Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Dominooo » 13 sty 2015, 01:35

M4C13K napisał(a):Mam nadzieję, że pomożecie mi i odpowiecie czy w ogóle można znaleźć 3 z tego rocznika bez korozji? Z tego co wiem praktycznie każdy egzemplarz cierpi na tą dolegliwość...

Według mnie raczej niemożliwe, chyba, że już ktoś malował to będziesz miał bez korozji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez ValisX » 16 sty 2015, 08:30

M4C13K napisał(a):Witam,
Mam nadzieję, że pomożecie mi i odpowiecie czy w ogóle można znaleźć 3 z tego rocznika bez korozji? Z tego co wiem praktycznie każdy egzemplarz cierpi na tą dolegliwość...


Można. Ale to chyba kwestia szczęścia. Kupowałem 3 w listopadzie 2014. Po obejrzeniu kilku modeli zacząłem tracić wiarę. Ale ostatnie auto, które oglądałem okazało się w bardzo dobrym stanie. 2004 r. 100 tyś przebiegu a auto wyglądało jakby wyjechało z fabryki. Oprócz 5 mm zaprawki na masce na lakierze najmniejszego śladu korozji lub jakiejkolwiek ryski. Czy lakierowane? Nie wiem. Ale nawet gdyby to zostało to zrobione idealnie. Na podwoziu były już ślady korozji. Nie było tragedii, całkiem nieźle to wyglądało nawet, ale już pomału trzeba było się tym zająć dlatego po zakupie auto trafiło do konserwacji. Konserwacja podwozia z progami kosztowała mnie 550 zł. Ale kupując auto z myślą, że będziesz nim jeździć kilka lat to nawet gdyby podwozie było idealne warto uwzględnić ten zabieg i jego koszt przy zakupie samochodu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:36
Posty: 43 (1/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 Top Sport, 2004; 2.0 MZR. http://tinyurl.com/o388wwb

Postprzez Leszczo21 » 18 sty 2015, 15:04

Mam pytanie odpalam silnik Mazda3 benzyna 1,4 85km i za kazdym odpaleniem mam takie dziwne udeżenie ale to trwa sekundę nawet jak odpalam rozgrzany to tak samo i nie wiem co jest . a jak ruszam z jedynki to tak takie szarpnięcie i nie mogę dojść ładu co jest jeśli wiecie to prosił bym o jakieś sugestje
Leszczo21
 

Postprzez marecki3 » 31 sty 2015, 13:07

Jest do tego odpowiedni dział.
viewforum.php?f=35
W ASO informacje są udzielane tylko właścicielowi, dla tego z samym numerem niewiele się dowiesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

PostTen post został usunięty przez widmo82 1 lut 2015, 18:26.

Postprzez kandy82 » 23 lut 2015, 15:42

+ sylwetka
+ środek
+ niezawodność

– blacha
– spalanie
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 20:08
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6, 2009 rok, GH
Mazda 3, 2004 rok

Postprzez widmo82 » 23 lut 2015, 21:11

kandy82 jakie auto pali mniej o podobnej bryle i osiągach?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Gamboa » 19 mar 2015, 18:08

witam. mam juz mazde troche zrobiłem ponad 11k km
napisze co mi przeszkadza.
słabe wygłuszenie wnętrza przy dużych prędkościach
mam wersje top sport i nie wiem jak jest w innych modelach ale twarde zawieszenie ( wiem, wiem na co sie nastawiałem przy kupnie)
wkurza mnie czujnik deszczu (albo nie wiem jak go ustawić)
mam problem z zapalaniem auta. na zimnym silniku pali na dotyk a jak zapale przejade 500m i zgasze to później dłużej kręci- podobno tak mają te modele jednakże mnie to denerwuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez czucherek1985 » 21 mar 2015, 00:35

Ja też kupiłem mazde 3 z 2005 wersja top 2.0 150 sedan.
Wygłuszenia a raczej brak:)Problem z odpalaniem po przejechaniu kilometra , pujscia do sklepu i start:)
Nie powiem -zawsze odpala:)Czujnik deszczu nie działa:)No i rdza-na szczęscie auto zakonserwował poprzedni właściciel i zrobił poprawki lakiernicze:)
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2015, 11:03
Posty: 32 (0/1)
Auto: Mazda 3 , 2005 2.0 benzna

Postprzez widmo82 » 21 mar 2015, 08:16

pamiętajcie że konserwacja za 100zl spokojnie zamaskować potrafi sporo korozji a czasem nawet i spawy
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Gamboa » 21 mar 2015, 12:25

a konserwacja za 1300 z wpuszczaniem w profile wewnętrzne, w drzwi i w pozostałe rzeczy środka zapobiegającego powstawaniu korozji wraz z bituxem i gwarancją sie opłaca? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Szumi91 » 22 mar 2015, 10:58

Ja nie zaobserwowałem u siebie problemu z odpaleniem na ciepłym silniku. Zimny, ciepły odpala tak samo. Czujnik deszczu jak dla mnie jest za bardzo wrażliwy :D Spadnie kilka kropelek i wycieraczki już pracują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2015, 18:16
Posty: 251 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi

Postprzez todi » 22 mar 2015, 23:07

co do odpalania też mam taką sytuację że dłużej kręci, po za tym jak każdy słabe wygłuszenie a tak to nie mam zastrzeżeń. Założyłem stag qbox plus i spalanie wynosi 9-10 l lpg :) TYLKO NIBY ZBIORNIK 44l a wchodzi 30L do pełna więc coś jest nie tak ale przy przeglądzie się okaże.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez Qba_007 » 19 maja 2015, 18:30

Witam,
Mam poważny dylemat ponieważ od dłuższego czasu chcę kupić Mazdę 3 z 2-litrowym silnikiem diesel 143km. Dowiedziałem się od znajomych że podobno są to słabe silniki i bardzo delikatne i potrafią być awaryjne. Czy to prawda? Czy w takim wypadku lepiej kupić benzyniaka 2-litrowego 150km?
Proszę o rady.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 sie 2010, 18:26
Posty: 11
Skąd: Elbląg
Auto: Była: Mazda 323F BJ 2,0 DiTD 2000r.
Jest: Mazda6 2,0 LF 147km 2007r.
Jest: Mazda 323F BJ 2,0 DiTD 1999r.

Postprzez Gamboa » 19 maja 2015, 20:03

todi napisał(a):co do odpalania też mam taką sytuację że dłużej kręci,


wyczyść przepustnice. pomaga.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Szumi91 » 20 maja 2015, 09:49

Qba_007 napisał(a):Witam,
Mam poważny dylemat ponieważ od dłuższego czasu chcę kupić Mazdę 3 z 2-litrowym silnikiem diesel 143km. Dowiedziałem się od znajomych że podobno są to słabe silniki i bardzo delikatne i potrafią być awaryjne. Czy to prawda? Czy w takim wypadku lepiej kupić benzyniaka 2-litrowego 150km?
Proszę o rady.
Pozdrawiam

Wg mnie lepszym wyborem będzie benzyna. Japońskie auta kojarzą mi się z benzynowym motorem. Mój znajomy z pracy kupił m6 z tym dieslem co opisałeś i po 2 miesiącach auto sprzedał. Może to kwestia przypadku, choć słyszałem więcej złych opinii na temat tego motoru niż dobrych. Podsumowując, japończyk = benzyna. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2015, 18:16
Posty: 251 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi

Postprzez francesco_franco » 9 cze 2015, 11:13

Qba_007 napisał(a):Witam,
Mam poważny dylemat ponieważ od dłuższego czasu chcę kupić Mazdę 3 z 2-litrowym silnikiem diesel 143km. Dowiedziałem się od znajomych że podobno są to słabe silniki i bardzo delikatne i potrafią być awaryjne. Czy to prawda? Czy w takim wypadku lepiej kupić benzyniaka 2-litrowego 150km?
Proszę o rady.
Pozdrawiam


Zrób tak jak ja :D Kup 1.6 i chipa na 140 KM :> Temat rzeka. Tyle samo zwolenników, co przeciwników znajdziesz dla każdego silnika. Szukaj zadbanego egzemplarza, wtedy zminimalizujesz ryzyko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez widmo82 » 9 cze 2015, 11:22

Obudowa schowka pasażera wg. mnie jest bardzo podatna na zarysowania ;/ Plastik jest bardzo twardy i wsiadające ...panie potrafią swoimi torebkami podrapać uchylne drzwiczki ;/
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez pawcio1017 » 9 cze 2015, 20:15

widmo82 napisał(a):Obudowa schowka pasażera wg. mnie jest bardzo podatna na zarysowania ;/ Plastik jest bardzo twardy i wsiadające ...panie potrafią swoimi torebkami podrapać uchylne drzwiczki ;/


Potwierdzam, u mnie przy przebiegu 220tyś też już trochę rys akurat na tym elemencie. Najgorsze, że raczej nie bardzo da rade coś z tym zrobić. Pozostaje się przyzwyczaić :(
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez petro » 9 cze 2015, 20:21

pawcio1017 napisał(a):
widmo82 napisał(a):Obudowa schowka pasażera wg. mnie jest bardzo podatna na zarysowania ;/ Plastik jest bardzo twardy i wsiadające ...panie potrafią swoimi torebkami podrapać uchylne drzwiczki ;/


Potwierdzam, u mnie przy przebiegu 220tyś też już trochę rys akurat na tym elemencie. Najgorsze, że raczej nie bardzo da rade coś z tym zrobić. Pozostaje się przyzwyczaić :(


... lub kobietę, bądź jej torebkę usadowić na tylnym siedzeniu. :P;)

wydziargane na petrowym SGS4
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323