Mazda 323F BA KF-KL Turbo '97

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez janiszzz_mx3 » 18 kwi 2012, 19:47

Właśnie, wywal fmu i wsadź jakiś komputerek i wtryski z millera(conajmniej). Może za mało spalin ma do napędu.
Druga sprawa sprawdź czy blowoff nie puszcza, tzn wywal go i przejedź sie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez MIRU » 18 kwi 2012, 23:53

Szczelnośc sprawdzona...i okazało sie ze puszcza trochę :) Do przepustnicy jest git, natomiast dalej ładnie syczy, nie dużo ale słychac...Ustawione 0.2bara na kompresorku :P :P
gdzies w tych okolicach. ..
Obrazek
Albo rury na spawach albo chinol icek nie wytrzymał bara z holseta <lol>
edit, juz wszystko szczelne ale jak było tak jest. Boost buduje się powoli jakby kompresor był...może faktycznie za duża pojeność kolektora wydechowego <oczy> <oczy>
Po tygodniu smigania KFT wyjąlem suszarke na oględziny i takie tam sprawdzanie...
Pomimo tego ze wirnik wydechowy troszke podtarty reszta wydaje sie być zdrowa :) Nie ma sladu po oleju ani w dolocie ani nie widać zeby się cos saczyło w wydech ;)
Strona gorąca dostała mały porting, zobaczymy czy cos się zmieni
before...
Obrazek
after...
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez MIRU » 13 maja 2012, 14:09

Problem z doładowaniem a własciwie jego brakiem rozwiązany :) Zrobiłem porting strony gorącej ( mega odlewy tam były) + wydech przelotowy na dwóch tłumolach fi 60mm. Teraz bez problemu mozna uzyskać 0.4bara a jeszcze mozna skręcić WG'a ;)
Poszarpywanie tez wyeliminowane, problemem był palec – przebicia wew
Obrazek
Generalnie mazda zrobiła ponad 500km z suszarką pod maską, silnik pracuje jak wczesniej cicho i równo <spoko> tylko ten olej :P :P spalanko pb do 16l
Tak się toto zbiera na fmu + boost dochodzacy w peaku pod 0.5bara
Sprzęgiełko powoli się konczy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez rafał88 » 13 maja 2012, 15:40

no zbiera sie nie powiem ze nie:) ale pb tez sobie wciagnie przy takiej jezdzie do czerwonego pola:)
Ile Cie ta przyjemnosc kosztowala??
oczywiscie gratki:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez konrad278 » 13 maja 2012, 15:40

No gratki gratki ładnie sie zbiera:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez Gib » 13 maja 2012, 15:59

Nagrywanie filmów nie jadąc do czerwonego jest bez sensu, fajnie idzie :)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8942 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez rafał88 » 13 maja 2012, 16:22

Ja kolego napisalem to do spalania:) na z5 przy takim kreceniu wciagnie sobie lekko ponad 10l/100km
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Jacek176 » 13 maja 2012, 18:26

Dlaczego nie pociągnąłeś do 200? <tuptup> Filmik byłby ciekawszy ;)
A sprzęgło chyba faktycznie się ślizga.
Co do ciągnięcia do czerwonego... nie po to montuje się turbo żeby jeździć jak emeryt dieslem <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez MIRU » 13 maja 2012, 18:52

Jacek176 napisał(a):Dlaczego nie pociągnąłeś do 200?

bo skończył sie pas testowy :P :P
Co do sprzęgiełka, mam w domu w bdb stanie od KL'a i jak znajdę wolny czas to podmienię razem ze skrzynką bo obecna zgrzyta a moja ori w super stanie <oczko>
Na przyszły sezon wleci kl , wtryski z milli sterowane juz na elektornice, takie sa palny ...zimowe wieczory dłuugie więc mozna dłubac :D
koszta, hmmm <oczy> do tej pory bez silnika KL, wtrysków i korb jakies ~ 4k a moze i więcej, nie wszystko się pamięta :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez mlody1921 » 13 maja 2012, 19:59

PAnie brawo dla mnie jest lux idzie jak zły, zrob sprzegło

Jak widać da sie uturbić jeździ zacnie działaj z głową a będzie lux :) pozdro
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez weede » 13 maja 2012, 22:33

fajny setup, wazne ze rozwojowy :)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez MIRU » 11 gru 2012, 21:18

Małe uaktualnienie tematu bo nazbierało sie trochę gratów <oczy>
wtryski

Obrazek

do KL'a jakieś szpeje
Obrazek

zregenerowane korby z milleniS, proste, nowe tulejki i naprawione stopki
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wał wypolerowany, w nominale
Obrazek

głowiczki splanowane
Obrazek
i to by było na tyle :P :P
Brakuje jeszcze sprzęgiełka i sam nie wiem czy zastosować ori docisk KL + nabicie okładziny czy może zainewstowac w jakiś komplecik <oczy> temat do przemyslenia :]
obecne ślizga juz mocno po kilku mocniejszych depnięciach :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez MariuS » 11 gru 2012, 22:11

nooo, jeszcze zapomniałeś o Det3 – po nowym roku :)

Byle do przodu, idzie dobrze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez weede » 11 gru 2012, 23:59

świetny progres :) Co daje wyszlifowanie wału na nominał?
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez onyx » 12 gru 2012, 02:01

jak nominał, to też bym go nie ruszał...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez xXx » 12 gru 2012, 12:36

Polerowany, a nie szlifowany...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez MIRU » 12 gru 2012, 17:52

dokładnie jak Patryk napisał...
Wyslałem wal zeby fachmani sprawdzili w jakim jest stanie i okazało się ze jest prosty i trzyma wymiary więc zrobili polerkę i mycie :)

BTW
mial ktoś do czynienia z takim zestawem ??
http://www.dabtuner.pl/AFR_air_fuel_ratio_SM_Peak_BOSCH_49-120.html
czy może lepszy taki ??
http://allegro.pl/innovate-db-blue-i-db-red-lc-1-i2862381857.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez onyx » 12 gru 2012, 22:46

Polerowanie miałem na myśli. Swoją drogą to pic na wodę, jak wał jest nominalny i nie ma rys to zbędne działanie.

Co do sondy to działanie jej jest spoko, ale w codziennym użytkowaniu lepiej mieć taki wskaźnik, który oprócz cyfrowego wskazania AFR, ma także wyraźnie pokazane zakresy: reach, stoich, lean (np. kolorowymi diodami – AEM UEGO i Innovate MTX-L coś takiego mają). Podczas jazdy nie będziesz wpatrywał się we wskaźnik, zazwyczaj rzuca się na niego okiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez MIRU » 12 gru 2012, 23:15

czyli najlepiej MTX'a zeby było czytelnie :)
i jeszcze pytanko...jesli silnik pije oliwe i to w sporych ilosciach to moze taka sonde uwalic ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez onyx » 12 gru 2012, 23:23

MTX jest ciut szybszy od AEMa, jeśli chodzi o reakcje działania. Każdą sondę, bez względu na to czy wąskopasmowa czy szerokopasmowa, czy nawet EGT, można w ten sposób uszkodzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy