Xenon – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez moro » 16 kwi 2009, 06:38

kulca napisał(a): ze wg mnie jest OK,


no to szafa gra... :D
 
Od: 7 kwi 2007, 11:19
Posty: 117
Auto: Mazda6 2.3 Top

Postprzez JeSs » 16 kwi 2009, 17:16

Ja równiez mam zamontowane HID-y i wszystko świecy cacy ale jedno ale wiązka rzeczywiście jest bardzo mocna zwłaszcza jak auto podniesie się na progu zwalniającym lub na jakimś wyboju, potrafi bardzo oślepić mimo iż reflektory obniżyłem na 1. Kwestia prawna jest wyraźnie ustalona i nikt tu nie będzie dyskutował a zwłaszcza policja w kontekście czy oślepia czy nie. Rozmowa będzie krótka ma pan xenony tak! a auto poziomowanie i spryskiwacze NIE to dowodzik do odbioru.;) !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 maja 2005, 11:10
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 2.0 Diesel 136KM 2005r

Postprzez kulca » 16 kwi 2009, 18:52

JeSs napisał(a):Rozmowa będzie krótka ma pan xenony tak! a auto poziomowanie i spryskiwacze NIE to dowodzik do odbioru.
to jedyny minus tej imprezy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez siechu » 16 kwi 2009, 19:00

Panowie

w mojej maździe sa ksenony (wersja top sport) i oczywiście jest autopoziomowanie, ale mam dziwne wrażenie że nie ma (lub sa ale nie działaja) spryskiwacze reflektorów :(
Jaki może być tego powód ? czy jest oddzielny zbiorniczek z płynem ? w zderzaku sa takie "zaślepki" ale nie wyjeżdża mi z nich spryskiwacz :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 16:07
Posty: 55
Skąd: Łódź/Warszawa
Auto: In progres

Postprzez mr_t » 16 kwi 2009, 22:25

JeSs napisał(a):ale wiązka rzeczywiście jest bardzo mocna zwłaszcza jak auto podniesie się na progu zwalniającym lub na jakimś wyboju

Od tego jest właśnie dynamiczna korekta poziomu ksenonu – a tego nie ma nawet fabrycznie w Maździe z ksenonem.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez scichy » 16 kwi 2009, 22:38

mr_t napisał(a):
JeSs napisał(a):ale wiązka rzeczywiście jest bardzo mocna zwłaszcza jak auto podniesie się na progu zwalniającym lub na jakimś wyboju

Od tego jest właśnie dynamiczna korekta poziomu ksenonu – a tego nie ma nawet fabrycznie w Maździe z ksenonem.


Jest, jest... poszukaj w moich starych postach albo Workshop Manual-u
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez mckoper » 16 kwi 2009, 23:13

johnypg Prosze o poprawne nazwanie tematu!


pozdrawiam,
mckoper
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3955 (0/2)
Skąd: GDYNIA
Auto: Toyota Land Cruiser VZJ90

Postprzez mcbeth » 17 kwi 2009, 09:20

mr_t napisał(a):JeSs napisał:
ale wiązka rzeczywiście jest bardzo mocna zwłaszcza jak auto podniesie się na progu zwalniającym lub na jakimś wyboju

Od tego jest właśnie dynamiczna korekta poziomu ksenonu – a tego nie ma nawet fabrycznie w Maździe z ksenonem.

Nieprawda i to podwójnie.
1. Dynamiczne poziomowanie nie jest do niwelowania progów zwalniających czy wzniesień, ale do kompensacji nierównego obciążenia przód-tył. Czujniki poziomowania są na zawieszeniu i to właśnie mierzą – polecam zapoznanie się z Workshop Manual.
2. Mazda ma dynamiczne poziomowanie. Widać to przy hamowaniu/przyspieszaniu. Można to zaobserwować też np. obciązając bagażnik i obserwując poziom wiązki światła.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez mr_t » 17 kwi 2009, 11:00

Teoretyczne wywody z Workshopa mnie nie interesują. Moja mazda nie wykonuje dynamicznej korekty – wystarczy popatrzeć co się dzieje jak gwałtownie hamuję/ruszam, przejeżdżam przez progi zwalniające... nic się nie dzieje tj. światła unoszą się i opadają razem z samochodem jak w każdym samochodzie bez takiej korekty.
Już nie raz o tym tu pisałem – taką korektę miałem w poprzednim samochodzie, było widać jak światła się opuszczają przy dynamicznym ruszaniu, czy też podnoszą podczas hamowania, wyraźna korekta wysokości świecenia była widoczna również przy progach zwalniających – a mam takie 4 koło siebie, więc często mogłem to obserwować – mazda (moja) czegoś takiego nie ma. Zgłaszałem to w ASO i powiedzieli że tak to działa, bo nie ma dynamicznej korekty.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Grzyby » 17 kwi 2009, 11:05

Czyli po prostu zostałeś oszukany :P
A może w M3 tak jest. Ale Ty jak zwykle musiałeś uogólnić w poprzedniej wypowiedzi ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mr_t » 17 kwi 2009, 11:56

Grzyby napisał(a):Czyli po prostu zostałeś oszukany :P
A może w M3 tak jest. Ale Ty jak zwykle musiałeś uogólnić w poprzedniej wypowiedzi ...

No tak, ale już wyżej napisałem (moja), staram się to zaznaczać przy swoich wypowiedziach – bo być może jest wyjątkowa :D np. po włączeniu świateł nie ma ruchu soczewką dół-góra, ale ponoć to też normalne. No ale co tam – ważne że światła świecą i wszystko wskazuje na to że nie oślepiają, bo nikt nie błyska :]
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez mcbeth » 17 kwi 2009, 12:33

mr_t napisał(a):Teoretyczne wywody z Workshopa mnie nie interesują.

A szkoda, bo dużo się można tam dowiedzieć i zrozumieć na czym polega samopoziomowanie świateł. Ma się wtedy rzetelne podstawy do rozmowy z serwisem i nie trzeba wierzyć bezkrytycznie i bezpodstawnie w każdą głupotę wynikającą z niewiedzy.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Karol » 17 kwi 2009, 15:50

Ja czekam na zestaw i montuje bo te seryjne swiatla nie nadaja sie do jazdy :P
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez mr_t » 17 kwi 2009, 16:22

mcbeth napisał(a):
mr_t napisał(a):Teoretyczne wywody z Workshopa mnie nie interesują.

A szkoda, bo dużo się można tam dowiedzieć i zrozumieć na czym polega samopoziomowanie świateł.

Dla mnie "statyczne" polega na tym, że niezależnie od obciążenia świecą na tym samym poziomie. I mniej więcej tak to działa u mnie (mniej więcej, bo system czasem nie opuści świateł po załadowaniu bagażnika, a czasem ich nie podniesie po jego opróżnieniu – ale zazwyczaj działa ok.)
A "dynamiczne" że po z tym w trakcie jazdy następuje korekta w czasie rzeczywistym z uwagi na przechylanie się samochodu w czasie jazdy np. przy hamowaniu/ruszaniu, progach i innych takich – tak u mnie nie działa (a działało np. w poprzednim samochodzie).

Nie jestem mechanikiem/ elektrykiem, średnio się interesuje co i jak. Samochód dla mnie to przedmiot użytkowy. Coś tam wiem, bo jeżdżąc samochodami, czasem coś tam czytając o nich, rozmawiając – ciężko nie wiedzieć, ale wybacz – serwisowych instrukcji to ja już przeglądał nie będę. To, że moja Mazda jest jaka jest nie oznacza że będę się uczył serwisówek – bo to moja ostatnia Mazda w życiu, a i tak tych wszystkich usterek jakie w niej są nie mam zamiaru sam naprawiać, bo od czegoś mam w końcu tą gwarancję, a ASO za coś biorą (niemałą) kasę. Weryfikuję tylko wyjątkowo absurdalnie brzmiące teorie.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez abujebal » 20 kwi 2009, 12:33

Podczepie się do tematu i się zapytam czy to normalne w mazdach, mianowicie u mnie w samochodzie autopoziomowanie jest tylko, że raz działa raz nie. W momencie kiedy nie zadziała a zdarza się to bardzo czesto światła świecą bardzo w dół i widzę w nocy na jakieś 2 metry do przodu, gdzieś czytałem na forum, że pomaga włanczanie i wyłanczanie ale u mnie to się nie sprawdza. Może ktoś będzie znał przyczynę?a drugie pytanie to w którym dokłądnie miejscu można ustawiać xenony ponieważ prawa lampa świeci mi bardzo rozproszonym promieniem:)
Pozdrowionka
Początkujący
 
Od: 30 mar 2009, 13:44
Posty: 11
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6,2004,2.0 diesel,143 KM

Postprzez zenon » 20 kwi 2009, 12:50

Ooo bardzo ciekawy temat w kontekście rozpoczetego wątku:

Mamy konfrontacje nielegalnego ksenona bez samoregulacji oraz spryskiwaczy, jednak jest on prawidłowo wyregulowany i "nie śmieci" na boki(bo jest w lampie z soczwką) z całkowicie legalnym ksenonem z samoregulacją i spryskiwaczami tyle że regulacja działa jak wyżej napisano (raz działa raz nie, ... 2 metry do przodu) a do tego podobnie świeci (bardzo rozproszonym promieniem)

Cziekawe jak to się ma do zagadnień bezpieczeństwa i historii typu "nie wypłacono odszkodowania" oraz "zabrano dowód bo były bez homologacji" jakich można wiele przeczytać na tym forum.

Z tego co obserwuję na drodze, za źle wyregulowane światła dowodu jeszcze nikt nie stracił, nie słyszałem też aby z tego powodu odszkodowanie nie zostało wypłacone.
Tak więc wydaje się że do wszystkiego trzeba podchodzić z rozsądkiem, również do tych ksenonów "non legal".

Pozdrawiam
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 09:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez magicadm » 20 kwi 2009, 21:40

zenon napisał(a):Z tego co obserwuję na drodze, za źle wyregulowane światła dowodu jeszcze nikt nie stracił,

A jak to niby "obserwujesz"???
Stoisz w krzakach za radiowozem?
Nasz forumowy śledczy Lorento przynajmniej jedną 6-tke tak skasował ;) – tak się przynajmniej chwali :D

PS
Nadal uważam, że rozsądnie zamontowane Zenony są równie szkodliwe co ORY, ale niestety wielu ludzi montuje je tam gdzie naprawdę nie mają szans działać sensownie.
Podsumowując: Zenony są jak Media Markt...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez zenon » 20 kwi 2009, 22:36

magicadm napisał(a):A jak to niby "obserwujesz"?

Poprostu widzę ile jedździ samochodów ze źle ustawionymi światłami

Z pracy do domu mam jakieś 8km (15 min), dzisiaj samochodów oślepiających jednym światłem widziałem z 7 zaczynając od starego STARa a kończąc na lagunie (na xenonach)

Nie mówimy tutaj o tych co świecą "pod zderzak", ale wystarczy wyjchać wieczorem za miasto aby się przekonać ile takich egzemplarzy się porusza.
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 09:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez mr_t » 21 kwi 2009, 08:49

Sporo samochodów ma źle ustawione światła (i nie chodzi tylko o ksenon/zenon), a szczególnie na wiochach – tam co 2, 3 ma za wysoko. Niektórzy mają jeszcze pozmieniane żarówki na mocniejsze i oślepiają niewiele gorzej niż inni na drogowych. A policja nic z tym nie robi bo jak to na wsi – wszyscy wszystkich znają.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez marcin255 » 20 mar 2010, 15:49

Witam jak w tytule ,proszę o pomoc mam do wymiany D2S i W5W i za zadne skarby nie wiem jak.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323