Mazda 3 BM/BN – Nasze wrażenia i opinie

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez Doncarlo » 10 cze 2014, 23:38

Witam wszystkich Forumowiczów

Wczoraj nadejszła wiekopomna chwila i odebraswają Mazdę 3 Sky Energy + Xenon 120KM.

Wrażenia z jazdy (130Km) jak najbardziej pozytywne. Komfort na wysoki poziomie ( na codzień jeżdżę Mercedesem E 204KM benzyna) porównywalne z klasą wyższą.
Silnik dynamiczny, "ciągnie" od samego dołu obrotów, Komputer sugeruje zmianę biegów i tak je zmieniając można spokojnie jechać ( np 70km/h 5 lub 6 bieg) i spalanie jest rewelacyjne ( mnie na całej trasie plus wyjazd z miasta wyszło 5,4l/100km – pierwsze kilometry auta :) ) ale jak się chce przyspieszyć trzeba redukować na 3 lub 4 bieg i wchodzić na obroty ( nie przekraczałem 4tys obr wieć nie mogłem sprawdzić do konca). Miasto 7,1 l/100km
Biegi lekko haczą sczególnie 3 i czasem 1 ale ogólnie skrzynia BARDZO precyzyjna i przyjemna w obsłudze – myśle że się ułoży po 1-2 tyś km.
z opisywanych na forum zastrzezen co do wykonania:
+słynna podsufitka jest moim zdaniem tak wyprofilowana na środku ze sprawia wrażenie słabo przymocowanej – dla mnie bez zastrzezen.
+Tylne siedzisko żeczywiście da się odgiąć , ale powiem Wam ze nie rozumiem tego zstrzezenia bo np w mercedesie jest podobnie , no moze mniej sie odgina

przygotowanie auta przez Salon Mazdy perfekcyjne. Nie było potrzeby sprawdzania auta w detalach jak przy zakupie urzywanego.

Prowadzenie i układ kierowniczy, amortyzacja itd SUPER moze tylko te opony 16'' i profil 60 sprawiaja trochę wrażenie że auto "pływa" na pewno niższy profil opony byłby zdecydowanie lepszy dla lubiących ostrą jazdę ale generalnie auto jedzie jak po szynach :)

Z moich obserwacji co mnie trochę zaskoczyło to bardzo ciężka maska ....nie wiem czy Wy też tkie macie wrażenia.??

Zastrzeżenia mam na razie do dzwigni regulacji wysokości fotela kierowcy – mało stabilnie przytwierdzona, mam wrażenie,że może rysować z czasem bok plastikowy fotela. Co o tym myślicie??

Wnętrze perfekcyjne, funkcionalność i PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY BEZCENNE

Ogólnie z zakupu jestem BARDZO ZADOWOLONY , chociaż to auto dla żony to napewno często z wielką chęcią do niego wsiądę za kierownicę :)

Wiem że trochę nieskładnie to wszytko napisałem ale to chyba z radości :)
Gdybym miał jescze raz wybierać np między nowym Peugeotem 308 a Mazdą 3 i nawet dopłacić to ponownie wybrałbym MAZDĘ ( jeżdziłem dwoma peugeotami 307cc i nowym 208).

Pozdrawiam Wszystkich
Początkujący
 
Od: 26 sty 2014, 21:51
Posty: 11
Auto: Mazda 3 BM Sky ENERGY 120KM HB -odbiór lipiec 2014

PostTen post został usunięty przez Wojtek 11 cze 2014, 00:01.
Powód: OT

Postprzez Wojtek » 11 cze 2014, 00:00

wszystko jest w dziale Motorozmowy...
viewtopic.php?f=139&t=159690

tutaj tylko "wrażenia i opinie"

dziękuję :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ulmen » 16 cze 2014, 20:27

Wrażenia i spostrzeżenia po 1000km. Niestety nie mam możliwości porównania wrażeń z Mazdy 3 do innego samochodu, z którego korzystałbym tak intensywnie i często jak z BM.
Po kolei:

Elementy na plus:
1. Silnik – spalanie jak na mój gust rewelacja. Szczególnie przy niewielkich obrotach. Tutaj duży plus inżynierom z Mazdy za taki dobry silnik. Do tego cichutki.
2. Fotele
3. System audio (wiadomo kwestia gustu) + pokrętło do sterowania (HMI) super wygodne.
4. Bluetooth + integracja z telefonem
5. Lusterka boczne zapewniają lepszą widoczność niż bym się spodziewał. Narzeczona, która jest nieco niższa narzeka, że przy przesunięciu fotela lusterka boczne są na wysokości jej ramion i musi dużo głową kręcić....
6. Klimatyzacja: szybko schładza wnętrze. Brakuje mi jeszcze jednego najniższego poziomu nadmuchu
7. I-stop, nigdy nie miałem z czymś takim styczności. Jak dla mnie rewelacja :–)
8. Kierownica – dobrze leży w rękach.

Elementy na minus lub duperele
1. Coś nisko pryskają spryskiwacze przedniej szyby. Strumień powinien być skierowany nieco wyżej.
2. Trzeszczący przy lekkim docisku plastik słupka B chroniący pas bezpieczeństwa strony pasażera.
3. Nieczytelny obrotomierz (za mały jak na moją dużą głowę <glupek2> )
4. Lusterko główne wsteczne ogranicza widoczność do przodu (przestrzeń między "tabletem" a lusterkiem jest dla mnie za mała, muszę się schylać aby się upewnić co do stanu drogi przede mną), mogłoby być umieszczone nieco wyżej.
5. Kiepskie wyciszenie w kabinie powyżej 100km/h
6. Bagażnik pozbawiony haczyków na zakupy – chyba zrobię coś z tym we własnym zakresie.

Dwa dni temu zafundowałem Maździe powłokę ceramiczną. Woda się jej nie trzyma w ogóle a przy lekkim deszczu nie ma potrzeby korzystania z wycieraczek. Również mniej się brudzi.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez tomsson82 » 25 cze 2014, 15:08

Jestem od tygodnia posiadaczem nowej 3 sedan 120 KM

Ogólnie wspaniałe auto pod względem zewnętrznym i wewnętrznym, silnik dynamiczny ładnie przyspiesza, biegi po 1000 km przestały haczyć (3,4), prowadzenie rewelacja.

Powyżej 120 KM jest troszeczkę słabo wyciszony ale nie jest to autko klasy premium, natomiast dużym minusem to uszczelki drzwi słychać bardzo przepuszczanie powietrza pow 100 km/h z resztą identycznie jest w mazdzie 6 którą też jeździłem.

Zawieszenie – no cóż, jak dla mnie bardzo twarde czuć wszelkie nierówności zwłaszcza pasażerowie którzy siedzą z tyłu nie mają dużego komfortu na naszych polskich drogach, doszło do tego że zmniejszyłem poziom ciśnienia w oponach z 2,5 do 2,4 – po tym zabiegu ledwo zauważalna zmiana.
Poza zawieszeniem jestem bardzo zadowolony.
Początkujący
 
Od: 25 cze 2014, 14:53
Posty: 17
Auto: Mazda 3 120 KM Sedan 2014r.

Postprzez popeye » 28 cze 2014, 08:49

Dodam od siebie ze jakosciowo slabe plastki w srodku strasznie sie rysuja.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2013, 11:27
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 3 2,0 165KM SkyEnergy

PostTen post został usunięty przez Wojtek 5 lip 2014, 10:38.
Powód: ten temat jest w Motorozmowach

Postprzez Motoryzantka » 12 lip 2014, 10:54

Pozwólcie, że i ja dołożę swoje trzy grosze, zarówno pozytywne, jak i nie obędzie się bez tych negatywnych.
Swoją Mazdą 3 BM (wersja hatchback 165 KM SkyEnergy) przejechałam 2 300 km.


1) Silnik- jak dla mnie rewelacja. Jednym słowem elastyczny, całkiem dynamiczny i ekonomiczny( spalanie w cyklu miejskim na poziomie 7,0- 7,1l). W cyklu mieszanym (6,8-6,9 l). Moja ocena to "szóstka"
2) Skrzynia biegów- na początku miałam problemy z zacinającym się biegiem 3,4 oraz czasami zacinała się 'jedynka". Teraz po przekroczeniu 2000 km mogę śmiało stwierdzić (tak jak wielu innych użytkowników forum), że problemy te zniknęły. Skrzynia działa praktycznie bez zarzutu, chodzi precyzyjnie i lekko. Uwazam, że jest bardzo dobrze zestopniowana. Już nawet przy prędkości ok. 50km/h mogę w miarę sprawnie przemieszczać się na "szóstce". Moja ocena to "szóstka".
3) Ilość miejsca w środku- Uważam, że i tutaj nie ma absolutnie na co narzekać. Zarówno z przodu, jak z tyłu miejsca nie brakuje. Zawsze najbardziej byłam wyczulona na ilość miejsca z tyłu oraz ilości miejsca na nogi na tylnej kanapie. Uważam, że i tutaj Mazda nie ma się czego wstydzić. Jeżeli chodzi o pozycję kierowcy , to fotele są dobrze wyprofilowane. Mogłyby być jednak nieco dłuższe. Fotel mam ustawiony dosyć wysoko, bez problemu widzę maskę auta. Moja ocena to 'piątka".
4) Wygląd zewnętrzny- wow, wow i jeszcze raz wow :) Ileż to już osób się nie oglądało :D Za Madzią oczywiście :) Pod względem wyglądu Mazda 3 stoi na czele swojej klasy. Moja ocena to 'szóstka"
5) Jakość materiałów we wnętrzu- uważam, że tutaj należałyby się poprawki. Po pierwsze, "trzeszczące" plastiki (opisałam wszystko w dziale Nadwozie pojazdu), po drugie jakość tapicerki na fotelach mogłaby być jednak lepsza (boczki foteli wydają się mi zbyt cienkie), po trzecie jakośc wykonania bagażnika pozostawia wiele do życzenia (na szczęście dużo rzeczy maskuje mi oryginalna gumowa wykładzina do bagażnika). Lecz niestety, podłoga bagażnika nie robi najlepszego wrażenia. Na plus natomiast elementy obszyte skórą, górna część deski rozdzielczej (wykonana z miłego miękkiego materiału), listwy "piano black" (mimo, że dość mocno widać na nich kurz, to te wstawki potęgują wg mnie wrażenie przejścia do auta o jedną klasę wyżej). Ktoś wspominał, że bardzo mocno się rysują. póki co u siebie tego nie zaobserwowałam. Główną w tym rolę na pewno odgrywa w tym sposób pielęgnacji i czyszczenia, ponieważ jak juz wspomniałam niemiłosiernie się kurzą. Ja po prostu kupiłam u optyka ściereczkę przeznaczoną do szkieł okularowych (nie jakieś badziewie, tylko już taką najlepszą <ok> i na sucho przecieram nią zarówno ekran tableta, na którym z kolei mocno widać odciski opuszek palców , jak i własnie te wstawki z "piano black". Do tej pory nie stosowałam żadnych środków, ponieważ nie wiem czy nie powstałyby jakieś odbarwienia na tych listwach. Moja ocena w tej kategorii to 'czwórka"
6) Ergonomia- wg mnie wszystko jest na swoim miejscu. Kokpit nie jest przeładowany przyciskami. Deska rozdzielcza wygląda więcej niż przyzwoicie. Ten minimalizm wyszedł Maździe na dobre. Jednym słowem, mam wrażenie, że jestem w samochodzie o klasę wyżej. Gdyby tylko nie te trzeszczące plastiki byłoby naprawdę super :)
7) Wielkośc bagażnika- jak dla mnie te 364 l są wystarczające. Dodam ze na wakacje z dwójką dzieci zdołaliśmy się zapakować, bez konieczności składania [jakich?] siedzeń. Przestrzeń bagażowa nie jest co prawda przepastna ani duża , ale jezeli mialabym na co dzień wozić "puste powietrze" w bagażniku po mieście, to za kombi dziękuję. Wolę Mazdę. Moja ocena to "cztery plus".
8) Prowadzenie- super, w tym samochodzie czuję się jak ryba w wodzie. Silnik, pozycja za kierownicą , precyzyjna skrzynia biegów robią swoje. Radość z jazdy jest bardzo dobrze wyczuwalna. Uwielbiam jeździć tym samochodem i odczuwam wielką frajdę. Moja ocena to "szóstka"
9) Zawieszenie- twarde, lecz wg mnie bardzo dobrze tłumi nierówności.Na fabrycznych kołach "16" przejeżdzanie przez "dziury" jest nadzwyczaj mało wyczuwalne. Dużą ten na pewno w tym rolę odgrywa duży profil opony. Niemniej jednak zawieszenie pracuje cicho. Moja ocena to "szóstka".
Reasumując na plus należy zaliczyć-
– silnik (dynamika, spalanie, elastyczność)
– skrzynia biegów (jej praca, precyzja)
– wygląd zewnętrzny (!!!!)
– wygląd wnętrza (w szczególności deski rozdzielczej)
– ilość miejsca w środku ( jak dla mnie naprawdę ok)
– zawieszenie (ciche, dobrze tłumiące nierówności)

Na minus niestety:

– trzeszczące plastiki (największy minus tego auta!!!)
– odgłos idący od klapy bagażnika podczas zamykania pojedynczych drzwi
– wykończenie bagażnika
– jakość tapicerki na fotelach( szczegolnie boczki)
Na razie to tyle z mojej strony. Podsumowując Mazda 3 to bardzo udane auto, lecz niestety z pewnymi "chorobami wieku dziecięcego" , nad którymi producent powinien popracować. Jezeli jednak miałabym ponownie stanąć dzisiaj przed wyborem auta w tej klasie, to ponownie wybrałabym nową Mazdę 3. Wyboru nie żałuję Samochód w mojej subiektywnej ocenie zasługuję w skali 1-6 na ocenę 5.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 11:31
Posty: 60 (3/1)
Auto: Mazda 3 BM 165 KM Hatchback Sky Energy odbiór marzec/kwiecień 2014

Postprzez MateoGDY » 12 lip 2014, 20:23

Witam wszystkich:) Jestem baardzo szczesliwym posiadaczem nowej 3ki – sedan 120 KM, Sky Energy + Ksenon + Navi pakiet. Auto posiadam od miesiaca i mam przejechane 1100 km.
Wymienie po krotce PLUSY czyli pozytywne wrazenia z jazdy:

1. piekny, urzekajacy wyglad, za kazdym razem jak sie na nia patrzy, wsiada itp. <serduszka>
2. dynamiczny silnik, "ciagnacy" juz od najnizszych obrotow, ma poza tym piekne brzmienie prawdziwego silnika wolnossacego
3. swietne lampy ksenonowe i LED'y – w nocy jak niebo a ziemia w porownaniu z halogenami
4. wysmienita wrecz ergonomia w srodku i duzy bagaznik
5. bardzo dobra jakosc wykonczenia wnetrza
6. swietne fotele zarowno z przodu jak i z tylu
7. genialny system sterowania multimediami HMI oraz 7" ekran – wszystko obsluguje sie prosto a grafika okazuje sie bardzo dobrej jakosci, nic sie nie zawiesza
8. precyzyjna, manualna skrzynia biegow
9. zadziwiajaco niskie spalanie (jezdzilem glownie w miescie 1100 km – obroty rzedu 2 tys – spalanie wg kompa 6.6, wg obliczen ze stacji 6.9 l/100 km (zalewanie pod korek, jazda 150 km, znowu zalanie pod korek na tej samej stacji)
10. bardzo przyzwoite tlumienie nierownosci – zawieszenie cos miedzy sztywnym a komfortowym

Teraz czas na MINUSY:

1. z racji tego ze to sedan i ma duzy kufer – wszelkie dziury na drodze sa "rezonuja" i dostaja sie do kabiny
2. dosc czule sprzeglo – powoduje niezamierzone szarpanie podczas ruszania (a noge mam delikatna bo poprzednio jezdzilem dieslem)
3. stosunkowo "apatyczne" ladowanie stacji radiowych w systemie MM
4. silnik az prosi sie o wyzsze obroty powyzej 3-4 tys – spalanie bedzie na pewno wyzsze (cos za cos <oczy>
5. dosc glosno powyzej 130 km/h

Generalnie z auta jestem baardzo zadowolony. Ten samochod to prawdziwy "made in Japan".
To na razie tyle, jak cos nowego zauwaze to Was powiadomie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 12:04
Posty: 62 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM 2.0 120 KM SkyEnergy Navi Xenon

Postprzez Nvx78 » 21 lip 2014, 22:12

OK czas na moje odczucia.....
Mam Madzie 2 litry 165 rumaków, wersja ...hmm nie wiem <rotfl>
Auto kupiłem z dnia na dzień, ot taki kaprys. Przechadzka po mieście, salon, umowa --> jakoś w grudniu 2013. Sprzedawca stanął na przysłowiowych rzęsach i wersję, którą wybrałem "wypaczył" na statku, który już płynął do Europy. Odbiór połowa stycznia 2014. Kolor Deep Crystal Blue... <czarodziej> ... magiczny.
Śmignąłem już ponad 20 tysięcy. Już po pierwszej wizycie w ASO na przeglądzie gwarancyjnym. W tym miejscu ciekawostka... sugestia wymiany filtra powietrza (normalnie 40k km).
Spalanie? hmm przy ciężkiej nodze po mieście 7,0 (do pracy 18 km), a na trasie :D też tyle, chyba, że z dzieckiem na pokładzie to 6,3.
Haczenie biegów? no cóż, ten typ tak ma. Ktoś gdzieś napisał, że w zależności od obuwia, a raczej podeszwy płynność zmiany biegów jest inna. Coś w tym jest. Wyczucie sprzęgła musi być i basta :)
Bagażnik? ... się zmieściło to co chciałem przewieźć, czyli: dziecko + żoncia + bambetle (m.in. łóżeczko turystyczne + wszystko co dziecko potrzebuje).
Akcesoria? po kilkukrotnym "zawieszeniu się" i jeździe ze złożonymi lusterkami polecam moduł składania lusterek.
Zamontowałem dodatkowo video rejestrator. Po prawej stronie lusterka na przedniej szybie. Kabel --> po podsufitką --> boczny prawy słupek (schowany) --> uszczelka wokół otworu prawych przednich drzwi --> siedzenie pasażera. Generalnie w środkowej konsoli, z tyłu podłokietnika jest maskownica (od strony pasażerów z tyłu), w której schowałem rozdzielacz gniazda zapalniczki, z 1 na 3 (genialny wynalazek :) ). Tam też wpiąłem ładowarkę do telefonu (nawigacji). Kabel poprowadziłem analogicznie jak do VR tyle, że lewą stroną. Dodatkowo CB "wciśnięte" pomiędzy lewy słupek i lewy przedni fotel. Akurat mam radio President William, gdzie całe ustawianie jest w "gruszce". Gruszka wisi na swoich firmowych zaczepach w przednich nawiewach nad środkową konsolą.
Cóż jeszcze? Ano wezwanie przez MMPOL na serwis związany z i-stoop (zmiana softu). W sumie nie miałem złych doświadczeń.
Generalnie jestem zadowolony i polecam.
Nvx78
 

Postprzez NOWYG » 25 lip 2014, 12:29

Pozwolę sobie dodać swoje kilka groszy.
Obecny przebieg ok 2400 km
1300 km trasa, pozostałe miasto.
W mieście samochód użytkuje żona więc w większości będzie to kobiece spojrzenie na samochód :) :

-wygląd, biała perła w sedanie (tylko zazdrość innych użytkowników dróg) <serduszka>

– wnętrze miejsce pracy kierowcy ok, największa wada to regulacja oparcia przy pomocy skokowej dźwigni a nie pokrętłem (mam nadzieję że wiadomo o co chodzi). Pozostałe regulacje ok.wzrost kierowcy 152cm.
wnętrze brudzi się niemiłosiernie szybko (przesiedliśmy się z jasnego wnętrza volvo które nawet po kilku miesiącach nie wyglądało tak źle jak mazda po 2 tygodniach).Dywaniki welurowe standard wyglądają gorzej niż te które miałem w volvo z przebiegiem ponad 200 tyś km.Pozostałe plastiki łatwo się rysują jednak wszystko spasowane ok, brak wad i usterek opisywanych na forum.Oszczędność na jakości w niektórych miejscach rażąca (osłona lampki w bagażniku już się uszkodziła (kto to wymyślił <glupek2> )

-multimedia obsługa oraz działania bez zarzutu.

-technika (prowadzenie,silnik,skrzynia)-to ta część która rekompensuje wszystkie wady (lekko jeszcze chaczy 4,5 bieg,sprzęgło jest delikatne).Poza tymi uwagami super.

Patrząc okiem kobiecym jest wiele różnic po między mazdą i volvo którym jeździliśmy , ale trzeba sobie powiedzieć wprost różnica w cenie nowych samochodów z podobnym wyposażeniem blisko 40% i to powinno być odpowiedzią na uwagi co do głównie jakości materiałów.

Opis może chaotyczny ale nadal uważamy że to był dobry zakup
Początkujący
 
Od: 15 mar 2014, 09:29
Posty: 18
Auto: MAZDA 3 SkyEnergy 2.0 120KM
odbiór czerwiec 2014+xenon

Postprzez dnf » 25 lip 2014, 13:36

Przejechałam już mazdą pierwsze 2k, więc mogę podzielić się moją opinią. Posiadam model MAZDA 3 SkyEnergy 2.0 120KM + xenon w wersji sedan. Poniżej lista plusów i minusów auta, które zauważyłem:

Plusy:
– Moim zdaniem najładniejsze auto w segmencie C
– Wnętrze bardzo mi się podoba jest minimalistyczne i nowoczesne
– Wygodny dostęp do skrzyni biegów z podłokietnika
– Fotele są wygodne i jeździ się w nich komfortowo
– Spalanie jak dla mnie super – w tym momencie pokazuje mi średnie spalanie 6.7
– auto bardzo dobrze się prowadzi, dobrze trzyma się drogi (nie przeszkadza mi twardsze zawieszenie)
– Gniazda USB i zapalniczki są schowane – wygląda to estetyczniej
– polecam pakiet xenon – wcześniej nie miałem xenonów, ale teraz widzę jak super doświetlają drogę, (chociaż wersja skrętna dostępna jest tylko dla najwyższych wersji)
– Wygodne jest otwieranie bagażnika z pilota – odskakuje do góry. Może to nie siłowniki ale zawsze wygodniej
– Wygodne sterowanie systemem multimedialnym – chociaż jak dla mnie wolałbym mieć dotyk dostępny podczas jazdy, ponadto przechodzenie pomiędzy ekranami w danej aplikacji (np. zużycie paliwa) jest mega niewygodne

Minusy:
– Mam wrażenie, że zastosowany plastik przyciąga kurz o wiele bardziej niż w poprzednich samochodach, co za tym idzie po miesiącu kurz jest już bardzo widoczny
– zastosowanie piano black jest może i ładne, ale według mnie powinna być na tym jakaś dodatkowa warstwa ochronna, bo porysować to jest mega łatwo a czyścić bardzo trudno żeby nie zrobić rys
– schowek jest dla mnie przymały i szkoda, że nie jest klimatyzowany (przydaje się na wakacjach)
– brak możliwości domykania szyb i składania lusterek z pilota – podobno można coś dokupić, ale jak dla mnie to takie coś powinno być w standardzie
– schowków jest dosyć mało a szczególnie brakuje mi miejsca w drzwiach na jakieś śmieci – można włożyć tylko butelki
– po miesiącu znalazłem w przedniej części maski dwa małe ubytki – niby nic wielkiego, ale to dopiero miesiąc
– pomimo tego, że samochód wie, że kluczyki są w środku można zatrzasnąć samochód otwierając sam bagażnik i zostawiając tam kluczyki
– wersja komfort w domykaniu szyb tylko u kierowcy (nie wiem czy tak to się nazywa)
– brak możliwości założenia zaczepów w bagażniku – nie wiem czemu w sedanie tego nie ma?
– Nie wiem ile trzeba będzie jeszcze czekać na możliwość korzystania z OpenCar (to minus dla programistów ;) )
– Wiem że w innych samochodach też tak jest ale jak dla mnie to w standardzie powinna być przynajmniej ta dojazdówka a nie tylko zestaw naprawczy

Podsumowując pomimo paru minusów, które wymieniłem jestem bardzo zadowolony z zakupu. komfort optyczny i użytkowy jest bardzo duży i po prostu jeździ się bardzo przyjemnie.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2014, 18:54
Posty: 142 (1/27)
Auto: Mazda 3, Sedan 2014, Skyactiv-G 120KM 6MT + Xenon

Postprzez child » 28 lip 2014, 22:51

Ja właśnie wróciłem z wakacyjnego wypadu do Włoch (3500 km w obie strony). Mazda z 13.5 tys. km dobiła do 17 tys. km :) Wrażenia:
* nawet po 10h jazdy praktycznie bez przerwy nie bolał mnie w ogóle kręgosłup i nie było mi niewygodnie
* gdyby siedzenie było dłuższe, to nogom byłoby wygodniej, ale nie było źle
* klima dawała radę nawet we włoskich upałach (ale nie widzę powodu, dlaczego miałaby nie dawać)
* tempomat to fajna rzecz w takiej długiej trasie
* do bagażnika weszły rzeczy dla 5-osobowej rodziny, w tym jedzenie na tydzień (we Włoszech wszystko jest potwornie drogie)
* z pełnym bagażnikiem i całą rodziną w środku brak wrażenia mułowatości

Jestem mile zaskoczony zwłaszcza wygodą pozycji za kierownicą przy dłuższej jeździe – byłem pewny, ze po ok. 20 godzinach jazdy będę ledwo żywy, a tu ... właściwie żadnych negatywnych odczuć.

Trochę przeszkadzało bicie na oponach przy pewnych prędkościach (opisywane w innym wątku), chyba się wybiorę do ASO, żeby spróbowali poprawić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez szpakoff » 9 wrz 2014, 16:44

No i minął miesiąc odkąd odebrałam swoją Mazde 3 SkyEnergy 2.0 120 KM + Xsenon kolor Titanium Flash.
Autko spisuje się rewelacyjnie. Przebieg 1 500 km, spalanie 5,5 – 5,7 (przy prędkościach 100 – 120 na trasie + miasto).
Wrażenia:
– CZYSZCZENIE: Jak wymieniają użytkownicy forum, dość problematyczne jest "czyszczenie" w środku – ściereczki, nawet te najmiększe i bez włosia z panelu piano elegancko zgarniają kurz, jednak kokpitu już dobrze nie czyszczą ;/ a nawet zostawiają swoje włosie na nim, które ciężko jest potem odczepić. Podobny problem mam również z utrzymaniem w czystości karoserii a właściwie nie spływają mi kropelki wody które zostawiają brzydkie smugi i cały wygląd auta lekko traci, jednak koloru nie wymieniłabym na żaden inny dostępny w palecie. (może jakaś rada jak sobie poradzić z tym problemem? zaznaczę jeszcze, że używam myjki ciśnieniowej Karchera).
– BIEGI: Nie zauważyłam u siebie szczególnego haczenia biegów, nawet wolę to, że "czuć" zmianę.
-System I-stop działa bez zarzutów.
– Fotel kierowcy bardzo wygodny, zarówno w jeździe jak i w regulacji. NIe zaszkodziłaby regulacja fotela pasażera,
– Płyn ze spryskiwaczy często (przez wycieraczki) ochlapuje szybę boczną kierowcy, również pozostawiając smugi – nie do końca mi się to podoba,
– lusterka boczne rewelacyjne, duża widoczność, system RVM, wszystko działa jak należy, natomiast mam wrażenie że lusterko wsteczne czasem "zamazuje" obraz z tylnej szyby,
– bagażnik dość duży, w zupełności wystarczający.

Przyjemność z jazdy rewelacyjna, duże plusy za płynność, zwinność, skrętność i wbrew pozorom (moim zdaniem) lekkość prowadzenia tego auta.
szpakoff
 

Postprzez demonst » 13 wrz 2014, 07:52

Wczoraj odebrałem swoją Madzię – snowflake white, skyenergy HB 165KM w manualu i zrobiłem 100km, dzisiaj planuję kolejne 100, a jutro 800, więc dotarcie zrobię w tydzień :)
Póki co jestem ZACHWYCONY – absolutnie WSZYSTKO mi w niej pasuje. Silnik na razie oszczędzam, ale i tak dynamika jest rewelacyjna! A wygląda obłędnie... Jestem zakochany :)
Więcej napiszę po jutrzejszej trasie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2005, 22:30
Posty: 65 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Teraz: Mazda 3 HB '14, 165KM Man
Kiedyś: Mazda MX-6 1988, silnik 2.0i

Postprzez jorgen » 13 wrz 2014, 15:25

Samochod po pierwszym przegladzie – nawet dosc tanio. Dzis przekroczyl 25K km. Nic sie nie dzialo – w sumie okazal sie bardzo oszczedny. Glowna zaleta to trzymanie sie drogi. Byloby milo jakies 40 ps wiecej ale moze wymysla jakiegos chipa.
Początkujący
 
Od: 30 sty 2014, 11:35
Posty: 5 (1/0)
Auto: BM 2013 skyenergy 165 hp

Postprzez woytaski » 23 wrz 2014, 21:05

Na szybko kilka moich spostrzeżeń na temat nowej trójki...
O pozytywach, achach i ochach pisać nie będę – wszystko już zostało napisane ;P
Mam sedana z dodatkowym wyposażeniem:
– pakiet xenon,
– navi,
– czujniki parkowania przednie,
– kamera cofania.

Niestety przednie czujniki parkowania to jakaś pomyłka. Montowane są przez dealera, na zasadzie dodatkowego guzika aktywującego zamontowanego na tapicerce, poniżej kierownicy (bezsens), bowiem na panelu przycisków po lewej (tam gdzie istop, RVM) są 2 wolne miejsca i można by zastosować fabrycznie przewidziane do tego miejsce...
Czujniki posiadają zupełnie inny dźwięk niż tylne a ich działanie poza ostrzeganiem o przeszkodzie za...ście irytuje. O co chodzi? O to, że działają nieprzerwanie do momentu wyłączenia stacyjki lub dezaktywacji czujnika... :(
Logiczne wydaje się, iż powinny przestać informować o przeszkodzie w momencie wrzucenia na luz, niestety wyją i wtedy :(

Zapach... Nie wiem czy ja jestem przeczulony ale zapach wydobywający się z nawiewów przyprawia o mdłości... Szczególnie na postoju, przy włączonym silniku...
To mieszanina zapachu oleju z frytek i rozgrzewanego tworzywa sztucznego...
Niestety nawet po kilku godzinach poza autem nadal go czuję (dramat) <płacze>
Powiedzcie, że to szybko minie...
Reszta po przejechaniu kilkuset kilometrów...
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2014, 13:32
Posty: 110 (1/2)
Auto: Mazda CX-5 black&white

Postprzez child » 23 wrz 2014, 21:21

Co do czujników parkowania – a dealer to cię przypadkiem nie zrobił w jajo? Z tego, co tu na forum pisano, one powinny się same załączać i same wyłączać w odpowiednich okolicznościach. W dodatku (o ile dobrze pamiętam) przy czujnikach z przodu i z tyłu powinieneś mieć wizualizację...

Zapach – też już było na ten temat. Wypala się powłoka ochronna silnika. Na razie włącz sobie zamknięty obieg powietrza, a zapach po kilkuset kilometrach (a może szybciej) zniknie całkowicie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez 5qra » 23 wrz 2014, 21:38

Wizualizacja jest tylko w Skypassion i tam działają spoko.

Za literufki odpowiada Tapatalk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez woytaski » 23 wrz 2014, 22:44

Nie piszę o wizualizacji bo wiem, że występuje dopiero w SkyPassion.
Ale przyznacie, że coś jest nie halo?
Co do zapachu, dzięki za info. Gotów byłem pomysleć, ze mam ukrytą funkcję "cook" albo co najmniej frytownicę :P
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2014, 13:32
Posty: 110 (1/2)
Auto: Mazda CX-5 black&white

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323