Mazda3 (BK) – Korozja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bjorm » 10 lip 2013, 22:36

również pisałem w moim wątku, że ją tam znalazłem. kolega z sedanem również pisał, że ją tam widział.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez wacha8 » 10 lip 2013, 22:42

Czyli ruda nie jest wybredna uwielbia hb jak i sedany po równo ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 152 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Jest Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM

Postprzez Czege » 11 lip 2013, 07:03

tam też mam czysto bo ostatnio zmieniałem grilla i przyglądałem się dokładnie :)
Ale przecież są inne sedany, które mogą mieć coś i pod lampą i pod grillem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez kropek101 » 11 lip 2013, 08:31

Ja mam sedana i gryzie go dosłownie wszędzie. Nie ma reguły czy to sedan czy HB.
Drobne ogniska na masce wszystkich drzwiach na bocznych blachach jak i przy spływach z drzwi, [jaka?] klapa pod dodatkowym światłem + przy rogu lampy i znaczku mazdy, no i nieszczęsne błotniki a i ostatnio mimo konserwacji znalazłem pod otarciami z listwy ozdobnej która jest na progu od strony kierowcy ta czarna listwa jak otworzymy drzwi. Najlepsze w tym jest to że lakier jest tam tak cięki że paznokciem go zdrapać można a miejscami palcem przejechałem i odchodził totalna porażka dlatego odkładam na malowanie całego auta.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez SiN4don » 11 lip 2013, 09:57

Ja jestem zdania, że jeżeli kropek101 będziesz chciał malować całe auto to zastanów się najpierw nad tym czy nie wspawać reparaturek w miejsca dziabnięte przez korozję (błotniki z przodu i z tyłu). Wiem z własnego doświadczenia, że zdzieranie do gołej blachy i ponowne malowanie nie na długo pomoże. U mnie po 4 miesiącach, po zimie, w miejscach poprawianych przez lakiernika znowu wyszły drobne bąble, więc taka zabawa nie ma sensu a jest tylko stratą pieniędzy.
Następnym razem dam do zrobienia reparaturki ze zdrowej blachy i powinno pomóc na dłużej.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez Czege » 11 lip 2013, 16:27

kropek101 napisał(a):Ja mam sedana i gryzie go dosłownie wszędzie


no to ja się cieszę, że nie mam aż takich problemów.
Oczywiście te z błotnikami, czy wewnętrzną stroną drzwi czy nawet progami (powierzchownie) usunąłem już wcześniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez bjorm » 11 lip 2013, 17:01

wcześniej czy później, zrobione czy nie, rdza będzie wyłazić, ona wychodzi z samej struktury blachy więc nic jej nie zatrzyma.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez kropek101 » 11 lip 2013, 21:43

Pytałem już kilku lakierników i w mojej okolicy za całe auto w tym samym kolorze około 5tyś i daje gwarancje chyba na 2 lata że nic nie wyjdzie a chce malować też z innego powodu niedawno przeszło u mnie gradobicie i chce się pozbyć dołków z karoseri
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez wacha8 » 11 lip 2013, 22:01

Obecnie są sposoby usuwania wgnieceń po gradobiciu bez szpachli i malowania właśnie przerabiam temat bo mnie też to spotkało i chyba wyjdzie taniej niż 5 koła ,całe szczęście że miałem AC <lol>Swoją drogą ciekawe jest to że jadący za mną pancerwagen golf 4 nie miał ani śladu po gradobiciu ,czyżby nazwa zobowiązywała <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 152 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Jest Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM

Postprzez bjorm » 11 lip 2013, 23:18

hm, no nie wiem jak wy ale ja chyba bym już nie wydał 5kzł za auto warte maks 20kzł. w sensie silnika, zawieszenia gdybym musiał to ok, ale na rudą nie wydałbym tyle bo to po prostu bez sensu (dla mnie).

ciekawe jak po takich gradobiciach wyglądać będą CX-5, 6 GJ i najnowsza 3. bardzo mnie to ciekawi czy np nie będzie dziurawić dachu skoro w BK są "tylko" wgniecenia <nie powiem>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez dzux » 12 lip 2013, 12:54

Czege napisał(a):ale to wszystko widzę w HB :)
Sedan nie posiada tego problemu. Chyba....


niestety posiada :(
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez kropek101 » 12 lip 2013, 18:32

Wiem że usuwają bez szpachli wgniotki ale musiał bym najpierw zapłacić za usunięcie wgniotek a potem malować tak za jednym razem mam wszystko.

Wacha8
Nowe pancerwageny już też nie są tak odporne znajomy ma pancerwagena VI i też ma wgniecenia.
Ja okrywałem czym tylko się dało (koce,ręczniki itp) akurat byłem na etapie budowy wiaty na 2samochody i nie zdążyłem z dachem. Oczywiście mam AC więc czekam na kasę. W sumie to obiło mi 2 auta ale 2go nie okryłem niczym i ma tylko kilka wgniotek i musiałem szukać bo prawda jest taka że na jasnym lakierze nie widać tego tak mocno.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez bjorm » 13 lip 2013, 20:45

a propos korozji, dziś taka mała niespodzianka mnie spotkała.

viewtopic.php?p=2673065#p2673065
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez kropek101 » 13 lip 2013, 21:26

z tego co tam napisałeś że 2miesiace temu tego nie było to no co do 1szej fotki uwierzę ale te drugie to już raczej ma dużo więcej tylko nie widziałeś tego.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez bjorm » 14 lip 2013, 00:15

uwierz mi, że może były wypryski (jak na 1 zdjęciu) ale nie braki w postaci dziur do blachy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez dzux » 14 lip 2013, 18:35

tak sie zastanawiam czy te nasze mazdy wytrzymają minimum 20 lat z tymi blachami :(
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez SiN4don » 15 lip 2013, 09:46

Raczej jestem sceptyczny jeśli chodzi o te 20 lat ;)

PS. O, tabliczka zniknęła :(
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez misiek1980 » 15 lip 2013, 12:40

wacha8 napisał(a):Swoją drogą ciekawe jest to że jadący za mną pancerwagen golf 4 nie miał ani śladu po gradobiciu ,czyżby nazwa zobowiązywała <co?>

Nie do końca prawda z tą wytrzymałością blach WV. Mój golf 4 też niedawno przeszedł gradobicie i efekt zbliżony do reszty szczęśliwców stojących na parkingu: citroen berlingo, opel corsa, renault scenic, audi a4 i wiele innych.
Jeśli chodzi o rdze to w moim 13 latku rdza dobrała się do tylnej klapy, ale reszta jest ok. Więc tutaj duży plus dla niemców.
Kurde mocno mnie zniechęciliście do zakupu mazdy tą korozją, jeszcze jak ceny nowej będą wysokie to chyba wezmę Civica.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2013, 10:59
Posty: 12
Auto: VW Golf IV 1,9 tdi

Postprzez bjorm » 15 lip 2013, 12:51

wacha8 napisał(a):Kurde mocno mnie zniechęciliście do zakupu mazdy tą korozją, jeszcze jak ceny nowej będą wysokie to chyba wezmę Civica.

a skąd założenie że nowa mazda będzie mieć taki problem jak BK? BL jest dopiero od 4 lat na rynku i chyba nie ma na razie z nią problemów z korozją (jeśli się mylę, proszę o sprsotowanie) więc nie ma co gdybać na temat BJ.
a tak btw, równoległe wypusty civici do mazdy3 także miały problemy z blachą.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez misiek1980 » 15 lip 2013, 13:10

no rzeczywiście na temat BL jeszcze nie słychać narzekania w temacie rdzy, jeśli w ciągu kolejnych powiedzmy dwóch lat problem nie wypłynie to można wysunąć wniosek, że mazda uporała się z problemem. A wtedy jest nadzieja dla nowej m3.
Co do civiców to problem rdzy występował w VII gen., od czasu "ufo" (2005?!) sytuacja uległa znacznej poprawie.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2013, 10:59
Posty: 12
Auto: VW Golf IV 1,9 tdi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323