Wzrost spalania, spadek mocy i dymienie jak z Titanica

Postprzez markiel » 6 mar 2016, 13:32

Szukałem, szukałem, <nauka> ale żaden ze znalezionych wątków nie pasuje dokładnie :( Jeśli jednak coś przeoczyłem, to proszę JW Moderację o przywołanie do porządku <glupek2> i wskazówkę <czytaj>
Moja Mazdeczka (1,6 MZ CD) zaczęła grymasić. Zaczęło się kilka tygodni temu: przerywanie przy wyższych obrotach i gaśnięcie. Trochę zaczęła dymić. Wtedy trudno było stwierdzić ew. ubytek mocy, bo nie dało się jej wkręcić powyżej 2 tys. obrotów.
Auto zaprowadziłem do mecano, gdzie wymieniono filtr paliwa (oczywiście po róznych poszukiwaniach i przemyśleniach) <ok> . Gaśnięcie i przerywanie ustało, dymienie też. Moc była w granicach przyzwoitości, ale spalanie nieco jakby wzrosło. Było wtedy jeszcze zimno, a auto bujało się wyłącznie po mieście, więc temat potraktowałem laboratoryjnie (tzn. olałem: cienkim sikiem, ze środkowego strumienia, ma się rozumieć).
Ale wraz ze wzrostem temperatur sytuacja wcale się nie poprawiła <nie> . Wraz z wyjazdem w trasę wyszło na jaw, że pali powyżej 6l/100, :| co dla niej jest wynikiem skandalicznym, nigdy wcześniej nie osiąganym, nawet wyłącznie w mieście <płacze> . Dodatkowo mocy było jakby mniej, a przy mocnym wciśnięciu gazu pojawił się obłoczek czarny....
Teraz, sytuacja się pogłębiła: mocy jest wyraźnie mniej, pali w trasie powyżej 6, a dym czarny już widać na wolnych obrotach na postoju, a przy wciśnięciu gazu w czasie jazdy widać..... no w lusterku to nic nie widać :| normalnie, zasłona dymna <płacze> . Pierwszy patrol pewnie zabierze mi dowód, a auto każe zcholować :(
Jakieś pomysły, rady <co?>
Wiem, że skończy się pewnie w warstacie, ale doświadczenie mnie uczy, że Forum jednak wie więcej i lepiej, potrafi celnie nakierować. A po co wyważać otwarte drzwi? Zwłaszcza, za własne pieniądze....
HELP !!!
Początkujący
 
Od: 1 gru 2012, 23:10
Posty: 16 (0/2)
Skąd: Kielce
Auto: Mazda3, 1.6 MZ-CD, 2008

Postprzez danrok » 6 mar 2016, 19:13

Biały dym, czy czarny? Coś miałeś kombinowane z DPF może?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez markiel » 6 mar 2016, 20:27

Dym czarny. Z DPFem miałem sporo kłopotów. Gdzieś z rok temu kombinowałem w tej materii sporo, aż zdecydowałem się na ostateczne rozwiązanie kwestii filtracji cząstek stałych :>
Początkujący
 
Od: 1 gru 2012, 23:10
Posty: 16 (0/2)
Skąd: Kielce
Auto: Mazda3, 1.6 MZ-CD, 2008

Postprzez baszawez » 6 mar 2016, 20:31

Podpinales auto pod komputer? Gdzie usuwales DPF i czym Ci to robili emulator czy zmiana oprogramowania?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 20:30
Posty: 108
Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r

Postprzez markiel » 6 mar 2016, 20:53

Pod kompa ostatnio podpinany był w styczniu (przy okazji problemów zakończonych wymianą filtra paliwa) a po wycince wgrano mi nowe oprogramowanie
Początkujący
 
Od: 1 gru 2012, 23:10
Posty: 16 (0/2)
Skąd: Kielce
Auto: Mazda3, 1.6 MZ-CD, 2008

Postprzez danrok » 6 mar 2016, 20:57

No własnie. Mi to wygląda na nieumiejętne usunięcie filtra. Proponuję przy okazji podłączyć się pod kompa. Wtyczka będzie kosztowała mniej niż diagnostyka u mechanika. No i jest wielorazowa :–)
Ostatnio edytowano 6 mar 2016, 20:59 przez danrok, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez smile » 6 mar 2016, 20:58

To jedź na reklamację do tych kastratów :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez markiel » 6 mar 2016, 21:06

I co ? Problem ujawnił się po ponad roku?! Coś mi to nie wygląda....
Początkujący
 
Od: 1 gru 2012, 23:10
Posty: 16 (0/2)
Skąd: Kielce
Auto: Mazda3, 1.6 MZ-CD, 2008

Postprzez danrok » 6 mar 2016, 21:12

Dodatkowo myślę, że możesz sprawdzić: przeczyścić EGR (i sprwdzić czy są błędy EGRa), wtryski czy są suche i popatrzeć czy układ dolotowy jest szczelny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez baszawez » 6 mar 2016, 21:16

Przyczyn może być wiele ale najczęstszą przyczyną takich usterek jest spartolenie usunięcia DPF. Problem nie musi wyskoczyć odrazu, błąd w przeprogramowaniu mógł być taki że auto mogło działać, ale kumputer blednie dawkowal paliwo i powietrze do silnika co po jakims czasie może doprowadzić do poważnej usterki np wtryskiwaczy

Dopisano 6 mar 2016, 21:32:

Albo tak jak kolega mowi wyzej. Podepnij pod komputer i zobacz czy nie ma bledu EGR, wtedy go wyczyść chyba że już byl wcześniej czyszczony to wymiana na nowy albo zaslepienie
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 20:30
Posty: 108
Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r

Postprzez widmo82 » 7 mar 2016, 01:48

wołam o pomoc firmę która z nami wspólpracuje :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marlad » 7 mar 2016, 12:07

Nieumiejętnie wyprogramowany FAP/ DPF najczęściej objawia się gęstym jasnym dymem ale to tylko po zagrzaniu silnika.Towarzyszy temu zjawisko przybywania oleju. to znaczy najprościej ,że nie wszystkie sektory w mapach odpowiedzialne za przeprowadzanie regeneracji zostały poprawnie zmodyfikowane.

Błąd w sztuce również wychodzi na jaw jeśli samochód ma wycięta tabelę błędów , co w przypadku współczesnych silników stanowi duze utrudnienie dla diagnostów. Mówiąc najprościej – silnik może stanac w poprzek , a na diagnostyce będzie czysto ...

Jest opcja ,że dymiłby trochę na czarno ale tylko jeśli byłaby ingerencja w mapy paliwowe, tudzież podczas obróbki programu w zakresie FAP OFF tuner "zahaczył" niepotrzebnie o inne mapy np. mapy przepływomierza. Ale to wtedy parę km po wyjeździe z warsztatu byś stwierdził ,że cos jest nie tak, bo tu nie byłoby opcji ,że cos się jak to czasem mechanicy mówią " ułoży " :)

Bywa ,ze moduł wtrysku płynu eloys fizycznie padnie np. po roku , to wtedy też auto zgłasza problem.Ale to sytuacja ,z której można bez większych kosztów wyjść

Generalnie jednak uznaje się ,że czarny dym nie ma nic wspólnego z wadliwą obróbką FAP .

Najprostsza metoda jak sprawdzić czy to przez oprogramowanie:
wgraj serię i sprawdźcie czy dymienie ustało a moc wróciła. Będziesz miał na to chwilę do czasu gdy samochód nie przejdzie w tryb awaryjny.

To trochę nieprofesjonalne takie doradzanie ,ale szukałbym przyczyn w paliwie / powietrzu .
Należy sprawdzić czy nie ma ew nieszczelności ,zakłóceń w przepływie i mechanizmach oraz sprawność wtrysków , turba , EGR etc.
Oczywiście na początku zaczął bym od odczytu błędów ECU.

Sugeruję jednak podjechać do mechanika ze specjalizacją FORD/PSA a on powinien szybko znaleźć rozwiązanie ,ale nie obstawiał bym tutaj wadliwie usuniętego FAP, chociaż pamiętaj ,że wykluczyć można przyczynę dopiera mając auto i je badając

Nie przejmuj się , bo temat wydaje się może troszkę szeroki , ale jest spokojnie do ogarnięcia :)

Dlaczego sugeruję mechanika od FORD/PSA ? W Twojej Mazdzie pracuje znany tym mechanikom z popularnych Fordów Focusów , tudzież Peugeotów silnik z rodziny 1.6 HDI . Łatwiej znaleźć kogoś od Forda niż od Mazdy
Ostatnio edytowano 8 mar 2016, 00:08 przez marlad, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez widmo82 » 7 mar 2016, 12:53

Dziekujemy za worek informacji a kolegę prosimy o dalsze informacje podczas walki o zdrowie swojej ukochanej :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323