Olej – Mazdy 3 2.3 VCT

Postprzez Krisek » 8 kwi 2009, 18:23

Witam szanownych kolegow ... jak wiecie zawodowo zajmuje sie olejami samochodowymi ....

I wiem ze na forum mamy kilku kolegow ... ktorzy maja silniki z VCT 2.3 z US naprzyklad

Chcial bym wiedziec jakiego oleju uzywacie ? Fabryka zaleca 5w20 .. ze wzgledu ze jest ciezko dostepny w EU prawdopodobnie lejecie 5w30 ...

z roznych zrodel dochodza mnie informacje .... ze Fordowskie silniki z VCT nie lubia innych oleji ... jak wiecie VCT – jest czesciowo kontrolowane przez olej ....


Pytanie jaki olej uzywacie ... 5w30 – 5w20 itd ...

czy prubowaliscie inne oleje ... ? naprzyklad troche na w20 troche na w30 ?

Informacje zbieram z czystej ciekawosci zeby lepiej pomagac forumowiczom i zapobiedz mozliwemu uszkodzeniu systemu VCT....

Dzieki
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez GrabaOP » 8 kwi 2009, 20:50

Ja uzywam 5w/40 i jest ok .wszystko zalezy w jakich temperaturach silnik pracuje .Benzynowe silniki sa produkcji mazdy .Co innego diesel .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 22:22
Posty: 51
Skąd: Opole
Auto: M6 L3 2005

Postprzez Krisek » 8 kwi 2009, 21:33

5w40 ... to bardzo gesty olej dla tego silnika ... ... ale twoje spalanie musi byc rownie wysokie ... jak gestosc oleju ...

0w30/5w30 jest nad wymiar
0w20/5w20 jest to CAFE standard
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 8 kwi 2009, 21:38

ja uzywam 5w30 bylem zaskoczony ze serwis zalewa ta gestosc pomimo iz mam na korku wyraznie napisane 5w20. zdecydowalem sie jednak na 5w30 tylko dlatego iz manual przewiduje takze ta gestosc.uwazam ze wymagania producenta sa sprawa istotna.co do 0w nie mam przekonania w polskich warunkach poniewaz mam zle doswiadczenia w poprzednim aucie a byl to volkswagen.serwis przez pewnien okres czasu wlewal mi 0w i doszlo do tego ze trzeba bylo jeden z elementów silnika regenerowac lub wymienic.ekspertyza?za zadki olej.moze w silnikach mazdy jest inaczej nie wiem moze 0w wplywa kożystnie na ten silnik.5w w pelni mnie zadowala nie mam najmniejszych problemow z uruchomieniem auta pali jak z igly przy najwiekszych polskich mrozach.spie spokojnie.przez pewnien okres jezdzilem na oleju zalanym w mojej mazdzie jeszcze w stanach i silnik pracowal jeszcze lepiej niz teraz.niewiem co to byla za gestosc ale podejrzewam ze 5w20.dlatego od pewnego czasu korci mnie zeby zalac 20-ke i porownac ale do wymiany mam jeszcze troszke czasu i nie moge sie zdecydowac.

ps.nie moge tylko pojac dlaczego na ameryke zalecaja 5w20 a u nas na nasz klimat 5w30?tlumacze to sobie jednak ze obliczenia to srednia. ameryka to wielki kraj sa obszary gdzie temperatury sa mocno na + oraz gdzie sa ostro na – np:alaska.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 8 kwi 2009, 22:06

0w – nie ma nic wspolnego z temperatura pracujacego silnika ... wiec za zadki olej mogl byc ale to nie dlatego ze byl 0w..... jak kazdy wie silnik zuzywa sie najbardziej przy starcie.... wiec 0w jest wskazane Aheeas leje do swojego Ferrari Murccialego ... i smiga wiec nie mysle ze jakie kolwiek silniki mogly sie obawiac ... ale otym pisalem wielekrotnie ...

teraz chce wybadac zachowanie CVT i wplyw oleju ...

mogl bys mi powiedziec jaki to byl VW i co sie stalo silnikowi ?
wiesz ze kazda firma szanujaca zaplacila by ci za to .. jesli to byla faktycznie wina oleju ...
bez zadnego sadzenia sie itd ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Karwoś » 8 kwi 2009, 22:24

Ja przez 3 wymiany lałem 5W20 a teraz leję 5W30 Castrol GTX Syntec z USA – taki jak zalecili w serwisie Mazda Arlington Hights :)Takim mieście znaczy :)
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez travisowski » 8 kwi 2009, 22:33

to był VW Polo.tak zaczely dzwonic szklanki ze nie dalo sie użytkowac auta.sprawa wyszla po gwarancji.dociekanie sprawiedliwosci juz nie mialo sensu.w serwisie leja z beczki i ufasz ze jak ASO to bedzie dobrze ze wleja odpowiedni.po dobraniu sie do silnika juz przez innych mechaników okazało sie ze wałek rozrzadu był do wymiany.szklanki tez byly w zlym stanie.spece stwierdzili ze olej byl za zadki do tego silnika.niewiem czy opinia fachowców byly prawidlowa ale jakas trauma pozostala.przynajmniej w tym modelu.osobiscie uwazam ze na warunki polskie 0w jest nieodpowiedni.u nas nie jest az tak ekstremalnie na – zeby zanizac gestosc.owszem jak bym mieszkal gdzies na syberi to zalalbym 0w a tak to 5-ka wystarczy.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez moro » 9 kwi 2009, 04:30

Krisek napisał(a):5w40 ... to bardzo gesty olej dla tego silnika ... ... ale twoje spalanie musi byc rownie wysokie ... jak gestosc oleju ...


Bez przesady z tym spalaniem, Krisek.
Jak dla mnie to efekt placebo.. wiecej zaoszczędzisz, jak w oponach ciśnienie o 0,1 Bara zwiekszysz!

Producenci świrują, bo coraz ostrzejsze normy spalinowe wchodzą w życie..

VW już sie pomału dystansuje od "swoich" olei longlife.. bo to wcale na zdrowie silnikom nie wychodzi..

just my 2 ct.
 
Od: 7 kwi 2007, 11:19
Posty: 117
Auto: Mazda6 2.3 Top

Postprzez Krisek » 9 kwi 2009, 04:32

Auto bylo po gwarancji VW .... ale ty masz gwarancje od producenta oleju .. wlasnie dlatego .. watpie ze lali ci 0w bo one sa drogie ... oleje VW sa specyficzne ich cerrtyfikacje ... ktos kto stwierdzil ze zawinil olej bez analizy – moze wyssac to spalca Rozumiem ze to nie twoja opinia tylko mechanika ... Szkoda Polo :( Rozumiem cie ... ale ktos cie oklamal z olejem ... a napewno ze uszkodzenie nie powstalo ze wzgledu na uzywanie 0w oleju ...

jesli producent zaleca 5w20 spokojnie moze uzywac 0w20
tak samo 0w30


I zaufaj mi ze 0w nie zostalo stworzone na syberie ... tam oleje sa podgrzewane caly czas bo inaczej nie zapali ...

Klimat w kanadzie taki sam jak w PL ... jak smigam caly rok .. na 0w20/0w30 analizy oleju swietne

ale juz nieschodzimy z tematu ... :)

Karwos ? Jakie zmiany w odczuciach jazdy ? pozatym ze silnik cichszy na w30 ?

ty importujesz ten olej ? Castrol Syntec to grupa 3 nie jest to syntetyczny olej .. jest ok olejem ale Castrol nadszaprnol swoja opinie kilka razy ... :)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Karwoś » 9 kwi 2009, 10:27

Razem z samochodami do mnie przychodził – a różnicy rzadnej nie widze – silnik jest cichutki, nic nie puka, stuka. Co prawda mam 36000mil przejechane i dziwne by było żeby coś sie działo:). Za ten olej 5w20 i 5W30 płaciłem ok 27$ za bańkę ok 5l. (chyba 4.73). Jak dla mnie to oleje longlife – takie jak ma VW czy kiedyś fiat to jakaś pomyłka – podejrzewam że jak zalałbym tam polskiego lotosa najgorszego jaki jest i wymieniałbym co 5000 to taki silnik pojeździłby dłużej niż na oleju VW wymienianym co 40 000. Dla mnie wymiana co 10000 to podstawa – nie ma znaczenia jaki ma kolor olej – 10 000 i wystarczy.

W lancerze też wymieniam co 10 000km ale na 10W30 czy 10W40 – a w usa zalecają lać olej mineralny!!!! I tam jezdzą bez problemu. Ja zapobiegawczo leje półsyntetyk i po 5000 olej ma kolor oleju z bańki – moze troche ciemniejszy. Ale i tak 10 000 i czas na zmianę. A właśnie może oriętuje się ktoś czy silnik Mitsubishi 4G94 SOHC 2.0 16V ma hydrauliczną kasację luzu zaworowego czy nie. Bo jak na zimnym zapalam to słychać i po 2 min cisza.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez travisowski » 9 kwi 2009, 12:04

krisek całkiem mozliwe ze przyczyna leżała zupelnie gdzie indziej tutaj nie bede sie spieral bo specjalista od silnikow nie jestem.ale co do 0w to niestety ale wlasnie ten zalewali sa wpisy w ksiazce.zreszta sprawdze to jeszcze i dam znac bo to byla dawna sprawa.

ps. jak myslisz jaki olej mogl byc zalany w moim aucie w stanach w okresie gwarancyjnym?przestrzegają w mazdach zaleceń producenta?
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 9 kwi 2009, 15:16

moro napisał(a):
Krisek napisał(a):5w40 ... to bardzo gesty olej dla tego silnika ... ... ale twoje spalanie musi byc rownie wysokie ... jak gestosc oleju ...


Bez przesady z tym spalaniem, Krisek.
Jak dla mnie to efekt placebo.. wiecej zaoszczędzisz, jak w oponach ciśnienie o 0,1 Bara zwiekszysz!

Producenci świrują, bo coraz ostrzejsze normy spalinowe wchodzą w życie..

VW już sie pomału dystansuje od "swoich" olei longlife.. bo to wcale na zdrowie silnikom nie wychodzi..

just my 2 ct.


Odchodzi ? Ich longlife to niebyly zadne longlife ...
Efekt placebo ? zaufaj mi ze nie zreszta zalej 5w20 i po miedzy 5w40 bedzie bardzo widoczne !

Oleje VW to nie sa oleju typu Extendend Drain Interval ... one maja mocniejsze dodatki ale niesa to oleje ktore mozna jezdzic 40 tys km ..

Czesta zmiana oleju jest wazna .. ale przy dobrych warunkach odpowiednim filtrze oleju powietrza ... mozna zrobic 35tys i miec mniejsze zuzycie silnika niz przy zmianie co 10 tys ...

Ba najlepsze dla silnika jest ciagla jazda moglbys zrobic Milion kilometrow ... na jednym oleju ...

Kolor oleju niema nic wspolnego z wlasciwosciami smarujacymi oleju I nigdy niemial ...

Polsyntetyk ? czyli Mineralny z 5% syn ;)?

hehe ma niema ... zalej normalny olej nie 10w i nie bedziesz slyszal ... zaworow

z doswiadczenia zawodowego ...? kazdy ? niektore marki zalecaja rozne oleje do roznych silnikow widziales delera z 5 beczkami roznymi ;)
nietwierdze ze oszukuja ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez pcefun » 9 kwi 2009, 18:28

Ja zalałem do swojej mazdy 0w30 jakieś dwa tygodnie temu (po przeczytaniu postów z innego tematu o olejach). Filtry oleju i powietrza nowe – Filtron.

Wcześniej jeździłem na elf 5w30 i szczerze powiedziawszy nie widzę żadnej różnicy między elfem a castrolem. Ani w przyśpieszeniu, ani w łatwości odpalania, nie wspominając o spalaniu. Spalanie jest nawet większe niż na elfie. Chociaż w moim wypadku przyczyna jest inna – zmiana kół z 16" na 18". Samochód jest wolniejszy i więcej pali. Więc prawdę mówiąc nie mam dokładnego porównania po zmianie z 5w na 0w...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2007, 19:21
Posty: 40
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 6 2.3 `04

Postprzez Krisek » 9 kwi 2009, 18:42

pcefun ... bo to na oko niezobaczysz ....albo analiza ...
autko widzi ruznice zaufaj mi ... I podziekuje ci .... :)

optymalny olej to -5w ;) minus tak ... jeszcze troche poczekamy ...

a ruznica przy zapalaniu to zima ... :)

spalanie tak .. 18" daja po pupie wiem to po sobie ;P
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez pcefun » 9 kwi 2009, 19:57

Być może auto widzi różnicę... Ale ciekawy jestem czy taki olej http://www.allegro.pl/item602282142_ole ... 20_5l.html
byłby lepszy od castrola edge 0w30. Ten catrol trochę mi jednak jest podejrzany. Za dużo podróbek na polskim rynku

Krisek napisał(a):spalanie tak .. 18" daja po [tiiit]


Po kieszeni oczywiście :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2007, 19:21
Posty: 40
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 6 2.3 `04

Postprzez travisowski » 9 kwi 2009, 20:45

jakich podróbek?co stanowi problem zeby kupic olej u regionalnego dystrybutora?co za roznica jaka marka?wszystko to i tak ten sam shit.grunt aby specyfikacje byly odpowiednie.dziwie ci sie tylko ze nie szkoda ci kasy na tego castrola.to jeden z najdrozszych olejów.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez pcefun » 9 kwi 2009, 20:55

Szkoda, nie szkoda, ale olej i tak musiałem wymienić. Różnica cenowa nie była aż tak wielka (valvoline tańszy o ok. 30zł, mobil w podobnej cenie jak castrol, motul nawet droższy)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2007, 19:21
Posty: 40
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 6 2.3 `04

Postprzez Krisek » 9 kwi 2009, 20:57

trasikowski ...

Marka to duza ruznica ... rozne dodatki rozne grupy oleju ...
Tak jesli tani olej to koniecznie zeby byl SM ... ale jesli interesuje nas juz cos wiecej .... to Placimy ...

Pcefun Castrol Edge to topowa Polka tak Samo Motul ... roznice bys zobaczyl po analizie ciezko gdybac ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Karwoś » 9 kwi 2009, 21:07

Ja mam w garażu różne typy Castrola – w bańkach białych i czarnych:

Czarne to GTX syntec 5W20 i 5W30 – cena ok 27$ za bańkę
Białe – GTX 10w30 10w 40 – cena za bańkę 5$.

Z tyłu specyfikacje identyczne :) API SL albo API SM. Więc w czym jest różnica – nie wiem – do mazdy leje czarne do lancera Białe i po ok 60 000 już maja i działają.

Szczerze mówiąc nie znam sie na tym – tyle ile gdzies się poczyta, A tak naprawde co jest lepsze od drugiego trudno powiedzieć. O castrolu słyszałem dużo złego a ja nic złego nie moge powiedzieć i mazda i mitsubishi i Suzuki brata jeźdzą na Castrolu. Wcześniej do innych samochodów lałem Mobil 1 10W40 – Fiat siena – i też jeździł – a wczesniej jeździła na takiej samej Selenii.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez travisowski » 9 kwi 2009, 21:41

krisek ja niewiem jak z olejami w kanadzie ale Polska rzadzi sie troszke innymi prawami.tutaj rynek olejowy wyglada zupelnie inaczej niz w USA a kanada to prawie to samo.olej wymiania sie w wiekszosci przypadków co 10 tys. wiec jaka to roznica w marce?pod warunkiem ze specyfikacje sa zachowane?teraz prawie kazdy 5w30 ma API SL, SM rozlewane sa w tych samych zakladach w Polsce.wiec jaka to roznica?przy 10 tys km?
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323