Mazda 323 BG GT KL-ZE '91 – Czarna Wdowa

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez mlody1921 » 23 paź 2012, 17:41

Za mocno zbierałes zakręty że olej sie trzymał daleko smoka :)

Patrz co robią ludzie w drifcie złóz motor pokombinuj miske albo zrób od podstaw z amelinium
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Capazo » 24 paź 2012, 00:49

mlody1921 napisał(a):W sumie to jak każdy tak radzi to sprzedaj będzie najrościej :)

Działaj dalej najwyżej zrobisz franklina z KLZE na 2,7 L :D

Mozna pakować 2.0 Sr20de albo det, mozna zostać w rodzinie mazdy w włożyć FE3N jeden z bardzo lubianych silników do modzenia


Zostaje tak jak jest :]

Dawidoski napisał(a):Dobrze gada, moim zdaniem nie ma sensu pchać się dalej w kl/ klze jeśli chcesz się bawić na torze. Albo B18c6 z hondy.


Yhm rozumiem ze b18c6 z hondy jest typowym silnikiem na tor, gdzie panewki staja sie niesmiertelne, a olej grzecznie odpoczywa na dnie miski, a max temp to 90 stopni przez 400 okrazen... ciekawe. Szkoda tylko ze polowa uzytkownikow ITR'ow musi zakladac chlodnice od Scani bo po 2 okrazeniach maja po 130-140 stopni oleju. Sory ale na torze to bez roznicy jaki masz silnik, jezeli nie jest przygotowany do upalania, z kazdym stanie sie tak samo. A gadanie ze wstaw 3,0 z opla to juz w ogole paranoja. Rozumiem ze sie podniecaja jak to zapina na 1/4 a przy 30km/h dachuje w budzie corsy A. Zreszta kl-ze w N/a robi 11,2 na cwiare i wcale nie ma tam milionow utopionych w silnik. Tyle na ten temat


Dziwne tez ze na ostatnim track dayu porobilem kolesia co ma 1,6 196km na hamowni, szpera z ITR, reg [waaaco?], grube staby, gwint, miska z przegrodami itd itp. Wlozyl worek siana w auto i co?
Nie wiem, ale wiara mysli ze jak wsadzi silnik z czegokolwiek to kazda przerobka bedzie kosztowala 5zł i do tego talon do Biedronki na kpuste po 2,99 LOL <faja>

Zostaje kl-ze, bo jezeli chodzi o rozwoj silnika i osiagi to wypada duzo lepiej niz inne super wozidła.

Dawidoski napisał(a):Tor to jednak zupełnie co innego, musisz mieć dużo $$$ Capazo skoro chcesz się w to bawić ;D


Nie jest powiedziane, ze trzeba miec duzo $$$, zalezy jaki masz cel w upalaniu na torze.

mlody1921 napisał(a):Za mocno zbierałes zakręty że olej sie trzymał daleko smoka :)

Patrz co robią ludzie w drifcie złóz motor pokombinuj miske albo zrób od podstaw z amelinium


Moim zdaniem wina byla mikro pekniecia ( rysy ) ktora byla juz widoczna zaraz po zlozeniu bloku rok temu. Poprostu blok pekl zrobily sie luzy i korba zrobila pa pa. Ale teoria tajemnej miski tez moze byc rafna, choc nie wydaje mi sie. To nie kjs zeby co 5m zmieniac kierunek jazdy. Wiekszosc zakretow bierze sie z predkoscia 80km/h wiec moim zdaniem przyczyna gdzie indziej.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Dawidoski » 24 paź 2012, 07:04

klze bardziej rozwojowe i podatne na mody bardziej niż b18 hondy? Capazu luzuj, nie mówię tutaj o konkretnym przypadku. Bo to, że Ty zrobiłeś cifa czy coś innego na torze dużo nie znaczy. Chociaż pewnie ten koleś wrzucił w auto 3x więcej niż Ty. Bądź co bądź szacun dla Ciebie :) Głównie chodziło mi o to, że klze może nie przetrwać kolejnych kilkunastu upalań na torze i wtedy już ponowny remont i włożenie tego silnika do budy jest bezsensu.
Ok, teraz poskładaj to wszystko, zrób miskę tak jak być powinna na tor, załóż magiczne wałki i walcz :D
Szczerze trzymam kciuki, powodzenia. Nie musisz mnie atakować od razu, bo ja podchodzę do tego tematu bardzo na luzie, btw, sam chciałbym mieć okazję poszaleć takim autem na torze.
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 861 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez xXx » 24 paź 2012, 11:09

Capazo napisał(a):xXx napisał(a):
Co innego ciekawe jakie było pasowanie, korba pewnie w dolnej granicy normy.


Po full remoncie wiec mysle ze cacy bylo!



Wiesz, dla jednego remont to rozebranie i złożenia na nowych gratach, a dla drugiego rozłożenie, pomiary, weryfikacja, pasowanie i złożenie...


Tak czy siak miska jest do <dupa> , więc to wszystko raczej tłumaczy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez mlody1921 » 24 paź 2012, 11:52

Miska miska nie ma co przesadzać KL/KLZE to nie sa silnik na jeden przejazd po torze to naprawde dobre motory
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez xXx » 24 paź 2012, 12:09

Wiadomo, że to dobre silniki jedna trzeba wprowadzać ulepszenia aby cieszyć się eksploatacją przez dłuższy czas... Wszystko zależy od tego w jakim stanie są poszczególne elementy, a w tym przypadku przede wszystkim wał korbowy. Często zdarza się, że zakłada się nowe nominalne panewki korbowodowe do wału który ledwo podchodzi pod minimalne wartości nominału, a w warunkach katatorki nieszczęście murowane...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez mlody1921 » 24 paź 2012, 13:47

Ale następstwem bylo by jakieś stykanie jakby panewe chcialo obrócić, nie często zdarza sie żeby w tym samym czasie obróciło panewke i nagle korba wyszła na świat,

A jak tłoki od KLZE całe ? bo to najtrudniej dostać :/

Niema co gdybać zima długa :) Tu trzeba modlić sie żeby organizatory zrobili zlot w Rykach :D może uda sie dojechać
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Szyna » 24 paź 2012, 21:26

mlody1921 napisał(a):Niema co gdybać zima długa :)

Dokładnie Panowie :)
Czasu mamy sporo, kasę się przez ten czas uzbiera, plany na nowy sezon są :D
Oczywiście wszystko będzie jak na razie trzymane w tajemnicy :P Ale na pewno tak jak Capazo mówił zostaje K-seria ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3350 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Capazo » 24 paź 2012, 21:38

xXx napisał(a):Wiesz, dla jednego remont to rozebranie i złożenia na nowych gratach, a dla drugiego rozłożenie, pomiary, weryfikacja, pasowanie i złożenie...


Amen..

xXx napisał(a):Wszystko zależy od tego w jakim stanie są poszczególne elementy, a w tym przypadku przede wszystkim wał korbowy. Często zdarza się, że zakłada się nowe nominalne panewki korbowodowe do wału który ledwo podchodzi pod minimalne wartości nominału, a w warunkach katatorki nieszczęście murowane...


Teraz to ja poszukuje zdrowego dolu silnika, nie wie ktos gdzie mozna takowy trafic. Moze Patryk poratuje? <serduszka> <serduszka>

Dawidoski napisał(a):Głównie chodziło mi o to, że klze może nie przetrwać kolejnych kilkunastu upalań na torze i wtedy już ponowny remont i włożenie tego silnika do budy jest bezsensu.


Nauka kosztuje, teraz trzeba wprowadzic kilka modow ktore go usprawnia i mysle ze bedzie cacy. Nikogo nie atakowalem, ale pisanie bzdur ze wrzucic cos z innego auta, jak narazie przewyzsza jakiekolwiek koszta. Dorabiania, rzezba. To wszystko wychodzi pozniej na torze. Projekt jest tak silny jak jego najslabszy element.... gdzies to slyszalem na rykach po 4 piwach, chyba od Onyxa <rotfl>
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Piotr_ » 24 paź 2012, 23:41

Nauka kosztuje, teraz trzeba wprowadzic kilka modow ktore go usprawnia i mysle ze bedzie cacy. Nikogo nie atakowalem, ale pisanie bzdur ze wrzucic cos z innego auta, jak narazie przewyzsza jakiekolwiek koszta. Dorabiania, rzezba. To wszystko wychodzi pozniej na torze. Projekt jest tak silny jak jego najslabszy element.... gdzies to slyszalem na rykach po 4 piwach, chyba od Onyxa


AMEN <spoko>
mimo ze moja k-seria jest slaba I nie sluzy do latania po torze albo cwiartek to nigdy nie zamienilbym jej na zaden motor hondy a juz na bank nic z opla <faja>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez mlody1921 » 25 paź 2012, 13:24

Nie zgodze sie do końca na lataniu po torze to sie nieznam, ale na ćwiartke turbnięte K-seria nie była zła Luxter 12,35 to jest raczej mocno dobry wynik, gdzie jechał tigre C20let 400konną :)

działaj kolo jak coś dzwoń patryk sam czukał chyba dołu do KLa ja swojego KLa drugiego nie sprzedaje :P
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Szyna » 25 paź 2012, 19:55

mlody1921 napisał(a):ale na ćwiartke turbnięte K-seria nie była zła Luxter 12,35 to jest raczej mocno dobry wynik

Capazo napisał(a):Zreszta kl-ze w N/a robi 11,2 na cwiare

To jest dobry wynik i bez turbo ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3350 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez onyx » 25 paź 2012, 22:34

XED napisał(a):Projekt jest tak silny jak jego najslabszy element.... gdzies to slyszalem na rykach po 4 piwach, chyba od Onyxa


<spoko> To niestety szczera prawda ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez xXx » 26 paź 2012, 11:36

Młody, ja silnik kupiłem do swojej KL01 lub KLG4 z 2002 roku, w środku w stanie idealnym prawie jak remontowane ;)



Capazo, mogę złożyć Ci kompletny dół na nadwymiarze ale KL... Tłoków z ZE niestety nie posiadam, jeden komplet który dawno odrzuciłem z gry w pierwszej lidze...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Capazo » 27 paź 2012, 18:22

Dzisiaj część II, ostatnia masakry <czarodziej>

A więc tak:

1. Tłok 6 i 4 do wywalenia. Z 6-go zostalo tyle co nic, 4 przytarty ostro.
2. Reszta tłoków przyszlifowana jest lekko od dołu i nie wiem czy tak może być czy nie za bardzo.
3. Korba uwalona konkretnie, jak i panewka. Nieźle musiała się przypiec.
4. Cały dół popękany, nadaję się tylko na złom.
5. Wał jest chyba w porządku. Reszta panewek głównych i korbowodowych cacy.

Także będę potrzebował całego dołu do kl-ze. Kilka fotek:

Nie miał łatwego życia, ale reprezentował WLKP. godnie <uklon>

Obrazek

Obrazek

Obrazek

4 tłok

Obrazek

Reszta dzieci

Obrazek

Blok ladnie podszlifowany, odelzony

Obrazek

Obrazek

And the cracks begins to show hahaha

Obrazek

Super sportowa panewka

Obrazek

Graty

Obrazek

Obrazek

Sala cierpienia <faja>

Obrazek

Bez tego się nie da ;P

Obrazek

Mam pytanie czy te wycięcia oznaczają jak dużo można zebrać z głowicy??

Obrazek

Obrazek

Mazda zapadła w sen zimowy

Obrazek
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez piwo » 27 paź 2012, 18:53

ja sie ciagle dziwie ze w takim stanie silnik byl w stanie odpalic :)
no i zima nie ulatwi ci odnowy :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4750 (239/130)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez weede » 27 paź 2012, 20:51

mielonka turystyczna :)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez kamilspider » 27 paź 2012, 23:28

Silnik popełnił harakiri <lol>
Nie byłoby bezpieczniej kupić inny cały silnik klze niż wybierać z tego resztki, które może też są w jakiś sposób już zbytnio nadwyrężone?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Piotr_ » 28 paź 2012, 08:25

tak w sumie to zostały z niego tylko głowice i miska reszta to szrot :| wał przy takim strzale też z pewnością się skrzywił i nic już mu nie pomoże :|
przykro patrzeć na te zgliszcza,ale dacie radę <spoko>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez xXx » 28 paź 2012, 14:45

Niech Młody jeszcze raz napisze, że to nie było winą niedosmarowania panewki <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy