Nadmuch bez włączonej klimy, obsługa i naprawa panelu klimatyzacji, tryb ECO
To u mnie coś nie tak bo tryb ECO żadnym sposobem się nie załącza ...
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
kocio napisał(a):mr_t napisał(a):AC świeci mi się tylko przy włączonym nawiewie na szyby, lub obiegu zamkniętym, lub jeśli jest duża różnica między temperaturą zewnętrzną, a ustawioną wewnątrz (chyba 6-7 st. i więcej).
Czy kolega nie pomylił lampki AC (air-conditioning) z lampką obiegu zamkniętego powietrza – opis by do tego pasował?
Nie, ale może zostałem zostałem źle zrozumiany. Dziś po południu to jeszcze sprawdziłem i jest tak: przy włączonej klimie na auto świeci się AC/ECO, naciskając przycisk AC napis zmienia się na AC, albo znika całkiem. AC/ECO świeci się tylko przy klimie włączonej na auto.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Tryb ECO jest trybem ekonomicznej pracy sprężarki klimy. W trybie AC funkcja ECO załącza się wtedy kiedy sterownik klimy uznaje, że sprężarka nie musi pracować na maxa aby utrzymać zadaną temp. Istnieje możliwość ręcznego przełączania trybów: AC, ECO i bez klimy przyciskiem AC. To wszystko jest w instrukcji obsługi, dlatego jestem z lekka zadziwiony tą dyskusją
Ja instrukcji obsługi niestety nie posiadam.Doszedłem doświadczalnie do tego, że tryb ECO włącza się gdy temperaturę ustawimy na różnicę nie większą niż 2-3 stopnie niż temperatura na zewnątrz. Działa zarówno w trybie ręcznym jak i automatycznym.
RP
RP
A moja jest z Hiszpaniii , instrukcji również nie posiadam, a trybu ECO jeszcze nie widziałem u siebie
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
Chodziło mi o napis AC na wyświetlaczu, a nie świecącą się diodę/żarówkę przy przycisku AC. Sama dioda przy przycisku świeci się (chyba, nie bardzo na to zwracam uwagę) zarówno przy świecącym się napisie AC jaki AC/ECO. Zerknę dziś jak będę wracał z pracy i zrobię EDIT tej wiadomości wieczorem.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
U mnie sprawa wygląda identycznie jak na zdjęciach mr_t.
Swoja drogą klima uruchamia się dosyć często. Przekręcenie przycisku nawiewu u mnie także uruchamia klimę z tym, że jak nie chcę aby chłodziła wciskam AC i ją deaktywuje... cała filozofia.
Swoja drogą klima uruchamia się dosyć często. Przekręcenie przycisku nawiewu u mnie także uruchamia klimę z tym, że jak nie chcę aby chłodziła wciskam AC i ją deaktywuje... cała filozofia.
Włączanie klimy przy przekręceniu pokrętła – czy to nie jest przypadkiem w wersjach amerykańskich? U mnie klima włącza sie tylko przy naciśnięciu na "auto" bądź na przycisk A/C.
Edycja: oraz przy włączeniu nawiewu na szybę (osuszanie).
Edycja: oraz przy włączeniu nawiewu na szybę (osuszanie).
Ja mam wersję europejską i przy uruchomieniu nawiewu uruchamia się klima. Musiałbym sprawdzić czy zawsze czy jeśli np. przy wyłączeniu poprzednim razem klima była uruchomiona.
Mam też polską instrukcję obsługi ale kto by ją tak dokładnie czytał
Mam też polską instrukcję obsługi ale kto by ją tak dokładnie czytał
wczoraj bylem w serwisie MAZDY
podlaczyli auto do komuptera i stwierdzili ze wszystko w elektronice jest OK wiec musi to byc usterka mechaniczna panelu sterowania klimatyzacji ktorej cena w serwisie to 800 Euro
ale co zrobilem: siadlem i rezebralem kawalek po kawalku duza czesc konsoli srodkowej /trwalo to okolo 3h/ nie chcialem polamac niektorych zatrzaskow i spinek, nastepnie w domu rozebralem panel sterowania i okazalo sie ze po jednej jak i po drugiej stronie pod kolkami sterowania byly oderwane takie male blaszki /po jednej z kazdej strony/ a jest ich po dwie na kazde kolko i to byla przyczyna braku mozliwosci regulacji sily nawiewu jak i problemu z nastawieniem odpowiedniej temperatury we wnetrzu
nie wiem kto to wymyslil ale sposob umocowania tych blaszek do kolka byl chory ! zawiozlem te kolka do zegarmistrza i on przykrecil mi te blaszki miniaturowymi srobkami, wszystko zlozylem i teraz jest tak jak byc powinno
w serwisie za wymiane tego panelu na inny /ktory bym im ewentualnie dostarczyl/ chcieli 238zl
w miedzy czasie kupilem taki uzywany panel i teraz mam go w zapasie lub na zbyciu
zaplacilem za niego niecale 200zl wiec jakby ktos mial z tym problem to zapraszam i sluze pomoca
podlaczyli auto do komuptera i stwierdzili ze wszystko w elektronice jest OK wiec musi to byc usterka mechaniczna panelu sterowania klimatyzacji ktorej cena w serwisie to 800 Euro
ale co zrobilem: siadlem i rezebralem kawalek po kawalku duza czesc konsoli srodkowej /trwalo to okolo 3h/ nie chcialem polamac niektorych zatrzaskow i spinek, nastepnie w domu rozebralem panel sterowania i okazalo sie ze po jednej jak i po drugiej stronie pod kolkami sterowania byly oderwane takie male blaszki /po jednej z kazdej strony/ a jest ich po dwie na kazde kolko i to byla przyczyna braku mozliwosci regulacji sily nawiewu jak i problemu z nastawieniem odpowiedniej temperatury we wnetrzu
nie wiem kto to wymyslil ale sposob umocowania tych blaszek do kolka byl chory ! zawiozlem te kolka do zegarmistrza i on przykrecil mi te blaszki miniaturowymi srobkami, wszystko zlozylem i teraz jest tak jak byc powinno
w serwisie za wymiane tego panelu na inny /ktory bym im ewentualnie dostarczyl/ chcieli 238zl
w miedzy czasie kupilem taki uzywany panel i teraz mam go w zapasie lub na zbyciu
zaplacilem za niego niecale 200zl wiec jakby ktos mial z tym problem to zapraszam i sluze pomoca
kocio napisał(a):Włączanie klimy przy przekręceniu pokrętła – czy to nie jest przypadkiem w wersjach amerykańskich? U mnie klima włącza sie tylko przy naciśnięciu na "auto" bądź na przycisk A/C.
Zgadza się, u mnie tylko tym sposobem można włączyć. Ale tego napisu ECO u mnie nie ma, chociaż pod kątem widzę że na wyświetlaczu istnieje. gregorb skąd pochodzi twoja madzia ?
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
wlacz klime na auto i nastaw temperature o 5 stopni nizsza niz na zewnatrza po krotkiej chwili ECO wlaczy sie samo
Już sprawdziłem dokładnie u siebie.
Jeśli wyłączę nawiewy a klima była uruchomiona to pokrętłem od nawiewu uruchamiam klimę.
Jeśli natomiast klima była wyłączona zanim wyłączyłem nawiewy to wtedy przekręcając pokrętło od nawiewów nie uruchamia się. Tak jakby pamięta ostatnie ustawienie klimy.
Co do ECO to wyświetla się tylko w trybie AUTO gdy temperatura zadana nie odbiega jakoś od tej wewnątrz pojazdu.
Gdy auto jest np. nagrzane i uruchomię AUTO to wyświetla się tylko AC + nawiew zmienia się na wewnętrzny i dopiero potem po ustabilizowaniu temp. zmienia się na zewnętrzny. To tyle moich spostrzeżeń
Jeśli wyłączę nawiewy a klima była uruchomiona to pokrętłem od nawiewu uruchamiam klimę.
Jeśli natomiast klima była wyłączona zanim wyłączyłem nawiewy to wtedy przekręcając pokrętło od nawiewów nie uruchamia się. Tak jakby pamięta ostatnie ustawienie klimy.
Co do ECO to wyświetla się tylko w trybie AUTO gdy temperatura zadana nie odbiega jakoś od tej wewnątrz pojazdu.
Gdy auto jest np. nagrzane i uruchomię AUTO to wyświetla się tylko AC + nawiew zmienia się na wewnętrzny i dopiero potem po ustabilizowaniu temp. zmienia się na zewnętrzny. To tyle moich spostrzeżeń
ostatnio przy tych mrozach zauwazylem, ze przy wlaczonym na maxa nawiewie momentami dmuchawa "faluje" – spadaja obroty
tez tak macie? zastanawiam sie czy nie pada mi akumulator, czy po prostu tak maja (cos sie pewnie zalacza jak spadaja obroty)
tez tak macie? zastanawiam sie czy nie pada mi akumulator, czy po prostu tak maja (cos sie pewnie zalacza jak spadaja obroty)
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości