Mazda MX-6 GE FS '92r – Supercharger

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez jacobs » 10 maja 2012, 21:20

Musicie się śpieszyć, bo nie będziecie pierwsi ;)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez malutka » 10 maja 2012, 22:55

A to jest jakiś wyścig? <lol>
Obrazek
good girls go to heaven bad girls go everywhere...
bad girl ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 12:20
Posty: 5103 (266/152)
Skąd: Warszawa
Auto: マツダ MX-6 2.0 FS '92

Postprzez jacobs » 10 maja 2012, 22:58

malutka napisał(a):A to jest jakiś wyścig?

Nie, ale ktoś tu rzucił takie hasło ;) Mam nadzieję, że Wam się uda, bo może wtedy nie będę miał problemu z uzyskaniem tytułu inżyniera <lol>
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Gib » 10 maja 2012, 23:15

Strach będzie na ulicę wyjechać....B234t w dobrym stanie z wiązką i ecu kupię pilnie ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8942 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez onyx » 10 maja 2012, 23:33

jacobs napisał(a):
malutka napisał(a):A to jest jakiś wyścig?

Nie, ale ktoś tu rzucił takie hasło ;) Mam nadzieję, że Wam się uda, bo może wtedy nie będę miał problemu z uzyskaniem tytułu inżyniera <lol>


Przecież to od nas nie zależy :P

Gib napisał(a):Strach będzie na ulicę wyjechać....B234t w dobrym stanie z wiązką i ecu kupię pilnie ;)


<lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez People_Hate_Me » 16 maja 2012, 14:07

jacobs napisał(a):Nie, ale ktoś tu rzucił takie hasło ;)

ja coś w ten deseń powiedziałem, ale nie że wyścig a też to robie :P ponadto ja będę T a tu Kompresor :)
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez onyx » 16 maja 2012, 20:22

Jutro auto wjeżdża na warsztat <faja>

Jak dobrze pójdzie to pod koniec tygodnia strojenie <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Gib » 19 maja 2012, 09:48

Ustawimy się na rolkę na S8 to mnie może zmotywuje do czegoś :)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8942 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Pit » 19 maja 2012, 10:47

onyx napisał(a):Jak dobrze pójdzie to pod koniec tygodnia strojenie <czarodziej>

Ulala – szybciutko! :) (...) Przypomnij mi, na czym będzie to postawione? Ecumaster?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez onyx » 19 maja 2012, 11:45

Strasznie jestem ciekawy co z tego wyjdzie, więc i tempo spraw jest spore :)

Tak, świnka to Ecumaster.

Chciałem przy okazji podziękować Weed'owi za flansze – zaoszczędzone najmniej 2-3 dni.


Gib napisał(a):Ustawimy się na rolkę na S8 to mnie może zmotywuje do czegoś :)


Zależy jaki stopień motywacji Ci potrzebny ;) Teraz mogę zafundować Ci większą motywację, za tydzień trochę mniejszą :P hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez weede » 19 maja 2012, 12:02

Chyba nie doczytałem, ale dlaczego SC do 2.0 zamiast odrazu do bardziej rozwojowego 2.5?

onyx napisał(a):Chciałem przy okazji podziękować Weed'owi za flansze – zaoszczędzone najmniej 2-3 dni.

;)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez onyx » 19 maja 2012, 12:27

weede napisał(a):Chyba nie doczytałem, ale dlaczego SC do 2.0 zamiast odrazu do bardziej rozwojowego 2.5?


Auto jest typowym "daily driverem", więc w miarę możliwości i zachowaniu pewnych kompromisów, chcemy by było ekonomiczne. Wszelkie mody NA w tym silniku mają słaby współczynnik koszty/przyrosty. Mały stopień sprężania, aż się prosił o doładowanie. Wykorzystując wbudowane w kompresor elektrosprzęgło będzie można jeździć z praktycznie seryjnym spalaniem a w razie potrzeby włączyć sprężarkę do akcji (będą zrobione 2 mapy – jedna z zapiętym sprzęgłem, druga bez). FS w gruncie rzeczy jest dobrą jednostką z ukrytym potencjałem. Chciałbym pokazać, że ze "słabej" w serii rzędowej czwórki Mazdy, też można wykrzesać trochę mocy i to w dodatku w pełni użytecznej. Silnik mimo małej mocy wyjściowej ma bardzo ciekawą krzywę momentu.
Zrobienie swapu byłoby teoretycznie najprostszym rozwiązaniem. Pytanie tylko czy tańszym. KL na pewno więcej by palił i zanim by się go zainstalowało trzeba by się pokusić o remont (nie mówiąc o zgromadzeniu brakujących części do swapa). Ten FS jest zdrowy, trzyma moc i nie pije oliwy. Po prawdzie, nie lubię robić tego co wszyscy – taka mała egzotyka i nietypowość też jest potrzebna ;)



weede napisał(a):
onyx napisał(a):Chciałem przy okazji podziękować Weed'owi za flansze – zaoszczędzone najmniej 2-3 dni.

;)


<spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Loczek » 19 maja 2012, 12:59

onyx napisał(a):Wykorzystując wbudowane w kompresor elektrosprzęgło będzie można jeździć z praktycznie seryjnym spalaniem a w razie potrzeby włączyć sprężarkę do akcji (będą zrobione 2 mapy – jedna z zapiętym sprzęgłem, druga bez).


każdy kompresorek to ma czy wybrane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Gib » 19 maja 2012, 13:18

Chcę dostać motywację od 2.0 SC o podobnej mocy, a nie od przepompowanego 2.0 T :P
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8942 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez onyx » 19 maja 2012, 14:01

Loczek napisał(a):
onyx napisał(a):Wykorzystując wbudowane w kompresor elektrosprzęgło będzie można jeździć z praktycznie seryjnym spalaniem a w razie potrzeby włączyć sprężarkę do akcji (będą zrobione 2 mapy – jedna z zapiętym sprzęgłem, druga bez).


każdy kompresorek to ma czy wybrane?


Widziałem tylko w Eaton'ie M62


Gib napisał(a):Chcę dostać motywację od 2.0 SC o podobnej mocy, a nie od przepompowanego 2.0 T :P


Damy radę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez weede » 19 maja 2012, 22:01

onyx napisał(a):będą zrobione 2 mapy – jedna z zapiętym sprzęgłem, druga bez

wystarczy, ze założysz MAP sensor i może być jedna mapa w zaleznosci od cisnienia doladowania.

onyx napisał(a):Widziałem tylko w Eaton'ie M62

tak tylko eaton m62 i m65 ma elektrosprzeglo
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez onyx » 19 maja 2012, 22:35

weede napisał(a): onyx napisał(a):będą zrobione 2 mapy – jedna z zapiętym sprzęgłem, druga bez


wystarczy, ze założysz MAP sensor i może być jedna mapa w zaleznosci od cisnienia doladowania.


Tak proste i oczywiste, a na to nie wpadłem :) Zrobi się wtedy tylko przełącznik do rozpinania obwodu elektrosprzęgła i sprawa załatwiona.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez People_Hate_Me » 20 maja 2012, 20:30

dlatego T jest ciekawsze bo masz jedną mapę i jak jeździsz do 3k obrotów jezdzi jak NA powyzej zaś (przykładowy moment załączenia T) jak doładowany :D
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez gadula » 20 maja 2012, 21:07

weede napisał(a):wystarczy, ze założysz MAP sensor

Gdybyś onyx potrzebował... ;)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Neonixos666 » 20 maja 2012, 21:27

Zaraz zaraz, przecież bez włączonego kompresora to będzie wolnossak czyli będzie musiał zasysać powietrze przez cały układ dolotowy? nie będzie to za dużo oporu stawiało?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy