szarpanie podczas jazdy
Strona 1 z 1
witam wszystkich forumowiczów,proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu,który dotyczy mojej niedawno nabytej mazdki,otóż od pewnego czasu podczas jazdy trafiają się sekundowe szarpnięcia,po jakim czasie silnik wchodzi w tryb awaryjny,komputer stawia diagnozę błędu na pierwszym wtrysku,po skasowaniu jeżdżę jakiś czas i znowu błąd-błąd na I cylindrze,wymieniłem wtrysk-po kilku dniach znowu błąd na 1 cylindrze,zamieniłem wtrysk pierwszy z trzecim i jeździłem jakiś czas i znowu złapałem tryb awaryjny,komp pokazał błąd tym razem na 4 cylinrze-skasowałem błąd myśląc,że będzie po sprawie a tu znów po 2 tygodniach znów tryb awaryjny-diagnoza -błąd na 1 cylinrze-już teraz zgłupiałem.Wiem teraz ,że wtryski są w porządku ale gdzie teraz szukać awarii,co jest grane? bo już nie daję rady,a mechanicy co jeden to mądrzejszy,może ktoś pomoże!!! pozdrawiam !
-
tomekk333
Miałem to samo, wymiana wtrysku usuneła problem. Ten sam błąd pokazywał OBD.
- Od: 4 gru 2016, 16:00
- Posty: 5
- Auto: Mazda 2 DE 2008 1,4 Diesel
Podobny problem pojawia się gdy nawala pompa, często gdy coś podobnego dzieje się z autem to ludzie zwalają winę na wtryski, a tutaj okazuje się, że pompa nawala Znalazłam coś takiego http://www.wtryskiwacz.com/aktualnosci/ ... iem-diesla może ci się przyda.
- Od: 29 sty 2019, 09:56
- Posty: 28
- Auto: Mazda
Witam, czy udało Ci się rozwiązać problem? Moja Madzia ma podobne objawy, zaczęło się od kilkusekundowych szarpnięć podczas przyspieszania przy prędkościach autostradowych tj. 120-140 km/h obr. 2500-2900. następnie wyskakiwał błąd żółte kolo zębate z wykrzyknikiem i spadek mocy do 2000 tys. obrotów, strasznie nierówna praca silnika. Zgaszanie silnika i ponowne odpalenie eliminowało problem i dało się jechać dalej. Po pewnym czasie objawy zaczęły się nasilać także przy niższych prędkościach. Po podłączeniu do Forscana wyszły następujące błedy:
===PCM DTC P1201:00-28===
Kod: P1201 – Obwód wtryskiwacza cylindra nr 1 otwarty/zwarty
Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC P1201:00-28===
===OBDII DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC Brak===
===ABS DTC U3003:16-08===
Kod: U3003 – Napięcie akumulatora
Dodatkowe symptomy usterki:
– Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej
Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
===END ABS DTC U3003:16-08===
===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł układu SRS
===END RCM DTC Brak===
===EPS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy
===END EPS DTC Brak===
===BCM/GEM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący układami nadwozia / Moduł kontrolujący działanie instalacji elektrycznej
===END BCM/GEM DTC Brak===
===IC DTC U3000:41-0A===
Kod: U3000 – Modul sterujacy
Dodatkowe symptomy usterki:
– Ogólny błąd sumy kontrolnej
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Tablica przyrządów
===END IC DTC U3000:41-0A===
Udało się usunąć błędy, lecz objawy po kilku dniach wróciły, ostatniego błędu nie da się skasować. Czy ma ktoś pomysł od czego zacząć i jak zinterpretować te błędy? Z góry dziękuje za pomoc.
p.s pacjent Mazda 2 DE 1.4 Y4, 155tys. przebiegu.
===PCM DTC P1201:00-28===
Kod: P1201 – Obwód wtryskiwacza cylindra nr 1 otwarty/zwarty
Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC P1201:00-28===
===OBDII DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC Brak===
===ABS DTC U3003:16-08===
Kod: U3003 – Napięcie akumulatora
Dodatkowe symptomy usterki:
– Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej
Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
===END ABS DTC U3003:16-08===
===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł układu SRS
===END RCM DTC Brak===
===EPS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy
===END EPS DTC Brak===
===BCM/GEM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący układami nadwozia / Moduł kontrolujący działanie instalacji elektrycznej
===END BCM/GEM DTC Brak===
===IC DTC U3000:41-0A===
Kod: U3000 – Modul sterujacy
Dodatkowe symptomy usterki:
– Ogólny błąd sumy kontrolnej
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Tablica przyrządów
===END IC DTC U3000:41-0A===
Udało się usunąć błędy, lecz objawy po kilku dniach wróciły, ostatniego błędu nie da się skasować. Czy ma ktoś pomysł od czego zacząć i jak zinterpretować te błędy? Z góry dziękuje za pomoc.
p.s pacjent Mazda 2 DE 1.4 Y4, 155tys. przebiegu.
- Od: 2 lut 2021, 19:27
- Posty: 1
- Auto: Mazda 2 2008 DE 1.4 MZ-CD 68KM (Y4)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości