Fotorelacja – wymiana/czyszczenie zaworu recyrkulacji spalin(EGR)

Postprzez widmo82 » 31 mar 2012, 12:08

Mam znikome pojecie o mechanice, stad moze dziwne moje pytanie: Jakie są przyczyny tego ze jedni muszą czyscic EGR przy 70-80 a inni przy 120-140 ? Oraz pyt kolejne: Czym się może skonczyc jazda z falujacymi obrotami czyli zasyfionym EGR i odkladanie czyszczenia na pozniej?:)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez akostarek » 31 mar 2012, 12:28

Głownie to zależy od:
-paliwa
-stylu jazdy
-pewnie też obecność FAPa, częstości regeneracji
-ilości i rodzaju spalanego oleju silnikowego

Przeciąganie czyszczenia pewnie kiedyś zaowocuje trybem awaryjnym, nie masz czasem FAPa zapchanego ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez synco » 31 mar 2012, 16:34

U mnie EGR dał o sobie znać przy ok 130 tyś, wyczyszczenie pomogło na jakieś 10 tyś. Auto zaczeło dymić wskazując na to, że EGR sie nie domyka, został "uśpiony-wyłączony" softem, a następnie zaślepiony. Operacja ta przyniosła zdecydowany efekt, auto zupełnie inaczej jeździ.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 gru 2007, 13:51
Posty: 28
Skąd: Szczecin Gród Gryfa
Auto: Mazda 3 MZ-CD 1.6

Postprzez akostarek » 31 mar 2012, 16:54

hmm ciekawa sprawa z tym zaślepieniem EGRa, wiele jest opinii, że ten silnik jest trudny jesli o to chodzi i z czasem zaczyna ECU wariować <co?> ile Cię wyszła cała zabawa ? (priv jak coś, thx)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez synco » 1 kwi 2012, 10:58

Ja akurat nie płaciłem za to, zrobił mi to kolega który wcześniej robił mi program, a EGR zaślepiłem sam. Generalnie koszt ok 100-150 zł. Jak narazie zrobiłem ok 1200 km jest ok, zobaczymy jak będzie dalej.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 gru 2007, 13:51
Posty: 28
Skąd: Szczecin Gród Gryfa
Auto: Mazda 3 MZ-CD 1.6

Postprzez widmo82 » 3 kwi 2012, 23:25

Ktos jeszcze napisze jak u niego z zywotnoscia EGRa po czyszczeniu?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez cbr » 4 kwi 2012, 00:32

Ja od czyszczenia przejechałem ~8tkm i na razie błędy nie powracają.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez daaniel » 6 kwi 2012, 10:58

Panowie, ratunku :(

Moje problemy zaczęły się w zimie. EGR. Auto przy 1900obr/min traciło moc, przytykało je, dymiło jak smok. Komputer pokazał "zamarznięty zawór EGR". Oprócz tego nagminnie rozładowywał mi się akumulator. Z początku myślałem że od mrozu. Okazało się że był leciwy...kupiłem nowy.....to samo.

Metodą prób i błędów ustaliłem że akumulator rozładowuje mi właśnie EGR. Po wyłączeniu silnika EGR piszczał całą noc aż do rana....wniosek że się nie zamyka. Wyczyściłem EGR, założyłem, problem z akumulatorem minął, ale auto dalej kopciło i dziwnie się zachowywało. Ponownie komputer – 4 błędy na przepływce + doszło pęknięcie przewodu prowadzącego od intercoolera do kolektora ssącego (ten plastikowy z harmonijką – podobno ustrojstwo w tych silnikach lubi pękać). Przewód zakupiłem, wymieniłem, komputer – zero błędów. Czyli przepływomierz mógł wariować od tego pękniętego przewodu.

Już się cieszyłem że auto śmiga elegancko, nie dymi, przyspiesza jak należy, aż do tego poniedziałku. Przy odpalaniu zaczęło go dziwnie telepać na niskich obrotach. Po lekkim dodaniu gazu obroty się stabilizowały.

Dzisiaj.........wsiadam rano do auta – akumulator rozładowany :( Ręce opadają...... :( Znowu EGR ?? od ostatniego czyszczenia przejechałem może z 1000 km :( Nie mam już siły do tego auta ;(

:[
ch*** nie jazda jeśli to nie MAZDA :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 12:35
Posty: 34
Skąd: Głogów
Auto: M3 BK 1.6 109KM Y6 2005 r.

Postprzez akostarek » 10 kwi 2012, 11:32

jeśli EGR jest już "elektrycznie" nie sprawny to czyszczenie nic nie pomoże, może czujnik położenia wariuje, więc zostaje chyba tylko szukanie nowego. Gdzieś chyba nawet w tym wątku dawałem link, gdzie było opisane co zmierzyć i na jakich pinach EGR'a żeby sprawdzić, czy problem leży w elektryce czy zapaskudzeniu sadzą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kudlaty » 14 maja 2012, 16:42

Autor pisze że trzeba zrobić adaptacje przez IDSa. To robi się po każdym czyszczeniu czy tylko po wymianie na nowy? Przy zaworze jest jakaś uszczelka metalowa którą można założyć drugi raz po wyczyszczeniu czy trzeba kupić nową? Wolał bym być przygotowany zanim to wszystko rozbiorę:) Nic mi się z EGR nie dzieje, błędy nie wyskakują, ale mam przejechane 140tys i od 40tys na pewno egr nie był czyszczony (wcześniej inny właściciel). Wolę zapobiegać niż leczyć więc chciałbym go wyczyścić
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2012, 21:58
Posty: 50
Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r

Postprzez cbr » 14 maja 2012, 23:21

Nie trzeba adaptować po czyszczeniu, uszczelka zależy w jakim jest stanie. Ale warto wymienić koszt z tego co pamiętam ~18zl.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez tomewa » 5 lip 2012, 10:18

Czy adaptacje nowego EGR trzeba koniecznie przeprowadzić? Czy do tego potrzebny jest ten kabelek Ford VCM za 3000zł ?
Czy orientuje sie ktoś gdzie w okolicach katowic/krakowa można wykonać taką adaptacje?

Chce wymienić egr na nowy, wymontowalem i jutro będę miał nowy.
ps. mam stary typ EGRu (ten ze zintegrowanym kabelkiem) 9651839180, później montowano te nowsze bez kabelka (sama wtyczka).
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 19:55
Posty: 42
Skąd: Kraków/Katowice
Auto: Mazda CX-5, 2.0 MT 4x4 2013 SkyPassion Red Soul

Mazda 3 BK, 1.6 CiTD, Sedan, 2004r

Postprzez kuba2105 » 27 paź 2012, 22:20

A czy może mi ktoś powiedzieć jaka jest różnica kiedy przy EGR jest water cooler ? W mojej mazdzie jest właśnie taki system i z ciekawości zastanawia mnie co to daje i jakie ma zalety tego typu rozwiązanie. Będę wdzięczny z odpowiedź.
Ja niestety mam problem z mocą polegający na tym że nagle ją traci i nie chce wejść na wyższe obroty niż 3000 po pewnym czasie ją odzyskuje jakby nagle coś (mniemam że właśnie problem tkwi w EGR) się odetkało. Raz już dzięki temu poradnikowi był czyszczony i niedługo znowu mnie to czeka a jeśli to nie pomoże to zapewne wymiana :(.
Początkujący
 
Od: 25 sty 2012, 21:57
Posty: 5
Auto: Mazda 3 1,6 Diesel 109KM 2005 rok (FAP)

Postprzez akostarek » 28 paź 2012, 10:19

w czasie nagrzewania silnika recyrkulacja spalin pozwala nieco ogrzać silnik. Do tego w przypadku zastosowania dodatkowego chłodzenia spalin w obiegu EGRa silnik dostaje chłodniejsze "spaliny", a w czasie nagrzewania płyn chłodzący jest dodatkowo ogrzewany spalinami.
Problem jest z czyszczeniem tego przewodu od egra do dolotu, trzeba chyba spuszczać płyn :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kuba2105 » 28 paź 2012, 23:18

Dziękuje za wyjaśnienie :)
Z tym spuszczaniem to niestety racja :(. Ostatnim razem nie bawiliśmy się w to tylko zdjęliśmy sam EGR i w taki sposób został przeczyszczony, ale tym razem pewnie trzeba będzie się bardziej "pobawić". Jeśli to zrobimy to postaram porobić zdjęcia.
A, co do samego spuszczania płynu wygląda to tak jak opis w linku, który znalazłem:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01000.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00600.html
Pierwsze na temat samego EGR, drugi związany z płynem chłodniczym może komuś się przyda :)
Początkujący
 
Od: 25 sty 2012, 21:57
Posty: 5
Auto: Mazda 3 1,6 Diesel 109KM 2005 rok (FAP)

Postprzez Bartoliniusz » 30 paź 2012, 00:11

Mam takie pytanie. Ostatnio zauwazyłem zwiększone dymienie i jakby spadła moc madzi. Czy to wina EGR czy coś innego daje o sobie znac ?? <co?>
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez SiN4don » 30 paź 2012, 14:01

Powiem Ci jak mam u siebie. Czasem dymi, czasem nie, zwlaszcza powyzej 2,5k rpm (lub jak Mazda dostaje buta :)). Szczerze mówiąc to chyba dopóki nie stawiasz za sobą zasłony dymnej nie przejmowałbym się. A też mam wrażenie, że czasem Mazda jest żwawsza a czasem mniej.
Sam siebie już karcę za to, że często zerkam we wsteczne lusterko czy czasem nie kopcę, ale nie tędy chyba droga – w końcu auto ma mi służyć a nie ja jemu :)
Trzymam się tego, że dieselek czasem dymka puszcza (czasem częściej, czasem rzadziej) i dopóki nie jest to stały objaw to chyba nie ma się co martwić.
Jeżeli nie leją Ci wtryski możesz sprawdzić dolot czy nie ma nieszczelności. O ile dobrze szukałem na forum to też może być przyczyną dymienia ;)
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez Bartoliniusz » 30 paź 2012, 17:47

dolot szczelny jest na pewno. Czyli o EGR moge byc na razie spokojny ? Moja Madzia dokładnie jak mówisz, czasem mam wrażenie że dymi strasznie a czasem że w ogóle. Możliwe że wtryski juz powoli lać zaczynają... Wiecie ile kosztują ? Pytam tak orientacyjnie. Zobaczymy jak zime przeżyjemy :)
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez SiN4don » 30 paź 2012, 18:51

Co do wtrysków – to trochę spokojniej. Nowe – dość drogie, na szczęście podobno dają się dobrze regenerować.
Sprawdź podkładki pod wtryskami (zdejmij pokrywe silnika). Jak jest sucho to ok ;) Jeśli EGR będzie często dokuczał to pewnie trzeba będzie się nim zająć.

Zakończę OT, bo się "zielony" zdenerwuje :)
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez cbr » 4 lis 2012, 14:08

SiN4don napisał(a):Szczerze mówiąc to chyba dopóki nie stawiasz za sobą zasłony dymnej nie przejmowałbym się.

Jak zamulisz konkretnie auto, jazda do 2k rpm spokojna, nie dynamiczna to będzie puszczała takie cos:
Obrazek
Jak dym się rozszedł to za sobą nic nie widziałem :P I od tej pory staram się przynajmniej raz na jeden bak pociągnąć auto do 3.5k rpm do 4 przynajmniej :) A i normalna zmiana biegów przy 2.5k też pomaga w tym :)
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323