane: 21 mar 2008, 00:02
przez k.el
smagur napisał(a):winą za tzw buczenie na wolnych obrotach obarczam poduszkę przy ścianie grodziowej

oraz ta przy chłodnicy ponieważ obie te poduszki "trzymają" silnik w płaszczyźnie strzałkowej, tzn. "pilnują" by silnik nie odchylał się za mocno w stronę chłodnicy lub grodzi. Jeżeli któraś z tych poduch jest zerwana czy nawet osłabiona w wyniku naderwania to tuleja wewnętrzna obija się o zewnętrzną co w efekcie objawia się drganiami i dudnieniem.
Pozostaje pytanie: dlaczego poduchy z TEDGUMU nie spełniają swojej roli w 100%? Powodem może być:
1. twardość mieszanki,
2. to, że są pełne – chyba najistotniejszy czynnik,
3. niewłaściwe osadzenie ich w gniazdach (chodzi mi o kąt ramion tulei wewnętrznej).
rexwolf
chyba pozostają ory, ale nie popełnij mojego błędu i zadzwoń do ASO po świętach

PostNapisane: 21 mar 2008, 14:40
przez smagur
k.el napisał(a):Jeżeli któraś z tych poduch jest zerwana czy nawet osłabiona w wyniku naderwania to tuleja wewnętrzna obija się o zewnętrzną

No i tu mogę dyskutować. Pisałem już wcześniej że jeździłem z wyregulowaną poduszką przy chłodnicy i wymienionymi lewą i prawą (tedgum) natomiast ta przy ścianie grodziowej (której nie zdążyłem wymienić) była całkowicie zerwana i było naprawdę idealnie... Możliwe że to wina całkowitego jej wypełnienia

Cóż będziemy 29-go debatować co zrobić z tym fantem :)

PostNapisane: 21 mar 2008, 17:40
przez smagur
Oto ceny oryginalnych poduszek silnika DiTD do mazdy 323F
poduszka tylna 489zł
poduszka skrzyni biegów 407zł
poduszka przednia 504zł
Poduszka prawa 790zł

Szok! :( <glupek2>

PostNapisane: 21 mar 2008, 17:43
przez Riki
smagur napisał(a):oryginalnych


i wręcz niezniszczalnych :P

PostNapisane: 21 mar 2008, 18:19
przez k.el
smagur napisał(a):była całkowicie zerwana i było naprawdę idealnie...

hm u mnie po wymianie na grodzi i przy rozrządzie też bywało super, ale po kilkuset km koszmar powracał więc jak pisałem wcześniej próbowałem na różne sposoby i doszedłem do ww wniosków – być może błędnych

smagur napisał(a):będziemy 29-go debatować co zrobić z tym fantem

Przedniej do GF/GW tedgum jeszcze nie robi więc zamówiłem ory (240 zł) ma być po świętach więc 29 będę walczył dalej, a naderwaną obiecałem odesłać do Rudy Śląskiej. Zresztą w obecnym stanie Madzi nie uśmiecha mi się wycieczka do Wawy (370km) pewnie pod Ciechanowem głowę by mi rozerwało.

Tak na marginesie to do 626 poduchy wychodzą nieco taniej i do tego jest ich 5.

PostNapisane: 21 mar 2008, 23:22
przez marek cygan
smagur napisał(a):Cóż będziemy 29-go debatować co zrobić z tym fantem

Marcin! po wymianie ściany grodziowej zapomnieliśmy wyregulować na nowo tej przy chłodnicy

PostNapisane: 22 mar 2008, 00:12
przez smagur
marek cygan napisał(a):Marcin! po wymianie ściany grodziowej zapomnieliśmy wyregulować na nowo tej przy chłodnicy

też o tym myślałem i to jest światełko w tunelu :)

PostNapisane: 24 mar 2008, 21:28
przez rexwolf
jak sie znajdzie więcej chętnych to się poważnie zastanowię czy samemu nie robić takich poduszek powiedzmy średnio po 100 za każdą i z gwarancją co najmniej 12 msc. :)
Powtarzam Tedgum jest niedopracowany, to tylko chwilowe polepszenie. Ostatnio tak mi tłucze przednie zawieszenie, że myślałem, że to wahacz się obrywa. Podejrzałem samochód od spodu i okazuje się że tedgum zrobił za "krótkie" gumy do mocowania drążka stabilizatora. Przez pół roku nie było tego słychać a teraz koniec świata. Podróbki.......zaczyna mnie to drażnić...

PostNapisane: 1 kwi 2008, 23:19
przez k.el
w ubiegłym tygodniu miałem odebrać z ASO poduchę przy chłodnicy i nie odebrałem bo w Europie jej nie ma czyli trzeba sprowadzić z Japonii czas oczekiwania ok. 1 miesiąca – dramat słuch bym stracił!!! do tego czasu , więc sprzedałem mućkę – kupiec świadomy co brał!!! – a jestem rozdarty bo szkoda mi fajnego auta – mimo, że leciwe daje wiele pozytywnych wrażeń w czasie jazdy, a za razem jakoś mi lżej – delikatna pompa i nieprzewidywalny rozrząd, poduszki, "zacierające" się tylne zaciski hamulcowe, delikatne tylne zawieszenie ect.. to na prawdę nie sposób o tym zapomnieć.
skoro Mazda montuje motory PSA to chyba coś znaczy, więc następne auto będzie "Made in France"

PostNapisane: 2 kwi 2008, 21:06
przez dobrskim
smagur napisał(a):Oto ceny oryginalnych poduszek silnika DiTD do mazdy 323F
poduszka tylna 489zł
poduszka skrzyni biegów 407zł
poduszka przednia 504zł
Poduszka prawa 790zł

Szok! :( <glupek2>


Witam!
Sporo poczytałem o wymianie poduszek w 323F 2,0 DiTD.
Początkowe zadowolenie z wyrobów z Tedgumu zmieniło się w wątpliwości.
Smagur podaje ceny oryginałów. Faktycznie szok.
A może by tak pogrzebać u Chińczyków?
Bardzo proszę o podanie oryginalnych numerów części Mazdy, Może na tej podstawie coś da się znaleźć w cenach mniej szokujących. Ponadto chińskie zamienniki mogą mieć wyższą jakość od Tedgumu.
Pozdrawiam

PostNapisane: 4 kwi 2008, 13:04
przez Łukasz
Dziś wszedłem do kanału i z ciekawości obejrzałem poduszki.Wniosek taki,że sam nie wiem czy są dobre czy nie.Moją uwagę zwróciła przednia poduszka ta przy chłodnicy (na sankach).I tu pytanie czy widoczna na fotkach poduszka ma właściwe położenie?? Czy według Was jest ona w porządku???
Obrazek
Obrazek
Powiem,że w aucie odczuwalne są lekkie wibracje szczególnie jak się usiądzie na tylnych fotelach jest charakterystyczne "buczenie" ,normalnie niskie tony jak by był jakiś dobry subwoofer.Czuć wibracje.Szczególnie z tyłu auta(widocznie się jakoś niesie od przodu).Oczywiście dzieje się to tylko na wolnych obrotach silnika.

PostNapisane: 4 kwi 2008, 13:21
przez k.el
wg mnie jakby siadła i to sporo – chyba, że jest to wynikiem kąta zdjęcia
prawidłowo sworzeń wewnętrzny nie powinien opierać się na tulei zewnętrznej. jak będziesz znowu w kanale :D to ją wykręć przecież to tylko 3 śruby i jeśli nie jest zerwana to przy montażu wyreguluj – opis jest gdzieś w tym wątku.
Może się zdarzyć, że ta poduszka jest dobra, a napina się do tego stopnia, że sworzeń opiera się na tulei ponieważ uszkodzona jest poduszka grodziowa lub na skrzyni.

PostNapisane: 4 kwi 2008, 13:28
przez Łukasz
To nie kąt zdjęcia.Ona tak siedzi.Skoro powiadasz,że łatwo ją zdemontować to zaraz lece do garażu.Już się pytałem w Tedgumie.Chcą za wkład 91zł a za całą 140zł jak by co.

Wbiłem się do kanału i reszta poduszek jest OK tzn.we wszystkich sworzeń środkowy jest we właściwym miejscu (po środku).Wynika,że ta jedna jest już zużyta.Może ktoś jeszcze podpowie.... <glupek2>

PostNapisane: 4 kwi 2008, 17:08
przez topik
Łukasz napisał(a):Może ktoś jeszcze podpowie....


Witam!A nie jest zerwana?U mnie jak sprawdzałem z boku było widać, że jest zerwana.Było widać bez wyciągania poduszki.

PostNapisane: 4 kwi 2008, 18:28
przez Łukasz
Pozdejmuję plastiki od dołu i wtedy zobaczę od bocznej strony dokładnie.Ale wydaje mi się,że tak bo ona już dobrze "usiadła" :P
topik na jakiej firmy zmieniłeś u siebie tą poduchę?

PostNapisane: 5 kwi 2008, 13:24
przez lukaszp
Łukasz ona jest źle wyregulowana ( jest za nisko). POpuść śrube srodkową i ustaw sworzeń na środku tulei.

PostNapisane: 8 kwi 2008, 11:46
przez Łukasz
Tak właśnie zrobiłem,ale po odkręceniu tej śruby poduszka lata jak liście na wietrze.Czyli moim zdaniem jest zerwana.Trochę nią poruszałem i wibracje w aucie zmalały :) :) , ale generalnie jest zerwana.Tedgum już do mnie wysłał nową,bo jak zobaczyłem cenę nowej w orginale to pomyślałem,że chyba ludziom się troszkę w główkach poprzewracało po zbyt łagodnej zimie hahaha Zobaczymy jak te z Tedgumu się sprawdzą.

PostNapisane: 8 kwi 2008, 16:17
przez topik
Łukasz napisał(a):topik na jakiej firmy zmieniłeś u siebie tą poduchę?


Witam!Tedgum.

PostNapisane: 13 kwi 2008, 00:04
przez staniszk
Witam.

Po długiej lekturze waszego forum zdecydowałem sie zajrzeć pod maskę i okazało sie że także potrzebuję wymienić co najmniej jedna poduszkę – tę przy rozrządzie. Dzięki waszemu poradnikowi udało mi się to samodzielnie wykonać i teraz cieszę się z ciszy w samochodzie. Wcześniej buczało jak ...

Pozdrawiam autorów tego tutoriala