Nie odpala, a kontrolki działają (rozrusznik wcale nie kręci)

Postprzez fiedziu » 10 sty 2010, 13:27

W piatek jezdzilem bez problemow, odpalil w garazu rano bez problemu, potem po pracy tak samo (stal na parkingu przed firma). Wczoraj rano wsiadlem (stal przez noc w nieogrzewanym garazu), przekrecilem kluczyk do pozycji wlaczenia (bez rozruchu, rozmawialem przez telefon i chcialem skonczyc rozmowe zanim odpale), jak po chwili chcialem odpalic nie bylo reakcji rozrusznika (wczesniej wydfaje mi sie, ze zaczely zapalac sie na desce i chyba nawet migac rozne kontrolki – ale nic z silnikiem, check engine, raczej standard, ktory odpala przy przekreceniu kluczyka).

Odpialem akumulator, po jakis 5 minutach podlaczylem znowu. Teraz z kontrolkami juz wszystko ok, ale nadal zero reakcji na przekrecenie kluczyka (procz przygasniecia pulpitu z godzina i radia). Zapalam przy wylaczonym ogrzewaniu, dmuchawie, radiu.

To chyba nie akumulator, bo jak wlaczam swiatla (ksenony), to jak przekrecam kluczyk to nawet nie przygasaja.

Madzia jest z 2005, ma 179k przebiegu. To 1,6 diesel. Jakies 4k temu byl w aso na przegladzie z wymiana plynow.

Dajcie znac co to moze byc (ja niestety jestem lama maksymalna i sie kiepsko znam) i gdzie najlepiej naprawiac w wawie od strony ursynowa, mokotowa, piaseczna, wilanowa. Ja ja leczylem juz na Rosola u Boltowicza, ale raczej nie polecam.
Początkujący
 
Od: 10 sty 2010, 13:12
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1,6 CD

Postprzez wojtek85 » 10 sty 2010, 13:45

sprawdz sobie pierwsze akumulator masz jakis miernik prosta i szybka sprawa ja bym od tego zaczą a wszystko wporzadku z imobilaizerem ?? moze sproboj drugim kluczykiem hmmm narazie nic innego na mysl mi nie przychodzi.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 23:59
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1,6 CiTD 2005r

Postprzez fiedziu » 10 sty 2010, 13:47

mi na mysl tez przyszedl ten immobilazer, bo faktycznie siedzialem chwile z przekreconym kluczykiem nie zapalajac i rozmawialem przez telefon i po jakiejs minucie dopiero te kontrolki zaczely wariowac.

prosblemem jest to, ze nie mam drugiego zestawu kluczykow? co wtedy moge zrobic? jak sprawdzic czy to to?
Początkujący
 
Od: 10 sty 2010, 13:12
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1,6 CD

Postprzez cult1 » 10 sty 2010, 13:51

Ja bym stawiał na akumulator. Masz diesla a te silniki wymagają duuuużego prądu rozruchowego. Włączenie świateł itp nie świadczy o sprawności akumulatora. Spróbuj odpalić z kablami od innego auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez wojtek85 » 10 sty 2010, 13:53

sprawdz akumulator od tego zacznij tak jak cult1 pisze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 23:59
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1,6 CiTD 2005r

Postprzez RobertPi » 10 sty 2010, 22:57

Jeśli wcale nie słychać chęci kręcenia to sprawdź kabelek zasilający bendix. Przy próbie rozruchu powinieneś słyszeć zwierane styki przekaźnika. Może brak tam styku.
Ja raczej aku bym nie obstawiał bo wtedy przygasałyby światła i kontrolki.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1087 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez cult1 » 10 sty 2010, 23:19

RobertPi napisał(a):Ja raczej aku bym nie obstawiał bo wtedy przygasałyby światła i kontrolki.

Przecież kolega fiedziu napisał :
fiedziu napisał(a):Teraz z kontrolkami juz wszystko ok, ale nadal zero reakcji na przekrecenie kluczyka (procz przygasniecia pulpitu z godzina i radia)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez RobertPi » 11 sty 2010, 00:09

Z kontrolkami jest wszystko OK bo wcześniej migały a przy obciążonym przez rozrusznik akumulatorze powinny lekko przygasać wszystkie ( nie tylko radio ) tak samo zresztą jak włączone światła . Sugerowałbym jednak posłuchać czy bendix stuka. Jeśli tak to faktycznie aku.
Ale jeśli jest cisza?
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1087 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez fiedziu » 11 sty 2010, 00:50

dzieki :)

a gdzie te kabelki od bendixa znajde?
Początkujący
 
Od: 10 sty 2010, 13:12
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1,6 CD

Postprzez fiedziu » 11 sty 2010, 00:52

problem jest taki, ze kontrolki przygasaja (jak normalnie przy odpalaniu), ale wlaczone swiatla juz nie przygasaja wcale (ksenony – nie wiem jak one sa zasilane, w sumie nigdy nie wlaczalem ich przed rozruchem wiec nie wiem czy normalnie przygasaja) – co gorsza nie slychac kompletnie nic, przekrecam kluczyk i slysze cisze :(
Początkujący
 
Od: 10 sty 2010, 13:12
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1,6 CD

Postprzez Globy » 11 sty 2010, 01:03

U mnie to samo w "szóstce" (benzyna) i niestety akumulator zdechł. Mimo że kontrolki działają w porządku, to za mało prądu w baterii do odpalenia. Mam już różne doświadczenia zimowe z akumulatorami i wiem, że może je trafić szlag z dnia na dzień ;) Po naładowaniu powinno być okej.

Warto jednak sprawdzić kable rozrusznika, tutaj kolega miał podobny problem – wywołany przez zaśniedziałe złącze:

=> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=88826
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez fiedziu » 11 sty 2010, 01:10

dam jutro znac. bede mial jutro kable to sprawdze. dzieki

gdzie szukac tych kabli od rozrusznika?
Początkujący
 
Od: 10 sty 2010, 13:12
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1,6 CD

Postprzez RobertPi » 11 sty 2010, 01:37

Nie wiem czy w Dieslu jest identycznie ale rozrusznik powinien być z przodu, od dołu lekko po pawej stronie stojąc przed maską. Dochodzi tam cienki kabelek zasilający bendix ( cylinder zamocowany do rorusznika ).
Sprawdź te styki, to nic nie kosztuje, a akumulator też sprawdź dla świętego spokoju.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1087 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Globy » 11 sty 2010, 13:18

Możecie ewentualnie zaznaczyć koledze w Paincie na jednym z tych obrazków, ja niestety nie znam anatomii MZ-CD ;)

Obrazek

Obrazek
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez fiedziu » 11 sty 2010, 13:55

Panowie, na zdjeciach to faktycznie wyglada jak w mojej Madzi, ale te czerone kolka to miejsce przysrubowania oslony silnia. Pod nia jest ten rozrusznik, w ktory mam puknac?
Początkujący
 
Od: 10 sty 2010, 13:12
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1,6 CD

Postprzez Globy » 11 sty 2010, 14:07

Nie, nie, to tylko poglądowe fotki wyszperane w sieci (niestety jedna miała już jakieś zaznaczenia), może ktoś wskaże na nich lokalizacje rozrusznika. Sorry za zamieszenie ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez fiedziu » 11 sty 2010, 23:19

niestety to nie akumulator :(

co wiecej: sprawdzilem kluczyk, wymienilem baterie i nadal nic (wiec chyba nie immobiliser), bezpieczniki, kable te z bezpiecznikow.

poza tym jak sciagnalem oslone z silnika, to co podejrzane jest od strony chlodnicy, na wysokosci tego dolnego czerwonego kolka (tam gdzie druga sruba montowania oslony) jest sporo oleju, a ta gruba rura gumowa widoczna na dolnym zdjeciu (obok bagnetu oleju) jest z lekka przerwana na laczeniu. co to mozeby byc i czy to przez to moze nie startowac?

przy przekrecaniu kluczyka, kontrolki na zegarach ani troche nie przygasaja.

jesli znacie dobrych mechanikow w okolicach usrynowa, mokotowa lub piaseczna czy konstancina, dajcie znac.

dzieki
Początkujący
 
Od: 10 sty 2010, 13:12
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1,6 CD

Postprzez vqsoft » 12 sty 2010, 00:00

ta rura to dolot do IC
jak ma nieszczelność to drogocenna para z turbo idzie w gwizdek – ale to nie powód kłopotów z rozruchem

co do immo – on nie jest na baterie – jest transponder + antena wokół stacyjki

masz inny klucz?

co do mechaników – no cóż tu masz szczęście -www.autojaksa.com.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez fiedziu » 12 sty 2010, 00:08

dzieki, a nie znacie jakiegos polecanego serwisu ale jednak troche blizej? musze to cudo tam na lawecie dostarczyc, a potem po niego jakos pojechac

niestety nie mam innego kluczyka, dostalem tylko jeden (kupilem 3 latka)
Początkujący
 
Od: 10 sty 2010, 13:12
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1,6 CD

Postprzez fiedziu » 15 sty 2010, 12:24

wiecie cos, to bylo cos z elektryka przy rozruszniku – koszt naprawy w ASO 164 PLN.

ale mam teraz dwa problemy:

1. ta rura od turbo, co ja widac na 2 zdjeciu – taki kawalek grubej gumowej rury, nie wystepuje w katalogu jako pojedyncza czesc (u mnie jest poszarpana i autko traci moc), tylko w zestawie za bagatela 2400 PLN. Wiec szukam tej czesci, wystepujacej poza zestawem, uzywanej, lub zamiennika. Moze macie namiary. Mazda 1,6 diesel, rocznik 2005 (styczen).

2. z silnika cieknie olej, poniewaz glowice nie sa obudowane kawalem metalu, tylko z kawalkow uszczelnianych silikonem. Wiec nie trzeba czesci, tylko uszczelnienia, ale trzeba rozebrac silnik, co jest czasochlonne. Czekam na wycene z ASO, ale pewnie bedzie zabojcza, znacie fachmana, ktory zrobi to taniej?

bede mega wdzieczny za pomoc :))))

pozdrawiam,
fiedziu
Początkujący
 
Od: 10 sty 2010, 13:12
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1,6 CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323