Witam,
udało się! Zakupiłem swoją ukochaną mazdę! i teraz mam pytanie do forumowiczów.
Chcę sobie zakupić nowe Felgi i opony letnie do Mazdy 2 ver. Sport, aktualnie posiadam zimówki o oznaczeniu: 195/45 R16 – chciałbym poradzić się jakich mam szukać felg i opon letnich by zakupić takie NIE nisko profilowe, chciałbym założyć takie normalne, bo przy tych sportowych trochę na dołkach dudni
Bardzo proszę o rady i informacje,
Pozdrawiam, Robert
Pytanie o Alufelgi + opony – Jakie kupić?
Strona 1 z 1
Ja mam właśnie w tym rozmiarze letnie i fakt trochę jest głośno.. Ale na następną zimę mam zamiar kupić 185/60/15 – podobno powinny się zmieścić
- Od: 6 lis 2011, 23:14
- Posty: 109 (0/1)
- Skąd: Mława
- Auto: Mazda 2 DE 1349ccm 86KM '08
marcinx260494 napisał(a):Ale na następną zimę mam zamiar kupić 185/60/15 – podobno powinny się zmieścić
Wlasnie jestem przed zamowieniem opon letnich i wulkanizator tez mowi, ze 185/60 powinno wejsc. Ale moze ktos jezdzi na takich oponach i moglby potwierdzic?
rozmiar opon i felg powinien być zgodny z zaleceniem producenta ... w razie wypadku można mieć spore kłopoty – już nawet w Polsce zaczęto zwracać na to uwagę – i bardzo dobrze bo to co niektórzy " tunerzy " montują/zakładają to woła o pomstę do nieba ))
poza tym – Ja mam letnie 195/45/16 a na zimę 175/65R14 i nie bardzo widzę różnicę ...Mazda ma po prostu twarde zawieszenie
2 (DE) 07-
Silnik: 1.3 (55 kW), 1.3 (62 kW)
Oryginalne rozmiary opon:
Rozmiar: 185/60R14 Indeks: 82 H (sprawdź letnie, zimowe, cały rok) Ciśnienie: 2.20/2.00 – 2.40/2.80
Pasujące rozmiary opon:
Rozmiar: 175/65R14 Indeks: 82 H (sprawdź letnie, zimowe, cały rok) Ciśnienie: 2.20/2.00 – 2.40/2.80
Rozmiar: 185/55R15 Indeks: 82 V (sprawdź letnie, zimowe, cały rok) Ciśnienie: 2.20/2.00 – 2.40/2.80
Rozmiar: 195/45R16 Indeks: 80 W (sprawdź letnie, zimowe, cały rok) Ciśnienie: 2.20/2.00 – 2.40/2.80
poza tym – Ja mam letnie 195/45/16 a na zimę 175/65R14 i nie bardzo widzę różnicę ...Mazda ma po prostu twarde zawieszenie
2 (DE) 07-
Silnik: 1.3 (55 kW), 1.3 (62 kW)
Oryginalne rozmiary opon:
Rozmiar: 185/60R14 Indeks: 82 H (sprawdź letnie, zimowe, cały rok) Ciśnienie: 2.20/2.00 – 2.40/2.80
Pasujące rozmiary opon:
Rozmiar: 175/65R14 Indeks: 82 H (sprawdź letnie, zimowe, cały rok) Ciśnienie: 2.20/2.00 – 2.40/2.80
Rozmiar: 185/55R15 Indeks: 82 V (sprawdź letnie, zimowe, cały rok) Ciśnienie: 2.20/2.00 – 2.40/2.80
Rozmiar: 195/45R16 Indeks: 80 W (sprawdź letnie, zimowe, cały rok) Ciśnienie: 2.20/2.00 – 2.40/2.80
lampa naftowa napisał(a):rozmiar opon i felg powinien być zgodny z zaleceniem producenta ... w razie wypadku można mieć spore kłopoty – już nawet w Polsce zaczęto zwracać na to uwagę – i bardzo dobrze bo to co niektórzy " tunerzy " montują/zakładają to woła o pomstę do nieba ))
poza tym – Ja mam letnie 195/45/16 a na zimę 175/65R14 i nie bardzo widzę różnicę ...Mazda ma po prostu twarde zawieszenie
2 (DE) 07-
Silnik: 1.3 (55 kW), 1.3 (62 kW)
Oryginalne rozmiary opon:
Rozmiar: 185/60R14 Indeks: 82 H (sprawdź letnie, zimowe, cały rok) Ciśnienie: 2.20/2.00 – 2.40/2.80
Pasujące rozmiary opon:
Rozmiar: 175/65R14 Indeks: 82 H (sprawdź letnie, zimowe, cały rok) Ciśnienie: 2.20/2.00 – 2.40/2.80
Rozmiar: 185/55R15 Indeks: 82 V (sprawdź letnie, zimowe, cały rok) Ciśnienie: 2.20/2.00 – 2.40/2.80
Rozmiar: 195/45R16 Indeks: 80 W (sprawdź letnie, zimowe, cały rok) Ciśnienie: 2.20/2.00 – 2.40/2.80
Dzięki, dobry post, sam szukałem takich informacji. Aczkolwiek moja instrukcja podaje, że oryginalny rozmiar opony do mojej 2 DE 1.4 benzyna to
LATO
185/55/R15 82V (do aż do 240 )
ZIMA
185/55/R15 82 bez indeksu prędkości co dziwne
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
http://www.rxklub.pl
Witam Wszystkich serdecznie.
Obecnie jeżdżę na zimowych 175/65/R14 i widzę dużą różnicę między 195/45/R16 na których każda dziurka to tragedia a na koleinach to chcę kierownicę wyrwać. Nie ma różnicy natomiast w spalaniu
(ja nie zauważyłem), nie ma różnicy we wskazaniach prędkościomierza jak to niektórzy tu to opisywali.
Obecnie rozglądam się za rozmiarem pośrednim czyli 185/55/R15. Jednak czym więcej gumy (większy profil) tym lepiej samochód się zachowuje. Nadmieniam, że są to moje spostrzeżenia i nie każdy musi mieć takie same.
Ciśnienie jakie u mnie jest na etykiecie to przód 2,1 i tył 2,0 samochodem jeżdżą przeważnie 2 osoby.
45/R16 umyte i zakonserwowane w stanie idealnym stoją na stojaku i czekają na kupca.
Obecnie jeżdżę na zimowych 175/65/R14 i widzę dużą różnicę między 195/45/R16 na których każda dziurka to tragedia a na koleinach to chcę kierownicę wyrwać. Nie ma różnicy natomiast w spalaniu
(ja nie zauważyłem), nie ma różnicy we wskazaniach prędkościomierza jak to niektórzy tu to opisywali.
Obecnie rozglądam się za rozmiarem pośrednim czyli 185/55/R15. Jednak czym więcej gumy (większy profil) tym lepiej samochód się zachowuje. Nadmieniam, że są to moje spostrzeżenia i nie każdy musi mieć takie same.
Ciśnienie jakie u mnie jest na etykiecie to przód 2,1 i tył 2,0 samochodem jeżdżą przeważnie 2 osoby.
45/R16 umyte i zakonserwowane w stanie idealnym stoją na stojaku i czekają na kupca.
Moje spostrzeżenia na temat opon:
Mam mazdę 2 II w wersji sport z felgami aluminiowymi R16. Opony letnie:195/45/R16 Goodyear EFFICIENTGRIP. Co do opon – super bardzo ciche ale cena ponad 300zł za sztukę. Po założeniu fabrycznie nowych auto przestało jeździć to w lewo czy prawo – idzie po prostej. Za to Felgi R16 to poroniony pomysł konstruktorów Mazdy. Za mało gumy tylko 45 mm i jeździ się jak wozem drabiniastym, każda dziura może być przyczyną przecięcia bocznego opony (przeciąłem w ten sposób nowiutką oponę po 1 miesiącu użytkowania). Mało gumy – słaba amortyzacja i zawieszenie dostaje popalić. Po przejechaniu 18 tys km oba sworznie przednich wahaczy były do wymiany. Prawdopodobnie też nie najlepiej to wpływa na łożyska i poduszki gumowe na kolumnach MacPhersona. W nowej wersji Mazdy 2 III już są tylko jako największe felgi R15. Na polskie drogi niestety tylko opony z grubą warstwą "tego czarnego" – tańsze i lepiej tłumią drgania. Co do opon "niskoprofilowych" jedyna zaleta, to że wspaniale zachowują się na zakrętach zwłaszcza na krętych górskich drogach. Jednak w bagażniku powinno być koło zapasowe choćby dojazdowe a nie zestaw naprawczy bo jest bezużyteczny przy bocznym przecięciu opony
Mam mazdę 2 II w wersji sport z felgami aluminiowymi R16. Opony letnie:195/45/R16 Goodyear EFFICIENTGRIP. Co do opon – super bardzo ciche ale cena ponad 300zł za sztukę. Po założeniu fabrycznie nowych auto przestało jeździć to w lewo czy prawo – idzie po prostej. Za to Felgi R16 to poroniony pomysł konstruktorów Mazdy. Za mało gumy tylko 45 mm i jeździ się jak wozem drabiniastym, każda dziura może być przyczyną przecięcia bocznego opony (przeciąłem w ten sposób nowiutką oponę po 1 miesiącu użytkowania). Mało gumy – słaba amortyzacja i zawieszenie dostaje popalić. Po przejechaniu 18 tys km oba sworznie przednich wahaczy były do wymiany. Prawdopodobnie też nie najlepiej to wpływa na łożyska i poduszki gumowe na kolumnach MacPhersona. W nowej wersji Mazdy 2 III już są tylko jako największe felgi R15. Na polskie drogi niestety tylko opony z grubą warstwą "tego czarnego" – tańsze i lepiej tłumią drgania. Co do opon "niskoprofilowych" jedyna zaleta, to że wspaniale zachowują się na zakrętach zwłaszcza na krętych górskich drogach. Jednak w bagażniku powinno być koło zapasowe choćby dojazdowe a nie zestaw naprawczy bo jest bezużyteczny przy bocznym przecięciu opony
Diaderny napisał(a): Nie ma różnicy natomiast w spalaniu (ja nie zauważyłem),
Ja różnicę zauważyłem. Szersza opona zawsze będzie mieć większe opory toczenia, większy opór powietrza.
Diaderny napisał(a): nie ma różnicy we wskazaniach prędkościomierza jak to niektórzy tu to opisywali.
Tu się zgadzam w 100%
Mam w Mazdzie przejechane 90 tyś. km. Z czego powiedzmy, że 60-70% na letnich R16. Jak na razie to mam wymieniony jeden sworzeń. Innych objawów nadmiernego zużycia nie widzę.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość