Problem z obrotami na biegu jałowym i czarny dymek
Strona 1 z 1
Mazda 3, 1.6 diesel, 80tys przebiegu
MAM PROBLEMA:)
Walcze z tym od ok miesiaca i "czuje niemoc"
Jak jest zimna-skacza mi bardzo obroty, nie gasnie, ale przygasa co kilka sekund, podobnie jak jade na wolnych jak jest zimny silnik tez zaczyna dławic-skakac-wtedy czasami pojawia sie "chmura czarna" z wydechu. Jak sie rozgrzeje-objawy ustaja, nie skacze, nie dlawi sie itp.
Bylem na diagnostyce (komp), ale nic nie wykryto, powymienialem wszystkie filtry (Olej, Paliwo, Powietrze), olej , paliwko juz tankowalem ze 30 razy-Shell...i tez bez zadnego rezultatu->nic to nie poprawilo.
Odpala bez problemu, spalanie bez zmian, jak rozgrzana i na wyzszych obrotach przyspiesza dobrze.
Moze ktos zetknal sie z czyms takim w Dieslu-bo ja juz nie wiem do jakiego speca mam jechac, a serwis Mazdy w Poznaniu-umowilem sie, ale w przeddzien zadzwonili, ze nie da rady-ponoc komp im padl do sprawdzenia...moim zdaniem sciema
Krotko-dzieki dla Jaksy i xAndy ze wsparcie merytoryczne, generalnie zwiedzilem kilkanascie warsztatow....no comment. Pomoc przyszla z Auto Ksiezyno przez telefon-przemili ludzie powiedzieli: rozkrec filtr powietrza, benzynka ekstrakcyjna i przeczysc wszystko lacznie z przeplywomierzem...tak zrobilem i dziala--> nie skacze, nie dymi, auto wrocilo do zycia-ja tez!!!!
Pozdrawiam
Halski
MAM PROBLEMA:)
Walcze z tym od ok miesiaca i "czuje niemoc"
Jak jest zimna-skacza mi bardzo obroty, nie gasnie, ale przygasa co kilka sekund, podobnie jak jade na wolnych jak jest zimny silnik tez zaczyna dławic-skakac-wtedy czasami pojawia sie "chmura czarna" z wydechu. Jak sie rozgrzeje-objawy ustaja, nie skacze, nie dlawi sie itp.
Bylem na diagnostyce (komp), ale nic nie wykryto, powymienialem wszystkie filtry (Olej, Paliwo, Powietrze), olej , paliwko juz tankowalem ze 30 razy-Shell...i tez bez zadnego rezultatu->nic to nie poprawilo.
Odpala bez problemu, spalanie bez zmian, jak rozgrzana i na wyzszych obrotach przyspiesza dobrze.
Moze ktos zetknal sie z czyms takim w Dieslu-bo ja juz nie wiem do jakiego speca mam jechac, a serwis Mazdy w Poznaniu-umowilem sie, ale w przeddzien zadzwonili, ze nie da rady-ponoc komp im padl do sprawdzenia...moim zdaniem sciema
Krotko-dzieki dla Jaksy i xAndy ze wsparcie merytoryczne, generalnie zwiedzilem kilkanascie warsztatow....no comment. Pomoc przyszla z Auto Ksiezyno przez telefon-przemili ludzie powiedzieli: rozkrec filtr powietrza, benzynka ekstrakcyjna i przeczysc wszystko lacznie z przeplywomierzem...tak zrobilem i dziala--> nie skacze, nie dymi, auto wrocilo do zycia-ja tez!!!!
Pozdrawiam
Halski
Ostatnio edytowano 3 mar 2008, 09:17 przez Halski, łącznie edytowano 1 raz
Ten silnik to jednostka koncernu PSA – montowana w focusie II, peugeotach i cytrynkach. Chyba każdy serwis powinien dogadać się z nim (o ile nie ma tam jakiegoś dziwnego osprzętu silnika).
Może to być wiele rzeczy – od zapchanego filtra albo katalizatora do padniętej pompy/wtrysków.
Może to być wiele rzeczy – od zapchanego filtra albo katalizatora do padniętej pompy/wtrysków.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Może to być wiele rzeczy – od zapchanego filtra albo katalizatora do padniętej pompy/wtrysków.
...no wlasnie-to jak wróżenie z fusów....
jednostka owszem jak w Focusie II, ale jakos nie bardzo OBD chcial sie z nim "skontaktowac"--> tak czy inaczej dzis kolejny MAGIK za niego sie zabierze, mam nadzieje z jakims rezultatem pozytywnym:)
Halski
...no wlasnie-to jak wróżenie z fusów....
jednostka owszem jak w Focusie II, ale jakos nie bardzo OBD chcial sie z nim "skontaktowac"--> tak czy inaczej dzis kolejny MAGIK za niego sie zabierze, mam nadzieje z jakims rezultatem pozytywnym:)
Halski
Na elementach osprzętu silnika sprawdź jakiego masz producenta: denso, delphi, siemens, boch...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Nie znam się zupełnie na nowoczesnych dieslach, ale ja bym obstawiał pompę wtryskową. Nie musi to być awaria. W archaicznym dieslu, taki jak mój, gdy się ustawi za niską dawkę paliwa na pompie, to na zimnym silniku właśnie też tak skacze i przerywa. U ciebie zapewne dawką paliwa steruje komputer i tu należałoby szukać przyczyny. Do ASO nie masz co jechać, lepiej od razu szukać jakiegoś wyspecjalizowanego warsztatu od diesla
- Od: 1 wrz 2005, 00:43
- Posty: 76
- Skąd: Pruszków
- Auto: Audi 80 B4 1Z '94r.
jakos nie bardzo OBD chcial sie z nim "skontaktowac"--> tak czy inaczej dzis kolejny MAGIK za niego sie zabierze, mam nadzieje z jakims rezultatem pozytywnym:)
Bylem u magika kolejnego-komp podlaczony i ...znow punkt wyjscia-nic nie wykazalo. Nie wiem od czego zaczac, czy sprawdzac wtryski, czy jakis (jaki??) czujnik, czy katalizator, czy nie wiem co...
Halski[/quote]
Bylem u magika kolejnego-komp podlaczony i ...znow punkt wyjscia-nic nie wykazalo. Nie wiem od czego zaczac, czy sprawdzac wtryski, czy jakis (jaki??) czujnik, czy katalizator, czy nie wiem co...
Halski[/quote]
Ten silnik jest nam właściwie nieznany
Na pewno będzie na nim znał się Sławek Kordyl – Gorzów Wlkp. ASO Mazdy – na forum znajdziesz go jako Dlugi
Na pewno będzie na nim znał się Sławek Kordyl – Gorzów Wlkp. ASO Mazdy – na forum znajdziesz go jako Dlugi
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Dlatego kupiłem trojke z takim silnikiem aby wiedziec co i jakxANDy napisał(a):Ten silnik jest nam właściwie nieznany
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Cześć tak wtrącę swoje 3 grosze.
Kolega kiedyś miał toyotę z dieslem 1.9 który pochodził od Peguota i co się okazało, że fachowcy z ASO Peguota próbowali się podłączyć pod komputer i nie mogli się dogadać (oni po francusku a toyota po japońsku ;–).
Tylko ASO toyoty podłączając swój komputerek dogadywali się z tym silnikiem od Peguota.
Wniosek taki, że może i silnik jest tem sam (lub prawie taki sam np. inny osprzęt), ale interfejs diagnostyczny jest zmieniany i adoptowany indywidualnie. Więc może się okazać, że da się dogać z FORDEM czy Citroenem a z Mazdą nie.
Ja kiedyś walczyłem z OBDII i swoja DITD to jakoś ostatecznie zniechęciła mnie. W necie nie ma informacji jak wygląda transmija po OBD z MAZDA jak w niej siedzi DITD. Na forum nikt nie raczył podzielić się wiedzą .. liczyłem na Newbe .. :–(
Obecnie wystarczy mi wymiganie błędów (to i tak dużo).
Standardowe tanie interfejsy bazujące na np. ELMe nie gadają z MAZDA jak siedzi w niej diesel DITD.. jak benzyna to inna rozmowa.
Co do póżniejszych konstrukcji to MAZDA wprowadziła standard CAN.
Pozdrawiam
M.
Kolega kiedyś miał toyotę z dieslem 1.9 który pochodził od Peguota i co się okazało, że fachowcy z ASO Peguota próbowali się podłączyć pod komputer i nie mogli się dogadać (oni po francusku a toyota po japońsku ;–).
Tylko ASO toyoty podłączając swój komputerek dogadywali się z tym silnikiem od Peguota.
Wniosek taki, że może i silnik jest tem sam (lub prawie taki sam np. inny osprzęt), ale interfejs diagnostyczny jest zmieniany i adoptowany indywidualnie. Więc może się okazać, że da się dogać z FORDEM czy Citroenem a z Mazdą nie.
Ja kiedyś walczyłem z OBDII i swoja DITD to jakoś ostatecznie zniechęciła mnie. W necie nie ma informacji jak wygląda transmija po OBD z MAZDA jak w niej siedzi DITD. Na forum nikt nie raczył podzielić się wiedzą .. liczyłem na Newbe .. :–(
Obecnie wystarczy mi wymiganie błędów (to i tak dużo).
Standardowe tanie interfejsy bazujące na np. ELMe nie gadają z MAZDA jak siedzi w niej diesel DITD.. jak benzyna to inna rozmowa.
Co do póżniejszych konstrukcji to MAZDA wprowadziła standard CAN.
Pozdrawiam
M.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Mam kilka pytań:
1) Od pewnego czasu mam pewien problem a mianowicie przy uruchomieniu zimnego silnika obroty nie są regularne, co jakieś 10 sekund lekko spadają i zaraz powracają. Gdy już silnik się rozgrzeje objawy te ustępują.
2) Zauważyłem również, że z rury wydechowej wydobywa się dosyć czarny dymek, którego wcześniej nie było. Z tego co wyczytałem na forum możnna spróbować przeczyścić zawór EGR – i tutaj mam pytanko – gdzie on dokładnie jest??
3) Przy otwartej klapie stojąc przodem do silnika słychać w lewej cześci syk jakby "uchodził jakiś gaz" – tak mam od początku kupna samochodu- czy to jest normalne??
1) Od pewnego czasu mam pewien problem a mianowicie przy uruchomieniu zimnego silnika obroty nie są regularne, co jakieś 10 sekund lekko spadają i zaraz powracają. Gdy już silnik się rozgrzeje objawy te ustępują.
2) Zauważyłem również, że z rury wydechowej wydobywa się dosyć czarny dymek, którego wcześniej nie było. Z tego co wyczytałem na forum możnna spróbować przeczyścić zawór EGR – i tutaj mam pytanko – gdzie on dokładnie jest??
3) Przy otwartej klapie stojąc przodem do silnika słychać w lewej cześci syk jakby "uchodził jakiś gaz" – tak mam od początku kupna samochodu- czy to jest normalne??
- Od: 21 lut 2007, 20:33
- Posty: 31
- Skąd: Myszków
- Auto: Mazda 3 1.6 Diesel 2004r
Ten "syk" po lewej, to pewnie pompa wody i tak ma "syczeć" . No chyba, że masz nieszczelny dolot i gdzieś "uchodzi ten gaz".
Co do EGR na górze działu Diesel, masz relacje z różnych udoskonaleń mazd. Między innymi moją z wymiany/czyszczenia EGR właśnie w maździe 3. Masz zdjęcia i dokładny opis jak to zrobić. Trzeba troszkę się wysilić i poszukać.
A za obroty na biegu jałowym odpowiedzialny jest silnik krokowy. Może z nim coś nie tak. Choć szwankujący EGR, też może zakłócać pracę silnika.Trzeba to zdiagnozować. A na forum, to raczej ciężkie w wykonaniu
Co do EGR na górze działu Diesel, masz relacje z różnych udoskonaleń mazd. Między innymi moją z wymiany/czyszczenia EGR właśnie w maździe 3. Masz zdjęcia i dokładny opis jak to zrobić. Trzeba troszkę się wysilić i poszukać.
A za obroty na biegu jałowym odpowiedzialny jest silnik krokowy. Może z nim coś nie tak. Choć szwankujący EGR, też może zakłócać pracę silnika.Trzeba to zdiagnozować. A na forum, to raczej ciężkie w wykonaniu
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Okazało się dzisiaj, że jeden wtrysk jest walnięty. I teraz moje pytanie ile będzie mnie to kosztowało :–) ? Czy polecicie jakiś dobry warsztacik w oklicach Katowic lub Częstochowy. Jak się do tego zabrać??
EDIT:
Dzwoniłem właśnie do Diesel Adamczyk w Piekarach Śląskich z pytaniem czy zrobią mi ten wtrysk i gość się zapytał czy osprzęt (pompa i wtryski) są Bosch-a. Czy ktoś mi napisze jaki on jest?
EDIT(13.11):
Autko oddałem do serwisu w Woźnikach Dyrdy. Wynik: wtryskiwacze w kiepskim stanie. Nowe – 850 sztuka, regeneracja 450 zł/szt lub kupno używanych które kształtują się w cenie od 650 zł d0 1200 zł za komplet. Czy może ktoś się wypowiedzieć co do kupna używanych i ich użycia – jak kupić dobre :–))
EDIT:
Dzwoniłem właśnie do Diesel Adamczyk w Piekarach Śląskich z pytaniem czy zrobią mi ten wtrysk i gość się zapytał czy osprzęt (pompa i wtryski) są Bosch-a. Czy ktoś mi napisze jaki on jest?
EDIT(13.11):
Autko oddałem do serwisu w Woźnikach Dyrdy. Wynik: wtryskiwacze w kiepskim stanie. Nowe – 850 sztuka, regeneracja 450 zł/szt lub kupno używanych które kształtują się w cenie od 650 zł d0 1200 zł za komplet. Czy może ktoś się wypowiedzieć co do kupna używanych i ich użycia – jak kupić dobre :–))
- Od: 21 lut 2007, 20:33
- Posty: 31
- Skąd: Myszków
- Auto: Mazda 3 1.6 Diesel 2004r
emmaorabelle napisał(a):Halski,
Cieszy mnie, że udało Ci się rozwiązać problem ze swoim samochodem.
Ty tak na serio?
Odpisujesz na kolejny historyczny post dotyczący auta którego właściciel dawno zmienił, dodatkowo od ponad 5 lat nie zawitał na forum..
Chcesz sobie postów ponabijać, to na elektrodę wskocz i tam pisz..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości