Migająca kontrolka swiec żarowych (323 BA 2.0D)

Postprzez marcinos » 24 wrz 2008, 11:52

Witam
Zakupilem jakies 2 miesiace temu od znajomego mazde. Wspominal mi o migajacej kontrolce od swiec zarowych. Mial ja wyjeta co by nie denerwowala w czasie jazdy. Dzis ja wlozylem bo jednak chcialbym ten problem rozwiazac przed zima. Otoz zapalam jak zawsze po przekreceniu kluczyka czekam pare sekund i dopiero zapalam. Tak tez zrobilem po wlozeniu kontrolki. Otoz po zapaleniu mruga ona caly czas, nawet jak sie silnik zagrzeje. Samochod nie kopci, pali na raz, od razu nie trzeba go dwa razy "grzac". Nie ma z nim zadnych problemow. Palil tez bez problemow tej zimy jak i zeszlej. Po przegladnieciu forum znalazlem pare tematow ale w zadnym z nich nie znalazlem mojego silnika (RF-7, 71km). Wywnioskowalem ze moga to jedna ze swiec jest walnieta, ale wykluczam to bo jednak nie ma problemow z zapalaniem, zapala od razu na 4 cylindry. Moze jakis blad jest nie skasowany. Nie mam takze poduszki pasazera zostala ona wyjeta, tzn poprostu nie zalozyli jej po stluczce. Samochod przyjechal z niemiec uderzony w prawy przod. Znajomy sobie to zrobil na glanc. Moze ta poduszka jest przyczyna?

Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 10 maja 2015, 22:42 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Nie pomoze koni kupa, jak kierowca dupa...
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2008, 11:25
Posty: 30
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: 323P BA 2.0D hatchback

Postprzez marcinos » 26 wrz 2008, 08:16

Nikt nie zna rozwiazania na nurtujacy mnie problem?
Nie pomoze koni kupa, jak kierowca dupa...
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2008, 11:25
Posty: 30
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: 323P BA 2.0D hatchback

Postprzez Paweł Mo » 26 wrz 2008, 09:48

Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Celco20 » 26 wrz 2008, 10:21

Witam,
Wiec ja opowiem o swoich zwycięskich walkach z migającą kontrolką świec żarowych u mnie przyczyna leżała po stronie uszkodzonej jednej ze świec, która paliła bezpiecznik (40A GLOW). Ciekawe jest, że mimo auto bez najmniejszego problemu odpalało bez świec :) Więc na Twoim miejscu sprawdzanie rozpocząłbym od bezpiecznika czy czasami nie jest przepalony. Powodów przepalenia bezpiecznika może być więcej nie koniecznie świece, może być np. zwarcie listwy łączącej świece poprzez dotykanie obudowy silnika.

Pozdrawiam i życzę zwycięskich bojów :)
Celco20
 

Postprzez marcinos » 26 wrz 2008, 11:45

Kontrolka wymrugala mi 4949...? albo samo 49 juz sam nie wiem. Takiego kodu bledu nie moge znalezc. Odnosnie swiec to zadna przepalona nie jest. Odkrecilem ta listwe dwie swiece maja opornosc 2 ohm jedna 1,9 a druga 1,7. Bezpiecznik przepalony nie jest bo po przekreceniu kluczyka pojawia sie napiecie na listwie.
Nie pomoze koni kupa, jak kierowca dupa...
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2008, 11:25
Posty: 30
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: 323P BA 2.0D hatchback

Postprzez Jaksa » 26 wrz 2008, 19:16

marcinos napisał(a):Takiego kodu bledu nie moge znalezc
Bo nie ma go nigdzie , w Twoim przypadku musisz mazde podpiąc pod NGS-a i wszystko bedzie jasne....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez marcinos » 26 wrz 2008, 22:37

Czyli krutko mowiac musze udac sie do elektromechanika. Ok dzieki chlopaki
Nie pomoze koni kupa, jak kierowca dupa...
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2008, 11:25
Posty: 30
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: 323P BA 2.0D hatchback

Postprzez marcinos » 22 paź 2008, 15:35

Witam ponownie. Bylem u dwuch elektromechanikow, ale jedyne co mogli zrobic to zgiagnozowac kod bledu 419, a nie taki jaki mi niby wymrugala kontrolka. Jest to blad od silnika. Tyle sie dowiedzialem, na szczescie jeden z nich to znajomy i nic mnie to nie kosztowalo. Dzwonilem juz do serwisu mazdy, krzykneli mi za diagnostyke 160pln.

Jesli bylby to kod p0419 to znalazlem cos takiego

P0419 Secondary Air Injection System Relay "B" Circuit Malfunction
A po polsku "System wtrysku powietrza wtórnego, przekaźnik B – usterka" co to jest, gdzie to znajde wie ktos moze?
Nie pomoze koni kupa, jak kierowca dupa...
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2008, 11:25
Posty: 30
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: 323P BA 2.0D hatchback

Postprzez topik » 22 paź 2008, 23:56

Witam!marcinos jeżeli nie jesteś pewny czy dobrze został odczytany kod błędu to nagraj miganie kontrolki i wyślij mi na maila.Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez marcinos » 23 paź 2008, 16:13

Filmik poszedl na PW.
Nie pomoze koni kupa, jak kierowca dupa...
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2008, 11:25
Posty: 30
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: 323P BA 2.0D hatchback

Postprzez marcinos » 9 gru 2008, 21:17

No i chlopaki, bylem w ASO Mazdy... Nic nie stwierdzili. Sa jakies dwa bledy, zczytali kody. Ale nie potrafia nigdzie tych kodow znalezc. Maja napisac do niemiec do centrum szkoleniowego mazdy na Europe. Ciekawe czy mi oddzwonia. Na szczescie nie zaplacilem ani grosza za to.
Nie pomoze koni kupa, jak kierowca dupa...
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2008, 11:25
Posty: 30
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: 323P BA 2.0D hatchback

Postprzez xANDy » 10 gru 2008, 22:56

Ty nie masz elektronicznej pompy tylko w pełni mechaniczny produkt firmy zyxel (chyba tak to się pisze).

Paweł M. napisał(a):Przeczytaj punkt 10.

To niestety nie do tego modelu.

marcinos napisał(a):No i chlopaki, bylem w ASO Mazdy... Nic nie stwierdzili. Sa jakies dwa bledy, zczytali kody. Ale nie potrafia nigdzie tych kodow znalezc. Maja napisac do niemiec do centrum szkoleniowego mazdy na Europe. Ciekawe czy mi oddzwonia.

Więc my tutaj niewiele poradzimy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez topik » 11 gru 2008, 01:57

Witam! xANDy pompa w 2.0 D ma elektroniczne sterowanie, widziałem taką w 323 S (BJ) 2.0 D.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez marcinos » 11 gru 2008, 08:00

Z tego co kiedys znalazlem tu na forum, moj silnik ma pompe Denso. A jakie ona ma sterownie to nie mam bladego pojecia, choc "linki" gazu nie znalezlem w niej. A takowa wystepuje w starych dieslach, bez elektroniki.
Nie pomoze koni kupa, jak kierowca dupa...
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2008, 11:25
Posty: 30
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: 323P BA 2.0D hatchback

Postprzez xANDy » 11 gru 2008, 09:44

RF na zwykłej pompie denso – 60 czy 61KM (starsze miały nawet kiki)
RF na pompie zyxel 71KM
RF-Cx – comprex, denso 75KM
RF-T – DiTD – denso 90, 101, 110 KM
RF-T – CD – denso 110 (M5), 121, 136, 143, 140

Niech mnie ktoś poprawi jeśli źle napisałem. Jest o tym na 90% w poradniku.
Jeśli masz 71 km to nie powinienes mieć denso.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tomzwolin » 3 mar 2010, 18:15

witam wina możne leżeć po zaworze EGR jest to zawór recyrkulacji spalin który nie trzyma i wtedy mruga kontrolka świec żarowych pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 17:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez janek_miz60 » 8 mar 2010, 20:41

t aki sam problem miałem ze swoją mazdą 626 2,o diesel,diagnoza była bardzo szybka,pęknięty cienki przewód gumowy.mechanik ma swój warsztat w miejscowości Ślepowron 125 koło Radomia pozdrawiam
janek_miz60
 

Postprzez mjkrk » 22 maja 2010, 20:41

Witam,

Wlasnie pojawil mi sie ten sam problem – migajaca kontrolka swiec. Swiece (4 szt) wymienialem 25tys km temu (1 rok) wiec podejrzewam ze to jakis inny problem.

Moj model to Mazda 323 F 2.0 DiTD z 2003.

Jesli ktos ma jakies wskazowki to chetnie skorzystam. Zaczne od weryfikacji swiec.

Pozdrawiam.
mjkrk
 

Postprzez xANDy » 22 maja 2010, 21:03

Odczytaj człowieku kody błędów.
Zworka pod maską w gnieździe diagnostycznym i patrzeć... nagraj na komórkę i odczytaj z papierem w dłoni.
Dokładny opis jest w poradniku – link chociażby w moim podpisie (chyba punkt 10).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez nicr4m » 30 maja 2010, 11:33

i mi zaczęła migać. Miga cały czas. Zauważyłem, że z różna częstotliwością. Już wyczytałem, że sygnalizuje błąd. Dlatego trafiłem na ten wątek. janek_miz60, który przewód był pęknięty?

Co do zaworu EGR – jest nie do odkręcenia. Chyba, że silnik wyjmę.
Początkujący
 
Od: 9 sty 2010, 01:02
Posty: 7
Skąd: rzeszów
Auto: 2,0 DITD kombi '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323