Przepływomierz – czyszczenie

Postprzez czysio » 25 lut 2013, 18:01

Teraz nie pamiętam dokładnie ( co prawda widziałem opis błędu na urządzeniu do diagnostyki) , chodziło o słabą mieszankę na biegu jałowym.
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2012, 20:02
Posty: 23
Skąd: Radom/Vejle-Danmark
Auto: Mazda 3 1.6 touring 2005

Postprzez 3mm3 » 25 lut 2013, 18:03

@czysio@
Ja mam podobnie, z tym że jak jest tylko zimny. Strasznie muli a przy 3200obr/min dostaję takiego kopa że wciska w fotel, tak jakby turbo się włączało. Gdy już wskazówka temperatury zaczyna rosnąć moc się wyrównuje i nie ma przeskoku takiego. Silnik staje się elastyczny na każdych obrotach.
I u się nasuwa pytanie, czy to usterka czy nasze mazdy 3 tak mają??? (silnik 1.6 benzyna)
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2013, 18:52
Posty: 40
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna, 2004r.

Postprzez czysio » 25 lut 2013, 18:20

W sumie to jeżdżę głównie po mieście i faktycznie na trasie tego nie sprawdzałem , przejadę się gdzieś dalej i zobaczę czy jest tak samo na rozgrzanym silniku. Ale tak czy tak jest to denerwujące , chcę wyprzedzić inny pojazd i czekam na ten właśnie "turbo-dopalacz". Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2012, 20:02
Posty: 23
Skąd: Radom/Vejle-Danmark
Auto: Mazda 3 1.6 touring 2005

Postprzez ack1 » 12 mar 2013, 20:57

Ja mam to samo zbiera sie i po paru sekundach dostaje kopa. Czysciłem przeplywke wlalem jakies środki czyszczące do paliwa ale nic nie pomaga. Daj znac jak coś ustalisz. Pozdro
Początkujący
 
Od: 9 gru 2012, 11:32
Posty: 5
Auto: mazda3 1.6 ts 2007 hatchback
benzyna

Postprzez RobertPi » 14 mar 2013, 00:56

czysio napisał(a):Witam , ja ma taki problem w swojej mazda 3 bk 1.6 benz. 2005 , jak jadę (nie zależnie od biegu , najlepiej czuć na 2 i 3-im biegu) , auto powoli się rozpędza i nagle takie szarpnięcie i dostaje mocy , ( ... ) Jaaaaadę mułowato i nagle wciska w fotel i jedzie ostro. Może macie jakieś sugestie. Pozdrawiam Marek.

Panowie, przcież w benzynie 1,6 macie zmienne fazy rozrządu i układ dolotowy o zmiennej geometrii.
To one powodują pojawianie się "większej mocy". Jeśli dobrze pamiętam to próg jest na 3500 obrótów.
Przy zimnym silniku efekt jest bardziej odczuwalny ( głównie za sprawą zmiennego dolotu ) .
Tak mam być. Wszystko jest OK
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1089 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez czysio » 2 kwi 2013, 15:23

No to już wiadomo co i dlaczego. Dzięki RobertPi. Na ciepłym silniku faktycznie tego nie ma. Chodź i tak jestem w szoku , że jest aż taka różnica w przyśpieszeniu. Wśród kilkunastu auta jakie miałem z różnymi silnikami nigdy się z czymś takim nie spotkałem Trochę to dziwne. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2012, 20:02
Posty: 23
Skąd: Radom/Vejle-Danmark
Auto: Mazda 3 1.6 touring 2005

Postprzez tradeitdamn » 20 kwi 2013, 21:28

3mm3 napisał(a):@czysio@
Ja mam podobnie, z tym że jak jest tylko zimny. Strasznie muli a przy 3200obr/min dostaję takiego kopa że wciska w fotel, tak jakby turbo się włączało.


don't do this. panewki tego nie lubią.
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez lukaszm » 20 kwi 2013, 21:36

3mm3 napisał(a): Strasznie muli


Poniżej 3tys to jest muł że po 3 latach jazdy tym silnikiem chętnie zmieniłbym na 2.0

Dopisano 20 kwi 2013, o 21:49:

ja mam inne pytanko czy da się jakoś zdiagnozować działanie przepływomierza po podłączeniu pod scanxl pro + mazda?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Czege » 20 kwi 2013, 22:01

lukaszm napisał(a):po 3 latach jazdy tym silnikiem chętnie zmieniłbym na 2.0


mam dokładnie tak samo.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez lukaszm » 20 kwi 2013, 22:02

Czege napisał(a):
lukaszm napisał(a):po 3 latach jazdy tym silnikiem chętnie zmieniłbym na 2.0


mam dokładnie tak samo.....


Najgorsze jest to że jeżdżąc po mieście czuje że się wlekę przez co mam wyższe spalanie ok 8,5 – 10l, w trasie ostatnio bajka 5,8l :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez yezior » 20 kwi 2013, 22:13

ja w pierwszych miesiącach posiadania 12l miasto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez Soku » 23 sie 2014, 16:42

Wyjąłem przepływomierz do czyszczenia. Spryskałem go konkretnie odpowiednim środkiem. Niestety z jednej strony jest tak duża warstwa brudu, że sprejowanie nic nie dało. Mogę dotknąć ten czujnik np. patyczkiem do uszu, żeby go wyczyścić?
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:30
Posty: 46
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 SE-L Nav '16 2.0
Mazda 3 TS2 '07 1.6

Postprzez krzysM3BK » 24 sie 2014, 00:18

Przepływomierza niczym nie dotykaj, to go uszkodzi i będziesz go musiał wymienić a tani nie jest. Tylko sprej, kilka razy solidnie spryskaj, to zejdzie wszystko, ja czyściłem zmywaczem do hamulców.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2011, 00:21
Posty: 139 (0/3)
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK Z6
2005

Postprzez Soku » 24 sie 2014, 01:10

Sprej nic nie dał. Warstwa brudu była za gruba. Bałem się, żebym go nie zalał za mocno. Wziąłem patyczek do uszu i spryskałem końcówkę, a następnie delikatnie wytarłem bursztynową końcówką. Blaszek nie dotykałem. Niestety patyczek jest trochę za gruby, aby dokładnie wszystko wyczyścić, i od góry jeszcze jest spora warstwa brudu.

Po wyschnięciu złożyłem wszystko i z dużymi nerwami odpalałem samochód. Na szczęście zadziałało bez problemu. Jestem w szoku jaka zmiana dokonała się w mojej Mazdzie. Nie mogę uwierzyć, że taki prosty zabieg, aż tak polepszył wrażenia z jazdy. Szok <wow>
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:30
Posty: 46
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 SE-L Nav '16 2.0
Mazda 3 TS2 '07 1.6

Postprzez polburger » 25 paź 2014, 22:44

Ktoras z cewek polegla, pomiar oporow powinien pomoc.

Powinno byc (przynajmniej bylo tak u mnie):

Plus Minus Rezystancja Temp
C B 1,632 kΩ 24,0
B C 1,629 kΩ 24,0
A B max 24,0
C A 9,32 MΩ 24,0
A C max 24,0
C A 9,18 MΩ 24,0

jesli sa odchylki to wiesz ktora cewka jest NIO.

http://www.thaimazda3.com/svmanual/esic ... 09W05.html

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 lip 2014, 15:35
Posty: 13
Auto: Mazda 3 (BK) 1.6 2005
[Z6]
Mazda 6 KOMBI (GJ) 2.0 2013 165 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323