Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez tekkenfan » 15 sty 2015, 16:03

Jop wszystko sam spawam. Szału nie ma ale na tyle co spawam to i tak jest dobrze ;)
Niby można bawić się w spłaszczanie ale mi to jakoś specjalnie nie robi bo i tak większej gleby z przodu nie przewiduję. Życie zweryfikuje.

onyx wiadomo, fajnie by było zrobić z alu ale pomijając koszt kolanek alu, ja lubię sam dziergać przy aucie, a w przypadku alu byłoby to nie możliwe bo nie mam sprzętu to spawania alu.
Druga kwestia to orurowanie jest przed przednią osią więc ta waga nie jest taka zła w FWD :D

wilusjdm napisał(a):Plexi zamiast ori szyb

nie plexi a poliwęglan i tak jest plan ale żeby go wcielić w życie muszę najpierw kupić drugą parę drzwi tylnych i klapę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tekkenfan » 17 sty 2015, 19:00

Dzisiaj był dzień pod znakiem amelinium.
Najpierw przygotowanie pokrywy zaworów pod nowe odmy
Tak wygląda ori odma – średnica wew.6-7mm:
Obrazek

Króciec został ucięty i rozwiercony wiertłem 12mm:
Obrazek

Na szczęście z drugą odmą było proście bo otwór był już odpowiedniej średnicy (ale ori wąż też miał jakieś 8mm max)

Po takim przygotowaniu pokrywy podjechałem do SRT Garage gdzie Cieplak wspawał mi króćce AN10:
Obrazek

Porównanie ori odma Vs nowa:
Obrazek

W wolnej chwili pokrywa zostanie odmalowana ma się rozumieć ;).

Dodatkowo przespawany został króciec chłodnicy, bo w takiej formie co był wadził o poduszkę skrzyni:
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez michaelB » 17 sty 2015, 21:51

Na grubości <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez Harry85 » 18 sty 2015, 11:41

Co daje większą odma? I gdzie ją podłączyć w turbo
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2010, 13:58
Posty: 50
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda MX-6 2.5v6
+ turbo już nie turbo

Postprzez onyx » 18 sty 2015, 15:26

Poza lepszym przewietrzaniem skrzyni korbowej to chyba nic ;) Za to jak się przytka może narobić bałaganu ;)

W doładowanych motorach powinna być podłączona przed sprężarką w dolot, lub przez filterek w atmosferę. W obu przypadkach można użyć catch tanka, o ile nie został już wbudowany w pokrywkę zaworową.


Fajnie, że ogólnie temat wozu cały czas się rozwija <spoko> A co do poliwęglanu, to chcesz iść w stronę dragu??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Szyna » 18 sty 2015, 18:49

Capazo w czarnej też miał poliwęglan i jeździł normalnie :P Na torze, na 1/4 i po ulicach <rotfl>
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3350 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez tekkenfan » 18 sty 2015, 19:14

Obstawiam, że wszystko to kwestia szczęścia do kontroli i restrykcyjności Policji. Z drugiej strony dowód może polecieć za kilka rzeczy więć .... :D

onyx napisał(a):A co do poliwęglanu, to chcesz iść w stronę dragu??

Patrząc na nowy regulamin i tak bym się nie łapał do innej klasy niż drag, a druga kwestia to chciałbym spróbować drag slicków hehe
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez smile » 18 sty 2015, 21:49

tekkenfan napisał(a):Z drugiej strony dowód może polecieć za kilka rzeczy więć ....

Więc po co go w ogóle wozić? :D
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez onyx » 18 sty 2015, 23:13

Szyna napisał(a):Capazo w czarnej też miał poliwęglan i jeździł normalnie :P Na torze, na 1/4 i po ulicach <rotfl>


a czy jak drag to musi jeździć na lawecie? Do dragu łapią się już auta bez tylnej kanapy. A co do poliwęglanu na ulicę to kiepski pomysł i trochę bym się obawiał jeżdżąc na co dzień. Przy dzwonie nie pęka jak szkło hartowane.

tekkenfan napisał(a):Obstawiam, że wszystko to kwestia szczęścia do kontroli i restrykcyjności Policji. Z drugiej strony dowód może polecieć za kilka rzeczy więć .... :D


Dokładnie :)

tekkenfan napisał(a):
onyx napisał(a):A co do poliwęglanu, to chcesz iść w stronę dragu??

Patrząc na nowy regulamin i tak bym się nie łapał do innej klasy niż drag, a druga kwestia to chciałbym spróbować drag slicków hehe


No to teraz jasne jeżeli masz w planach oficjalne zawody ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez tekkenfan » 18 sty 2015, 23:43

onyx napisał(a):A co do poliwęglanu na ulicę to kiepski pomysł i trochę bym się obawiał jeżdżąc na co dzień. Przy dzwonie nie pęka jak szkło hartowane.

W przednich szybach się zgadzam ale ja planuje poliwęglan tylko na tył, czyli tam gdzie nikt nie siedzi. Zobaczymy co z tego wyjdzie, bo priorytetem jest elektryka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez damian » 20 sty 2015, 18:50

onyx napisał(a):A co do poliwęglanu na ulicę to kiepski pomysł i trochę bym się obawiał jeżdżąc na co dzień. Przy dzwonie nie pęka jak szkło hartowane.


Nie pęka jak szkło, bo wcale nie pęka. Nie da się "zbić" poliwęglanu, jak go wygniesz i będziesz po nim skakał to nie pęknie, tylko się złoży na pół, ma jednak dużą wadę – łatwo się rysuje i matowieje. Mówię tu o poliwęglanie stosowanym w reklamie, chyba, że ten motoryzacyjny jest inny, ale wydaje mi się że to ten sam materiał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez OddajMiKase » 21 sty 2015, 00:07

o nieee tekken zmiana planow,beda rysy.Zniesiesz to jakos?
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2013, 23:22
Posty: 323 (0/6)

Postprzez tekkenfan » 21 sty 2015, 19:39

Okleje folią i nie będzie widać rys :D

Wczoraj wydziergałem nowe mocowania chłodnicy:
Obrazek

Może nie są najpiękniejsze ale swoją funkcję powinny spełnić.

I chłodnica na miejscu:
Obrazek
Zostało jeszcze połączenie chłodnicy z silnikiem ale to zostawiam na sam koniec.

Dzisiaj natomiast zacząłem walkę z elektryką.
Na pierwszy ogień prucie wszystkiego w celu usunięcia zbędnych przewodów.
Obrazek

Dopisano 22 sty 2015 17:08:

Pierwsze przewody już wyleciały :D
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tekkenfan » 25 sty 2015, 00:27

No i z ori wiązki z ECU do silnika zostały 2 przewody + jeden do wskaźnika temperatury <lol>
Następnie wziąłem się za środek, tak więc najpierw deska zrobiła out:
Obrazek

Następne w kolejce były nagrzewnica i dmuchawa
Obrazek

Jak te wyleciały to mogłem zabrać się za zdzieranie wygłuszenia ze ściany grodziowej:
Obrazek

Jak widać wyleciały też pedały i drążek kierowniczy co by był lepszy dostęp do kabelkologi.
Dzień zakończyłem w takim stanie:
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez MIRU » 25 sty 2015, 01:29

niezły bajzel :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez tekkenfan » 28 sty 2015, 01:37

to jeszcze był porządek, teraz dopiero się zrobił bajzel hahaha

a w między czasie wyciągnąłem wykładzinę co by dostać się do kabelków idących na tył:
Obrazek

Jako że było już późno i zimno to wziąłem wiązkę do domu. Po lewej to co zostało a po prawej śmieci :D
Obrazek

Obrazek

No i wcześniej wspomniany artystyczny nieład :D
Obrazek

Po woli zaczyna mi brakować miejsca na wyciągnięte kable hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez piwo » 28 sty 2015, 06:57

zwaz wszystko ile zyskales. bo wydaje mi sie ze nie wiecej niz 300 gram wiec gra zupelnie nie warta zachodu.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4760 (245/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Majk500 » 28 sty 2015, 09:16

Nie każdy robi tylko to co koniecznie. Są osoby które robią coś bo chcą, także chyba nie tylko o wagę tu chodzi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez tekkenfan » 28 sty 2015, 09:24

dokładnie, z kabelkami bardziej chodzi o porządek niż masę, chociaż na pewno wyleciało więcej niż 300g ;).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez misiak89-89 » 28 sty 2015, 12:34

Przy porządkowaniu tych kabli żeby czasem nie było, że później włączasz wycieraczki a auto do tyłu jedzie :P
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy