Mazda MX-3 EC KL-ZE '91

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Rafał_ » 29 cze 2012, 00:04

Capazo napisał(a):
jarek.ZE napisał(a):14,3 kg bo jeszcze boczek wyleci <rotfl>


Boczek wazy wiecej, kolo 1-2kg.


Mobilizujesz mnie, żeby i drugi wyciągnąć i pozbyć się ostatniego głośnika i radia :D
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Capazo » 29 cze 2012, 00:08

jarek.ZE napisał(a):Mobilizujesz mnie, żeby i drugi wyciągnąć i pozbyć się ostatniego głośnika i radia :D


No oczywiscie ja radio glosniki wyrzycilem, kupilem prztwornice 12->220 i podlaczam zwykle radio:D:D hehe bedzie polewa!
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Rafał_ » 29 cze 2012, 00:25

Jednak pozostanę tylko przy fotelu i 1 boczku- będę miał wymówkę :P
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez weede » 29 cze 2012, 07:36

wynik super ale te bączki raczej już troche mocne...zastanawiające.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mlody1921 » 29 cze 2012, 18:54

Panowie ale przy takich obr. czy taki bączek to czasem nic nomalnego ?? przecie to Kseria w Hudach to bąki sa na porządku dziennym chyba jak sie kręcą tak wysoko
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez jarsoN » 29 cze 2012, 19:23

Nie znam się na ZE, ani na strojeniach i tak dalej, ale od siebie mogę dodać tyle, bo pracuje na hamowni. Jeżeli samochód benzynowy na rolkach puszcza dymek to znaczy, że coś jest nie tak. Na rolkach nie ma obciążenia i zdrowe auto benzynowe, często nawet diesel nie puszcza żadnych dymów, tak więc coś musi być nie tak. Może być i sprzegło, ostatnio mieliśmy alfe diesla i też puściła zdrowego bąką w trakcie i po pomiarze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez Rafał_ » 30 cze 2012, 00:14

mlody1921 napisał(a):Panowie ale przy takich obr. czy taki bączek to czasem nic nomalnego ?? przecie to Kseria w Hudach to bąki sa na porządku dziennym chyba jak sie kręcą tak wysoko


Mazda puszcza bąki przy 6-7tyś. rpm. Zobaczymy czy nie pojawią się jakieś większe ubytki oleju :|
Najważniejsze, że jest moc i w miarę to jedzie :P
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez MariuS » 30 cze 2012, 00:30

jarek.ZE napisał(a):Najważniejsze, że jest moc i w miarę to jedzie :P



kiedy stroisz? i gdzie? Coobcio?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez onyx » 30 cze 2012, 00:39

MariuS napisał(a):
jarek.ZE napisał(a):Najważniejsze, że jest moc i w miarę to jedzie :P



kiedy stroisz? i gdzie? Coobcio?


:D

P.S. apropos bączków to one były stricte niebieskie? płyn chłodniczy nie zmienia poziomu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Rafał_ » 30 cze 2012, 01:13

MariuS napisał(a):kiedy stroisz? i gdzie? Coobcio?

Chester :)
onyx napisał(a):P.S. apropos bączków to one były stricte niebieskie? płyn chłodniczy nie zmienia poziomu?

Niebieskie :| płyn raczej ok. Polatam trochę i będę obserwował poziom oleju i płynu.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Paweł » 30 cze 2012, 01:29

Może paliwo? Przelany silnik potrafi nieźle zadymić na szaroniebieski kolor. Przydałaby się próbka zapachowa ;).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Rafał_ » 30 cze 2012, 01:54

Paweł napisał(a):Może paliwo? Przelany silnik potrafi nieźle zadymić na szaroniebieski kolor. Przydałaby się próbka zapachowa ;).

Też o tym pomyślałem :) Z tego co wyczytałem to te epromy mają tendencję do mocnego zalewania :D
Obyś miał rację :D . Sam jestem ciekawy AFR tego epromu. Na pewno to zbadamy :D
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez mlody1921 » 30 cze 2012, 10:37

U mnie jak był przelany mocno to kopcił na czarno :D
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez xXx » 30 cze 2012, 11:48

Tak jak mówiłem Ci podczas rozmowy telefonicznej musisz jeździć i obserwować co się będzie działo, bo tak naprawdę w tym momencie to jedynie wróżenie z fusów. Najgorsze jest to, że nie wiemy jak naprawdę było przed ostatnią robotą, bo to że silniki nie łykał oleju praktycznie wcale wiemy. Minimalne ślady spalonego oleju na tłokach były, zastanawia mnie jednak tylko fakt dlaczego bąka puszcza pod odjęciu gazu....




Generalnie sprawdzaj czy oleju nie ubywa, płynu z chłodnicy także.... Obczaj czy wszystkie świece są tego samego koloru oraz zmierz kompresję na wszelki wypadek aby wykluczyć fakt, że nie oberwała się półka tłoka na którymś z cylindrów co niestety w V6 Mazdy się czasem zdarza...




Tak to niestety jest z tymi ujeżdżanymi mocno samochodami, w większości przypadków jest OK, ale czasem nie wiadomo dlaczego dzieje się tak, ja na szczęście nadal będę starał się podchodzić do tych tematów z 100% zaangażowaniem.



Ogólnie to blok Jarka na ściągniętej głowicy trzyma idealne fabryczne wymiary, zero rysek i niepokojących oznak.


Czasem oprócz czarnego dymienia można zaobserwować siwo-niebieskie prawie jak olejowe spowodowanem znacznym przelanie komory spalania. Zastanawiam się czy aby któryś z wtrysków nie odmówił posłuszeństwa i zaczyna polewać paliwem jak z kranu.... Koniecznie musisz obczaić świece...
Ostatnio edytowano 30 cze 2012, 12:03 przez xXx, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Jacek176 » 30 cze 2012, 12:00

jarek.ZE napisał(a):Dziwne bo mx puścił ostrego bąka, a na ulicy tego nie ma.

Oj tam to nie Prius, ma prao puszczać bąki ;) Na ulicy też pewnie jest tylko w lusterku nie widzisz.
Z tego co widzę na filmiku to puszcza bąki przy odjęciu gazu. Tak samo jak u mnie (tylko, że u mnie puszcza 3 razy większe :( ) Czyli na 90% to wina uszczelniaczy albo prowadnic zaworowych.

jarek.ZE napisał(a):Adapter na MAFa trafił do tokarza, w celu usunięcia zwężki 50mm, teraz średnica wewnętrzna to 70mm

Jak jeszcze miałem przepływkę od RX-7 to miałem coś takiego wyrzeźbione :D
Obrazek
Średnica wew. 80mm :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez xXx » 30 cze 2012, 12:07

Jacek176 napisał(a):Czyli na 90% to wina uszczelniaczy albo prowadnic zaworowych.




Uszczelniacze były zmieniane 7000km wcześniej, oleju nie pobierał wcale. Prowadnice wszystkie wcześniej były w stanie idealnym, ostatnio wymieniona została tylko jedna sztuka z powodu uszkodzenia mechanicznego, a razem z nią uszczelniacz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Jacek176 » 30 cze 2012, 12:14

Jak prowadnice są wyrobione to wymiana uszczelniaczy pomoże na 1000km :) Tak przynajmniej było u mnie.
W jaki sposób można sprawdzić stan prowadnic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez hopek » 30 cze 2012, 12:21

Ja bym też obstawiał uszczelniacze. Na podciśnieniu zasysa olej zwłaszcza przy takich obrotach gdy się przepustnica zamknie....Ewentualnie zły olej (masło :P ) i nie nadąża odpływać tymi mini otworkami w tłokach , które już pewnie zaszły troche nagarem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Paweł » 30 cze 2012, 13:26

Jeśli uszczelniacze, to imho zakopci także po porannym uruchomieniu. Nie można tego wykluczyć, ale najłatwiej było obwąchać chmurę na hamowni. Zapach przepalonego oleju trudno pomylić, a niebieski kolor nie jest jednoznaczny. Obserwacja bagnetu też nie powie prawdy, bo zużycie może być ciągłe. Natomiast obłoczek po nagłym zamknięciu przepustnicy na wysokich obrotach i obciążeniu może pochodzić z bezwładności układu paliwowego i benzynowej zawiesiny z niepełnego spalania, która nie zdążyła dopalić sie przy udziale tlenu w wydechu.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez xXx » 30 cze 2012, 20:24

Nie mogą być to uszczelniacze, bo wcześniej było w porządku, nie wierzę że uszczelniacze przyczyniają się do takiego kopcenia. Prowadnice zaworowe sprawdza się podczas naprawy głowicy, wystarczy pomierzyć czy mają luz czy nie, zawsze robię takie pomiary podczas obróbki głowic. Mazdy mają bardzo wytrzymałe głowice, które trzymają seryjne wymiary nawet po 300.000km, rzadko zdarza się że trzeba je wymieniać jeżeli już lecą to po stronie wydechowej, ale to bardzo mało przypadków...



Zastanawiam się czy to przypadkiem nie wtryskiwacz, niech Jarek posprawdza świece dopiero potem zobaczymy co dalej z tym robić.


Fakt faktem Mazda zalana jest 300V 15W50 ale w przypadku tych temperatur i nagrzania silnika ten olej tylko pomaga a nie przeszkadza.



Rowki w tłokach zawsze czyszczone są przeze mnie bardzo dokładnie, a co się z tym wiąże otwory olejowe w obszarze pierścienia zgarniającego-olejowego... Nie ma bata, żeby od tej strony było coś nie tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy