[6 GG MPS] Co na zimę? Felgi i opony zimowe

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Docent_Procent » 18 lis 2009, 10:31

Cześć!
Dodaję link do Forum z US dot tej tematyki:
http://www.mazdaspeedforums.org/forum/f319/
btw – jeśli tam czegoś nie ma – to chyba nigdzie nie uda się znaleźć ....
Początkujący
 
Od: 26 lip 2008, 20:15
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Speed3

Postprzez kryystian » 18 lis 2009, 16:50

oj chyba uda
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez kwiatek1901 » 18 gru 2009, 17:12

Witam!
W koncu mialem okazje przetestowac Yokohamy W.Drive 215/45/18 na sniegu :D.Oponki te sa rewelacyjne pod kazdym wzgledem :)Zrobilem na nich juz 20000tys w 95% po autostradach,jesli chodzi o zuzycie to jest bardzo znikome :)opony godne polecenia.
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 20:58
Posty: 153
Skąd: Bialystok
Auto: W169,W251,E92

Postprzez kowalesik » 18 gru 2009, 21:49

No niezłe oponki rzeczywiście, 20 milionów kilometrów na jednym komplecie :) Auto też super, skoro tyle wytrzymało :) A indeks nośności sprawdzałeś? Ich nie ma w zalecanym 93.
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 23:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez kwiatek1901 » 18 gru 2009, 22:29

kowalesik napisał(a):No niezłe oponki rzeczywiście

Oponki sa super ;)
kowalesik napisał(a):Auto też super, skoro tyle wytrzymało

Auto SUPER to fakt :D
kowalesik napisał(a):A indeks nośności sprawdzałeś? Ich nie ma w zalecanym 93.

owszem indeks nosnosci ma 89,ale mnie to wali,wazne ze dobrze mi sie jezdzi.A po 20tys ;)nalatanych po aquaplaningach,sniegu itd stwierdzam ze oponki sa zaje...e :) indeks jest oczywiscie wazny(pytalem przed zakupem pare osob z branzy oponiarskiej ;)Yokohama ma prawdziwy w przeciwienstwie do niektorych producentow ;)
Pzdr,Kwiatek
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 20:58
Posty: 153
Skąd: Bialystok
Auto: W169,W251,E92

Postprzez eempes6 » 28 wrz 2010, 19:36

witam,

odkopuje dinozaura jako iz chodzi mi po łbie juz zimowa 1sza wymiana łopon(na stock fele). w fabrycznym rozmiarze sa tylko 2 , ale mysle nad 225/45 wiekszy wybór.

podsumowując gdzies przeczytalem ze ktos narzekal na zachowanie w zakretach na 225 <co?>

napiszcie kto jakie użytkował,ja chyba wybiore 225 jakie za i przeciw???????????????

jak ktos znajdzie chwile to chetnie bym sie na ten temat czegoś dowiedział
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 21:05
Posty: 255

Postprzez Darkman111 » 13 paź 2010, 08:46

Siema,

ja używam pirelek w standardowym rozmiarze.
Nie wiem, czy warto zakładać szersze zimówki – zazwyczaj się zwęża by jednostkowy nacisk był większy, fakt, że nie jeździłem na innych niż 215 :D nie jestem doświadczony <zawstydzony>

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2009, 15:58
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez BUrdoror » 13 paź 2010, 09:23

To samo – wybralem Potenzy zimowe 215. Nie mam zastrzezen
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez emilioestewez » 13 paź 2010, 10:54

BUrdoror napisał(a):Potenzy zimowe

Ty to masz dojścia kolego <lol> Weź mi też załatw takie <zeby>
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez Darkman111 » 13 paź 2010, 10:57

BUrdoror napisał(a):wybralem Potenzy zimowe 215.


Pewnie za specjalne zamówienie, nożem do tapet lamele w letnich robione :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2009, 15:58
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez BUrdoror » 13 paź 2010, 11:32

Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez habzimierz » 13 paź 2010, 11:49

u wróbla 215 to mało <zawstydzony>
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez emilioestewez » 13 paź 2010, 12:14

Oj tam nie czepiamy się – tylko prostujemy temat :)
No ciekawe jak Ci się będą sprawować. Ja śmigam na Dunlop SP WINTER SPORT 3D na 205 i jestem zarąbiście zadowolony.
eempes6 napisał(a):napiszcie kto jakie użytkował,ja chyba wybiore 225 jakie za i przeciw???????????????

Na szerszych laczach będziesz troszkę bardziej narażony na aquaplaning. O resztę chyba się nie musisz martwić bo masz 4 łapy w końcu.
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez BUrdoror » 13 paź 2010, 12:28

emilioestewez napisał(a):Oj tam nie czepiamy się – tylko prostujemy temat :)
No ciekawe jak Ci się będą sprawować. Ja śmigam na Dunlop SP WINTER SPORT 3D na 205 i jestem zarąbiście zadowolony.
.

Cala zeszla zime na nich przejezdzilem... i pol wiosny (na spocie na nich sie doturlalem).
Przezylem bez wiekszych obrazen – wiec dzialaja <oczko>
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez eempes6 » 13 paź 2010, 12:37

dzięki, czyli wszyscy standart 215 na zime albo węższe jest ktoś kto smigał na 225 to mógłby się wypowiedzieć na temat różnic.

pozdros <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 21:05
Posty: 255

Postprzez habzimierz » 15 paź 2010, 00:35

fazer72 napisał(a):To dajcie znać jak się będziecie wybierać, zrobimy spota rozetowego.


<spoko>
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez Dave1 » 15 paź 2010, 18:18

Czy w 6 mps ew. speed6 można jeździć z różną głębokością bieżnika na osiach, np. 7 mm przód i 5 mm tył? Sa różne opinie na ten temat i wpływu na haldex. Założyłem zimówki na przód i cos mi zaterkotało w napędzie podczas przyspieszania...
Początkujący
 
Od: 11 cze 2009, 19:19
Posty: 26
Skąd: Braniewo
Auto: speed6

Postprzez fazer72 » 15 paź 2010, 19:27

Jeździć można, tylko przyspieszać nie wolno :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez DISItune » 15 paź 2010, 19:39

Dave napisał(a):Czy w 6 mps ew. speed6 można jeździć z różną głębokością bieżnika na osiach, np. 7 mm przód i 5 mm tył? Sa różne opinie na ten temat i wpływu na haldex. Założyłem zimówki na przód i cos mi zaterkotało w napędzie podczas przyspieszania...


Jak miałem Subaru to wszyscy na forum krzyczeli że w czteropędach opony muszą mieć taką samą głębokość bieżnika, żeby miały taką samą średnicę, żeby tył nie kręcił się z inną prędkością niż przód. Dałbym sobie ręke uciąć że ta zasada powinna obowiązywać przy wszystkich samochodach z napędem na cztery koła <oczy>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez emilioestewez » 15 paź 2010, 20:55

Kumplowi w X5 (3 letnim) dwa razy napęd robili i usłyszał dokładnie to samo w serwisie beemki. Mi aż się nie chciało w to wierzyć.
A może "zaterkotała" Ci trakcja bo wyczuła różnicę w prędkości obrotowej na osiach.
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed