mazda 3, pobór pradu rozładowuje aukmulator

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez hoohoos » 25 maja 2012, 19:31

SiN4don napisał(a):
Seraf napisał(a):
sumarek1 napisał(a): i taka czerwoną lampkę co miga przy stacyjce


jak to miga? moja nie miga? otwieram auto zapala się do czasu przekręcenia kluczyka. gaszę silnik zapala się do czasu zamknięcia drzwi. Żadnego migania nie zauważyłem.


Potwierdzam. Tak samo jest u mnie.


Witam,
u mnie cały czas miga ta kontrolka z kluczykiem, tzn miga też po zamknięciu auta. Czy tak ma być? Jak nie to jak to zlikwidować ?
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2012, 19:30
Posty: 17
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 3 1.6 16V

Postprzez marcin255 » 25 maja 2012, 21:02

ma tak być
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez pawel86 » 25 maja 2012, 21:11

kolego jezeli tak ci sie dzieje to masz na bank alternator do wymiany bo ci gdzies przebija, ja mialem to samo i sie okazalo ze alternator padł, niestety droga czesc bo ponad 6 stówek
Początkujący
 
Od: 19 mar 2011, 12:41
Posty: 5
Auto: mazda 3 1.6 diesel, rok 2004

Postprzez marcin255 » 25 maja 2012, 21:56

pawel86 napisał(a):kolego jezeli tak ci sie dzieje to masz na bank alternator do wymiany bo ci gdzies przebija, ja mialem to samo i sie okazalo ze alternator padł, niestety droga czesc bo ponad 6 stówek

piszesz o migającym ' kluczyku " immobilajzera ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez hoohoos » 26 maja 2012, 08:25

Hm tzn że jeżeli mi miga kluczyk immobilajzera w zamkniętym aucie tzn ze alternator jest do wymiany ??
Dodam, że ładowanie mam na poziomie 13.84V (na światłach i bez) – mogę z tym ładowanie jeździć czy szukać elektryka ??
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2012, 19:30
Posty: 17
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 3 1.6 16V

Postprzez Tolek » 27 maja 2012, 05:52

hoohoos napisał(a):Hm tzn że jeżeli mi miga kluczyk immobilajzera w zamkniętym aucie tzn ze alternator jest do wymiany

Bzdura. Ma migać.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez pawel86 » 29 maja 2012, 17:26

napisalem w odpowiedzi na głowny post, a nie ze kluczyk miga to alternator do wymiany, to ma migac i juz, tak jest fabrycznie zrobione
Początkujący
 
Od: 19 mar 2011, 12:41
Posty: 5
Auto: mazda 3 1.6 diesel, rok 2004

Postprzez tomek-waw » 10 lip 2014, 10:49

Z mojego dzisiejszego doświadczenia wiem, że pobór prądy należy mierzyć w ten sposób:
Zdejmujemy dodatnią klemę z aku, miernik ustawiamy na:
czarny przewód na COM
czerwony na 10A
pokrętło na 10A prąd stały =

Czarny przewód do bieguna + akumulatora, czerwony do klemy +

Teraz zamykamy auto z pilota lub kluczyka i czekamy minimum 20 minut Nie wolno jest odłączać miernika podczas tego pomiaru!!!

U mnie trwało to 30 minut, aż pobór prądu spadł z 0,25A do 0,04A.
Wcześniej szukałem wszystkiego na wszystkich liniach, gdzie jest ten pobór prądu i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, poza tym, że wyjęcie bezpiecznika nr.3 w komorze silnika który zabezpiecza "różne obwody" spowodowało spadek poboru prądu do 0,02A.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez krawy1 » 25 mar 2016, 23:13

Witam
Też mam problem z poborem prądu . U mnie jest na poziomie 0.11A trochę poszukałem i okazało się że po wyjęciu bezpieczników 55 i 56 (włącz. ster. elektr. szyby prawa i lewa strona) pobór spada do 0.02-0.03 A.
Czy ktoś wie gdzie szukać przyczyny .
Początkujący
 
Od: 18 sty 2015, 12:30
Posty: 4
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 3 BK 2.0 Benzyna 2003 Top Sport

Postprzez tomek-waw » 25 mar 2016, 23:42

krawy1 napisał(a):Czy ktoś wie gdzie szukać przyczyny .

krawy1 napisał(a):włącz. ster. elektr. szyby prawa i lewa strona

Sprawdzić po demontażu listwy z przełącznikami czy nie ma zaśniedziałych styków. Nie pamiętam czy jest to rozbieralne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Raxel » 30 mar 2016, 18:46

Witam, czy udało się komuś rozwiązać ten problem? Mi na postoju bierze ok 0.3A po odłączeniu bezpiecznika 31 spada do 0.1A, a po odłączeniu bezpiecznika 3 ( z włożonym 31) spada do 12 mA, dodam, że cały czas pali mi się kontrolka drzwi a klapa bagażnika nie otwiera się z zamkiem centralnym. Ma ktoś może schematy instalacji do mazdy 3 albo jakieś sugestie jak pozbyć się tej usterki? Z góry dziękuję za pomoc.
Raxel
 

Postprzez zanlik » 9 wrz 2017, 16:55

U mnie za to nowy akumulator padł po 7 dniach na postoju.
Postanowiłem sprawdzić pobór prądu na postoju.
Wg wcześniejszego postu dla silnika Y6 pobór prądu na postoju powinien wynosić 0.2A a po 30 minutach 0.02A.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00600.html

U mnie pobiera 0.28A i po odczekaniu 30-50 minut prąd pozostaje na poziomie 0.28A.

Powtórzyłem pomiar po wyjęciu bezpiecznika nr 31 (ROOM) w komorze silnika.
Na początku miernik wskazuje 0.17A, a po ok. 20-30 minutach spada do 0.00A.
Niestety bezpiecznik ROOM odpowiada za wiele rzeczy i cieżko określić co jest nie tak jak powinno.

Postanowiłem posprawdzać bezpieczniki wewnątrz kabiny.
Wyjęcie wszystkich bezpieczników nie zmieniło poboru prądu.
W skrzynce bezpieczników jest podpiętych 6 konektorów oznaczonych : J-01, J-02, J-03, J-04, J-05, J-06.
Sprawdziłem pobór prądu po wyjęciu każdego z konektorów:

Wyjęty J-01 > Pobór prądu: 0.00A
Wyjęty J-02 > Pobór początkowy: 0.25A / Pobór po 30 minutach: 0.25A
Wyjęty J-03 > Pobór początkowy: 0.17A / Pobór po 30 minutach: 0.00A
Wyjęty J-04 > Pobór początkowy: 0.28A / Pobór po 30 minutach: 0.11A
Wyjęty J-05 > Pobór początkowy: 0.28A / Pobór po 30 minutach: 0.28A
Wyjęty J-06 > Pobór początkowy: 0.35A / Pobór po 30 minutach: 0.23A

Z powyższych pomiarów wygląda na to, że po wyjęciu konektorów J-03 i J-04 występuje spadek prądu po 30 minutach. W przypadku konektora J-06, po jego wyjęciu prąd rośnie z 0.28A do 0.35A a po 30 minutach spada do 0.23A. Zaś po wyjęciu konektorów J-02, J-05 nie ma zmian.
Stąd wnioskuję, że w obwodzie konektora J-03, J-04, J-06? znajduje się coś co powoduje podwyższony pobór prądu na postoju.

Zamierzam teraz wyciągać pojedyncze piny z konektorów, żeby wyizolować wadliwy element.
Posługuję się tą tabelą żeby sprawdzić co jest podłączone pod konektory:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00600.html

Czy ktoś ma może pomysł co może być nie tak ? Jak dalej szukać ?
Załączniki
wiring diagram S1050443-commented-pg1-50.JPG
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2016, 22:20
Posty: 55 (5/6)
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZ-CD [2006] bez DPF, turbo MHI TD025 (stała geometria), wtryskiwacze z silnika 109KM, chip tuning >> 130KM

Postprzez zanlik » 11 wrz 2017, 17:43

Udało mi się znaleźć źródło problemu :)

Wyjmowałem pokolei wszystkie piny w konektorze J-03 z wewnętrzej skrzynki bezpieczników i sprawdzałem pobór prądu na akumulatorze.
Tą metodą wykryłem, że podwyższony pobór prądu bierze się z pinu o oznaczeniu "P" na konektorze J-03.
Wg dokumentacji ten pin zasila kilka podzespołów:
Kod: Zaznacz cały
Power supply:
•  Audio unit
•  Keyless control module
•  Car-navigation unit
•  Ignition key illumination bulb


Idąc tym tropem zauważyłem, że przy moim radiu z tabletem Android jest moduł CAN i się okazało, że ten moduł CAN jest podpięty bezpośrednio pod 12V z akumulatora zamiast do ACC. Ten moduł zżerał tylko 15mA, ale to wystarczyło żeby powstrzymać komputer przed przejściem w tryb uśpienia.

Teraz w stanie spoczynku pobór prądu wynosi 0.18A-0.2A, a po 30 minutach 0.01-0.02A.

Przy okazji sprawdziłem skąd się bierze te 0.02A.
Prąd pobierany jest przez pin "T" w konektorze J-03, który odpowiada za zasilenie zegarów (migająca dioda immobilizera) oraz blokadę kluczyka (Instrument cluster, Key interlock solenoid).
Załączniki
52682650294__164AFD3B-DFBD-43A0-9123-9ECC1B0D83A8.JPG.jpeg
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2016, 22:20
Posty: 55 (5/6)
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZ-CD [2006] bez DPF, turbo MHI TD025 (stała geometria), wtryskiwacze z silnika 109KM, chip tuning >> 130KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323