Wyciszenie Mazdy 3 oraz odgłosy, szumy toczenia i opon
Jakiej maty najepiej użyć do wygłuszenia maski oraz bagażnika ? Od razu zaznaczę, że szukam maty w miarę budżetowej, gdzie jakość będzie możliwie szła w parze z ceną. Napewno nie sięgnę po matę firmy Dynamat bo mimo faktu iż jest bradzo dobra po prostu nie jest na moją kieszeń. Myślałem o GMS, ale do wyboru jest kilka rodzajów tych mat i nie bardzo wiem która będzie najlepszym rozwiązaniem dla danej partii samochodu. Chce najpierw zacząć od maski, ponieważ oryginalnie nie posiadałem wygłuszenia, ale w ostatnich dniach zakupiłem używaną wygłuszkę i chciałbym ją podkleić jeszcze jakąś matą od spodu, tak jak to zrobił kolega za wschodniej granicy w udostępnionej fotorelacji z wyciszenia
http://www.m3club.ru/forum/topic72191.html
Kolejnym krokiem będzie pewnie komora bagażnika, z tym, że w sedanie nie będzie to prosta sprawa z racji utrudnionego dostępu do wewnątrz. W HB można pomajstrować wchodząc całym do bagażnika, w sedanie będzie trzeba wisieć w aucie do połowy na zewnętrz w średnio wygodnej pozycji
http://www.m3club.ru/forum/topic72191.html
Kolejnym krokiem będzie pewnie komora bagażnika, z tym, że w sedanie nie będzie to prosta sprawa z racji utrudnionego dostępu do wewnątrz. W HB można pomajstrować wchodząc całym do bagażnika, w sedanie będzie trzeba wisieć w aucie do połowy na zewnętrz w średnio wygodnej pozycji
Nuno
Do maski wygłuszenia najlepiej używać takich mat z podbiciem aluminiowym http://allegro.pl/mata-wygluszajaca-bit ... 79198.html
Co do bagażnika http://allegro.pl/gms-mata-pianka-akust ... 80300.html podobno są świetne
Co do bagażnika http://allegro.pl/gms-mata-pianka-akust ... 80300.html podobno są świetne
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Dzięki Bartoliniusz za info.
Pytanie do posiadaczy wygłuszenia maski. Jak wygląda spinka-kołek mocujący wygłuszenie do maski??
Szukam wszedzie i nie mogę znaleźć jego zdjęcia. Widziałem sam schemat, ale kołek jest słabo widoczny i nie ma nigdzie podanych wymiarów. A podejżewam w ASO za 13 kołków (tyle potrzeba) każą sobie słono zapłacić więc nawet tam nie dzwonie Muszę znaleść coś zastępczego.
Pytanie do posiadaczy wygłuszenia maski. Jak wygląda spinka-kołek mocujący wygłuszenie do maski??
Szukam wszedzie i nie mogę znaleźć jego zdjęcia. Widziałem sam schemat, ale kołek jest słabo widoczny i nie ma nigdzie podanych wymiarów. A podejżewam w ASO za 13 kołków (tyle potrzeba) każą sobie słono zapłacić więc nawet tam nie dzwonie Muszę znaleść coś zastępczego.
Nuno
Napisz na pw do @tomek-waw. Jak robił spryskiwacze mgłowe rozbierał wygłuszenie. Miałem nawet od niego foto spinek i klucza do ich ściągania z allegro, ale aukcje wygasły, a ni cholery nie pamiętam które to były...
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Nuno napisał(a):Dzięki Bartoliniusz za info.
Pytanie do posiadaczy wygłuszenia maski. Jak wygląda spinka-kołek mocujący wygłuszenie do maski??
Szukam wszedzie i nie mogę znaleźć jego zdjęcia. Widziałem sam schemat, ale kołek jest słabo widoczny i nie ma nigdzie podanych wymiarów. A podejżewam w ASO za 13 kołków (tyle potrzeba) każą sobie słono zapłacić więc nawet tam nie dzwonie Muszę znaleść coś zastępczego.
U mnie wygląda to podobnie jak: http://hurtowniatapicerska.pl/kolek-moc ... -h-12.html
Dominooo napisał(a):Nuno napisał(a):Dzięki Bartoliniusz za info.
Pytanie do posiadaczy wygłuszenia maski. Jak wygląda spinka-kołek mocujący wygłuszenie do maski??
Szukam wszedzie i nie mogę znaleźć jego zdjęcia. Widziałem sam schemat, ale kołek jest słabo widoczny i nie ma nigdzie podanych wymiarów. A podejżewam w ASO za 13 kołków (tyle potrzeba) każą sobie słono zapłacić więc nawet tam nie dzwonie Muszę znaleść coś zastępczego.
U mnie wygląda to podobnie jak: http://hurtowniatapicerska.pl/kolek-moc ... -h-12.html
Hej Dominooo. Po twoim linku zacząłem szukać po takim kształcie i znalazłem wymiar sugerowanego kołka do mazdy http://auveco.com/download/hni/HNI-323wb.pdf który również pokrywa się mniej wiecej z wymiarami podanego przez Ciebie. Ze względu na cenę pewnie zakupie z podanego przez Ciebie sklepu.
Dzięki !
Nuno
Bartoliniusz napisał(a):Do maski wygłuszenia najlepiej używać takich mat z podbiciem aluminiowym
Możesz napisać dlaczego te z aluminium są warte dopłaty? Oraz czemu akurat te do bagażnika mają byc inne? Z chęcią poczytałbym godne uwagi, może jakiś link dla świeżaków zainteresowanych tematem wygłuszania?
PS: Osobiście chyba nie wierzę by dodatkowe wygłuszenie maski coś znacząco poprawiło komfort ciszy za kółkiem. Prędzej jakieś wygłuszenie nadkoli/błotników, ale nie mam pojęcia co warto rozsądnego zakupić aby nie przesadzić z kosztami.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Maty z aluminium stosuje się tam gdzie są wysokie temperatury. Jak wiadomo wszystkie są bitumiczne a co za tym idzie mają niską odporność na temperatury i mogą zwyczajnie spłynąć (swoją drogą żeby nie być gołosłownym to widziałem jak sie stopiłą taka mata w komorze silnika) . Aluminium powoduje że ciepło jest oddzielone warstwą aluminium. Czy coś daje ? Hmm.... Jak miałem wyciszonego civica to czułem różnice. Do bagażnika, dżwi itp, stosuje się maty głównie wodoodporne żeby nie miały wilgoci i nie gniły. Tylko pamiętaj jak robić środek to juz kompleksowo bo inaczej efekt bedzie mizerny. Maske śmiało możesz wygłuszać i sam napiszesz nam jakie masz wrażenia. Ja na wiosne też maske prawdopodobnie będę wygłuszał dodatkowo. Nie chce mi się bawić w środek, bo jak widziałem drzwi od środka przy zakładaniu głośników to mnie krew zalała. Może tylną klape jeszcze zrobie ale wątpie bo jak pisałem wczesniej jak już robić to grubo
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Ja zbieram sie do wyciszania bagażnika i dodatkowo nadkola, boje sie tylko, ze zrobią sie zbyt cięzkie i jak dostaną wody na jesieni to opadna na koła ;/ Chyba, że obkleić je od wenątrz/bagażnika i od zenątrz od strony koła a same te materiałowe już olać i nie ruszać. Co to "spłynięcia" to w bagażnika w lato zapewne jest też spora temperatura.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Jak do środka założysz te co ja podałem to nie ma obaw o nie. Nadkola to od środka wygłuszasz nic od zewnątrz nie naklejasz. Nie opadnie ci nic
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
A propos mat. Dziś napisałem do jednego z serwisów zajmujących się wygłuszaniem i sprzedażą mat GMS, (również na allegro) w sprawie porady jakie maty stosować w poszczególnych partiach auta aby uzyskać najlepsze rezultaty przy zachowaniu rozsądku z kwesti ceny materiałów i to co mi odpisał:
Cytuję:
Witam serdecznie, już Panu wszystko rozpisuje. Maty GMSa są obecnie jednymi z najskuteczniejszych.
Najważniejsze o czym trzeba pamiętać to żeby stosować co najmniej 2 warstwy zgodnie z zasadą wygłuszania:
1. Mata pod fabryczne wygłuszenie maski
Nie wiem jaką dokładnie grubość możemy zastosować ale standardowo dajemy około 8-9mm
1 warstwa to mata z gumy butylowe GMS-05, jest z rolki o szerokości 50cm więc można dopasować sobie odpowiednie rozmiary, tą matę zawsze przyklejamy bezpośrednio na blachę:
http://allegro.pl/gms-05-mata-antywibra ... 01722.html – myślę że na maskę spokojnie 12 sztuk starczy, policzę po 11,50zł = 138zł
2 warstwa to mata gumowa która bez problemu pod oryginalnym wygłuszeniem będzie się sprawowała, nie trzeba tutaj dawać pianki GMS:
http://allegro.pl/pianka-mata-gabka-wyg ... 71022.html, 1,5m = 105zł, ma bardzo mocny klej co jest ważne przy montażu materiałów na maskę.
2. Cała powierzchnia bagażnika wraz z grodzią silnika, bagażnikiem i nadkolami:
Tutaj zasada praktycznie ta sama, na gołą blachę stosujemy maty GMS-05, zazwyczaj potrzeba 5m kwadratowych = 460zł
I do tego pianka, jeżeli zależy Panu na GMS to najgęstsza i najlepiej wyciszająca jest GMS-01:
http://allegro.pl/gms-01-pianka-akustyc ... 69021.html, po 20zł za sztukę = 80zł za m2, czyli 5m = 400zł
Jeśli chodzi o podłogę to koszta można trochę zmniejszyć i na samej podłodze i bagażniku zamiast pianki z klejem dać bez kleju, 9mm po 40zł za m2 wtedy potrzeba by było:
3m pianki bez kleju = 120zł + 2m GMS-01 = 160zł.
3. Drzwi
Na drzwi generalnie polecam maty firmy STP, zdecydowanie lepiej się sprawdzają tym bardziej, że na nie mogę dać jeszcze korzystniejsze rabaty:
http://allegro.pl/stp-silver-mata-wyglu ... 69205.html, poza allegro po 39zł ! za sztukę
Wyklejamy płaszczyzny za głośnikiem oraz co najważniejsze zaklejamy otwory technologiczne:
Na przednie + tylne drzwi potrzeba będzie 7 sztuk mat (4 przód i 3 tył) = 273zł
Natomiast jako tą 2 warstwę przyklejamy piankę GMS-02:
http://allegro.pl/gms-02-pianka-wyglusz ... 01330.html
GMS025FF
Pianki zazwyczaj starcza 1,5m ale lepiej wziąć tej 0,5m więcej niż ma zabraknąć = 140zł
Mam nadzieję, że udało mi się wyjaśnić jakie materiały i w jaki sposób się stosuje. Jeśli ma Pan jednak jeszcze jakieś pytania to proszę śmiało pisać. Zawsze służymy radą.
Co do ilości mat, to według mnie trochę ilości są zawyżone. Natomiast jeśli chodzi o dobór mat to chyba cenna informacja
Cytuję:
Witam serdecznie, już Panu wszystko rozpisuje. Maty GMSa są obecnie jednymi z najskuteczniejszych.
Najważniejsze o czym trzeba pamiętać to żeby stosować co najmniej 2 warstwy zgodnie z zasadą wygłuszania:
1. Mata pod fabryczne wygłuszenie maski
Nie wiem jaką dokładnie grubość możemy zastosować ale standardowo dajemy około 8-9mm
1 warstwa to mata z gumy butylowe GMS-05, jest z rolki o szerokości 50cm więc można dopasować sobie odpowiednie rozmiary, tą matę zawsze przyklejamy bezpośrednio na blachę:
http://allegro.pl/gms-05-mata-antywibra ... 01722.html – myślę że na maskę spokojnie 12 sztuk starczy, policzę po 11,50zł = 138zł
2 warstwa to mata gumowa która bez problemu pod oryginalnym wygłuszeniem będzie się sprawowała, nie trzeba tutaj dawać pianki GMS:
http://allegro.pl/pianka-mata-gabka-wyg ... 71022.html, 1,5m = 105zł, ma bardzo mocny klej co jest ważne przy montażu materiałów na maskę.
2. Cała powierzchnia bagażnika wraz z grodzią silnika, bagażnikiem i nadkolami:
Tutaj zasada praktycznie ta sama, na gołą blachę stosujemy maty GMS-05, zazwyczaj potrzeba 5m kwadratowych = 460zł
I do tego pianka, jeżeli zależy Panu na GMS to najgęstsza i najlepiej wyciszająca jest GMS-01:
http://allegro.pl/gms-01-pianka-akustyc ... 69021.html, po 20zł za sztukę = 80zł za m2, czyli 5m = 400zł
Jeśli chodzi o podłogę to koszta można trochę zmniejszyć i na samej podłodze i bagażniku zamiast pianki z klejem dać bez kleju, 9mm po 40zł za m2 wtedy potrzeba by było:
3m pianki bez kleju = 120zł + 2m GMS-01 = 160zł.
3. Drzwi
Na drzwi generalnie polecam maty firmy STP, zdecydowanie lepiej się sprawdzają tym bardziej, że na nie mogę dać jeszcze korzystniejsze rabaty:
http://allegro.pl/stp-silver-mata-wyglu ... 69205.html, poza allegro po 39zł ! za sztukę
Wyklejamy płaszczyzny za głośnikiem oraz co najważniejsze zaklejamy otwory technologiczne:
Na przednie + tylne drzwi potrzeba będzie 7 sztuk mat (4 przód i 3 tył) = 273zł
Natomiast jako tą 2 warstwę przyklejamy piankę GMS-02:
http://allegro.pl/gms-02-pianka-wyglusz ... 01330.html
GMS025FF
Pianki zazwyczaj starcza 1,5m ale lepiej wziąć tej 0,5m więcej niż ma zabraknąć = 140zł
Mam nadzieję, że udało mi się wyjaśnić jakie materiały i w jaki sposób się stosuje. Jeśli ma Pan jednak jeszcze jakieś pytania to proszę śmiało pisać. Zawsze służymy radą.
Co do ilości mat, to według mnie trochę ilości są zawyżone. Natomiast jeśli chodzi o dobór mat to chyba cenna informacja
Nuno
Nuno napisał(a): to chyba cenna informacja
Jasne, że cenna, około tysiaka trzeba wydać, aby ich porady docenić
Dla większosci z nas, to chyba za duża kwota jaką moglibyśmy zainwestować w komfort ciszy.
Należy pamiętać o przyroście masy po takich zabiegach
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):Dla większosci z nas, to chyba za duża kwota jaką moglibyśmy zainwestować w komfort ciszy.
To już chyba wolałbym wydać tego tysiaka na jakieś lepsze car audio i podgłosnić muzyczkę, żeby szumu z zewnątrz tak mocno nie słyszeć
Dominooo napisał(a):To już chyba wolałbym wydać tego tysiaka na jakieś lepsze car audio i podgłosnić muzyczkę, żeby szumu z zewnątrz tak mocno nie słyszeć
Dokładnie
Ja w zeszłym roku wygłuszałem bagażnik i nadkola matami filc + warstwa bitumiczna oraz tylną kanapę matami bitumicznymi BOLL. Efekt jest, ale nie oszukujmy się S klasa to nigdy nie będzie Koszt ok 180zł.
Na wiosnę zamierzam wygłuszyć przednie drzwi matami bitumicznymi BOLL wraz ze zmianą głośników i tu mam dylemat, bo seryjne papierki całkiem fajnie grają i nie wiem, czy dać odseparowane z przodu plus tylne drzwi niskotonowe 16', czy wszędzie "jajka" alpine ?
- Od: 19 cze 2011, 12:54
- Posty: 235
- Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
- Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP
Jak już zmieniać do na odseparowany zestaw. Ja z przodu zmieniłem a tył zostawiłem mazdowskie bo zle nie sa.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Mam prośbę chcę wyciszyć drzwi, zdemontowałem boczek ale nie wiem jak zdemontować plastikową osłonę wewnątrz drzwi, tą do której przykręcona jest prowadnica, odkręciłem śruby i wkręty, ale nie wiem jak zdemontować linki od klamki i blokady zamka. Nie potrafiłem też rozgryźć w jaki sposób zdemontować okablowanie z osłony, zdemontowałem spinki ale kabel przepleciony jest przez osłonę nie chcę uszkodzić wiązki. cy szyba będzie przeszkadzać podczas wyklejania, trzeba ją demontować, jeżeli tak, to jak to zrobić.
Jeśli ktoś z Was zamierza kupować maty firmy GMS to uważajcie na sklep BITMAT.pl. Z tego sklepu jest wspomniana kilka postów wcześniej wycena wrzucona przez Nuno.
Kupiłem u nich maty GMS, które okazały się podróbą (bez nadruku GMS i z innym klejem). Na szczęście nie kupiłem ich dużo ale niesmak pozostaje.
Właściciel sklepu idzie w zaparte, że to czy są napisy czy ich nie ma i rodzaj kleju zależy od partii. Kontaktowałem się z producentem GMS i potwierdzili moje obawy, że to nie są ich oryginalne produkty.
Nigdy nie sprzedają pianek bez nadruków.
Kupiłem u nich maty GMS, które okazały się podróbą (bez nadruku GMS i z innym klejem). Na szczęście nie kupiłem ich dużo ale niesmak pozostaje.
Właściciel sklepu idzie w zaparte, że to czy są napisy czy ich nie ma i rodzaj kleju zależy od partii. Kontaktowałem się z producentem GMS i potwierdzili moje obawy, że to nie są ich oryginalne produkty.
Nigdy nie sprzedają pianek bez nadruków.
Wygłuszania ciąg dalszy
Tym razem skupiłem się na półce podszybia oddzielającej bagażnik od wnętrza auta. Jest to słabo wygłuszony element sedana- od strony bagażnika jest to goła blacha która najbardziej przenosi rezonans blach oraz dźwięki z wnętrza bagażnika. Narazie wychodzę z założenia, że po co wygłuszać cały bagażnik, jak można spróbować się od niego odseparować
Nie jest to duży element, dlatego do wygłuszenia użyłem 1szt maty GMS w wymiarach 100x25cm.
Trochę pracochłonne było przeniesienie na kartonowy szablon wszytskich krzywizn blachy, ale to ułatwiło później własciwe dopasowanie maty oraz wykluczenie ewentualnych pomyłek w wyklejeniu.
Zostało mi jeszcze kilka wykrojonych elementów którymi wykleje otwory technologiczne.
Może wygląda to na zdjęciach niepozornie, ale zrobiłem juz dziś małą przejażdrzkę zaraz po naklejeniu maty i jest jakby na tym etapie już delikatnie ciszej – mniej słychać odgłosy toczenia kół tylnej osi i dźwięk wydechu.
Tym razem skupiłem się na półce podszybia oddzielającej bagażnik od wnętrza auta. Jest to słabo wygłuszony element sedana- od strony bagażnika jest to goła blacha która najbardziej przenosi rezonans blach oraz dźwięki z wnętrza bagażnika. Narazie wychodzę z założenia, że po co wygłuszać cały bagażnik, jak można spróbować się od niego odseparować
Nie jest to duży element, dlatego do wygłuszenia użyłem 1szt maty GMS w wymiarach 100x25cm.
Trochę pracochłonne było przeniesienie na kartonowy szablon wszytskich krzywizn blachy, ale to ułatwiło później własciwe dopasowanie maty oraz wykluczenie ewentualnych pomyłek w wyklejeniu.
Zostało mi jeszcze kilka wykrojonych elementów którymi wykleje otwory technologiczne.
Może wygląda to na zdjęciach niepozornie, ale zrobiłem juz dziś małą przejażdrzkę zaraz po naklejeniu maty i jest jakby na tym etapie już delikatnie ciszej – mniej słychać odgłosy toczenia kół tylnej osi i dźwięk wydechu.
Nuno
witam, mam pytanie. jak sprawa sie ma jeśli ktoś wygłuszył samą maske? bo u mnie jest tragedia na autostradzie, koła i dźwięk spod maski plus jeszcze wydech to katastrofa głowa mnie boli a ja jeżdze 1200 km więc chciałbym sie dowiedzieć czy przynajmniej wygłuszenie maski coś daje. czy do tego trzeba wygłuszać drzwi. myśle że zrobiłbym samą maske i ew drzwi z przodu ale juz reszty bym nie ruszał.
czekam na opinie tych, co wygłuszali maske. i jak różnica?
czekam na opinie tych, co wygłuszali maske. i jak różnica?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości