Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie
jeszcze raz o tym wyciszeniu a czy jest ktoś kto robił to w jakimś samochodzie i czuć było różnice .W sumie ja kupuje auto dla przyjemności a nie żeby tylko się przemieszczać i naprawdę się waham czy lepiej nie stracić tysiąc zł zadatku niz później sam sie wku... + słuchać żonki że badziewo kupiłem taki jak jej Panda . Kop jest dobry ale na trasie dla normalnego człowieka nie ma różnicy czy ma 110 czy 150 KM bo po polskich drogach tylko walnięci jeżdżą szybciej niż 130 .A co do kolegi to jeżeli nie masz za wiele kasy to kup Forda 2,0 części ile chcesz a z ta Mazda to makabrycznie drogie części i nie ma zamienników . Ja mam szwagra w stanach + raz w roku tam jestem to jak pójdzie coś małego to skombinuje bo w domu 2 samochody ale gdyby było inaczej to ta Mazda to bezsens przy logicznym rozumowaniu
- Od: 19 sie 2008, 21:08
- Posty: 27
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda3 2,0 benzyna USA
mr_t napisał(a):fedors napisał(a):Ten Accord napewno jest fajny, ale już troche leciwy jak dla mnie.
W czym taki leciwy w porównaniu do M3? Zakładam że chodzi o Accorda który wszedł na rybek w 2002. Obydwa samochody weszły na rynek w mniej więcej tym samym czasie. Do tego M3 to "tylko" kompakt, a Accord to segment D. Jechałem, a dokładniej byłem wieziony Accordem 2.0. W środku ma więcej miejsca, jest bez porównania bardziej cichy. Accord może konkurować z M6, ale nie z M3.
Chodzi mi o Accorda produkowanego w latach 1998-2002, w 2001 przeszedł lifting i dlatego rozważam wersję z 2002.
darek65 napisał(a):Mazda to makabrycznie drogie części i nie ma zamienników
Czy ktoś może się do tego odnieść?
Jak wyglądają ceny części w porównaniu do cen części VW.
O Hondzie to samo czytałem, że drogie części itp. ale aż tak tragicznie nie jest...
fedors tyle, że jeśli sprowadzasz do Polski auto powyżej 2000cm3 to koszt wzrasta o 10% – większa akcyza.
Z drugiej strony jeśli spalanie jest rzeczywiście takie jak mówisz, to kusząca propozycja :–)
- Od: 6 paź 2008, 11:27
- Posty: 5
Jeśli przesiadasz się z Clio 1,2 to nie bardzo jest co porównywać. Ja mam M3 1,6b i przesiadłem się do niej z porównywalnego samochodu tyle że o 7 lat starszego. Jest zdecydowanie ciszej, samochód lepiej przyspiesza a trzymanie się drogi to wogóle inna bajka. Co do opon nie mam negatywnych doświadczeń a jak jeździłem prawie nowym Focusem 2 1,6 115KM to był zdecydowanie głośniejszy i mniej dynamiczny.
Accorda bym nie porównywał bo to inny segment.
RP
Accorda bym nie porównywał bo to inny segment.
RP
kupiłem ta mazde3 ze stanów sedan 2,0 przebieg po dojeździe do domu 500mil .przejechałem 140 KM DO DOMU OPINIA TAKA JAK PO 15 KM JAZDY . Bardzo głośna ( opony amerykaniec zimówki ) zerowa widoczność do tyłu w kontekście parkowania tyłem.Radio na 4 głosniki – do dup... , Dobry i dynamiczny silnik, dobre zawieszenia ale to nówka , dobrze działa klima chociaż manualna, przestronny , duży bagażnik , kiepska tapicerka ( najtańsza wersja ) Za 43tys warto za ponad 70 w polskim salonie według mnie trzeba mieć chora głowę , pozdrowienia dla wszystkich wolałbym mazde 6 z silnikiem 3,0 ale jak mawiał klasyk ,, byt określa świadomość '' pozdrowienia dla wszystkich
- Od: 19 sie 2008, 21:08
- Posty: 27
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda3 2,0 benzyna USA
darek65 napisał(a): Za 43tys warto za ponad 70 w polskim salonie według mnie trzeba mieć chora głowę
Polacy to nie amerykanie, nas stać, weźmie się kredyt z takim okresem kredytowania jakby to był dom, ale co tam, niech sąsiad pęknie ze złości
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
darek65 napisał(a):dobrze działa klima chociaż manualna
Zawsze zastanawia mnie powszechność klimy manualnej w samochodach z US szczególnie w zestawieniu z powszechnością automatycznej skrzyni biegów tamże.. Zbyt trudna obsługa czy co? Popsuć mogą? Pochorować się i procesy wytaczać? Na manualnej chyba łatwiej się pochorować..
RobertPi napisał(a):Jeśli przesiadasz się z Clio 1,2 to nie bardzo jest co porównywać. Ja mam M3 1,6b i przesiadłem się do niej z porównywalnego samochodu tyle że o 7 lat starszego. Jest zdecydowanie ciszej, samochód lepiej przyspiesza a trzymanie się drogi to wogóle inna bajka. Co do opon nie mam negatywnych doświadczeń a jak jeździłem prawie nowym Focusem 2 1,6 115KM to był zdecydowanie głośniejszy i mniej dynamiczny.
Accorda bym nie porównywał bo to inny segment.
RP
Dynamikę chyba można porównać?
A Accorda porównuję ze względu na cenę.
- Od: 6 paź 2008, 11:27
- Posty: 5
Porównywać można ale nie bardzo jest co. Clio z tym silnikiem przyśpiesza w/g tego co znalazłem w internecie do 100km/h o 2s dłużej. To dużo pomimo subiektywnych odczuć ( jest mniejsze więc wydaje się , że jeździ szybciej ). O elastycznośc na wyższych biegach też nie ma co mówić. Różnica 40Nm momentu obrotowego jest dla Clio przepaścią – 40% całej wartości momentu w Clio.
Accorda bym nie porównywał bo to inny segment i jednak są spore różnice w samej budowie samochodu. Dla porównania w M6 welur jest w standardzie w najtańszej wersji a w M3 nie ma wcale ( chyba, że za welurową tapicerkę uznamy pasek na przedniej cześci fotela kierowcy i pasażera ).
Jeśli porównujemy tylko cenę to OK, tyle że konstrukcyjnie te samochody dzieli co najmniej 5 lat bo M3 weszło do sprzedaży w 2003 a Accord wtedy był już wspomnieniem .
RP
Accorda bym nie porównywał bo to inny segment i jednak są spore różnice w samej budowie samochodu. Dla porównania w M6 welur jest w standardzie w najtańszej wersji a w M3 nie ma wcale ( chyba, że za welurową tapicerkę uznamy pasek na przedniej cześci fotela kierowcy i pasażera ).
Jeśli porównujemy tylko cenę to OK, tyle że konstrukcyjnie te samochody dzieli co najmniej 5 lat bo M3 weszło do sprzedaży w 2003 a Accord wtedy był już wspomnieniem .
RP
RobertPi napisał(a):Porównywać można ale nie bardzo jest co. Clio z tym silnikiem przyśpiesza w/g tego co znalazłem w internecie do 100km/h o 2s dłużej. To dużo pomimo subiektywnych odczuć ( jest mniejsze więc wydaje się , że jeździ szybciej ). O elastycznośc na wyższych biegach też nie ma co mówić. Różnica 40Nm momentu obrotowego jest dla Clio przepaścią – 40% całej wartości momentu w Clio.
Accorda bym nie porównywał bo to inny segment i jednak są spore różnice w samej budowie samochodu. Dla porównania w M6 welur jest w standardzie w najtańszej wersji a w M3 nie ma wcale ( chyba, że za welurową tapicerkę uznamy pasek na przedniej cześci fotela kierowcy i pasażera ).
Jeśli porównujemy tylko cenę to OK, tyle że konstrukcyjnie te samochody dzieli co najmniej 5 lat bo M3 weszło do sprzedaży w 2003 a Accord wtedy był już wspomnieniem .
RP
Czyli podsumowując, M3 będzie dynamiczniejsze.
Accord będzie mniej zaawansowany technicznie niż M3, ale będzie wygodniejszy i bardziej "luksusowy".
Na nową M3 mnie nie stać, dlatego porównuję auta różnych segmentów i roczników. Ogólnie będzie to albo jakiś compact, a z wyższej klasy to Accord 2002 albo Mondeo, choć Accord jak dla mnie (na podstawie tego co poczytałem) będzie lepszym wyborem.
Oprócz M3 jest FocusII, Bora, Leon/Toledo, Volvo V/S 40
- Od: 6 paź 2008, 11:27
- Posty: 5
witam, w mojej m3 przestaly działać przyciski do sterowania szybami, chodzi konkretnie o te dla kierowcy do sterowania boczna i tylnymi. Wydaje mi się że stało się tak po wymianie filtra kabinowego, ale wszystkie kable, które było trzeba tam odpiąć powpinałem jeszcze raz i dalej tak samo Czy ktoś ma jakieś rozwiązanie ?
- Od: 26 kwi 2008, 23:17
- Posty: 17
- Skąd: T G
Na 95% musisz "zaprogramować" na nowo szyby (dzieje się tak po odłączeniu akumulatora). Czyli na przyciskach w każdych drzwiach (nie w drzwiach kierowcy) naciskasz i przytrzymujesz do całkowitego otwarcia a następnie do całkowitego zamknięcia.thomekk napisał(a):Wydaje mi się że stało się tak po wymianie filtra kabinowego?
Ostatnio edytowano 24 paź 2008, 14:34 przez kocio, łącznie edytowano 1 raz
zaprogramować czy mógłbym cie prosić o wyjaśnienie na czym to polega
znalazłem coś takiego napisane przez cult1
"Ja w mojej M3 miałem taki objaw kiedyś po rozpięciu akumulatora.
Wystarczyło zaprogramować jakby tylne szyby. Spróbuj opuścić je na dół na max, potem w górę na max i w górnej pozycji przytrzymaj przycisk ze 2-3 sek (mówię o sterowaniu przy tylnych drzwiach). U mnie pomogło i odzyskałem wtedy władzę z przodu . Robiłem to na odpalonym silniku."
Zaraz sprawdzę
znalazłem coś takiego napisane przez cult1
"Ja w mojej M3 miałem taki objaw kiedyś po rozpięciu akumulatora.
Wystarczyło zaprogramować jakby tylne szyby. Spróbuj opuścić je na dół na max, potem w górę na max i w górnej pozycji przytrzymaj przycisk ze 2-3 sek (mówię o sterowaniu przy tylnych drzwiach). U mnie pomogło i odzyskałem wtedy władzę z przodu . Robiłem to na odpalonym silniku."
Zaraz sprawdzę
- Od: 26 kwi 2008, 23:17
- Posty: 17
- Skąd: T G
kocio napisał(a):katalogowe 195km/h wydaje mi się zaniżone.
Kiedys probowalem, to ponad 180km/h nie chciala isc. Z gorki by pewnie bylo wiecej...
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
thomekk napisał(a):Zaraz sprawdzę
No i jak efekty?
mcbeth napisał(a):Kiedys probowalem, to ponad 180km/h nie chciala isc. Z gorki by pewnie bylo wiecej...
Oj mcbeth te Twoje przeżycia z tym nieszczęsnym autem zastępczym! (O ile dobrze kojarzę).. Jakieś na prawdę ułomne musiało być..
Mi przy 185km/h skończyła się wolna droga a dlatego napisałem, że 195 może być zaniżone, ponieważ do dechy było jeszcze sporo a i pod górkę z lekka.
kocio napisał(a):Mi przy 185km/h skończyła się wolna droga a dlatego napisałem, że 195 może być zaniżone, ponieważ do dechy było jeszcze sporo a i pod górkę z lekka.
Mnie CDkiem udało sie narazie na prostej/płaskiej pociągnąć do 190km/h mysle ze tak do 200km/h to pójdzie...
Ja bez dodatkowego obciazenia i z 1/4 baku paliwa zaraz po kupnie auta wyciagnelem niecale 210 km/h (licznikowe oczywiscie). Ale zeby osiadnac taka predkosc, potrzebna jest bardzo dluga prosta, bo niestety powyzej 170-180 km/h idzie juz baaardzo wolno.
- Od: 24 mar 2008, 16:07
- Posty: 104
- Skąd: Wrocław / Wałbrzych
- Auto: 3 MPS
Feat napisał(a):Ja bez dodatkowego obciazenia i z 1/4 baku paliwa zaraz po kupnie auta wyciagnelem niecale 210 km/h (licznikowe oczywiscie).
Te liczniki to kalibrowali więksi optymiści niż Ci co pletli o drogach na Euro2012...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):Feat napisał(a):Ja bez dodatkowego obciazenia i z 1/4 baku paliwa zaraz po kupnie auta wyciagnelem niecale 210 km/h (licznikowe oczywiscie).
Te liczniki to kalibrowali więksi optymiści niż Ci co pletli o drogach na Euro2012...
Mozliwe, katalogowo predkosc maksymalna to 190 km/h, ale jechalem wtedy na innych kolach (195/65/R15, teraz jezdze na standardowych 205/55/R16), wiec napewno to tez mialo wplyw na przeklamanie licznika. Dzisiaj nawet sprawdzalem, jadac licznikowe 60 km/h, na urzadzeniach pomiarowych ktore pokazuja predkosc i daja po oczach wielkim napisem "zwolnij" bylo 56 km/h (a z tego co sie orientuje takie pomiary sa w miare dokladne).
- Od: 24 mar 2008, 16:07
- Posty: 104
- Skąd: Wrocław / Wałbrzych
- Auto: 3 MPS
tu jest link co innego tam widać
http://www.motofakty.pl/testy_i_porowna ... &typ=26971
http://www.motofakty.pl/testy_i_porowna ... &typ=26971
- Od: 12 maja 2008, 10:38
- Posty: 27
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 2005 1,6 benz.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości