Fotorelacja – wymiana/czyszczenie zaworu recyrkulacji spalin(EGR)

Postprzez xANDy » 24 cze 2009, 14:37

Mariusz-eu napisał(a):jeszcze nie widzialem spalonego... moze dlatego wydaje mi sie niezawodny ... taki "mazdowy" ... pozdrawiam cieplo

Taki sam mechanizm montowany jest w innych silnikach PSA np. fiata jtd – od 1,3 wzwyż, więc mam trochę danych. Pada. Znam fiata Idea – przebieg ok 84kkm, trzecia usterka tego elektromagnesu (sam zawór chodzi bardzo lekko).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez vqsoft » 12 lut 2010, 21:06

jeszcze jedno co do uszczelki pod zawór – z racji ze jutro planuje ten zabieg w mojej 3jce dziś chcialem nabyć nową uszczelkę.
i tak
ASO MAZDY – będzie na poniedziałek i kosztuje 28pln
ASO PEUGOT – jest od ręki i kosztuje 1.76

myślałem że padnę !

dobra na szybko napiszę.
jestem po czyszczeniu EGRa
cała operacja zajęła jakieś 2h
i nie jest skomplikowana więc każdy da rade i każdy powinien na własne oczy zobaczyć co siedzi w egr i czym oddycha silnik.
do czyszczenia używałem zmywacza uniwersalnego wurtha i preparatu do czyszczenia silników i układów wydechowych
wszystko ładnie wyczyszczone i złożone – pacjent przeżył
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez uszatyy » 3 mar 2010, 12:32

opis reanimacji zaworu wydaje sie byc bardzo dobry, fajne foty, operacja chyba dosc prosta – stad moje pytanie – jesli nie mam tym czyms zadnych problemow (odpukac <glupek2> ), check mi nie wyskakuje, auto jezdzi normalnie – to czy warto to rozebrac i przeczyscic czy lepiej nie ruszac w mysl zasady ze jak zaczne grzebac to tylko cos zepsuje ? jak radzicie? moze profilaktycznie dla swietego spokoju jednak warto ? 1,6mz-cd, przebieg 84kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez vqsoft » 3 mar 2010, 18:01

ja przy 78kkm miałem sporo sadzy w zaworze i przewodzie doprowadzającym spaliny do silnika – u mnie kontrolka się nie świeciła. a mimo to po podpięciu pod IDsa były zapisane błędy krótkotrwałe
teraz po czyszczeniu jeszcze nie sprawdzałem błędów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez widmo82 » 6 mar 2010, 21:57

o kur..czak 78tys i problemy? ciekawe czy to przypadek czy norma ze mniej wiecej przy tym przebiegu zaczynaja sie problemy z EGRem
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez vqsoft » 6 mar 2010, 23:15

taka specyfika egr ze sie syfi!
ściągnij rurę idącą od egr do kolektora i tam zajrzyj ( poświeć latarką ) to sie przestraszysz!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez ellukasz » 21 wrz 2010, 22:11

No właśnie, ja dziś czyściłem ten zawór, zaglądałem także do kolektora powietrza, a w nim masa syfu. W związku z tym nasuwa się pytanie czy tak może chodzić dalej, albo wyczyści ten cały syf ?

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 12:28
Posty: 24

Postprzez mazz777 » 28 cze 2011, 18:47

Czy EGR po wymontowaniu powinen byc "zamkniety" tzn kiedy go mylem to nie bylo przeplywy pomiedzy otworem wejsciowym i wyjsciowym...?

Zwrocilem uwage na EGR w czasie wymiany podkladek pod wtryskami. Podczas podpiecia do kompa ktore zasugerowal mechnik, byly bledy chwilowe, nigdny nie swieciła kontrolka
kod bylędu ktory byl to P0404 oraz P1412 Bylo tez cos ze swiecami zarowymi P138B

Dzieki za fotorelacje byla bardzo pomocna :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Postprzez vqsoft » 28 cze 2011, 19:48

tak egr po wyłączeniu silnika zamyka się
wiec po jego wyjęciu przepływu nie ma ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez mazz777 » 28 cze 2011, 20:10

przez vqsoft » 18 minut temu

tak egr po wyłączeniu silnika zamyka się


Dzieki za info... myslałem jest cos uszkodzone
Dzisaj juz jezdzilem i auto smiga duzo lepiej ... niewiem czy to zsluga nowych podkladek czy umytego EGR :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Postprzez Wojtek242 » 7 lip 2011, 17:50

A czy w M3 z tym silnikiem jest możliwe zaślepienie EGR by był cały czas zamknięty? (Zamiast wymiany zepsutego.)
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 23:45
Posty: 16 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: M3 BM 2.0 benzyna

Postprzez BlackM3 » 7 lip 2011, 20:58

Zależy od sterownika, jest kilka typów w tym silniku. Ale w większości przypadków, "bezkarnie" nie da rady zaślepić EGR. Komputer będzie to sygnalizował i wejdzie w tryb awaryjny I stopnia.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez ukzmisr » 16 lip 2011, 20:44

Hi BlackM3
Great post, excellent.
you said that you have replaced the EGR valve with a new one.

Did you just fit it to the car and that is it, OR did the EGR valve have to be programmed to the car.

Which software do you use to read error codes and program the EGR valve.

Any advise would be really helpyful.

Thank you
ukzmisr
 

Postprzez cbr » 25 wrz 2011, 11:37

Gdyby nie fotorelacja nie zabierałbym się sam za to zapewne <spoko> A podkładkę pod EGR kupiłem w ASO za ~12zl
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez kontkret » 23 lis 2011, 15:47

Witam, chciałbym odświerzyć troszkę temat. Mam trochę inny układ tego systemu recyrkulacji w mojej "trójce" niż zaprezentowany w fotorelacji? Pewnie zalży to od typu (moja ma DPF, i jest po liftingu 2006), w każdym razie patrzyłem jakby z tyłu silnika, bliżej grodzi między kabiną a komorą silnika, i nie mam tam takiej łapy potzrymującej rurkę od EGR, za to jest tam tak wieksza stalowa bańka z jakimiś naklejkami (postaram się wrzuć fotki jutro), czy ktoś rozbierał takie cuś? Jeśli tak, czy może dać jakieś rady, albo powiedzieć czy jest to jakoś bardziej skomplikowane od zaprezentowanej opcji? Dodam jeszcze tylko że przewód idący od kolektora do tej stalowej puszki/bańki, jest z nią połączony podobną opaską jaka jest pokazana w fotorelacji, tuż przy samym EGR_ze.
Początkujący
 
Od: 9 sty 2011, 17:06
Posty: 7 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, 1.6

Postprzez rafals » 6 gru 2011, 21:48

kontkret napisał(a):nie mam tam takiej łapy potzrymującej rurkę od EGR, za to jest tam tak wieksza stalowa bańka z jakimiś naklejkami


Ja mam też coś takiego. Do tej "bańki" podłączone są przewody z układu chłodzenia, więc jest to nic innego jak chłodnica spalin.
Ja nie demontowałem tego wymiennika, zdemontowałem tylko sam zawór a otwory w tej chłodnicy przeczyściłem drutem a następnie przedmuchałem sprężonym powietrzem.
Przy montażu zaworu trzeba go dobrze ustawić w stosunku do tej chłodnicy aby na połączeniu z pod opaski typu CLIC nie uciekały spaliny. Przed ostatecznym dokręceniem śrub zaworu EGR najpierw założyć tą obejmę. Do mocowania tego typu opasek są specjalne kleszcze, ale to drogi interes. Spokojnie ten montaż można wykonać obcęgami lub szczypcami czołowymi.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2009, 21:55
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3 BK Y6 90KM '07

Postprzez morfek » 19 gru 2011, 21:32

Witam serdecznie,chciałbym się podzielić wrażeniami z bliskim kontaktem z EGR ,tzn.Może od początku moja 3 w ostatnim czasie zaczęła dzwonić delikatnie w przedziale obrotów 1000-1500 ,dźwięk pochodził mniej więcej z okolic deski rozdzielczej brzmiał jak odpięty klips jakiegoś zaczepu w kontakcie z karoserią ,bakelizowałem ten "dyskomfort" myślałem że to drobnostka . Palił normalnie żadnych kontrolek. Normalnie żona jeżdzi tym samochodem i nie sygnalizowała problemu. Ale jakoś tak przed świętami tknęło mnie żeby madzie pogłaskać umówiłem się do mechanika. Zaznaczam że mechanik pierwsza klasa ,polecam do spraw niemożliwych. Ale niestety on też miał delikatny problem zlokalizować dzwonki ponieważ dzwięk rezonans ował ,wykluczył wydech . Dzisiaj dzwonię co z madzią a tu chciało mnie z butów wyrwać jak usłyszałem że to EGR który się sypną i że zamienników brak jedynie używka lub ASO -1600zł. Skończyło się na używce za 500 ,Madzia jutro do odbioru ,zobaczymy.Morał taki "jeśli usłyszysz że coś dzwoni wiedz że coś się dzieje" papa
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2009, 10:03
Posty: 52
Skąd: Świętoszówka
Auto: M3 BM 15' SkyEnergy 165
Roomster Scout
M3 BK była

Postprzez akostarek » 19 gru 2011, 22:55

morfek napisał(a):to EGR który się sypną i że zamienników brak jedynie używka lub ASO -1600zł. Skończyło się na używce za 500

http://www.ford-esklep.pl/pl/s/60318bd5 ... R,1.6,TDCi

EGR otwiera się tylko w określonych warunkach, nie wiem czy może "dzwonić:, jeśli nie ma z nim problemów i błędów to bym nie ruszał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez morfek » 20 gru 2011, 20:37

Jestem po odbiorze ,skończyło się na używce za 500 ,widziałem niesprawny EGR jest tam w nim taka tuleja połączona z mechanizmem otwierającym która pracuje na dwóch łożyskach te łożyska sobie po prostu goniły luźno i dzwoniło.Dodam zdjęcie jak się uda pozdrawiam ...
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2009, 10:03
Posty: 52
Skąd: Świętoszówka
Auto: M3 BM 15' SkyEnergy 165
Roomster Scout
M3 BK była

Postprzez Benio39 » 28 mar 2012, 15:15

Witam i od razu wielkie dzięki i ukłony dla kolegi BlackM3 za fotorelacje z demontażu zaworu EGR,dzięki dokładnemu opisowi i fotkom u mnie demontaż i czyszczenie poszło bezproblemowo,czyszczenia miałem jakieś dobre 40 min tak było zaklejone sadzą.Po złożeniu nie to autko aż strach naciskać na gaz <lol> .Pozdrawiam i oby więcej takich fachowców i porad na forum <spoko> .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2012, 16:44
Posty: 17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323