[6 GG MPS] Co na zimę? Felgi i opony zimowe
Ja kupuję opony w internecie, przejechałem już na nich grubo ponad 100 tysięcy na obu autach i jakoś żyję. Pewnie cud! No i starcza mi jeszcze na wódkę, przez co potem jestem wyluzowany i bzdur na forach nie wygaduję (no dobra, w każdym razie relatywnie mało bzdur)
Madzia i Misiek to zgrana para.
- Od: 27 maja 2007, 16:03
- Posty: 237
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 diesel kombi
daj autorowi postu wybrac opcje
najpewniejsze jest kupowanie lokalnie – nie mylic z najtanszym – bo chyba nie o to chodzi
najpewniejsze jest kupowanie lokalnie – nie mylic z najtanszym – bo chyba nie o to chodzi
- Od: 29 lip 2008, 10:18
- Posty: 113
- Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG
Autor postu całe życie (jestem młody) kupował opony w internecie i jeszcze nie było problemu. Dwa razy potwierdzili mi telefonicznie, że opony nie mają wad są nowe (połowa września tego roku). Rachunek ekonomiczny jednoznacznie przemawia za tym, aby kupować opony przez internet. Poza tym w tej chwili prawo gwarancyjne (ustawa o umowach zawieranych na odległość) pozwala zwrócić towar bez podania przyczyny. Natomiast rozumiem, że są jeszcze ludzie konserwatywni, którzy wolą kupić opony u lokalnego dealera, dorzucając się do jego marży, przecież chłop też musi z czegoś żyć
Jutro mają do mnie przyjechać, moje odczucia będę opisywał na bieżąco. W sylwestra wybieram się w góry więc będzie chrzest bojowy. Dziękuje wszystkim pomocnym za pomoc Reszta powinna usunąć swoje nic nie wnoszące do dyskusji posty
Jutro mają do mnie przyjechać, moje odczucia będę opisywał na bieżąco. W sylwestra wybieram się w góry więc będzie chrzest bojowy. Dziękuje wszystkim pomocnym za pomoc Reszta powinna usunąć swoje nic nie wnoszące do dyskusji posty
- Od: 13 lis 2007, 00:58
- Posty: 76
- Skąd: Bydgoszcz / Toruń
- Auto: Mazda 6 MPS
Ja kupowałem pierwszy raz i jestem zadowolony , komplecik dotarł w umówionym czasie .silme napisał(a):Autor postu całe życie (jestem młody) kupował opony w internecie i jeszcze nie było problemu
Ja tydzien wczesniej , ciekawy jestem jak w ogole bedzie sie jezdzic na czterech łapkach ( pierwszy raz w zyciu mam takie auto )silme napisał(a):W sylwestra wybieram się w góry więc będzie chrzest bojowy
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Opony założone, pierwsze wrażenia bardzo pozytywne, fabryczne letnie gumy są już w zasadzie do wyrzucenia, po ~30000km. Co ciekawe zjada bieżnik od środka. Autko na nowych gumach o wiele pewniej się prowadzi i lepiej się zbiera, jest takie miłe uczucie Teraz czekam tylko na zimę...
- Od: 13 lis 2007, 00:58
- Posty: 76
- Skąd: Bydgoszcz / Toruń
- Auto: Mazda 6 MPS
Panowie a fabryczne opony wielosezonowe w 6SPEED dadza rade na naszych drogach?. Za 2 tygodnie na nich wyjade i nie wiem jak one sie trzymaja naszej zimy. Jak ktos jechal na wielosezonowkach to prosze o podpowiedz. Podejrzewam ze nie sa super bo kazda zimowka jest pewnie lepsza ale czy da rade jezdzic czy po prostu ciagle bede sie slizgal.
Aha mozna w koncu do 6Speed/ mps'a wlozyc 16 calowe kola czy od 17'tki w zwyż??.
Dziekuje z góry za pomoc.
Aha mozna w koncu do 6Speed/ mps'a wlozyc 16 calowe kola czy od 17'tki w zwyż??.
Dziekuje z góry za pomoc.
- Od: 14 paź 2008, 16:54
- Posty: 40
- Auto: Mazda 6 Speed 2007
kurenzo napisał(a):Panowie a fabryczne opony wielosezonowe w 6SPEED dadza rade na naszych drogach?
Odpowiedzi powinieneś szukać na amerykańskich forach, bo u nas tego nie zakładali...
Kiedyś nie było zimówek i ludzie jeździli...
Z drugiej strony stać było tylko na konia a na bat już nie?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Minimum 17tyki, mniejsze nie wchodzą na przód, bo przeszkadzają hamulce.
Odnośnie opon, według mnie gumy wielosezonowe na polskie warunku się nie sprawdzą, chyba, że do terenówki. Lepiej zainwestować w komplet opon na zimę i lato. Jak coś jest do wszystkiego to jest do... Natomiast jak będziesz jeździł tylko po czarnych asfaltach to spokojnie możesz bujać się na tym co masz ale w granicach zdrowego rozsądku. Wystarczy już temp w okolicach zera, i chwila nie uwagi. Tyłek ucieka Nie piszę oczywiście o lodzie bo na to nie ma rady, tylko o minusowych temp. Jak będziesz kręcił autko tak do 3000rpm to przeżyjesz, powyżej ESP mruga cały czas.
Ja ostatnią zimę przeleciałem na oponach letnich więc wiem co mówie, śniegu dużo nie było, ale nauczony doświadczeniem zainwestowałem w zimówki. Nie ma sensu rydzykować, szkoda autka i zdrowia.
Poza tym trzeba się liczyć z takimi wydatkami jak się ma taką furmankę. Bo z takim podejściem za chwilę będziesz lał olej z tesco, klocki hamulcowe z Lego, wycieraczki założysz z biedronki, płyn hamulcowy kupisz w żabce a samochód będziesz serwisował u Pana Mietka w sklepie rowerowym, bo taniej... Tylko pytanie zasadnicze, taniej = bezpieczniej? Trzeba zachować jakiś umiar.
Wczoraj spadł pierwszy śnieg i miałem okazję porównać letnie z zimówkami. Różnica jest na prawdę wyczuwalna i przyjemnie się jeździ z pewnością, że wszystko jest OK.
Odnośnie opon, według mnie gumy wielosezonowe na polskie warunku się nie sprawdzą, chyba, że do terenówki. Lepiej zainwestować w komplet opon na zimę i lato. Jak coś jest do wszystkiego to jest do... Natomiast jak będziesz jeździł tylko po czarnych asfaltach to spokojnie możesz bujać się na tym co masz ale w granicach zdrowego rozsądku. Wystarczy już temp w okolicach zera, i chwila nie uwagi. Tyłek ucieka Nie piszę oczywiście o lodzie bo na to nie ma rady, tylko o minusowych temp. Jak będziesz kręcił autko tak do 3000rpm to przeżyjesz, powyżej ESP mruga cały czas.
Ja ostatnią zimę przeleciałem na oponach letnich więc wiem co mówie, śniegu dużo nie było, ale nauczony doświadczeniem zainwestowałem w zimówki. Nie ma sensu rydzykować, szkoda autka i zdrowia.
Poza tym trzeba się liczyć z takimi wydatkami jak się ma taką furmankę. Bo z takim podejściem za chwilę będziesz lał olej z tesco, klocki hamulcowe z Lego, wycieraczki założysz z biedronki, płyn hamulcowy kupisz w żabce a samochód będziesz serwisował u Pana Mietka w sklepie rowerowym, bo taniej... Tylko pytanie zasadnicze, taniej = bezpieczniej? Trzeba zachować jakiś umiar.
Wczoraj spadł pierwszy śnieg i miałem okazję porównać letnie z zimówkami. Różnica jest na prawdę wyczuwalna i przyjemnie się jeździ z pewnością, że wszystko jest OK.
- Od: 13 lis 2007, 00:58
- Posty: 76
- Skąd: Bydgoszcz / Toruń
- Auto: Mazda 6 MPS
kurenzo,
Podsumowując wypowiedzi poprzedników. Do MPS/Mazdaspeed6 najmiejsze felgi jakie wejdą to 17. Ja osobiście nie znalazłem do Mazdy stalowych felg 17" czy 18", może komuś się udało. Fabryczny rozmiar felg to 7"x18" 5x114 ET55, opon 215/45/18 93Y. W USA Mazdaspeed nigdy nie była oferowana na oponach wielosezonowych a na letnich Bridgestone Potenza RE050A. Jeśli auto kupiłeś używane to ktoś może zmienił na całoroczne. Jeśli zechcesz przejść na koła 17" zimą to z oponą 215/50/17, która to kombinacja będzie najbliższa obwodem rozmiarowi fabrycznemu. Jeśli pozostaniesz przy felgach 18", możesz założyć oponę w rozmiarze fabrycznym 215/45/18 lub nieco szerszą 225/45/18. Ceny opon zimowych i letnich są różne, porównaj ceny na www.opony.com, www.oponytanio.pl, www.netcar.pl czy www.motoricus.pl. W internecie jest najtaniej. Ja osobiście z fabrycznych Bridgestone Potenza RE050A, kiedy już mi się zdarły przeszedłem na Toyo Proxes T1R, również w rozmiarze fabrycznym 215/45/18 93Y. Więcej opon jest z indeksem nośności 89, ale ja osobiście bym ich nie założył, chociaż dzieląc dopuszczalną masę całkowitą auta przez 4 wychodzi, że 89 wystarczy (choć przód ma mały margines bezpieczeństwa, jakieś 25 kilogramów na koło – 89 oznacza nośność 580kg a na jedną stronę przedniej osi przypada prawie 556kg). Na zimę zalożyłem 215/45/18 93V i są to Pirelli Winter 240 Sottozero. W tym rozmiarze dostępnę są jeszcze Bridgestone Blizzak LM-22.
Opon w rozmiarze 225/45/18 jest zdecydowanie więcej do wyboru. Niektórzy, przy fabrycznych felgach, przeszli na 225/40/18, ale tutaj różnica jest większa. (kalkulator jest tutaj: http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp).
Kalkulator offsetu (ET) przy zmianie felg jest tutaj: http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp
Mam nadzieję, że to wyjaśnia większość Twoich wątpliwości.
Podsumowując wypowiedzi poprzedników. Do MPS/Mazdaspeed6 najmiejsze felgi jakie wejdą to 17. Ja osobiście nie znalazłem do Mazdy stalowych felg 17" czy 18", może komuś się udało. Fabryczny rozmiar felg to 7"x18" 5x114 ET55, opon 215/45/18 93Y. W USA Mazdaspeed nigdy nie była oferowana na oponach wielosezonowych a na letnich Bridgestone Potenza RE050A. Jeśli auto kupiłeś używane to ktoś może zmienił na całoroczne. Jeśli zechcesz przejść na koła 17" zimą to z oponą 215/50/17, która to kombinacja będzie najbliższa obwodem rozmiarowi fabrycznemu. Jeśli pozostaniesz przy felgach 18", możesz założyć oponę w rozmiarze fabrycznym 215/45/18 lub nieco szerszą 225/45/18. Ceny opon zimowych i letnich są różne, porównaj ceny na www.opony.com, www.oponytanio.pl, www.netcar.pl czy www.motoricus.pl. W internecie jest najtaniej. Ja osobiście z fabrycznych Bridgestone Potenza RE050A, kiedy już mi się zdarły przeszedłem na Toyo Proxes T1R, również w rozmiarze fabrycznym 215/45/18 93Y. Więcej opon jest z indeksem nośności 89, ale ja osobiście bym ich nie założył, chociaż dzieląc dopuszczalną masę całkowitą auta przez 4 wychodzi, że 89 wystarczy (choć przód ma mały margines bezpieczeństwa, jakieś 25 kilogramów na koło – 89 oznacza nośność 580kg a na jedną stronę przedniej osi przypada prawie 556kg). Na zimę zalożyłem 215/45/18 93V i są to Pirelli Winter 240 Sottozero. W tym rozmiarze dostępnę są jeszcze Bridgestone Blizzak LM-22.
Opon w rozmiarze 225/45/18 jest zdecydowanie więcej do wyboru. Niektórzy, przy fabrycznych felgach, przeszli na 225/40/18, ale tutaj różnica jest większa. (kalkulator jest tutaj: http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp).
Kalkulator offsetu (ET) przy zmianie felg jest tutaj: http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp
Mam nadzieję, że to wyjaśnia większość Twoich wątpliwości.
Ostatnio edytowano 25 lis 2008, 12:06 przez kowalesik, łącznie edytowano 1 raz
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
kowalesik napisał(a):[...]Ceny opon zimowych i letnich są różne, porównaj ceny na www.opony.com, www.oponytanio.pl, www.netcar.pl czy www.motoricus.pl.
Oprócz tych dobre sa jeszcze www.opony.pl i www.baloon.pl
kowalesik napisał(a):[...](kalkulator jest tutaj: http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp)
A gdyby nie działało, to:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
kowalesik napisał(a):Mam nadzieję, że to wyjaśnia większość Twoich wątpliwości.
Piękne kompendium...
Może to też do FAQ dodać?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Kurde.....wychodzi na to ze lekko mnie wyprzedzacie w temacie....jutro zobacze pierwszy raz moja spidke to zobacze co to za oponki.....jest taka opcja ze za jakis czas bede ja musial sprzedac....znajdzie sie ktos chetny? Mazda 6SPEED 2007 Grand Touring (GT) tak z ciekawosci pytam . .
Dzieki za pomoc chlopaki......na bank bede jeszce zawracal gitare...ale chyba o to wlasnie tutaj chodzi.
Dzieki za pomoc chlopaki......na bank bede jeszce zawracal gitare...ale chyba o to wlasnie tutaj chodzi.
- Od: 14 paź 2008, 16:54
- Posty: 40
- Auto: Mazda 6 Speed 2007
No pewnie, pod warunkiem że pytania są logiczne, a odpowiedzi konstruktywne jak moich przedmówców Kwestia MPS'a i Mazdy Speed jest bardziej skomplikowana niż mogło by się na pierwszy rzut oka wydawać, a panowie w autoryzowanych serwisach wolą się nie tykać tych problemów tłumacząc się głupotami i stosując spychotechnikę.
Z mojego doświadczenia na temat zbierania informacji odnośnie w/w modeli, warto jeszcze pisać do Mazdy Poland, "www.mazda.pl" "MMPOL-contact@mazdaeur.com" oni trochę dłużej odpisują ale jeśli jasno się napisze punkt po punkcie pytania, to odpowiadają rzetelnie i z sensem podając wszystkie techniczne szczegóły, a jak nie podadzą to zawsze można wysłać jeszcze jednego maila, i jeszcze jednego i jeszcze jednego i tak dalej...
Teraz zostaje nam się już tylko kłócić, które opony są lepsze i dlaczego.
Osobiście uważam, iż najlepiej jest się trzymać oryginalnego, fabrycznego rozmiaru koła. Jednak mazda parę dobrych lat testowała te samochody, i spora grupa ludzi nad tym główkowała, więc jeśli taki rozmiar jest w standardzie to pytanie czy jest sens "ulepszać" samochód innymi rozmiarami? Bo to na pewno będzie miało większy lub mniejszy wpływ na "wzór", a przypominam, że opony to cholernie ważna rzecz, bo przecież są łącznikiem między samochodem a tym po czym jeździmy.
Pozdrawiam i dziękuje wszystkim, którzy przyczynili się do wyczerpania podstaw tematu.
Amen
Z mojego doświadczenia na temat zbierania informacji odnośnie w/w modeli, warto jeszcze pisać do Mazdy Poland, "www.mazda.pl" "MMPOL-contact@mazdaeur.com" oni trochę dłużej odpisują ale jeśli jasno się napisze punkt po punkcie pytania, to odpowiadają rzetelnie i z sensem podając wszystkie techniczne szczegóły, a jak nie podadzą to zawsze można wysłać jeszcze jednego maila, i jeszcze jednego i jeszcze jednego i tak dalej...
Teraz zostaje nam się już tylko kłócić, które opony są lepsze i dlaczego.
Osobiście uważam, iż najlepiej jest się trzymać oryginalnego, fabrycznego rozmiaru koła. Jednak mazda parę dobrych lat testowała te samochody, i spora grupa ludzi nad tym główkowała, więc jeśli taki rozmiar jest w standardzie to pytanie czy jest sens "ulepszać" samochód innymi rozmiarami? Bo to na pewno będzie miało większy lub mniejszy wpływ na "wzór", a przypominam, że opony to cholernie ważna rzecz, bo przecież są łącznikiem między samochodem a tym po czym jeździmy.
Pozdrawiam i dziękuje wszystkim, którzy przyczynili się do wyczerpania podstaw tematu.
Amen
- Od: 13 lis 2007, 00:58
- Posty: 76
- Skąd: Bydgoszcz / Toruń
- Auto: Mazda 6 MPS
Wróciłem z gór i muszę przyznać, że opony, które kupiłem sprawują się WYŚMIENICIE. Zarówno na autostradzie przy wysokich prędkościach, błocie jak i lodzie i świeżym śniegu na krętych nieodśnieżonych drogach Tatr.
Miałem okazję jechać przez bardzo trudne warunki atmosferyczne, polecam bez wahania nawet wymagającym kierowcom, to po prostu w głowie się nie mieści co mazda 6 MPS potrafi na tych oponach Niejedna terenówka się zdziwiła... Jak ktoś piszę, że te opony są do D... bo się naczytał na jakimś forum albo przeczytał jakiś bzdurny test to niech się na nich po prostu przejdzie i porówna, dla mnie bomba
Miałem okazję jechać przez bardzo trudne warunki atmosferyczne, polecam bez wahania nawet wymagającym kierowcom, to po prostu w głowie się nie mieści co mazda 6 MPS potrafi na tych oponach Niejedna terenówka się zdziwiła... Jak ktoś piszę, że te opony są do D... bo się naczytał na jakimś forum albo przeczytał jakiś bzdurny test to niech się na nich po prostu przejdzie i porówna, dla mnie bomba
- Od: 13 lis 2007, 00:58
- Posty: 76
- Skąd: Bydgoszcz / Toruń
- Auto: Mazda 6 MPS
Czesc Koledzy!
Idzie zima wiec zaczalem myslec o oponkach.Co sadzicie o gumach Pirelli Sottozero 215/45R18 w cenie 620pln+VAT moze ktorys z Was mial je w 6 MPS?
Pozdrowionka Kwiatek
Idzie zima wiec zaczalem myslec o oponkach.Co sadzicie o gumach Pirelli Sottozero 215/45R18 w cenie 620pln+VAT moze ktorys z Was mial je w 6 MPS?
Pozdrowionka Kwiatek
- Od: 20 wrz 2009, 20:58
- Posty: 153
- Skąd: Bialystok
- Auto: W169,W251,E92
Nie użytkowałem takowych ale słyszałem wiele dobrych opinii na ich temat.
Ktos z forumowiczów też w CX-7 je założył i był zadowolony.
Ja jakoś się przyzwyczaiłem i wybieram tylko Bridgestone lub Michelin.
Ktos z forumowiczów też w CX-7 je założył i był zadowolony.
Ja jakoś się przyzwyczaiłem i wybieram tylko Bridgestone lub Michelin.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
Sottozero miałem w wersji 16 cali w przednionapędówce i spisywały się bardzo dobrze na czarnej drodze (jak na zimówki) i dobrze na śniegu.
A czy ktoś próbował przejść na 17 cali na zimę – zmieszczą się hamulce? Czy nie kombinować i brać 18 – może polecacie jakieś felgi?
ps kwiatek1901 jak masz srebrego mpsa to chyba Cie widziałem
pozdr
A czy ktoś próbował przejść na 17 cali na zimę – zmieszczą się hamulce? Czy nie kombinować i brać 18 – może polecacie jakieś felgi?
ps kwiatek1901 jak masz srebrego mpsa to chyba Cie widziałem
pozdr
- Od: 31 mar 2008, 20:08
- Posty: 68
- Auto: 6MPS
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość