Strona 1 z 1

Problem z odpaleniem – brak reakcji rozrusznika

PostNapisane: 8 sty 2009, 19:59
przez Stachmen
Witam wszystkich mam problem z odpaleniem mojej mazdy ,,prosze o pomoc!!!

Wszystko niby jest dobrze,,, wkładam kluczyk przekręcam na odpalenie-start zapłonu i nic sie nie dzieje nie odpala,,,wszystkie kontrolki gasną nic sie nie wyświetla na komputerze .wygląda tak jak by było jakiś zabezpieczenie przed odpaleniem,,jeśli to cos pomoże mazda jest sprowadzona z USA. podejrzewam ze może to być przyczyna braku czujnika przy filtrze powietrza,,gdy kupiłem samochód filtr powietrza oraz czujnik był wyłamany...Ale czy to była by przyczyna ze nie odpala?pytajnik proszę o opinię osoby które zetknęły sie z podobnym problemem

rok produkcji 2005

Edit by mckoper

PostNapisane: 8 sty 2009, 20:22
przez Pawko_6
Stachmen używaj opcji ZMIEŃ, jeżeli chcesz coś dopisać i nie twórz nowych postów.
W temacie usterki, może oczyść klemy...albo naładuj akumulator.

PostNapisane: 8 sty 2009, 21:27
przez Globy
Witaj,

poprawiłem temat Twojego wątku, na przyszłość proszę o nazewnictwo zgodne z Regulaminem – dopisanie modelu i typu silnika – by inni Forumowicze mogli łatwiej identyfikować Twoje problemy <usmiech>

PostNapisane: 8 sty 2009, 21:43
przez kocio
Stachmen napisał(a):wygląda tak jak by było jakiś zabezpieczenie przed odpaleniem

Jak już zrobisz co pisał Pawko_6, a nie pomoże to powiem Ci, że ja mam podobnie, jeżeli nie wykonam pewnych (tajnych ;)) czynności, które odblokują zapłon. Wszystko gaśnie w momencie rozruchu z założenia, aby cały prąd poszedł w rozrusznik.

PostNapisane: 8 sty 2009, 22:07
przez Krisek
umnie to byl starter .. 2004 rok 100 tys przejechane ...
Starter zrobiony przez mitsubishi ... niech ktos puknie w starter jak krecisz ... jak ruszy to bedziesz wiedzial ze sie wiesza ... Wymienilem sam go ... na zammienik smiga az milo

PostNapisane: 10 sty 2009, 14:16
przez Stachmen
akumulator,,oraz klemy,rozrusznik...wszystko jest ok ,,,a silik nadal nie pali.Przyczyna może tkwi w stacyjce,może stacyjka nie daje prądu na rozrusznik czy cos w tym rodzaju .,ale z nią również wszystko jest dobrze.Kontrolki na desce gasną,wiec komputer nie wykrywa ze coś sie zepsuło. Co jeszcze moge sprawdzić żeby odpalić moje cudo?////

PostNapisane: 10 sty 2009, 15:08
przez magicadm
Stachmen napisał(a):Co jeszcze moge sprawdzić żeby odpalić moje cudo?////

Sprawdzić czy:
Stachmen napisał(a):stacyjka nie daje prądu na rozrusznik czy cos w tym rodzaju

PostNapisane: 10 sty 2009, 15:17
przez Karwoś
Co się dzieje jak przekręcasz kluczyk w 2 pozycję – ta najdalsza ale jeszcze nie start – czy nie zaczyna migać kontrolka IMMO – jak zaczyna migać to znaczy że tam jest problem. Po drugie jak już przekręcasz na Start to czy te kontrolki całkiem gasną czy tylko przygasają – warto też posłuchać czy nie słychać jakiegoś przekaźnika. Ale może najpierw spróbój odpalić samochód od kabli z innego samochodu. No i koniecznie trzeba wiedzieć czy przypadkiem nie ma samochód zabezpieczenia innego niż IMMO. U mnie jak jest rozładowany aku to przy starcie wszystkie wskazówki na desce – prędkosciomierz obroty , paliwo temperatura skaczą jak oszalałe dochodząd do końca w prawo iskaczą tak sobie – oczywisćie samochód anie drga.

PostNapisane: 11 sty 2009, 21:00
przez Stachmen
dzisiaj posiedziałem w garażu,,sprawa wygląda tak ze zaświeciła sie kontrolka silnika...
Kontrolka IMM gaśnie w 2 pozycji kluczyka wiec myślę ze to nie będzie immobiliser,a po przekręceniu na start auto nie odpala oświetlenie na zegarach nie zmienia sie, natomiast przygasa radio i oświetlenie na nim, Mam prośbę do osób które posiadają mazdę z slinikiem 2.3 benz ,,przy filtrze powietrza znajdują sie dwa czujniki jeden na róże plastikowej od filtra a drugi zaraz obok przymocowany na metalowym wsporniku znajdujący sie miedzy filtrem a akumulatorem czy po odłączeniu czujnika tego na metalowym wsporniku możecie odpalić samochód???

PostNapisane: 11 sty 2009, 23:14
przez Karwoś
A ten metalowy – to nie mówisz o cewce zapłonowej?? – bo jak ją odepniesz to na pewno nie odpalisz.

PostNapisane: 14 sty 2009, 14:51
przez arthu
Witam.
Pytanie,może i bzdurne,ale elementarne-czy przy tej całej procedurze odpalania masz wciśnięty pedał sprzęgła?Bo jeśli nie to jej nie odpalisz.A objawy są podobne jak podajesz.
Pozdrawiam

PostNapisane: 24 mar 2009, 16:23
przez webaster
mam podobny problem jak opisuje Stachmen – dokładnie takie same efekty czyli radio przygasa a tablica nie. Światła świecą normalnie.

pierwszy raz w czasie jazdy od sklepu do sklepu (zakupy) nie chciała mi zapalić. Przyjechał kolega mechanik, poruszał tym grubym kablem co idzie do rozrusznika i zapaliła. Teraz niemal codziennie mam taki problem ale poruszenie tym kablem zawsze skutkuje.

Nie wiem czy wystarczy tylko coś tam dokrecić , czy konieczna jest wymiana rozrusznika
Jaki może koszt wymiany rozrusznika w M3 2.0 (USA) ?
Czy w Polsce się taki kupi ? czy trzeba ściągać z USA ?

HELP :)

PostNapisane: 24 mar 2009, 17:25
przez Krisek
wymienic wymienisz sam jak ja wymienilem .. orginalny rozrusznik jest Mitsubishi ...
ja kupilem zamiennik ...

bylo TSB na jakis grounding point poszukaj wyczysc zlacza jak ruszasz kablem I pali to nie bendix wiec ja bym nie wymienial calego rozrusznika

PostNapisane: 2 kwi 2009, 00:26
przez webaster
sprawa rozwiązana, byłem u mechanika – przeczyścił styk w rozruszniku (zaczynał się nadpalać) – i autko pali 100/100 :)

Re: Problem z odpaleniem – brak reakcji rozrusznika

PostNapisane: 27 gru 2013, 18:09
przez bartek86
czesc, bardzo proszę o pomoc, auto wcześniej odpalało bez problemów, aż po chwili stania na włączonym zapłonie z radiem i dmuchawą nie chce odpalić, słychać tykanie z rozrusznika, kontrolki przygasają, zdarza się, że zegary wariują. Miernik pokazuje na akumulatorze 11V. Czy to coś z rozrusznikiem czy słaby akumulator?

Re: Problem z odpaleniem – brak reakcji rozrusznika

PostNapisane: 27 gru 2013, 19:06
przez iwon44
Jeżeli zegary wariują, to akumulator do podładowania/wymiany.

Re: Problem z odpaleniem – brak reakcji rozrusznika

PostNapisane: 27 gru 2013, 23:08
przez bartek86
akumulator podładowany, auto chodzi, trzeba pomyśleć o wymianie. jakie parametry musi mieć aku? na starym nic konkretnego nie pisze.