Szukałem, szukałem, ale żaden ze znalezionych wątków nie pasuje dokładnie Jeśli jednak coś przeoczyłem, to proszę JW Moderację o przywołanie do porządku i wskazówkę
Moja Mazdeczka (1,6 MZ CD) zaczęła grymasić. Zaczęło się kilka tygodni temu: przerywanie przy wyższych obrotach i gaśnięcie. Trochę zaczęła dymić. Wtedy trudno było stwierdzić ew. ubytek mocy, bo nie dało się jej wkręcić powyżej 2 tys. obrotów.
Auto zaprowadziłem do mecano, gdzie wymieniono filtr paliwa (oczywiście po róznych poszukiwaniach i przemyśleniach) . Gaśnięcie i przerywanie ustało, dymienie też. Moc była w granicach przyzwoitości, ale spalanie nieco jakby wzrosło. Było wtedy jeszcze zimno, a auto bujało się wyłącznie po mieście, więc temat potraktowałem laboratoryjnie (tzn. olałem: cienkim sikiem, ze środkowego strumienia, ma się rozumieć).
Ale wraz ze wzrostem temperatur sytuacja wcale się nie poprawiła . Wraz z wyjazdem w trasę wyszło na jaw, że pali powyżej 6l/100, co dla niej jest wynikiem skandalicznym, nigdy wcześniej nie osiąganym, nawet wyłącznie w mieście . Dodatkowo mocy było jakby mniej, a przy mocnym wciśnięciu gazu pojawił się obłoczek czarny....
Teraz, sytuacja się pogłębiła: mocy jest wyraźnie mniej, pali w trasie powyżej 6, a dym czarny już widać na wolnych obrotach na postoju, a przy wciśnięciu gazu w czasie jazdy widać..... no w lusterku to nic nie widać normalnie, zasłona dymna . Pierwszy patrol pewnie zabierze mi dowód, a auto każe zcholować
Jakieś pomysły, rady
Wiem, że skończy się pewnie w warstacie, ale doświadczenie mnie uczy, że Forum jednak wie więcej i lepiej, potrafi celnie nakierować. A po co wyważać otwarte drzwi? Zwłaszcza, za własne pieniądze....
HELP !
Wzrost spalania, spadek mocy i dymienie jak z Titanica
Strona 1 z 1
No własnie. Mi to wygląda na nieumiejętne usunięcie filtra. Proponuję przy okazji podłączyć się pod kompa. Wtyczka będzie kosztowała mniej niż diagnostyka u mechanika. No i jest wielorazowa :–)
Ostatnio edytowano 6 mar 2016, 20:59 przez danrok, łącznie edytowano 1 raz
Dodatkowo myślę, że możesz sprawdzić: przeczyścić EGR (i sprwdzić czy są błędy EGRa), wtryski czy są suche i popatrzeć czy układ dolotowy jest szczelny.
Przyczyn może być wiele ale najczęstszą przyczyną takich usterek jest spartolenie usunięcia DPF. Problem nie musi wyskoczyć odrazu, błąd w przeprogramowaniu mógł być taki że auto mogło działać, ale kumputer blednie dawkowal paliwo i powietrze do silnika co po jakims czasie może doprowadzić do poważnej usterki np wtryskiwaczy
Dopisano 6 mar 2016, 21:32:
Albo tak jak kolega mowi wyzej. Podepnij pod komputer i zobacz czy nie ma bledu EGR, wtedy go wyczyść chyba że już byl wcześniej czyszczony to wymiana na nowy albo zaslepienie
Dopisano 6 mar 2016, 21:32:
Albo tak jak kolega mowi wyzej. Podepnij pod komputer i zobacz czy nie ma bledu EGR, wtedy go wyczyść chyba że już byl wcześniej czyszczony to wymiana na nowy albo zaslepienie
- Od: 7 wrz 2014, 20:30
- Posty: 108
- Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r
wołam o pomoc firmę która z nami wspólpracuje
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Nieumiejętnie wyprogramowany FAP/ DPF najczęściej objawia się gęstym jasnym dymem ale to tylko po zagrzaniu silnika.Towarzyszy temu zjawisko przybywania oleju. to znaczy najprościej ,że nie wszystkie sektory w mapach odpowiedzialne za przeprowadzanie regeneracji zostały poprawnie zmodyfikowane.
Błąd w sztuce również wychodzi na jaw jeśli samochód ma wycięta tabelę błędów , co w przypadku współczesnych silników stanowi duze utrudnienie dla diagnostów. Mówiąc najprościej – silnik może stanac w poprzek , a na diagnostyce będzie czysto ...
Jest opcja ,że dymiłby trochę na czarno ale tylko jeśli byłaby ingerencja w mapy paliwowe, tudzież podczas obróbki programu w zakresie FAP OFF tuner "zahaczył" niepotrzebnie o inne mapy np. mapy przepływomierza. Ale to wtedy parę km po wyjeździe z warsztatu byś stwierdził ,że cos jest nie tak, bo tu nie byłoby opcji ,że cos się jak to czasem mechanicy mówią " ułoży "
Bywa ,ze moduł wtrysku płynu eloys fizycznie padnie np. po roku , to wtedy też auto zgłasza problem.Ale to sytuacja ,z której można bez większych kosztów wyjść
Generalnie jednak uznaje się ,że czarny dym nie ma nic wspólnego z wadliwą obróbką FAP .
Najprostsza metoda jak sprawdzić czy to przez oprogramowanie:
wgraj serię i sprawdźcie czy dymienie ustało a moc wróciła. Będziesz miał na to chwilę do czasu gdy samochód nie przejdzie w tryb awaryjny.
To trochę nieprofesjonalne takie doradzanie ,ale szukałbym przyczyn w paliwie / powietrzu .
Należy sprawdzić czy nie ma ew nieszczelności ,zakłóceń w przepływie i mechanizmach oraz sprawność wtrysków , turba , EGR etc.
Oczywiście na początku zaczął bym od odczytu błędów ECU.
Sugeruję jednak podjechać do mechanika ze specjalizacją FORD/PSA a on powinien szybko znaleźć rozwiązanie ,ale nie obstawiał bym tutaj wadliwie usuniętego FAP, chociaż pamiętaj ,że wykluczyć można przyczynę dopiera mając auto i je badając
Nie przejmuj się , bo temat wydaje się może troszkę szeroki , ale jest spokojnie do ogarnięcia
Dlaczego sugeruję mechanika od FORD/PSA ? W Twojej Mazdzie pracuje znany tym mechanikom z popularnych Fordów Focusów , tudzież Peugeotów silnik z rodziny 1.6 HDI . Łatwiej znaleźć kogoś od Forda niż od Mazdy
Błąd w sztuce również wychodzi na jaw jeśli samochód ma wycięta tabelę błędów , co w przypadku współczesnych silników stanowi duze utrudnienie dla diagnostów. Mówiąc najprościej – silnik może stanac w poprzek , a na diagnostyce będzie czysto ...
Jest opcja ,że dymiłby trochę na czarno ale tylko jeśli byłaby ingerencja w mapy paliwowe, tudzież podczas obróbki programu w zakresie FAP OFF tuner "zahaczył" niepotrzebnie o inne mapy np. mapy przepływomierza. Ale to wtedy parę km po wyjeździe z warsztatu byś stwierdził ,że cos jest nie tak, bo tu nie byłoby opcji ,że cos się jak to czasem mechanicy mówią " ułoży "
Bywa ,ze moduł wtrysku płynu eloys fizycznie padnie np. po roku , to wtedy też auto zgłasza problem.Ale to sytuacja ,z której można bez większych kosztów wyjść
Generalnie jednak uznaje się ,że czarny dym nie ma nic wspólnego z wadliwą obróbką FAP .
Najprostsza metoda jak sprawdzić czy to przez oprogramowanie:
wgraj serię i sprawdźcie czy dymienie ustało a moc wróciła. Będziesz miał na to chwilę do czasu gdy samochód nie przejdzie w tryb awaryjny.
To trochę nieprofesjonalne takie doradzanie ,ale szukałbym przyczyn w paliwie / powietrzu .
Należy sprawdzić czy nie ma ew nieszczelności ,zakłóceń w przepływie i mechanizmach oraz sprawność wtrysków , turba , EGR etc.
Oczywiście na początku zaczął bym od odczytu błędów ECU.
Sugeruję jednak podjechać do mechanika ze specjalizacją FORD/PSA a on powinien szybko znaleźć rozwiązanie ,ale nie obstawiał bym tutaj wadliwie usuniętego FAP, chociaż pamiętaj ,że wykluczyć można przyczynę dopiera mając auto i je badając
Nie przejmuj się , bo temat wydaje się może troszkę szeroki , ale jest spokojnie do ogarnięcia
Dlaczego sugeruję mechanika od FORD/PSA ? W Twojej Mazdzie pracuje znany tym mechanikom z popularnych Fordów Focusów , tudzież Peugeotów silnik z rodziny 1.6 HDI . Łatwiej znaleźć kogoś od Forda niż od Mazdy
Ostatnio edytowano 8 mar 2016, 00:08 przez marlad, łącznie edytowano 1 raz
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Dziekujemy za worek informacji a kolegę prosimy o dalsze informacje podczas walki o zdrowie swojej ukochanej
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości