Mazda3 (BK) – Opony letnie (dyskusja)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez PARTYBOY » 18 cze 2008, 09:42

mr_t napisał(a):Ile waży samochód którym jeździsz?

Ford PROBE 1250kg – opony zimowe Dunlop 215/55R16 – przy typowo zimowych warunkach max V 40km/h :|
auto służbowe – Skoda Octavia 1255kg – opony zimowe Fulda 195/65R15 – przy tej samej pogodzie bezpieczna jazda przy 80-90km/h :]
mr_t napisał(a):A dunlopy – to są byle jakie opony, które nie wiem dlaczego wypadły dobrze w teście ADAC

też się dziwię, strasznie przez te testy się na nie napaliłem, a potem to już tylko zawód
Maciej Loret napisał(a):Jeździłem na nich w poprzednim aucie przez 3 zimy, ale były znacznie węższe 185/65/15 i nie było większych problemów

a no właśnie – dużo węższe w zimę zdają egzamin i najlepiej, żeby były dodatkowo asymetryczne ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez DeadlY » 18 cze 2008, 09:52

.............
Ostatnio edytowano 21 lip 2008, 20:15 przez DeadlY, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez PARTYBOY » 18 cze 2008, 10:08

DeadlY napisał(a):Duzy wplyw tez na rzucanie mialy moje mozliwosci i konducja auta

nie wiem skąd wziąłeś to zdanie ale ja tego nie napisałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez DeadlY » 18 cze 2008, 10:43

.............
Ostatnio edytowano 21 lip 2008, 20:15 przez DeadlY, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez kayo » 18 cze 2008, 12:29

@DeadlY – Jak auto przyjedzie z naprawy i wszsytko poskładam, to dodam się do działu Nasze Mazdy – najsłabiej wyposarzona mazda 3

Przy okazji – dyskusja schodzi na psyproponuję odrobinę opamiętania!

i mały off-topic – można wgrać fotkę na serwer mazdaspeed czy trzeba linkować do innych serweów? normalnie sidzę na innym forum, gdzie nie używa się phpBB
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2008, 23:45
Posty: 48 (1/0)
Skąd: Bieruń
Auto: Mazda 3 hatchback, 2.0 BM, automat

Postprzez DeadlY » 18 cze 2008, 12:47

ok to milo.
jesli chodzi o fotki to chyba mozna ale nie jestem pewien bo tego nie robilem tutaj(jedynie avatar). poszukaj pewnie gdzies bedzie jakies info.
pozdrawiam i czekam na foty ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez DeadlY » 28 cze 2008, 00:16

....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez vqsoft » 3 kwi 2010, 16:21

może jakaś fotorelacja z tego wygłuszenia ?
czym to robiłeś ?
rozumiem ze zdemontowałeś nadkola i tam dałeś ten preparat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez bartex » 6 kwi 2010, 22:22

Cześć,
Więc tak fotorelacji żadnej nie posiadam ponieważ robiłem to u znajomego w warsztacie na kanale, przy wymianie klocków ( a kupiłem bosch jak na razie po przejechaniu 1000km rewelacja) zobaczyłem że nie ma śladu żadnego zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia itp.
polecany środek u lakierników to: http://moto.allegro.pl/item986337179_el ... tolet.html
ale producentów jest duużo do wyboru do koloru, ja użyłem kolor szary.
Zużyliśmy 4,5litra środka konserwującego jest na bazie kauczuku, żywic syntetycznych. Zaczęliśmy od wymycia podwozia z soli i zanieczyszczeń, przepłukaniu progów. potem najwięcej zabawy jest z przednimi nadkolami ale udało się ściągnąć. Następnie wysuszenie całego podwozia. Znajomy miał pistolet ze sprężonym powietrzem i szło błyskawicznie. Cienka warstwa we wszystkie newralgiczne miejsca i progi wraz z nadkolami i tylna płyta podwozia pod zderzakiem 2razy :–).
Po wyschnięciu praktycznie nic nie widać, dla wpatrującego się, lekko chropowata powierzchnia na nadkolach- oczywiście wewnątrz :–)
Efekt ciszej w środku, szczególnie z tyłu, nawet jak uderza kamień albo jadę po żwirze to słychać takie "wytłumione uderzenia".
Co jeszcze szum opon znacznie słabszy wg mojej oceny ok 45-50% ciszej teraz słyszę szum ale z blachy a nie z podwozia.
Następne co zrobię tu wygłuszenie bagażnika tył od wewnątrz mata-wygłuszająca jaką stosuje się w car audio i drzwi przód i tył. to moim zdaniem zniweluje kolejne 20-30% szumów. reszta to będzie dach i szumy pochodzące od wyrobionych uszczelek przy drzwiach i szybach.
Polecam niedrogie, działa bo wygłusza i chroni podwozie, to samo zrobiłem z daj-ewo nexia hit roku hehe 1990 moich rodziców przy nowym aucie z 1998roku a więc ma już 12latek i działa bo zero korozji. (ma przejechane 75.800 może ktoś chętny ???)
pozdrawiam....
-----------------------------------------------
pozdrawiam:
Bartex
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2013, 21:39
Posty: 62
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 3 BK
1.6 16v
2004
wersja :Active

Postprzez m3bk » 23 kwi 2010, 17:45

A ja mam pytanie jak Wam się jeździ na 205mm R16? Bo po przejściu z zimowych 195 R15 mam niestety wrażenie, że auto zyskało na wyglądzie a straciło na właściwościach jezdnych. Czuć wszystkie koleiny, kierownica ciężej chodzi, auto jakoś trudniej się prowadzi a wcześniej trzymałem kierownicę jednym palcem i nie wiedziałem co to koleiny. Koła mam wyważone. Czy to normalny objaw, że jest aż taka różnica? Jeśli to wina szerokości to następne letnie opony chyba też kupię 195...
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 22:21
Posty: 83
Auto: Mazda 3 BK 2004 1.6 sedan benzyna

Postprzez lobo » 23 kwi 2010, 18:17

seb2k6
Moje oponki 205 R16 nie maja problemow z dziorami. zawieszenie w mazdzie jest takie wrecz idealne, wiec koleiny i wyrwy czuc ale bez przesady. Kierownica chodzi elegancko leciutko, powiedzialbym nawet ze zbyt czule i w zyciu nie jezdzielm autem z taka czuloscia kiery i takim brakiem luzow. W sumie jeszcze w trase zadna nie jechalem a koleiny jesli w miescie masz ich duzo tro moga byc po prostu tak kijowe ze oponki i rozstaw kol mazdy nie pasuja do nich.

Ja taki problem mialem z Peugeot 207 cc. Nie wiem jakie tam byly oponki bo to nie moje autko bylo ale na pewno niskie profile i szerokie. Takim autem za miastem jechalo sie koszmarnie. Nie pasowalo w koleiny i kiera uciekala ciagle w jakas strone po wjechaniu w koleine. Jadac jednym kolem w koleinie to tez laczki tak szerokie byly na nie za szerokie i znow sciagalo :/

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2009, 13:03
Posty: 34 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK 1,6

Postprzez m3bk » 23 kwi 2010, 18:27

Ja na zawieszenie i układ kierowniczy nie mogłem złego słowa powiedzieć do momentu, w którym założyłem seryjne alu 16" a na nich Bridgestone Turanza E30 (trochę już zużyte, takie dostałem z samochodem). Teraz czekam na zimę aż znowu założę zimowe stalówki 15" i jazda stanie się przyjemnością...albo kupię jakieś nowe letnie 195. Kolein myślałem, że nie mam dużo do czasu zmiany opon :D
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 22:21
Posty: 83
Auto: Mazda 3 BK 2004 1.6 sedan benzyna

Postprzez pabl0 » 28 kwi 2010, 14:55

bartex28 napisał(a):Cześć,
Więc tak fotorelacji żadnej nie posiadam ponieważ robiłem to u znajomego w warsztacie na kanale, przy wymianie klocków ( a kupiłem bosch jak na razie po przejechaniu 1000km rewelacja) zobaczyłem że nie ma śladu żadnego zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia itp.
polecany środek u lakierników to: http://moto.allegro.pl/item986337179_el ... tolet.html
ale producentów jest duużo do wyboru do koloru, ja użyłem kolor szary.
Zużyliśmy 4,5litra środka konserwującego jest na bazie kauczuku, żywic syntetycznych. Zaczęliśmy od wymycia podwozia z soli i zanieczyszczeń, przepłukaniu progów. potem najwięcej zabawy jest z przednimi nadkolami ale udało się ściągnąć. Następnie wysuszenie całego podwozia. Znajomy miał pistolet ze sprężonym powietrzem i szło błyskawicznie. Cienka warstwa we wszystkie newralgiczne miejsca i progi wraz z nadkolami i tylna płyta podwozia pod zderzakiem 2razy :–).
Po wyschnięciu praktycznie nic nie widać, dla wpatrującego się, lekko chropowata powierzchnia na nadkolach- oczywiście wewnątrz :–)
Efekt ciszej w środku, szczególnie z tyłu, nawet jak uderza kamień albo jadę po żwirze to słychać takie "wytłumione uderzenia".
Co jeszcze szum opon znacznie słabszy wg mojej oceny ok 45-50% ciszej teraz słyszę szum ale z blachy a nie z podwozia.
Następne co zrobię tu wygłuszenie bagażnika tył od wewnątrz mata-wygłuszająca jaką stosuje się w car audio i drzwi przód i tył. to moim zdaniem zniweluje kolejne 20-30% szumów. reszta to będzie dach i szumy pochodzące od wyrobionych uszczelek przy drzwiach i szybach.
Polecam niedrogie, działa bo wygłusza i chroni podwozie, to samo zrobiłem z daj-ewo nexia hit roku hehe 1990 moich rodziców przy nowym aucie z 1998roku a więc ma już 12latek i działa bo zero korozji. (ma przejechane 75.800 może ktoś chętny ???)
pozdrawiam....


Wiem że temat o oponkach ale chciałem zapytać o to wygłuszenie. Nadkola (czyli te plastiki) zdejmujemy i pryskamy barankiem – od wewnątrz (od koła) czy od zewnątrz? Jeśli chodzi o bagażnik to maty czy też jakiś spray ? Drzwi matami też bym spróbował. A może ktoś już ma to za sobą, żadnej fotorelacji na forum nie znalazłem...

Edit: Ok, poszukałem i znalazłem fotorelacje (chociaż nie do M3). Sam się zdecyduję raczej na Noxudol 3100. Rozbierałem ostatnio drzwi w swojej i nie jest tak źle trzeba przyznać w tych poliftowych wersjach. Boczki drzwi nawet wygłuszone (gąbka). Jedyne co to blacha drzwi golutka, w sam raz do pryśnięcia noxudolem. Oprócz tego w bagażniku 3 maty na krzyż i też trochę gołej blachy do wygłuszenia. Do tego jeszcze nadkola i zobaczymy co z tego będzie ...
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 11:47
Posty: 146
Skąd: zDolny Śląsk
Auto: 3 BK Y6 '07

Postprzez Mibay » 22 lut 2011, 21:47

Panowie, duża różnica jeśli chodzi o komfort między rozmiarem 16" a 17" ? Wóz drabiniasty czy jeszcze ujdzie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez talk_about85 » 12 mar 2011, 17:25

Odbiegajac troche od tematu czy opony letnie mogly stracic swoje wlasciwosci jesli lezaly okolo 3 miesiecy nie do konca suche w workach foliwych :(? Po wymianie na zimowki u wulkanizatora zostaly wlozone do workow i potem juz tak zostaly nie ruszane. Dzisiaj jak je zobaczylem to myslalem ze pekne ze zlosci. Schna przed domem bo akurat jest ladna pogoda. Mam nadzieje ze slonce i wiatr zrobia swoje. Potem trzeba je umyc z nalotu plesni. Dodam ze mam opony firmy BFGoodrich. Nigdy nie mialem do czynienia z ta marka ani nie slyszalem opinii o niej. Wie ktos moze cos na jej temat? Ciekaw jestem jak sie bedzie jezdzilo na tych oponach. Jesli dobrze sprawdzilem to zostaly wyprodukowane okolo roku temu wiec nie sa jakies stare. Poprzedni wlasciciel chyba ich bardzo nie zuzyl.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez radzi89 » 12 mar 2011, 18:36

Firma jest dobra i znana wiec tym sie nie przejmuj. Co do nalotu plesni itd to nie wiem jak sobie z tym poradzic. Musisz pojechac do oponiarza i pogadac, wiem, ze mi zawsze kazali wyjmowac z workow kola...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez talk_about85 » 12 mar 2011, 21:37

Opony wyschly. Co do nalotu nie usuwalem go bo opony nie byly myte a to chyba najskuteczniejsza metoda zeby za pomoca jakiegos detergentu sie go pozbyc. Mam tylko nadzieje ze lezakowanie w workach oprocz lekkiego zaplesnienienia nic innego nie zrobilo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Blumek » 12 mar 2011, 22:23

Przez 3 miesiące raczej im nic nie powinno być, chyba że je kiepsko składowałeś, opona powinna leżeć na specjalnym stojaku albo w taki sposób żeby się nie odgniatała. Tak samo całe koła, ciśnienie powinno się zredukować do ok 1 bara.
Ja np mam w piwnicy opony z innego poprzedniego auta i są produkcji '96 a wyglądają jak nówki bieżnik 5 mm, nie sparciałe nie popękane, bez bąbli. Jeszcze 3 lata temu na nich śmigałem i bylem naprawdę zadowolony.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez talk_about85 » 12 mar 2011, 23:50

Czlowiek wie jak opona powinna byc przechowywana a przynajmniej w moim przypadku ciezko to zrealizowac ze wzgledu na bardzo ograniczona ilosc miejsca. U mnie jedna lezala na drugiej a w innym miejscu kolejne dwie tak samo ulozone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez meehow » 15 mar 2011, 16:40

Mam pytanko. Na drzwiach mam taka naklejkę:
Obrazek

Jesli chodzi o rozmiar opon to mam tu podany minimalny i maksymalny rozmiar, tak mam to czytac?
A napisy front i rear odnosza sie tylko do cisnienia w oponach, a nie do rozmiaru opon i nie zakladam na przód innych a na tyl innych?
Wiem, ze pytanie glupie ale im bardziej sie nad tym zastanawiam tym mam wiecej watpliwosci, wiec wole sie upewnic ;)

I druga kwestia. Czy ktos moze polecic cos dobrego i niedrogiego w tym rozmiarze?
meehow
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323