Migająca kontrolka swiec żarowych (323 BA 2.0D)
1, 2
Witam
Zakupilem jakies 2 miesiace temu od znajomego mazde. Wspominal mi o migajacej kontrolce od swiec zarowych. Mial ja wyjeta co by nie denerwowala w czasie jazdy. Dzis ja wlozylem bo jednak chcialbym ten problem rozwiazac przed zima. Otoz zapalam jak zawsze po przekreceniu kluczyka czekam pare sekund i dopiero zapalam. Tak tez zrobilem po wlozeniu kontrolki. Otoz po zapaleniu mruga ona caly czas, nawet jak sie silnik zagrzeje. Samochod nie kopci, pali na raz, od razu nie trzeba go dwa razy "grzac". Nie ma z nim zadnych problemow. Palil tez bez problemow tej zimy jak i zeszlej. Po przegladnieciu forum znalazlem pare tematow ale w zadnym z nich nie znalazlem mojego silnika (RF-7, 71km). Wywnioskowalem ze moga to jedna ze swiec jest walnieta, ale wykluczam to bo jednak nie ma problemow z zapalaniem, zapala od razu na 4 cylindry. Moze jakis blad jest nie skasowany. Nie mam takze poduszki pasazera zostala ona wyjeta, tzn poprostu nie zalozyli jej po stluczce. Samochod przyjechal z niemiec uderzony w prawy przod. Znajomy sobie to zrobil na glanc. Moze ta poduszka jest przyczyna?
Pozdrawiam.
Zakupilem jakies 2 miesiace temu od znajomego mazde. Wspominal mi o migajacej kontrolce od swiec zarowych. Mial ja wyjeta co by nie denerwowala w czasie jazdy. Dzis ja wlozylem bo jednak chcialbym ten problem rozwiazac przed zima. Otoz zapalam jak zawsze po przekreceniu kluczyka czekam pare sekund i dopiero zapalam. Tak tez zrobilem po wlozeniu kontrolki. Otoz po zapaleniu mruga ona caly czas, nawet jak sie silnik zagrzeje. Samochod nie kopci, pali na raz, od razu nie trzeba go dwa razy "grzac". Nie ma z nim zadnych problemow. Palil tez bez problemow tej zimy jak i zeszlej. Po przegladnieciu forum znalazlem pare tematow ale w zadnym z nich nie znalazlem mojego silnika (RF-7, 71km). Wywnioskowalem ze moga to jedna ze swiec jest walnieta, ale wykluczam to bo jednak nie ma problemow z zapalaniem, zapala od razu na 4 cylindry. Moze jakis blad jest nie skasowany. Nie mam takze poduszki pasazera zostala ona wyjeta, tzn poprostu nie zalozyli jej po stluczce. Samochod przyjechal z niemiec uderzony w prawy przod. Znajomy sobie to zrobil na glanc. Moze ta poduszka jest przyczyna?
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 10 maja 2015, 22:42 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Powód: Poprawa tematu
Nie pomoze koni kupa, jak kierowca dupa...
- Od: 30 cze 2008, 11:25
- Posty: 30
- Skąd: Bielsko-Biala
- Auto: 323P BA 2.0D hatchback
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=35272
Przeczytaj punkt 10.
Przeczytaj punkt 10.
Witam,
Wiec ja opowiem o swoich zwycięskich walkach z migającą kontrolką świec żarowych u mnie przyczyna leżała po stronie uszkodzonej jednej ze świec, która paliła bezpiecznik (40A GLOW). Ciekawe jest, że mimo auto bez najmniejszego problemu odpalało bez świec Więc na Twoim miejscu sprawdzanie rozpocząłbym od bezpiecznika czy czasami nie jest przepalony. Powodów przepalenia bezpiecznika może być więcej nie koniecznie świece, może być np. zwarcie listwy łączącej świece poprzez dotykanie obudowy silnika.
Pozdrawiam i życzę zwycięskich bojów
Wiec ja opowiem o swoich zwycięskich walkach z migającą kontrolką świec żarowych u mnie przyczyna leżała po stronie uszkodzonej jednej ze świec, która paliła bezpiecznik (40A GLOW). Ciekawe jest, że mimo auto bez najmniejszego problemu odpalało bez świec Więc na Twoim miejscu sprawdzanie rozpocząłbym od bezpiecznika czy czasami nie jest przepalony. Powodów przepalenia bezpiecznika może być więcej nie koniecznie świece, może być np. zwarcie listwy łączącej świece poprzez dotykanie obudowy silnika.
Pozdrawiam i życzę zwycięskich bojów
-
Celco20
Kontrolka wymrugala mi 4949...? albo samo 49 juz sam nie wiem. Takiego kodu bledu nie moge znalezc. Odnosnie swiec to zadna przepalona nie jest. Odkrecilem ta listwe dwie swiece maja opornosc 2 ohm jedna 1,9 a druga 1,7. Bezpiecznik przepalony nie jest bo po przekreceniu kluczyka pojawia sie napiecie na listwie.
Nie pomoze koni kupa, jak kierowca dupa...
- Od: 30 cze 2008, 11:25
- Posty: 30
- Skąd: Bielsko-Biala
- Auto: 323P BA 2.0D hatchback
Bo nie ma go nigdzie , w Twoim przypadku musisz mazde podpiąc pod NGS-a i wszystko bedzie jasne....marcinos napisał(a):Takiego kodu bledu nie moge znalezc
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam ponownie. Bylem u dwuch elektromechanikow, ale jedyne co mogli zrobic to zgiagnozowac kod bledu 419, a nie taki jaki mi niby wymrugala kontrolka. Jest to blad od silnika. Tyle sie dowiedzialem, na szczescie jeden z nich to znajomy i nic mnie to nie kosztowalo. Dzwonilem juz do serwisu mazdy, krzykneli mi za diagnostyke 160pln.
Jesli bylby to kod p0419 to znalazlem cos takiego
P0419 Secondary Air Injection System Relay "B" Circuit Malfunction
A po polsku "System wtrysku powietrza wtórnego, przekaźnik B – usterka" co to jest, gdzie to znajde wie ktos moze?
Jesli bylby to kod p0419 to znalazlem cos takiego
P0419 Secondary Air Injection System Relay "B" Circuit Malfunction
A po polsku "System wtrysku powietrza wtórnego, przekaźnik B – usterka" co to jest, gdzie to znajde wie ktos moze?
Nie pomoze koni kupa, jak kierowca dupa...
- Od: 30 cze 2008, 11:25
- Posty: 30
- Skąd: Bielsko-Biala
- Auto: 323P BA 2.0D hatchback
Witam!marcinos jeżeli nie jesteś pewny czy dobrze został odczytany kod błędu to nagraj miganie kontrolki i wyślij mi na maila.Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
No i chlopaki, bylem w ASO Mazdy... Nic nie stwierdzili. Sa jakies dwa bledy, zczytali kody. Ale nie potrafia nigdzie tych kodow znalezc. Maja napisac do niemiec do centrum szkoleniowego mazdy na Europe. Ciekawe czy mi oddzwonia. Na szczescie nie zaplacilem ani grosza za to.
Nie pomoze koni kupa, jak kierowca dupa...
- Od: 30 cze 2008, 11:25
- Posty: 30
- Skąd: Bielsko-Biala
- Auto: 323P BA 2.0D hatchback
Ty nie masz elektronicznej pompy tylko w pełni mechaniczny produkt firmy zyxel (chyba tak to się pisze).
To niestety nie do tego modelu.
Więc my tutaj niewiele poradzimy.
Paweł M. napisał(a):Przeczytaj punkt 10.
To niestety nie do tego modelu.
marcinos napisał(a):No i chlopaki, bylem w ASO Mazdy... Nic nie stwierdzili. Sa jakies dwa bledy, zczytali kody. Ale nie potrafia nigdzie tych kodow znalezc. Maja napisac do niemiec do centrum szkoleniowego mazdy na Europe. Ciekawe czy mi oddzwonia.
Więc my tutaj niewiele poradzimy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam! xANDy pompa w 2.0 D ma elektroniczne sterowanie, widziałem taką w 323 S (BJ) 2.0 D.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Z tego co kiedys znalazlem tu na forum, moj silnik ma pompe Denso. A jakie ona ma sterownie to nie mam bladego pojecia, choc "linki" gazu nie znalezlem w niej. A takowa wystepuje w starych dieslach, bez elektroniki.
Nie pomoze koni kupa, jak kierowca dupa...
- Od: 30 cze 2008, 11:25
- Posty: 30
- Skąd: Bielsko-Biala
- Auto: 323P BA 2.0D hatchback
RF na zwykłej pompie denso – 60 czy 61KM (starsze miały nawet kiki)
RF na pompie zyxel 71KM
RF-Cx – comprex, denso 75KM
RF-T – DiTD – denso 90, 101, 110 KM
RF-T – CD – denso 110 (M5), 121, 136, 143, 140
Niech mnie ktoś poprawi jeśli źle napisałem. Jest o tym na 90% w poradniku.
Jeśli masz 71 km to nie powinienes mieć denso.
RF na pompie zyxel 71KM
RF-Cx – comprex, denso 75KM
RF-T – DiTD – denso 90, 101, 110 KM
RF-T – CD – denso 110 (M5), 121, 136, 143, 140
Niech mnie ktoś poprawi jeśli źle napisałem. Jest o tym na 90% w poradniku.
Jeśli masz 71 km to nie powinienes mieć denso.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
t aki sam problem miałem ze swoją mazdą 626 2,o diesel,diagnoza była bardzo szybka,pęknięty cienki przewód gumowy.mechanik ma swój warsztat w miejscowości Ślepowron 125 koło Radomia pozdrawiam
-
janek_miz60
Witam,
Wlasnie pojawil mi sie ten sam problem – migajaca kontrolka swiec. Swiece (4 szt) wymienialem 25tys km temu (1 rok) wiec podejrzewam ze to jakis inny problem.
Moj model to Mazda 323 F 2.0 DiTD z 2003.
Jesli ktos ma jakies wskazowki to chetnie skorzystam. Zaczne od weryfikacji swiec.
Pozdrawiam.
Wlasnie pojawil mi sie ten sam problem – migajaca kontrolka swiec. Swiece (4 szt) wymienialem 25tys km temu (1 rok) wiec podejrzewam ze to jakis inny problem.
Moj model to Mazda 323 F 2.0 DiTD z 2003.
Jesli ktos ma jakies wskazowki to chetnie skorzystam. Zaczne od weryfikacji swiec.
Pozdrawiam.
-
mjkrk
Odczytaj człowieku kody błędów.
Zworka pod maską w gnieździe diagnostycznym i patrzeć... nagraj na komórkę i odczytaj z papierem w dłoni.
Dokładny opis jest w poradniku – link chociażby w moim podpisie (chyba punkt 10).
Zworka pod maską w gnieździe diagnostycznym i patrzeć... nagraj na komórkę i odczytaj z papierem w dłoni.
Dokładny opis jest w poradniku – link chociażby w moim podpisie (chyba punkt 10).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
i mi zaczęła migać. Miga cały czas. Zauważyłem, że z różna częstotliwością. Już wyczytałem, że sygnalizuje błąd. Dlatego trafiłem na ten wątek. janek_miz60, który przewód był pęknięty?
Co do zaworu EGR – jest nie do odkręcenia. Chyba, że silnik wyjmę.
Co do zaworu EGR – jest nie do odkręcenia. Chyba, że silnik wyjmę.
- Od: 9 sty 2010, 01:02
- Posty: 7
- Skąd: rzeszów
- Auto: 2,0 DITD kombi '98
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość