U mnie za to nowy akumulator padł po 7 dniach na postoju.
Postanowiłem sprawdzić pobór prądu na postoju.
Wg wcześniejszego postu dla silnika Y6 pobór prądu na postoju powinien wynosić 0.2A a po 30 minutach 0.02A.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00600.htmlU mnie pobiera 0.28A i po odczekaniu 30-50 minut prąd pozostaje na poziomie 0.28A.
Powtórzyłem pomiar po wyjęciu bezpiecznika nr 31 (ROOM) w komorze silnika.
Na początku miernik wskazuje 0.17A, a po ok. 20-30 minutach spada do 0.00A.
Niestety bezpiecznik ROOM odpowiada za wiele rzeczy i cieżko określić co jest nie tak jak powinno.
Postanowiłem posprawdzać bezpieczniki wewnątrz kabiny.
Wyjęcie wszystkich bezpieczników nie zmieniło poboru prądu.
W skrzynce bezpieczników jest podpiętych 6 konektorów oznaczonych : J-01, J-02, J-03, J-04, J-05, J-06.
Sprawdziłem pobór prądu po wyjęciu każdego z konektorów:
Wyjęty J-01 > Pobór prądu: 0.00A
Wyjęty J-02 > Pobór początkowy: 0.25A / Pobór po 30 minutach: 0.25A
Wyjęty J-03 > Pobór początkowy: 0.17A / Pobór po 30 minutach: 0.00A
Wyjęty J-04 > Pobór początkowy: 0.28A / Pobór po 30 minutach: 0.11A
Wyjęty J-05 > Pobór początkowy: 0.28A / Pobór po 30 minutach: 0.28A
Wyjęty J-06 > Pobór początkowy: 0.35A / Pobór po 30 minutach: 0.23A
Z powyższych pomiarów wygląda na to, że po wyjęciu konektorów J-03 i J-04 występuje spadek prądu po 30 minutach. W przypadku konektora J-06, po jego wyjęciu prąd rośnie z 0.28A do 0.35A a po 30 minutach spada do 0.23A. Zaś po wyjęciu konektorów J-02, J-05 nie ma zmian.
Stąd wnioskuję, że w obwodzie konektora J-03, J-04, J-06? znajduje się coś co powoduje podwyższony pobór prądu na postoju.
Zamierzam teraz wyciągać pojedyncze piny z konektorów, żeby wyizolować wadliwy element.
Posługuję się tą tabelą żeby sprawdzić co jest podłączone pod konektory:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00600.html Czy ktoś ma może pomysł co może być nie tak ? Jak dalej szukać ?