Wymiana poduszek silnika w 323F DiTD

Postprzez YgooR » 12 sie 2010, 16:20

Riki napisał(a):U siebie w GFie ją zmieniłem i różnica była kolosalna

Możesz napisać na czym polegała ta kolosalna różnica? Bo może warto ją wymienić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Riki » 12 sie 2010, 23:13

Mniejsze buczenie przy obrotach 1000-1500rpm...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez YgooR » 12 sie 2010, 23:29

Riki napisał(a):Mniejsze buczenie przy obrotach 1000-1500rpm

I tu mnie masz, tylko w tym zakresie obrotów zostały mi drgania samochodu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Riki » 12 sie 2010, 23:35

Tak było u mnie a stara poducha była na prawdę w niezłym stanie – bardzo delikatnie naderwana... <czarodziej>

Jak może będziesz w Wawie to podjedź, i porównasz.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez YgooR » 13 sie 2010, 01:28

Riki napisał(a):Tak było u mnie a stara poducha była na prawdę w niezłym stanie – bardzo delikatnie naderwana
Odnoszę wrażenie że opisujesz mój samochód :D u mnie też jest trochę naderwana. Widzę że będę musiał się odezwać do Ciebie w sprawie tej poduchy, ale muszę jeszcze trochę dozbierać:)
Riki napisał(a):Jak może będziesz w Wawie to podjedź, i porównasz

Dzięki za propozycję, niestety Wawa mi aktualnie nie po drodze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Riki » 13 sie 2010, 11:38

Ja już się przyzwyczaiłem do diesla – od 12 lat nieprzerwanie coś klepie pod domem <lol> ale kiedy wsiądę do Coupe to jest na prawdę błogi spokój :D i ta chrapka powyżej 5500rpm mrr :P czasem fajnie jest pokręcić wyżej jak 4000 :P ;)
W kwestii poduchy – no niestety cena nie jest niska :|
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Siwy19 » 13 sie 2010, 12:00

To czyli nie moge wymienic na sam wkład z TEDGUM? tylko oryginal kupic, za oryginał trzeba duzo zaplacic? a jestem powymianie tej od rozrzadu i pod akumulatorem, i dalej trzesie mi silnikiem jak gasze, mam wkład z tej od sciany grodziowej ci mi jej nie wymienili bo nie widzieli jej, w ted gumie za wprasowanie 30zl chca to nie bedzie potem prboemlu tego poskrecac
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez YgooR » 13 sie 2010, 14:49

Siwy19 napisał(a):To czyli nie moge wymienic na sam wkład z TEDGUM?

Poduszki przy chłodnicy i na grodzi muszą się troszkę napracować, silnik jest umieszczony poprzecznie więc tam wychylenia są duże w porównaniu z bocznymi. Wkłady z Tedgum są całe zalane a oryginały nie, dlatego w efekcie może być jeszcze gorzej niż teraz i będą przenosić duże drgania. Zauważ że autor fotorelacji w dalszej części napisał że po wymianie na grodzi ma duże buczenie. Jak chcesz mieć dobrze zrobione to ory albo dobry zamiennik, ale takiego jeszcze nie widziałem.
Riki napisał(a):czasem fajnie jest pokręcić wyżej jak 4000

Ja czasami pomiatam tylko Corsiną 1.2 16V ale w porównaniu do DITD to żółw jest, swoją drogą DITD lubi wysokie obroty więc daję dużo frajdy z jazdy, na pewno więcej niż drugie auto w rodzinie passat b5 1.9 TDI :)
Przepraszam za OT. <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Riki » 13 sie 2010, 16:31

DiTD jest bardzo fajne jeśli chodzi o diesla :D u siebie mam przesuniętą max moc z 4200 na okolice 4600 także można kręcić już blisko red line :P a TDI jak to TDI niecałe 4000 i kończy się zabawa ;)
Przyznam, że też nie widziałem dobrych zamienników w/w poduch... a szkoda, chętnie bym takie łyknął :) bo ory jest po prostu drogie.. za drogie ale jakość jak najbardziej w porządku – OK. :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez YgooR » 13 sie 2010, 22:32

Riki napisał(a):DiTD jest bardzo fajne jeśli chodzi o diesla

Twojego silnika nie można traktować jako normalną jednostkę, to zupełnie inny motor "RI(kiDI)TD" :P

Dzisiaj byłem na dłuższej wycieczce i muszę powiedzieć że na A4 przy prędkości powyżej 100 km/h jedyny hałas w kabinie to szum powietrza przy szybie (drzwi i nadkola wygłuszone). Ogromna różnica po wymianie poduszek. Jedynie przy 1000 – 1500 rpm mam nieprzyjemne drganie i tu masz chyba rację Riki to będzie poducha przy chłodnicy. Dodatkowy objaw to mocne szarpnięcie silnika przy gaszeniu czy zapalaniu, tego wcześniej nie było. Podobne ale większe szarpnięcie było jak miałem poluzowaną poduchę przy chłodnicy gdy ją regulowałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez tasek » 14 sie 2010, 21:02

YgooR napisał(a):Wkłady z Tedgum są całe zalane a oryginały nie, dlatego w efekcie może być jeszcze gorzej niż teraz i będą przenosić duże drgania

Zgadza się wczoraj wymieniałem wkład poduszki z firmy tedgum tej przy chłodnicy i rzeczywiście poducha jest o wiele ,,masywniejsza'' ale w moim przypadku wymiana wpłynęła na plus gdyż już nie wali mi silnikiem przy odpalaniu.
green devil
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2010, 11:39
Posty: 66
Skąd: toruń
Auto: premacy 2.0 DiTD 101KM 2003

Postprzez YgooR » 15 sie 2010, 12:55

tasek napisał(a):wymiana wpłynęła na plus

Czyli chcąc mieć spokój w aucie trzeba wymienić każdą uszkodzoną, nawet tą przy chłodnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez tasek » 15 sie 2010, 17:52

no ja miałem uszkodzoną tą tylko przy chłodnicy więc reszty nie ruszałem a objawy rzucania silnikiem po odpaleniu ustały
green devil
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2010, 11:39
Posty: 66
Skąd: toruń
Auto: premacy 2.0 DiTD 101KM 2003

Postprzez foytek » 31 sie 2010, 20:36

witam.Przymierzam sie do wymiany poduszki pod skrzynią.Chcialbym zaoszczędzić kilka dyszek na mechaniku i stąd moje pytanie.Czy lepiej wymieniać poduszkę podchodząc od góry,czy może od dołu.Dodam tylko,że mam dostęp do garażu z kanałem.Jeszcze jedno pytanie dotyczy producentów- orginał raczej nie wchodzi w rachubę z powodu ceny,z zamienników czytam,że dobre są Tedgumy.A moze ktoś sie zetknął z innymi "niezłymi" zamiennikami??
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2010, 20:44
Posty: 34
Skąd: Tyczyn-Podkarpacie
Auto: mazda 323f(bj) DiTD r.2001

Postprzez YgooR » 2 wrz 2010, 13:27

foytek napisał(a):.Czy lepiej wymieniać poduszkę podchodząc od góry,czy może od dołu

Jak to jest, w wątku który jest fotorelacją gdzie wszystko jest wytłumaczone jak krowie na rowie pytasz jak się do tego zabrać? Od dołu nie da rady, tylko tak jak jest w fotorelacji. Z Twojego pytania wnioskuję że nawet nie zaglądałeś do tej poduszki.
foytek napisał(a):A moze ktoś sie zetknął z innymi "niezłymi" zamiennikami??

Tak, Tedgum ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez foytek » 2 wrz 2010, 21:20

no i sytuacja sie wyjasnila i poduszke wymienilem sam.Jako kompletny la(jkon)ik patrzac na auto od dolu bylem pewien ze przednia poduszka silnika trzyma skrzynię biegów i tak też jest nazwana. Tak też sie sugerowałem mylnie ją nazywając . Dzisiaj wymieniłem kompletnie rozwaloną poduchę na zamiennik JC .Stara też chyba nie była orginalna ,bo nie miała logo Mazda nigdzie wytłoczone.Cała akcja zajęła mi jakieś 40 minut i mogę być z siebie zadowolony bo oprócz 135PLN(tyle kosztowała poducha) osczędziłem kilka dyszek na mechaniku
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2010, 20:44
Posty: 34
Skąd: Tyczyn-Podkarpacie
Auto: mazda 323f(bj) DiTD r.2001

Postprzez Siwy19 » 2 wrz 2010, 22:19

Mowisz o tej pod chlodnica, i kupiles poduche z tedguma? Powiedz je roznica teraz? tez mam do wymiany przednia
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez YgooR » 3 wrz 2010, 00:07

foytek napisał(a):poduszke wymienilem sam

Gratuluje, jeszcze trochę pobędziesz na forum i sam rozrząd wymienisz :D
foytek napisał(a):bylem pewien ze przednia poduszka silnika trzyma skrzynię biegów i tak też jest nazwana

Hehe a to zmienia postać rzeczy.
foytek napisał(a):wymieniłem kompletnie rozwaloną poduchę na zamiennik JC

Jak wyglądała? Była cała zalana w środku czy tak jak wcześniejsza miała wyżłobienie?
Napisz jak się spisuje ta poduszka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez topik » 3 wrz 2010, 14:47

foytek napisał(a):Stara też chyba nie była orginalna ,bo nie miała logo Mazda nigdzie wytłoczone.


Witam. Na orginalnej poduszce nie jest wytłoczone logo Mazdy tylko jest wytłoczony numer z katalogu. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez foytek » 3 wrz 2010, 22:01

jak juz napisalem,nowa poduszka to zamiennik JC kupiona w sklepie Szik(najwieksza siec sklepow na Podkarpaciu) za cene 135PLN(po malej znajomosci).Za orginal w Foxie w Rzeszowie zaplacilbym 4 stówy i musialbym kilka dni czekac.Pierwsze wrazenia po przejechaniu 30 km są takie,ze juz nic sie nie tłucze na wolnych obrotach i słyszę tylko rytmiczne"kleklekle"(moze chcialbym cudów ale mam glupie wrazenie ze powyzej2200-2300 obr. jest troszke glosniej niz bylo)Przykrecilem poduszke na chybil trafil i pewnie bede musial zajrzec pod auto w przyszlym tygodniu,zeby ją ewentualnie wyregulowac.Porównując obie poduszki nie widzialem zadnych roznic wizualnych a o jakosci gumy nie bede sie wypowiadal,wiec chwilowo nie skomentuje jakosci.
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2010, 20:44
Posty: 34
Skąd: Tyczyn-Podkarpacie
Auto: mazda 323f(bj) DiTD r.2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323