Łożyska alternatora, rolki paska wielorowkowego i napinacza

Postprzez yezior » 4 kwi 2013, 21:29

Witam,
pozwalam sobie założyć nowy temat, gdyż info zawarte w nim może przydać się niejednemu z Was.

Wymianę hałasującego 'napędu' zacząłem od paska wielorowkowego. Wybór padł na Contitech 6PK 2013. Następnie wymianie uległy łożyska alternatora Mitsubishi (parametry na zdjęciu)

Obrazek

A oto jego łożyska i ich symbole

Obrazek

łożysko 'małe' producent NTN SC8A 37LHI
--------------------------------------

Obrazek

łożysko 'duże' producent NSK 6203DG1
--------------------------------------

zamienniki ich są bezproblemowo dostępne w Polandii

Po alternatorze przyszedł czas na rolkę (idle) paska wielorowkowego. W aso cała rolka z łożyskiem kosztuje ok. 200 PLN. Samo łożysko 20~30 PLN. Wybór jest prosty.

Obrazek

łożysko rolki producent NSK 6203DUL 1B, na oko takie same jak w alternatorze.

Na koniec przyszedł czas na napinacz paska i pompę wody (hałas+przeciek). Obie części wymieniłem na nowe, nie bawiąc się w wymianę łożysk. Napinacz ok, ale jego rolka (łożysko-niestety symbol/producent trudno namierzyć w necie) nadawała się tylko do wymiany. BTW, w sumie rolkę możemy rozkręcić i zerknąć na symbol łożyska. Poza tym, samej rolki nie dostaniemy. Trzeba kupować cały napinacz (325-700PLN), ja wybrałem niemiecki firmy INA. Wymiana łożyska pompy wody mija się z celem. Pompa za 140PLN firmy NPW zapewnia spokój na następnych kilka lat.
Dziękuję.
Ostatnio edytowano 18 cze 2013, 19:34 przez lukaszm, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Zmiana atrybutu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez gt44 » 4 kwi 2013, 21:43

przy jakim przebiegu wymieniłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez VPM » 4 kwi 2013, 21:45

witam w wekend mam zamiar zajać się alternatorem bo łożyska słychać strasznie tylko muszę sprawdzić jaki u mnie siedzi alternator ciekawe czy taki sam
ile kosztowały te łożyska
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez lukaszm » 4 kwi 2013, 22:06

Macie nagrany ten halas?

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez yezior » 4 kwi 2013, 22:08

przy jakim przebiegu wymieniłeś?


105 250 km.
ile kosztowały te łożyska


oba, jeżeli chodzi o altek 51 PLN

Macie nagrany ten halas?


słyszalne tarcie jednostajne z altka, pompa odzywajacą się przy skoku obrotów i nie tylko (ostatnio), szum z rolki 'idle', skacząca rolka na napinaczu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez VPM » 5 kwi 2013, 20:14

dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez VPM » 7 kwi 2013, 11:01

nie stety u mnie jest inny altek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez Czege » 8 kwi 2013, 22:57

yezior napisał(a): przy jakim przebiegu wymieniłeś?



105 250 km.


hmm....
ja mam lekko ponad 200k i nie rejestruję zużycia łożysk. A na pewno nie były wymieniane od początku.
Wiem, bo mam od początku:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez yezior » 8 kwi 2013, 23:09

łożysko NTN (małe) miało luzy 'poprzeczne' (środek delikatnie latał na boki). Nie wiem, czy to to było przyczyną jego hałasu. Brak mi na ten temat wiedzy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez Maverick07 » 24 mar 2014, 19:39

Witam, u mnie występuje hałasowanie pod maską przy zimnym silniku, w momencie gdy silnik osiąga swoją temperaturę pracuje cicho i bez żadnych zgrzytów.

Poniżej filmik podczas odpalenia na zimnym silniku:
https://www.youtube.com/watch?v=DHx27hh ... e=youtu.be

jak dotąd to wymieniłem pasek wielokolorowy oraz rolkę napinacza.
Co dalej zabierać się za łożyska alternatora? Czy może pompa wody ?

I jeszcze jedno pytanie, jak wygląda sprawa paska od klimatyzacji, czy on pracuje cały czas czy może tylko gdy puszczamy klimę ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 21:50
Posty: 77 (0/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez Czege » 24 mar 2014, 21:27

Maverick07 napisał(a):I jeszcze jedno pytanie, jak wygląda sprawa paska od klimatyzacji, czy on pracuje cały czas czy może tylko gdy puszczamy klimę ?


pracuje cały czas. Koło pasowe klimy kręci się tak jak reszta, a jedynie cewka załącza sprężarkę jak naciśniesz przycisk "jest mi zbyt gorąco".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez ojciec7 » 26 mar 2014, 12:57

Witam serdecznie potrzebuje nr łożyska do rolki napinacza paska wielorowkowego czy może ktoś zna nr takiego łożyska
Załączniki
rola.jpg
Początkujący
 
Od: 6 mar 2013, 08:51
Posty: 17
Auto: Mazda 3 1,6 105km hatchback rok produkcji 2004 model 2004

Postprzez marecki3 » 26 mar 2014, 13:02

Wystarczy poszukać.
Całkiem świeży temat:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=467&t=152200
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez ojciec7 » 26 mar 2014, 14:29

widziałem ten temat co przesłałeś ale użytkownik wymienił cały napinacza a nie łożysko ja poszukuje łożyska bo po co wchodzić w koszty jak można same łożysko
Początkujący
 
Od: 6 mar 2013, 08:51
Posty: 17
Auto: Mazda 3 1,6 105km hatchback rok produkcji 2004 model 2004

Postprzez lukaszm » 26 mar 2014, 22:03

Dyskusja może się toczyć w tym samym temacie prawda? Masz pewność że rolka się nie zużyła i po złożeniu wszystko będzie idealnie pracować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez lukaszm » 26 mar 2014, 22:03

update
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez ojciec7 » 27 mar 2014, 09:26

lukaszm nie wiem czy każdego stac na wywalenie np w serwisie 800zł netto za napinacz bo jako osobna część rolki nie występuje albo zamiennika za ok 300-450zł za cos co może kosztować 15 zł -łozysko. Wymieniłem juz w rolkach pośrednich łożyska i jest w porządku nic sie nie dzieje. A to co chce wymienic to jest napinacz nie pośredni tylko główny znajduje sie pod pompą wspomagania. Ale juz sobie poradze bo wczoraj wyjołem rolke tylko wycisne łożysko
Początkujący
 
Od: 6 mar 2013, 08:51
Posty: 17
Auto: Mazda 3 1,6 105km hatchback rok produkcji 2004 model 2004

Postprzez ojciec7 » 11 kwi 2014, 14:29

łożysko juz włożone i jest spokój i cisza koszt 12 zł podaje nr dla zainteresowanych 6203DDUC3 firma ppl producent polski. Wiec forowicze nie ma sensu kupować napinacza jeżeli szumi łożysko. Wyjęcie łatwe od dołu auta. ok 1h roboty ze zdjeciem osłony odkręcenie rolki wycisnieciem i założeniem wszystkiego. pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 mar 2013, 08:51
Posty: 17
Auto: Mazda 3 1,6 105km hatchback rok produkcji 2004 model 2004

Postprzez green01 » 11 lip 2014, 23:20

Witam!
Mam problem, nie wiem jaka jest przyczyna tych stuków, pojawiających się na zimnym silniku, po rozgrzaniu silnika, żadnego hałasu nie ma.
Stuki jako tako zlokalizowałem w okolicach rolek – pasków oraz za nimi, tak mi się przynajmniej wydaje
co to może być? rolki do wymiany?
z góry dzięki za wszelką pomoc, do wiadomości załączam plik wideo
http://w109.wrzuta.pl/film/3maaVk1BlVT/img_3013-stuki
Początkujący
 
Od: 14 lis 2013, 01:11
Posty: 14 (2/0)
Skąd: Nowy Targ
Auto: MAZDA 3 2004, 2.0 benzyna 150 km

Postprzez Pyton162 » 16 lip 2014, 21:12

moze to klapki w kolektorze stukaja a tak sie niesie ze wydaje ci sie ze to gdzies z okolic rolek
Pyton162
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323