Witam,
miesiąc temu kupiłem swoją pierwszą mazdę i trafiło ma 3 z silnikiem 1.6 109KM.
Wszystko wyglądało spoko, dobrze się nią jeździło, ale ostatnio pojawił mi się problem. Otóż jadąc powyżej 110-120 km/h auto zaczyna szarpać i tracić moc. Wcześniej tego nie zauważyłem, wyszło to dopiero gdy wjechałem na autostradę. W mieście auto jeździ dobrze, przynajmniej według mnie bo nie miałem możliwości porównania z inną taką mazdą. Czy to może być problem z turbiną ? Auto przy tym szarpaniu strasznie wolno przyspiesza i udało mi się maksymalnie rozpędzić do 170km/h. Bardzo proszę o jakieś rady
Szarpanie powyżej 110 km/h
Strona 1 z 1
Witamy na forum,
Z tego co napisałeś ciężko będzie jednoznacznie wcelować się z diagnozą – jeden pójdzie w niedrożny/niedomagający układ paliwowy/wtryskowy drugi w układ recyrkulacji i wydech jeszcze inny postawi na szalejące czujniki (np. położenia wału). Rozrzut może być spory, bo podałeś jeden objaw do tego nieswoisty. Masz jakieś inne niepokojące objawy?
Jak rozumiem z opisu przy niższych prędkościach problem nie występuje? Napisz jak z serwisowaniem auta – nie zaniedbujesz podstawowych czynności typu oleje/filtry. Egzemplarz z FAP czy jeszcze bez?
Przy takich przypadkach wskazane jest rozpoczęcie poszukiwań od podpięcia się pod ECU (złącze OBDII) i odczytanie logów/błędów z jednostki.
Nie sądzę, co najwyżej ECU ogranicza zakres Jej pracy, ale wtedy miałbyś tryb awaryjny/serwisowy i nawet tych opisywanych 170km/h byś nie osiągnął.
Z tego co napisałeś ciężko będzie jednoznacznie wcelować się z diagnozą – jeden pójdzie w niedrożny/niedomagający układ paliwowy/wtryskowy drugi w układ recyrkulacji i wydech jeszcze inny postawi na szalejące czujniki (np. położenia wału). Rozrzut może być spory, bo podałeś jeden objaw do tego nieswoisty. Masz jakieś inne niepokojące objawy?
Jak rozumiem z opisu przy niższych prędkościach problem nie występuje? Napisz jak z serwisowaniem auta – nie zaniedbujesz podstawowych czynności typu oleje/filtry. Egzemplarz z FAP czy jeszcze bez?
Przy takich przypadkach wskazane jest rozpoczęcie poszukiwań od podpięcia się pod ECU (złącze OBDII) i odczytanie logów/błędów z jednostki.
timati napisał(a):Czy to może być problem z turbiną ?
Nie sądzę, co najwyżej ECU ogranicza zakres Jej pracy, ale wtedy miałbyś tryb awaryjny/serwisowy i nawet tych opisywanych 170km/h byś nie osiągnął.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Zacznij od wymiany filtra paliwa
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Samochód zakupiłem miesiąc temu także nie mam pewności co do serwisu, książka serwisowa niby jest, ale.. mam do niej pewne wątpliwości.
Na dniach przyjdzie zamówiony olej filtry : oleju, paliwa. powietrza, kabinowy.
Co do dalszych spostrzeżeń to pojawił mi się niedawno check engine, ale myślę, że to przez jakość paliwa bo już miałem taką sytuację. Jak zatankuje na shellu albo Circle K jest ok a jak pójdzie jakiś orlen to dupa..
Zauważyłem też ostatnio, że przy niższych prędkościach tak przy dojeżdżaniu do świateł powiedzmy na 2 biegu, gdy nacisnę pedał gazu obroty podskoczą do 2.5 – 3k i w tym momencie puszczę gaz to słychać w silniku jakiś taki gruchot, takie ocieranie się o siebie części metalowych.. i to mnie niepokoi bo wydaje mi się z dnia na dzień coraz bardziej głośne.
Na dniach przyjdzie zamówiony olej filtry : oleju, paliwa. powietrza, kabinowy.
Co do dalszych spostrzeżeń to pojawił mi się niedawno check engine, ale myślę, że to przez jakość paliwa bo już miałem taką sytuację. Jak zatankuje na shellu albo Circle K jest ok a jak pójdzie jakiś orlen to dupa..
Zauważyłem też ostatnio, że przy niższych prędkościach tak przy dojeżdżaniu do świateł powiedzmy na 2 biegu, gdy nacisnę pedał gazu obroty podskoczą do 2.5 – 3k i w tym momencie puszczę gaz to słychać w silniku jakiś taki gruchot, takie ocieranie się o siebie części metalowych.. i to mnie niepokoi bo wydaje mi się z dnia na dzień coraz bardziej głośne.
Sprawdz kolo pasowe na wale korbowym Czesta przypadlosc tych silnikow
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Zrobiłem aplikacją Forsacan badanie mojej mazdy i wyszło kilka błędów... Jeśli ktoś się na tym zna to byłbym wdzięczny za zerknięcie mi mi już ręce opadają a mechanik to wymieniłby najlepiej silnik na nowy..
Pierwszy pomiar : http://www.wklejto.pl/308259
Drugi pomiar : http://www.wklejto.pl/308260
Pierwszy pomiar : http://www.wklejto.pl/308259
Drugi pomiar : http://www.wklejto.pl/308260
timati napisał(a):mi już ręce opadają
Faktycznie trochę Ci tam tego wyskoczyło, ale nic z czym "serwis Peugota" by sobie nie poradził W takiej sytuacji warto przyjąć jakiś schemat działania, bo taki temat można ugryźć na kilka sposobów. Grunt to nie podejść z d.py strony bo można się bezowocnie wykosztować. Lepiej metodą małych kroków.
Moja propozycja, z którą nie każdy może się zgodzić:
Przede wszystkim zajrzyj z miernikiem pod maskę celem inspekcji przekaźników oraz zobacz jaki masz akumulator, jeśli jeszcze fabryczny lub leciwy to zmierz i koniecznie wymień, wykasuj błędy, zrób krótki trip i odczytaj błędy na nowo. Jeśli aku był felerny to lista powinna się skrócić o kilka dotyczących elektryki i pomniejszych obwodów. To są kwestie wrażliwych na skoki/zaniki napięcia czujników. Tutaj ważna jest sprawna bateria.
Dalej przejdź do grubszych rzeczy:
Pierwszy log brzmi podejrzanie, zwłaszcza kilka zapisów w kwestii SRS'a czy napinacza pasa u kierowcy. Gaśnie Ci kontrolka poduszek (SRS) po odpaleniu? Masz brzęczyk niezapięcia pasów gdy ich nie zapniesz? W tej kwestii auto mogło mieć "przygodę" okraszoną o nieudolną naprawę – typu: poskładali i pojechał, a o elektryce i kompie zapomnieli – ale równie dobrze może się rozchodzić o wymianę fotela/foteli na na polifty (jak masz rocznik auta?), czy też wspomniane wyżej grubsze lub nie problemy z elektryką (popaloną puchą z przekaźnikami czy zaśniedziałe kostki – topielec? )
Z drugiego odczytu wnioskuję, że była ingerencja przy FAP'ie i najprawdopodobniej ktoś tam więcej zaszkodził niż pomógł. Niech Twój mech potwierdzi organoleptycznie czy FAP siedzi na miejscu. Gdyby siedział i był niesprawny (co też należy brać pod uwagę) to by trochę więcej tych błędów sypnęło, ale ciężko tak wyrokować sprzed kompa. Mechanik na miejscu w mig rozpozna czy kastrat czy nie i wtedy określi co robić. Zapis dotyczący turbiny jest powiązany z FAP'em, bo albo masz "zator" w filtrze albo tego filtra nie masz (i zrobił się pełny przelot), a obydwie sytuacje skutkują zmianą ciśnień w układzie turbiny ponad te, które są dopuszczalne wg czujników, stąd komunikaty. Sytuacja do dalszej diagnozy.
timati napisał(a):Zauważyłem też ostatnio, że przy niższych prędkościach tak przy dojeżdżaniu do świateł powiedzmy na 2 biegu, gdy nacisnę pedał gazu obroty podskoczą do 2.5 – 3k i w tym momencie puszczę gaz to słychać w silniku jakiś taki gruchot, takie ocieranie się o siebie części metalowych.. i to mnie niepokoi bo wydaje mi się z dnia na dzień coraz bardziej głośne.
Jaki masz przebieg na zegarze? To może być koło pasowe (co sugerował przedmówca), ale te o swoim niedomaganiu zwykle daje znać na biegu jałowym – głośne metaliczne dzwonienie/terkotanie spod maski. Ja przynajmniej tak miałem. Zresztą tutaj diagnozę możesz postawić sam odpal silnik i zajrzyj pod maskę z latarką w kierunku koła pasowego (te duże, posadowione najniżej ). Jeśli telepie się nierówno – nie trzyma osi – i hałasuje na tyle głośno, że przebija klekot to masz winowajce. Jeśli na 750-800rpm nie słychać to lekkie podbicie obrotów również pomoże to stwierdzić.
Opisywany przez Ciebie objaw bardziej pasuje mi do problemów z zestawem DKZ – np. kończącego się tłumika drgań skrętnych w dwumasie, ale równie dobrze te stuki i obcierki związane ze zmianą obciążenia silnika mogą pochodzić z układu przeniesienia napędu spowodowane przez nadmierny luz między kołami zębatymi w przekładni, luzów w przegubach, na wale napędowym bądź w mechanizmie różnicowym. Telepie Ci już może w sposób zauważalny budą na jałowym? Jakieś uślizgi sprzęgła? Jest może słyszalna, większa niż zwykle różnica w kulturze pracy silnika na zimnym i ciepłym?
Co do meritum to koniecznie ogarnij te filtry i oleje. Zrób rundkę i obserwuj co jest na plus a co na minus. Daj też kilka fotek z komory silnika ze zdjętą górną osłoną.
i głowa do góry.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Witam po długiej przerwie
Niestety w mojej samochodziku zagadka dalej nie rozwiązana, raz szarpie raz jedzie dobrze Ale ostatnio miałem awarię i podłączyłem ją do kompa więc może coś jeszcze doradzicie.
Otóż jechałem sobie autostradą ok. 160/170 km/h i odziwo mazda nie szarpała, ale w pewnym momencie poczułem jakieś takie dziwne drganie pod pedałem gazu, trwało on na prawdę 1-2 sek. Jechałem dalej bo nic nie zauważyłem, ale gdy zjechałem z autostrady i chciałem się ponownie rozpędzić no to buuum... mazda jedzie jak skoda w sdi, kompletny brak mocy, tylko świszczy przy większym dodawaniu gazu. Zjechałem na pobocze i zobaczyłem to : http://pokazywarka.pl/d520rt/
Dziura na 2-3 centymetry. Wie ktoś może jak ta część się nazywa ? Do czego ona służy i za co odpowiada ? Udało mi się to zaspawać, plus dodałem blaszkę z zaciskami długo to nie pochodzi, ale w święta nic innego nie wykombinuje
Samochód już lepiej idzie, ale jednak wydaje mi się, że mocy mu brak..
Dodatkowo podłączyłem ją pod kompa i wyszły mi 3 błędy, tutaj obrazek : http://pokazywarka.pl/usavzu/
P0299 i P2458 udaje mi się usunąć jednak po przejechaniu się kawałek pojawiają się z powrotem, błędu p2459 nie można usunąć
Jakby ktoś miał jakieś pomysły to bardzo proszę o pomoc
Z góry dzięki
Niestety w mojej samochodziku zagadka dalej nie rozwiązana, raz szarpie raz jedzie dobrze Ale ostatnio miałem awarię i podłączyłem ją do kompa więc może coś jeszcze doradzicie.
Otóż jechałem sobie autostradą ok. 160/170 km/h i odziwo mazda nie szarpała, ale w pewnym momencie poczułem jakieś takie dziwne drganie pod pedałem gazu, trwało on na prawdę 1-2 sek. Jechałem dalej bo nic nie zauważyłem, ale gdy zjechałem z autostrady i chciałem się ponownie rozpędzić no to buuum... mazda jedzie jak skoda w sdi, kompletny brak mocy, tylko świszczy przy większym dodawaniu gazu. Zjechałem na pobocze i zobaczyłem to : http://pokazywarka.pl/d520rt/
Dziura na 2-3 centymetry. Wie ktoś może jak ta część się nazywa ? Do czego ona służy i za co odpowiada ? Udało mi się to zaspawać, plus dodałem blaszkę z zaciskami długo to nie pochodzi, ale w święta nic innego nie wykombinuje
Samochód już lepiej idzie, ale jednak wydaje mi się, że mocy mu brak..
Dodatkowo podłączyłem ją pod kompa i wyszły mi 3 błędy, tutaj obrazek : http://pokazywarka.pl/usavzu/
P0299 i P2458 udaje mi się usunąć jednak po przejechaniu się kawałek pojawiają się z powrotem, błędu p2459 nie można usunąć
Jakby ktoś miał jakieś pomysły to bardzo proszę o pomoc
Z góry dzięki
http://allegro.pl/ford-focus-mk2-c-max-1-6-tdci-rezonator-powietrza-i6872599367.html https://ford.sklep.pl/product-pol-19102 ... 55-N.html- są 2 rodzaje: z baypasem (łącznik między dolotem a rezonatorem) i bez, u ciebie ten pierwszy.
-
rav 75
Autem szarpie bo jest przeładowane ciśnienie turbo. Dlatego rozwaliło rurę dolotu.
Na poprzednich testach z kompa miałeś błędy o nadmiernym ciśnieniu. Zobacz sobie sam...
Zawór VBC do sprawdzenia i układ podciśnienia sterujący turbiną.
Proste czynności a wiele powiedzą.
Na poprzednich testach z kompa miałeś błędy o nadmiernym ciśnieniu. Zobacz sobie sam...
Zawór VBC do sprawdzenia i układ podciśnienia sterujący turbiną.
Proste czynności a wiele powiedzą.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości