Mazda 3 BL – rodzaje tylnego zderzaka z MPS'a

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez KMBak » 3 sie 2014, 10:49

No to już w ogóle.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez ZOOMik » 3 sie 2014, 12:23

Uwzględniając efekty i nakłady, również nie widzę głębszego sensu takiej modyfikacji, ale szczerze podziwiam zapał i kibicuję :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez monkahead » 3 sie 2014, 16:47

Ksylo napisał(a):Bardzo wiele to nie zmienia, chyba że wstawisz konkret rurkę.....

Trochę jednak zmienia ale zgadzam się, że wydech przydałoby się trochę podkreślić zarówno wizualnie, jak i akustycznie, a to oznacza rezygnację z przeszczepu serii z MPS'a na rzecz czegoś tuningowanego.

Dziękuję Wam za komentarze. Nie ukrywam, że zawsze podobały mi się dwie lufy za tylną klapą i MPS ma to naprawdę estetycznie zaprojektowane. Szkoda, że Mazda nie dawała fabrycznie podwójnego wydechu do aut z silnikami 2.0 w wyposażeniu Sport. Nie kolidowałoby to przecież z wizerunkiem MPS'a, chociażby ze względu na inny spoiler, a na pewno podkreśliłoby sportowy styl samochodu i dodało nieco smaczku.

Cały przeszczep wyceniam na około 1200-1500zł:

– 400-500zł zderzak z MPSa w dobrym stanie, gotowy do malowania
– 500zł malowanie zderzaka (metalic)
– 300-500zł podwójny fabryczny wydech z MPS'a lub jakiś tuningowany tłumik końcowy

... to trochę dużo biorąc pod uwagę efekt końcowy, chyba rzeczywiście niewspółmierny do wydanej kwoty. Może ta wizualizacja przyda się komuś innemu na forum do podjęcia decyzji o takiej modyfikacji, bo już mając zderzak pod kolor auta, sprawa wygląda dużo lepiej od strony finansowej.

Ja do końca nie rezygnuję z podwójnego wydechu, raczej odkładam projekt w czasie ... bo na 100% będę kupował Mazdę MX-5 NC z twardym dachem <serduszka> ... tylko jeszcze nie wiem kiedy <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 10:18
Posty: 243 (1/6)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Postprzez ZOOMik » 3 sie 2014, 19:05

monkahead napisał(a):– 300-500zł podwójny fabryczny wydech z MPS'a lub jakiś tuningowany tłumik końcowy

Wątpię, aby prosta „przekładka” wydechu z mps-a była możliwa i nie mam tu myśli fizycznego zmieszczenia i podłączenia Zanim ewentualnie poczynisz inwestycje, zasięgnij wcześniej porady u jakiegoś eksperta czy „dwururka”, którą zaplanujesz wstawić w miejsce oryginalnego tłumika nie „ukradnie” ciut mocy w wyniku niedopasowania do silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez qgp » 4 sie 2014, 19:31

ZOOMik napisał(a):
monkahead napisał(a):... Zanim ewentualnie poczynisz inwestycje, zasięgnij wcześniej porady u jakiegoś eksperta czy „dwururka”, którą zaplanujesz wstawić w miejsce oryginalnego tłumika nie „ukradnie” ciut mocy w wyniku niedopasowania do silnika.


święte słowa. Jeden z częściej popełnianych błędów w amatorskim modyfikowaniu aut to ładowanie tłumika/wydechu dającego większy przelot niż jest potrzebny silnikowi. Efekt jest taki jak wspomniał Zoomik – utraty mocy auta. Wynika to niedopasowania ciśnienia w układzie wydechowym w stosunku do tego co zostało policzone i zaplanowane dla auta.
Ponadto nie wiem, czy MPS nie ma innej średnicy wydechu niż wersja sport <co?>

Gdyby ktoś z forumowiczów się zabierał za taką przeróbkę to odradzam przeszczep z MPSa do swojego auta nie-MPS. Radziłbym raczej poszukać sprawdzonych zamienników na rynku lub zamówić wydech na zamówienie. W tym drugim przypadku prawdopodobnie trzeba by też postroić sobie komputer... To już pytanie do Michała z DiSi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2013, 12:25
Posty: 57 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS 2.3 DISI L3 VDT 2010 (auto )/2013 (silnik)

Postprzez ZOOMik » 4 sie 2014, 23:30

No i z pytania o zderzaki zrobił się wątek tuningowy ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez KMBak » 5 sie 2014, 00:15

Zostawimy, żeby potomni mieli fakty na uwadze. Ale dalsze pytania o wydechy, przeloty i inne wydmuchy skierowali do odpowiednich wątków w Bazie Wiedzy.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez ZOOMik » 5 sie 2014, 11:00

albo
ZOOMik napisał(a):Tuning i modyfikacje :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez MARRUD » 19 sty 2015, 18:31

Panowie – potrzebuję pomocy. Czy odblask w tylnym zderzaku w mps będzie taki sam jak w innych wersjach? Jakaś męda chciała skorzystać z mojego odblasku i wyrwała kawałek. Na necie są dostępne do sedana tylko czy podjedzie???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2005, 08:49
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5

Postprzez ZOOMik » 20 sty 2015, 19:42

Powinien pasować – jest taki sam jak w HB ze zderzakiem tylnym „sport” oraz właśnie w sedanach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez mariotal » 9 paź 2015, 14:16

Chciałbym wykonać projekt, który planował monkahead. Jestem przed zakupem zderzaka od MPSa i nurtuje mnie czy zderzak od MPSa pasuje plug and play do BL przed liftem. Czy ktoś mógłby coś poradzić w tej sprawie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lis 2013, 18:49
Posty: 15 (0/1)
Auto: Mazda 3 2009r. 2.0 DISI 151KM

Postprzez mariotal » 2 lis 2015, 09:56

Przeszczep wykonany. Zderzak od MPS pasuje plug and play zamiast standardowego europejskiego.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lis 2013, 18:49
Posty: 15 (0/1)
Auto: Mazda 3 2009r. 2.0 DISI 151KM

Postprzez KMBak » 2 lis 2015, 10:05

Pochwal się zdjęciem.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez mariotal » 2 lis 2015, 10:08

W ciągu tygodnia powinienem skończyć rzeźbienie świateł dziennych a'la ATH i wtedy dodam swoją Madzię do Naszych Mazd.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lis 2013, 18:49
Posty: 15 (0/1)
Auto: Mazda 3 2009r. 2.0 DISI 151KM

Postprzez mariotal » 12 lis 2015, 11:50

Jednak założenie świateł dziennych nie poszło tak gładko. Dlatego wrzucam fotkę zderzaka. Patrząc na zderzak na wprost wszystko wygląda jak fabryczne, ale niestety malowanie boczków wyszło do bani i jest duża różnica w odcieniach – do poprawki :(
Załączniki
DSC_4174 (Large).JPG
DSC_4175 (Large).JPG
DSCN0011-1.jpg
Wygląda prawie identycznie jak wersja 2.5l US
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lis 2013, 18:49
Posty: 15 (0/1)
Auto: Mazda 3 2009r. 2.0 DISI 151KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323